Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 17 окт. 2017, 23:08 ч.

Първа кола

  • 26 702
  • 586
  •   5
Отговори
# 30
  • Макондо
  • Мнения: 9 884
Като млад шофьор ще си кажа мнението.
Мъжът ми избра едно Поло да ми е първата кола. Обаче като се качих ми беше ужасно ниска и не се чувствах комфортно. Затова се метнах на семейния Ситроен (голям и висок) и си карам него. Полото го кара мъжът ми, оказа се много икономично и той е доволен, че си е намалил разхода за гориво. Но ако човек няма деца, не виждам никакъв смисъл от голяма кола.

# 31
  • София
  • Мнения: 10 441
Дженни, не е глупости, автоматикът гори повече от същата кола с ръчни скорости. Иначе всеки може да си избира, каквото поиска. Затова се правят различни коли, за различни желания.

Както съм написала, ако иска да се научи на ръчни скорости, трябва да си вземе такава кола. Аз лично харесвам автоматика и не искам друга.

# 32
  • София
  • Мнения: 2 555
Автоматик за 1000-2000 лв не знам дали някой би си причинил. Смяна на скоростна кутия, което ще е много вероятна необходимост, ще е по-скъпа от колата. Същото важи и за дизела, но там са други чарколяците, които са много скъпи.
Малката кола си има предимства, но и недостатъци. Освен вече изброените мога да добавя и че когато си с голяма кола, другите се пазят от теб, с малката е обратното.
Добре е да е някоя малолитражка 1200 кубика, примерно, за града са си ОК. Имах такова Пунто - на 20 г. ми харчеше 5,5 на извънградско, но градско към 8-9. Тъй или иначе старите коли харчат доста на градско.

# 33
  • Мнения: 24
Моята беше Сеат Ибиза.
Евтина подръжка, малко харчи, малка е. Както и другите са казали, ако шофьорската ти книжката е за ръчна скоростна кутия, не бързай да купуваш автоматик, че ще забравиш как се кара Peace
Ако имаш възможност при избора, гледай да има сензори отпред и задължително отзад и няма от какво да се притесняваш Wink
Леко и безаварийно шофиране Peace

П.П. Натали, стига говори глупости, как автоматик ще харчи повече-всичко зависи от модела на колата. Не обърквайте момичето. Ръчна е по-добре за нея като начало. Утре ще смени колата или ще трябва да кара чужда и какво-"ами аз не мога ръчна"...нека да покара малко с ръчна скоростна кутия, това е опит за нея. Е, ако книжката й е само за автоматик, тогава иска не иска ще си купи автоматик Wink Ръчната ускорява по-бързо, и мноого хора предпочитат ръчна скоростна кутия. Спортните модели защо мислиш са с ръчна скоростна кутия, а не автоматик Wink

ей така! автоматика черпи приблизително 20 % от мощността на мотора.
автоматика винаги харчи повече принципно.
спортните модели имат ръчни скорости, защото при спортното каране натоварването на скоростната кутия е много голямо, автоматичната скоростна кутия не издържа на "душманско" настъпване .. принципно.
другото е, че ръчните скорости позволяват по прецизен контрол на скоростта.
автомобила със ръчна скоростна кутия е по отзивчив и позволява маневри и действия, които с автоматичната са невъзможни. но това е с доста условия казано.
зависи разбира се за какво спортно каране става въпрос!
зависи и за какъв тип автоматична скоростна кутия става въпрос,
защото има такива автоматични кутии, които имат показатели, които ръчните няма как да докарат,
но са твърде скъпи и предполагам не визирате такива кутии .

най просто казано автомобил, който харчи грубо смесено 10 на 100 със ръчни скорости, ще харчи минимум 11 вероятно и 12 на 100 с автоматични скорости и ако не е от най съвременните скорости с двоен съединител и ще ускорява по бавно от този с ръчните скорости, но удобството, което създава автоматика в градски условия в задръстване, е несравнимо с това наказание при ръчните скорости .
при всички случаи за градски автомобил, за градс с перманентно задръстване автоматика е за предпочитане 100 пъти.
по отношение на габаритте на един автомобил! малката количка се кара много по лесно от голямата, не се заблуждавайте! по логиката на някои списващи в темата автобус и камион се управляват по лесно от лек автомобил, защото са по големи .. значи са и по маневрени . пълни щуротии!

# 34
  • Велико Търново
  • Мнения: 1 529
Дженни, не е глупости, автоматикът гори повече от същата кола с ръчни скорости. Иначе всеки може да си избира, каквото поиска. Затова се правят различни коли, за различни желания.

Както съм написала, ако иска да се научи на ръчни скорости, трябва да си вземе такава кола. Аз лично харесвам автоматика и не искам друга.

Напълно съм съгласна! Разхода на автоматик е поне с 1л по-висок от на съшата кола със съшия мотор и ръчни скорости!

# 35
  • София
  • Мнения: 1 273
Аз бих ти предложила Фиат Пунто след 2007г.
Написала си за не много пари, но не е ясно колко пари са това за теб. Лично не бих те посъветвала да си вземеш кола за 1000-2000лв, ако имаш възможност. Първо говорим за много стари коли, а и какво ще я правиш след година когато си се научила и искаш да караш друго. Двойни разходи за регистрация, разправия по продажбата, пак търсене на нова кола и т.н. Имам няколко познати, които си купиха първа кола на цени между 5 и 10 хиляди и всичките си ги караха години след това с удоволствие.

# 36
  • Варна
  • Мнения: 11 984
Имах малка джипка, двуврата тойота, а сега карам голям седан комби. Ами да ви кажа много по-лесно паркирам с голямата кола, отколкото с оная въшка. А съм дългогодишен шофьор със стаж. Парадокс, но факт.

# 37
  • Мнения: 1 823
взимай един нов пасат и си карай "мечка". или Седмица, или A8.

# 38
  • София
  • Мнения: 1 255
Разхода на автоматика винаги е по - голям, това може да се види дори и в спесификациите на различните модели. Ръчната скоростна кутия се контролира от шофьора, т.е. ако искаш можеш с 50км. да караш и на 5та. Автоматика сам преценява коя скорост да включи. Като зимата, заради температурите вече разликата скача до към 2 литра. Първа кола според мен е задължително да е ръчка, за да се научи момичето да шофира. После вече 2, 3та кола може да са автоматици ако и е по - удобно. Шофирането с ръчка не се забравя, то е като карането на колело, но не го ли научиш от началото, после ще е почти невъзможно. Аз също бих взела средна, към голяма кола. Големите коли са в пъти по - лесни за шофиране и маневриране (особено Мерцедес). Първата ми кола беше Фиат Пунто, втората вече беше голям седан BMW, а сега вече го въртя и с джип. Автоматика е удобство за града, за съжаление по - обикновените марки автомобили не го предлагат за малките модели, а ако ги предлагат - то те са много нови и съответно скъпи. Иначе като марки - Опел, Пежо, Фиат, Рено, VW, БМВ 1, А3... Пазара е огромен, избор има много, важен е бюджета.  Peace 

# 39
  • У дома
  • Мнения: 4 086
Добре де съгласна съм за старите модели, но новите модели с ръчна скоростна кутия не мога да се съглася, че харчат повече. Ние сме с хибрид, с автоматична скоростна кутия, ами не харчи повече. При нея отпада като опция, защото не попада в ценовия й клас.

И пак на въпроса, според мен авторката да си купи малка кола, както по-горе някой писа не много кубици, щом ще е за градска кола, макар че старите коли харчат повече, с ръчна скоростна кутия - вече и дадоха доста модели като идеи, аз само и казах ако има опция да си избере кола със сензори Peace

# 40
  • Макондо
  • Мнения: 9 884
Хай, дори и да паркираш по-лесно голямата кола, факт е, че на малката може по-лесно да ѝ намериш място. Поне в София е така.

# 41
  • София
  • Мнения: 3 164
Аз се научих късно да шофирам, затова карам автоматик на старо -  малко мерцедесче, супер маневрено и пъргаво, удобно за паркиране, задължително с парктроник. След повече от 15 години нон стоп шофиране градско и извън с кола с ръчни скорости, след като кара две седмици моята кола мъжът ми смени неговия джип тойота за хонда автоматик. Много е  доволен.

# 42
  • Варна
  • Мнения: 11 984
Във Варна е вече такъв проблемът с паркирането, че няма голяма разлика дали търсиш място за малка кола или за голяма. Все са в недостиг Simple Smile  А около моята работа, ако щеш вярвай, понякога имам проблем и мотора да си паркирам, какво остава за кола. До вкъщи също, та вече съм се замислила дали пък следващата да не е 4х4 поне да я катеря тук-там /не визирам тротоарите, да не скокне сега някой/.

# 43
  • София
  • Мнения: 2 555
Аз бих ти предложила Фиат Пунто след 2007г.
Написала си за не много пари, но не е ясно колко пари са това за теб. Лично не бих те посъветвала да си вземеш кола за 1000-2000лв, ако имаш възможност. Първо говорим за много стари коли, а и какво ще я правиш след година когато си се научила и искаш да караш друго. Двойни разходи за регистрация, разправия по продажбата, пак търсене на нова кола и т.н. Имам няколко познати, които си купиха първа кола на цени между 5 и 10 хиляди и всичките си ги караха години след това с удоволствие.
Пунтаците, между другото, са много удобни колици. Хем са малки, хем от вътре е широко. Моето беше 97-ма. На задната седалка си сядаха трима не много едри хора и не им беше тясно. За шофьора също има доста място. Аз съм висока и това ми е важно. Веднъж карах една двуврата Астра, която външно беше по-голяма от Пунтото. Е, няма такава теснотия. Колената ми се удряха непрекъснато в кормилната колона, а педалите са дъбоко и някак високо разположени. Супер неудобно.
Та, важно е човек да си я пробва и откъм вътрешни габарити.

# 44
  • Мнения: 24
Имах малка джипка, двуврата тойота, а сега карам голям седан комби. Ами да ви кажа много по-лесно паркирам с голямата кола, отколкото с оная въшка. А съм дългогодишен шофьор със стаж. Парадокс, но факт.

не е парадокс! просто ти не знаеш какви са причините!
има ъгъл на атака в завоя  Laughing
има автомобили със сходни размери, но с различна маневреност.
понякога може да се получи такова нещо.
например има модели на мерцедес с ъгъл на атака близо до 90 градуса .
други марки с приблизително същия габарит, но по малки имат да кажем 55 градуса .
естествено модела с по голям ъгъл на атака ще бъде по маневрен,
но принципно автомобила с по малкия габарит винаги е по маневрен
това е елементарна физика и един малогабаритен автомобил със същия ъгъл на атака като едрогабаритния ..
но по малко междуосие, винаги ще има по добри показатели по отношение на маневреност, просто физика

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт