Ментална аритметика

  • 78 338
  • 141
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 964
Интересувам се какви са реалните резултати и ползи от този начин на смятане. Децата наистина ли свикват да боравят с големи числа много бързо? Забелязват ли се и други положителни промени в начина им на учене или не? Има ли деца тръгнали на курсовете без изявени математически наклонности, които впоследствие да са развили и интерес, и способности?

Последна редакция: пн, 24 фев 2020, 00:14 от Не се сърди, човече

# 1
  • Мнения: 29 324
Водих дребния на пробен урок. Влизат и родителите. На мен лично не ми допадна метода.

# 2
  • Мнения: 4 518
Интересувам се какви са реалните резултати и ползи от този начин на смятане. Децата наистина ли свикват да боравят с големи числа много бързо? Забелязват ли се и други положителни промени в начина им на учене или не? Има ли деца тръгнали на курсовете без изявени математически наклонности, които впоследствие да са развили и интерес, и способности?
Не знам какви са тези курсове, но звучи като смятане без писане.
Работих в казино и там смятането е много, няма листчета, химикалки или калкулатори. Справях се с визуализация, сега съм изгубила тренинг, но ги виждах числата все едно са написани и не събирах от единици към стотици, а от стотици към единици.
Според мен всяко размърдване на мозъка е полезен и носи позитиви стига да се предостави достатъчно време за почивка. Почивка, но навън, на чист въздух, гледайки зеленина, а не пред телефона/компютъра, над книгата или учебника.
Работата там ми беше полезна, но както казах, вече не смятам толкова бързо, а не ми и трябва. По- важно е да може да измисли как да си реши проблемът, отколкото да го решава както са го научили в училище.

# 3
  • София
  • Мнения: 964
Много ми се иска да видя мнение на родител, чието дете е посещавало курсовете поне 2-3 месеца. Не са евтини и изискват доста работа вкъщи.

# 4
  • Мнения: 29 324
Като бяхме на презентационния урок, казаха, че е нужно поне 2 години непрекъснато посещение, вкл. лятото. На мен не ми хареса начина, по който се представя математиката. За мен този метод изключва логиката на нещата. Така поне ми се видя, нека се вкючат хора, които са по-запознати. Peace

# 5
  • София
  • Мнения: 1 397
Две от децата ми посещават курс по ментална аритметика от 2 месеца. На 11 и 12 години са. Присъствах на пробния урок и на мен ми се видя малко излишно, като да учиш нова система на смятане. Децата обаче останаха очаровани. Интересно им е и на двамата. Предполагам е от значение и личността на преподавателя и това, че правят и други неща, като например състезания по бързопис. Ходят с голямо желание. За времето, което посещават могат да смятат събиране и изваждане на двуцифрени числа. Синът ми е много нетърпелив да почнат по - труднички неща, както умножение и деление. Нямам представа колко време ще отнеме, но докато имат желание да ходят, нека го правят.

# 6
  • Мнения: 2
Здравейте,
Извинете ме, ако не е това правилното място за тази тема, но имам един въпрос. Със съпруга ми наскоро се преместихме в "Младост" и все още нямаме кой знае колко много контакти, нито много представа за определени неща. Имаме дъщеричка в предучилищна, и ѝ търсим някакви занимания по математика, защото догодина е първокласничка и с писането и четеното, криво-ляво ще се оправим, но в математиката хич ни няма. Моя позната ми спомена, че в детската на сина ѝ правили презентация на някакъв нов метод - ментална аритметика. Чували ли сте го това животно? Имат център Smarty Kids на Александър Малинов- Метро сити. Ако някой ги е чувал и има впечатление, моля да сподели, че се чудя, преди да запиша малката на безплатна демонстрация.

# 7
  • София
  • Мнения: 1 522
Ние ходим на ментална математика от 6 месеца Simple Smile Детето е много доволно, аз също Simple Smile Препоръчвам школата, защото се занимават с децата Simple Smile Не правя реклама, само споделям Simple Smile
Наскоро видях друга подобна школа и не ми хареса изобщо! Беше на едно изложение в мол Парадайс. От 2 часа занимания само 30 минути са математика и после игра. За мен това не е клубче и не разбирам логиката. Направиха тест на дъщеря ми, която завърши 2-ро ниво и се изумиха какво може. Явно при тях умишлено се разтяга учебният процес и децата почти нищо не учат. Очакванията им за завършила второ ниво бяха за знания, които ние имахме след 5 посещения на първо ниво Simple Smile
Това са най-общи впечатления Simple Smile
Мисля че нашата школа има офис в Младост.
Ако искате да ме питате още неща -пишете ми Simple Smile

# 8
  • Мнения: 9 196
Mental Maths - провери в Гугъл, за да добиеш представа + примерни нива и задачи.
При нас си е официална система в училищата отдавна.

Най-просто казано - има определени задачи, за определени нива/възраст. Когато детето ги решава без проблем, не се минава на следващо ниво - по-трудни задачи, а се развива скоростта - да ги решава по-бързо и по-бързо. Така намирането на решението се превръща един вид в рефлекс. На следващо ниво се минава, при достигане на следващата възраст. С прости думи.  Simple Smile

# 9
  • Мнения: 2
Благодаря Ви много за отговорите. Аз питах конкретно за тези, защото като локация са ми много удобни от метрото. Иначе чувах и за ИСМА. Ангелче:), твоето дете при тях ли ходи?

# 10
  • София
  • Мнения: 1 522
Благодаря Ви много за отговорите. Аз питах конкретно за тези, защото като локация са ми много удобни от метрото. Иначе чувах и за ИСМА. Ангелче:), твоето дете при тях ли ходи?

Да, в Исма ходи моята дъщеря Simple Smile

# 11
  • София
  • Мнения: 98
Аз се чудя кое от двете да избера, ИСМА или Smarty Kids (на Ал. Малинов).
Накой с отзиви за тези офиси в Младост дали има? Благодаря!

# 12
  • Мнения: 29
Здравейте, според мен Исма е по - добрия вариант. Системата е разработена много добре и децата доста сериозно се занимават. В Смарти кидс ми се струва малко разводнено. Метода е системна тренировка за мозъка и трябва да се следва строго определена последователност.

# 13
  • София
  • Мнения: 1 397
Моите деца 5 и 6 клас ходеха в Abakido. Занятията са близо до Кауфланд Младост3. Паснаха си с преподавателката и с чиста съвест я препоръчвам. Пробвахме и с малкия ми син на 4 години, но при него изобщо не се получи. Трябва да порасне още.

# 14
  • София
  • Мнения: 98
stanislavchen, всеки ден ли работите вкъщи допълнително? Идва ли момент, в който сами се справят без да се чудиш от коя спица да го подхванеш Laughing ?
Смяташ ли, че знанията са полезни и приложими в часа по математика? Извиянвам се за въпросите, но не съм наясно какво точно обхваща материала в МА, но пък ми е интересно Smile 

Благодаря за инфото, сега ще ги намеря да се обадя!

# 15
  • София
  • Мнения: 1 397
stanislavchen, всеки ден ли работите вкъщи допълнително? Идва ли момент, в който сами се справят без да се чудиш от коя спица да го подхванеш Laughing ?
Смяташ ли, че знанията са полезни и приложими в часа по математика? Извиянвам се за въпросите, но не съм наясно какво точно обхваща материала в МА, но пък ми е интересно Smile  

Благодаря за инфото, сега ще ги намеря да се обадя!

Моите деца са големи и сами си работят. Аз не се занимавам с тях. Ако детето е по - малко вероятно ще има нужда от малко помощ, като например да му се прочете задачата, ако детето не може да чете, или да засича с хронометър времето. Работеха с 2 комплекта тетрадки и едната оставаше за проверка, а другата с домашното е при детето. По принцип се дава домашно за всеки ден и не трябва да се пише наведнъж, с цел да се упражняват ежедневно. Синът ми обаче е с доста бърз мозък явно и го изписваше наведнъж. Дъщеря ми пък се случваше и да е без домашно. За големи ученици като моите не мисля, че имаше някаква конкретна полза в училище, защото това си е само аритметика, а не цяла математика и просто материала е различен. Практически се научават много бързо да пресмятат събиране и изваждане. Последното занятие им показаха и умножението, но няма геометрия, дроби... Методът обяснено много лаишки е, че ги научават много бързо да съобразяват, че примерно 8=-2+10 . А -8 = -10+2, 4=+5-1, -4=-5+1 и подобни., Нещо като съдружителното свойство. Така успяват да преобразуват числата, които пресмятат в удобни за смятане и успяват да го правят много бързо. Всеки път взимаха по няколко такива формули и тренираха как да ги прилагат. Не ми се е налагало да ги карам да се занимават, защото им беше забавно като игра, като една умствена гимнастика. Те специално ходеха за удоволствие. Интересно обаче, че дъщеря ми след няколко месеца посещение получи големи похвали от учителите си в училище, затова колко е съсредоточена в час. Аз не мога да кажа дали се дължи на менталната аритметика, но ми направи впечатление, че съвпадна по време. Там където ние ходехме имаше упражнения и за бързопис, в които засичаха с часовник и се състезаваха сами със себе си имайки резултатите от предните посещения. Задачите, които решаваха ментално се диктуват на глас и доста бързо и трябва действително да внимаваш, за да успееш да сметнеш отговора, което си е упражнение в концентрация. Ние миналата седмица приключихме целия курс и преподавателката ми обясни, че от сега нататък имат даден метода и единственото, което могат да правят е да се упражняват, да увеличават скоростта и евентуално, ако много искат да се пробват на състезания по ментална аритметика. състезаването, обаче иска редовни тренировки. Моите си избраха засега да почиват и евентуално да се пробват отново наесен. Simple Smile

Последна редакция: чт, 26 апр 2018, 19:32 от stanislavchen

# 16
  • Мнения: 29
Има и дроби и умножение и деление и корен квадратен и проценти. Всичко свързано с аритметиката в по - горните нива. Затова е добре да се започне още преди училищната система да им промие мозъците Simple Smile

# 17
  • София
  • Мнения: 1 397
Има и дроби и умножение и деление и корен квадратен и проценти. Всичко свързано с аритметиката в по - горните нива. Затова е добре да се започне още преди училищната система да им промие мозъците Simple Smile

Там където ние посещавахме курсът приключи с умножението. Може някъде другаде да преподават дроби, коренуване и пр.

# 18
  • София
  • Мнения: 67
Интересувам се от темата, имали някой който да посещава курсовете?

# 19
  • Мнения: 1
Здравейте, според мен Исма е по - добрия вариант. Системата е разработена много добре и децата доста сериозно се занимават. В Смарти кидс ми се струва малко разводнено. Метода е системна тренировка за мозъка и трябва да се следва строго определена последователност.
СПОРЕД КОЕ ВАШЕ ВИЖДАНЕ системата на Смартикидс е РАЗВОДНЕНА? Може би защото сте посещавали курса?Или защото сте виждали резултатите? Децата, учещи в Смартикидс имат много по-добри резултати от всички останали центрове за Ментална аритметика, само че ИСМА ги е страх да направят това сравнение ....

# 20
  • Мнения: 75
Здравейте, има ли разлики в методиката на обучение в ИСМА и Амакидс? Коя от двете школи бихте препоръчали?

# 21
  • София
  • Мнения: 4 122
Здравейте,

И аз търся мнения за добра школа по ментална аритметика. Детето ми е на 5 г. 5 м. и искам да я запиша уикенда да ходи. Къде ще ми препоръчате - Амакидс, Исма или Смарти кидс?

# 22
  • Мнения: 6
Дъщеря ми е на 4 и половина и ходи от няколко месеца. Аз много харесвам метода, защото научи цифрите, създаде си навик за учене и писане на домашни. Вече смята наум с числа до 9 и с абакус до 100. Според мен определено е полезно . Аз също се уча с нея. Те правят и други неща, които стимулират мисълта и съм доволна определено

# 23
  • Мнения: 7 154
Слях темите.

# 24
  • Мнения: 91
Здравейте! Силно препоръчвам ИСМА! Ние бяхме едни от първите, които се записахме, посещаваме (редовно) курсовете вече две години и половина, и тук няма НИКАКЪВ спор, ме ако изберете тях, ще черпите от извора. Познавам няколко дечица, които посещават други школи, но както и по-горе е споменато, сериозността към преподаването на метода е по-различен. Всеки избира кое би било по-подходящо за детенцето му, но ако искате детето да се научи на постоянство и ангажираност, няма спор при избора.

# 25
  • София
  • Мнения: 979
Моята дъщеря посещаваше Амакидс, но не беше доволна.

# 26
  • София
  • Мнения: 98
Аз вече имам личен опит с 2 школи и в трета водих детето само за сравнение. Според мен спорът коя школа е по-добра е излишен.
Има един субективен фактор - личната харизма на преподавателя, той е човекът, който внася "свежест" в монотонните упражнения, той увлича и "запалва" интереса на детето.
    Здраво се учи навсякъде, формулите са едни и същи, учебниците са сходни, електронното приложение също,  абакусът си е абакус навсякъде. 
     Зависи също на каква възраст детето започва да се занимава с ментална аритметика. Ако е по-малко 5-6г. за мен по-добрият избор е Смарти Кидс, заради многото игри и герои в различните нива. Трудно е да задържиш вниманието на едно малко дете, а увлекателните им игри ги предразполагат, ходят с желание, имат достатъчно време да напреднат с материала.
    Ако детето вече е в училищна възраст (над 10г.) има опит с обработването на голям обем данни и издържа на натоварване то тогава ИСМА е идеален вариант. Сериозно се подхожда, много по-бързо се навлиза в материала, който смея да твърдя от опита си е малко суховат.
   Все пак имайте предвид, че повечето школи са на франчайз принцип, въпреки стремежите им да уеднаквят услугата, която предлагат, неминуемо има разлика от един офис до друг на една и съща школа.
    Най-важна ми се струва на мен упоритата работа вкъщи, нищо не дава по-добри резултати от всекидневните занимания, независимо от школата.
    Заведете детето на пробни уроци в няколко школи, които са ви удобни като локация и оставете избора на детето си! Успех ви пожелавам! Simple Smile

# 27
  • Мнения: 9 481
Цената на нивата еднаква ли е, или се увеличава пропорционално?

# 28
  • Мнения: 4 590
На мен не ми допадна, ИЗПОЛЗВАТ ДЕВЕТИЧНА БРОЙНА СИСТЕМА, А  В УЧИЛИЩЕ УЧАТ ДЕСЕТИЧНА

# 29
  • София
  • Мнения: 4 122
От октомври ходи в Исма и съм много доволна. Учителката е готина и успя да и грабне вниманието и да ходи с желание и да учи.

# 30
  • София
  • Мнения: 2 265
Училищна математика и ментална аритметика нямат нищо общо помежду си, не пречи в никакъв случай. Игри казвате много, а знаете ли какви са тези игри? Те са развиващи, без тях те просто се научават да смятат на сметалото и после без него. Но на менталната аритметика - не това е целта. Бързото смятане е бонус към това, което получава едно дете, ако се занимава редовно. Като когато ходите на фитнес - я пробвайте да ходите всеки ден за по 40 минути, или да се напънете веднъж седмично за 3 часа. В школите освен самото ментално смятане - рисуват, пишат с двете ръце, правят брейн фитнес, пръстова гимнастика, развиват всякакъв вид памет, двете полукълба под вид на игра. И всичко това допринася това, че децата почват да учат по-добре и математика, и стихотворения, запомнят материала още в училище, имат фотографска памет.
За мен ментална аритметика и шах - са най-доброто нещо.

# 31
  • Мнения: 29 324
Чудесно, това е Вашето мнение. За мен това не е подходящо да детето ми. Така съм преценила.

# 32
  • София
  • Мнения: 2 265
Разбира се, вашето мнение за вас е водещо!
Аз за своето дете имам друго мнение, детето дава невероятни резултати и съм супер доволна! Затова, хората, четейки тук да имат различни гледни точки.

# 33
  • София
  • Мнения: 1 397
Аз научих за менталната аритметика от майка ми, която сподели, че при малки деца (6-7 г.) на нейни приятели, посещенията са имали такъв поразителен ефект, както описва Luss. Опитахме с по - големи (11-12 г.). Не мога да кажа, че ефектът беше така забележим, но определено се забавляваха и не съжалявам, че посещаваха цяла година. Малкият (5г.) не можа изобщо да се заинтригува. Вероятно за него трябва да поизчакам още 1-2  години.

# 34
  • Мнения: 7 987
Дъщеря ми ходи в СмартиКидс с голямо удоволствие, но не иска да смята с абакус, защото наум и е по-лесно.
А такова нещо като деветична бройна система няма.

# 35
  • Враца
  • Мнения: 876
Здравейте, открива се център по ментална аритметика и в нашият град. Ходихме на пробен урок и ми допадна, на синът ми почти на 5 също му хареса.
Тъй като гледам, че темата е отпреди година близо. Може ли да споделите впечатления от заниманията и пречи ли им след това в училище? (Въпреки, че като гледам част от учебниците на племенницата ми има тяхната логика с минусите, което по наше време не се използваше)

# 36
  • София
  • Мнения: 2 265
Няма да пречи, това са два различни предмета.

# 37
  • Мнения: 25
Здравейте, преди време аз също се интересувах от курсове по ментална аритметика за 5 годишно дете.  Имах нужда от впечатления на родители и получих информация от една единствена майка на която детето посещава такава школа. Тя сподели, че след първоначалните прекрасни впечатления които са имали се оказало, че във втори клас детето е започнало да изостава с бързината в сравнение със съучениците си, защото си представяло сметалото и това го е забавяло. По тази причина се отказах тогава, но сега моля за повече мнения и впечатления!

# 38
  • София
  • Мнения: 4 122
Здравейте, преди време аз също се интересувах от курсове по ментална аритметика за 5 годишно дете.  Имах нужда от впечатления на родители и получих информация от една единствена майка на която детето посещава такава школа. Тя сподели, че след първоначалните прекрасни впечатления които са имали се оказало, че във втори клас детето е започнало да изостава с бързината в сравнение със съучениците си, защото си представяло сметалото и това го е забавяло. По тази причина се отказах тогава, но сега моля за повече мнения и впечатления!


Моето дете е на 6 г. и ходи от септември 2018 г. на ментална в Исма. Доволна съм и доста добре се справя. Сега завършва 1 ниво и живот и здраве продължаваме с 2-ро ниво.
Сега може да смята едноцифрени и двуцифрени числа доста бързо.

# 39
  • Мнения: 473
Здравейте, някой има ли отзиви за школата в Плевен ?

# 40
  • Враца
  • Мнения: 876
Записах синът си (почти на 5 ) и посещава часовете от близо месец. Много е ентусиазиран, съсредоточен. Към момента не мога да дам точни резултати, но определено това, което виждам като напредък ми допада. Съчетават интересно математика с игри и рисуване, което също му допада. Начинът на работа е занимателен и вероятно ще продължим. На племенницата ми, която е първи клас също и е много интересно и често иска да му помага с домашните. Реално има доста общи неща с начина на представяне на задачите  в 1 клас и тук.
По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3)
Смятам, че смятането наум би могло да е само плюс за детето. А относно сметалото - абакус, което на мен ми бе сложно, се оказа доста лесно и занимателно за употреба. Като нашето сметало е, но със своите си правила и е само в помощ на детето.

# 41
  • Мнения: 7 987

По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3)



Ко, ко?  Ей тук ме изуми напълно. Даже не мога да повярвам.

# 42
  • Мнения: 4 761
По наше време минусът задължително стоеше на второ място (5-3=2), докато при първолаците често е представен на първо място (-5+2=-3


Този начин на изписване е абсурден и объркващ за възрастен, а какво остава за едно дете, което има доста неясни виждания за числата, че да му се тръсне и понятието ‘отрицателно число’. Не знам чия е тази измислица, но материалите по ментална аритметика, които аз съм разглеждала (а те са много), не съдържаха подобни безумия.

Уверявам те, че и до ден-днешен минусът стои на второ място. Синът ми е първи клас.

# 43
  • Враца
  • Мнения: 876
Про домашните на моята племенница в училище често има задачи, в които минусът е на първо място. Това за мен беше много объркващо да и обяснявам, и им обясняват смятането по някакви безумни начини (вероятно си е от учителката начинът).

Синът ми доста добре се ориентира, при условие че числата са учили до 5 в градината (аз вкъщи не съм учила). Знае от кака си като му обяснява с домашните.

За мен менталната аритметика е нещо полезно - далеч съм от амбицията да стане математик. Това, което ме провокира да опита е интересът му към математиката. Системата им е интересна, средата също ми допадна. Не го приема като задължение, а като забавление.

Дали ще му пречи в училище - съмнявам се. В някои части се покрива с материалът в училище.
Полезното, което при нас се създаде е навикът и отговорността

# 44
  • Мнения: 4 761
И аз съм напълно убедена в полезността на менталната аритметика. Единствената причина синът ми да не ходи, е, че няма кога да я сместим в натоварената му програма. Иначе съм се запознала с идеята и подкрепям с две ръце.

# 45
  • Мнения: 7 987
На 20-ти имаше олимпиада в СмартиКидс и са презентирали "ментално четене".

# 46
  • Мнения: 194
Някой може ли да сподели какви са цените на съответните нива?

# 47
  • Мнения: 7 987
При нас цената е 100 лв на месец. Мисля че за всичко нива е такава цената.

# 48
  • Мнения: 1 700
Вчера заведохме сина ми на 6г. На пробен урок в ИСМА. Харесало му е. Мислим да пробваме как ще върви натам

# 49
  • Пловдив
  • Мнения: 327
Може ли да ми разкажете повече за този метод, защото и аз мисля да запиша дребните. Как всъщност протичат заниманията, какво представлява?

# 50
  • Мнения: 7 987
При нас протичат с най-различни занимания и игри, които развиват мисленето. Иначе се смята на абакус. Начинът на смятане е различен от този, който се учи в училище, но развива двете полукълба на мозъка и децата се учат да смятат много бързо. За смятането се изпозва специално сметало, наречено Абак или Абакус. Дават им много домашни при нас.

# 51
  • София
  • Мнения: 1 397
Проверете дали не можете да посетите пробен урок и да видите дали харесва на вас и децата. Аз присъствах на такъв пробен урок. За протичането е от значение и възрастта на децата, казвам го , защото бях с 12,13 г. и втори път с 5 годишен. Писала съм тук, но накратко , на големите им хареса, на малкия никак.

# 52
  • Мнения: 7 987
Е то нали все пак е по-важно на детето да му хареса.

# 53
  • Пловдив
  • Мнения: 327
Благодаря, а колко често са заниманията и какви са таксите? Преподавателите там учители ли са и упражненията главно математически ли са или има разнообразни задачки?

# 54
  • Мнения: 7 987
Тук заниманията за по-малките са два пъти седмично по един астрономически час, а за по-големите - веднъж седмично по 1 час и 45 минути. Цената е 100 лв на месец. Т.е. за малките се пада по 12.50 на час, а при големите - по 25 лв на присъствие. Преподавателите не знам дали са учители, но мисля, че са. Заниманията са разнообразни, но винаги са свързани с математика или логика.

# 55
  • Пловдив
  • Мнения: 327
Тук заниманията за по-малките са два пъти седмично по един астрономически час, а за по-големите - веднъж седмично по 1 час и 45 минути. Цената е 100 лв на месец. Т.е. за малките се пада по 12.50 на час, а при големите - по 25 лв на присъствие. Преподавателите не знам дали са учители, но мисля, че са. Заниманията са разнообразни, но винаги са свързани с математика или логика.
Безкрайно благодаря за информацията! Simple Smile

# 56
  • Мнения: 1 700
Школата в която моят син ходи, дава един пробен час, преди да решите дали искате да запишете детето.
Аз съм изключително доволна.
Моето дете е на 6 години. В момента започва втори месец откакто е  записан и се справя чудесно, а моите очаквания бяха, че ще се провали, тъй като има известни затруднения с материала в градината.

# 57
  • Пловдив
  • Мнения: 327
Школата в която моят син ходи, дава един пробен час, преди да решите дали искате да запишете детето.
Аз съм изключително доволна.
Моето дете е на 6 години. В момента започва втори месец откакто е  записан и се справя чудесно, а моите очаквания бяха, че ще се провали, тъй като има известни затруднения с материала в градината.
Това с пробния час е чудесна идея.

# 58
  • Мнения: 1 778
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?

# 59
  • Мнения: 1 700
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?
Синът ми е на 6 години. В момента е на първо ниво и ще започне четвъртия месец от обучението. В момента смята задачи от сорта на 55+22-11+11 (съвсем условно). На този етап задачи до 100, но само с кръгли цифри. До 19 смята и с къдрави окончания.
За мен обаче, акцентът не е в смятането, а в това, че този метод развива логическото мислене, концентрацията, форографска памет и т.н.
Моят син има известни затруднения с фината моторика и концентрацията и в този смисъл съм изключително доволна от резултатите, които има.

# 60
  • Мнения: 7 987
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?

Мисля, че няма да могат. Трябва да погледва пак учебниците какви бяха точно "малки приятели". Моята дъщеря отдавна не ходи и сме позабравили.

# 61
  • София
  • Мнения: 2 265
Здравейте, не мога да разбера на модула с формулите малки приятели от менталната аритметика какви задачи се научават да пресмятат. Могат ли като го завършат да сметнат 94-39 или 50-35?
Не, няма да можете.
Това е 3-то ниво и формулите "големи приятели и семейство":
94-39
първо правите 90-30=60
следващото трябва да направите 4-9, трябва да използвате смесена формула: -9=-10+5-4
И цялат история ще изглежда така: 94-30=94-30-10+5-4

50-35
използваме формулата -5=-10+5
На абакуса ще изглежда така: 50-30-10+5

# 62
  • Мнения: 1 778
Малко сложно изглежда. Благодаря Ви за информацията.

# 63
  • София
  • Мнения: 2 265
Малко сложно изглежда. Благодаря Ви за информацията.
Децата, които тренират всеки ден, нямат проблем нито с формулите, нито с ментално смятане.
Тези, които решават задачите за 1-2 дена и идват с думите - направих всичко - само харчат парите на родителите. Това е всекидневен труд, години труд. Само 15 минути на ден - няма нужда от повече, много по-малко отколкото децата ви "висят" на компютърите, смартфони и т.н.
И още едно много важно нещо - не карайте децата да ходят на ментална аритметика, защото няма да има резултата, само изхарчени пари и голямо разочарование на родителите и недоволство от школата - независимо каква е тя. Детето трябва да харесва методиката и само иска да прави, да ходи. Има такива и не са малко. И няма значение как се казва - Смартикидс, Амакидс, МАЕ, Абакус или друго - методиката е една и съща - другото е упорит труд и желание на детето (не ваше).

# 64
  • Мнения: 47
Ще следя темата интересна ми е. Благодаря и за споделените мнения
 Синът ми/вчера навърши 8/ има 4 урока за момента. Аз въобще не съм се интересувала предварително, просто исках ваканцията да има някакъв ангажимент докато е в Поморие при баба си, иначе е цял ден с топката на игрището... И това намерих там. То пък се оказа супер интересно и на него му харесва. Само се надявам като му стане по трудно да не се откаже. В момента са на 55+22-11-11 ....

# 65
  • Където морето целува небето...
  • Мнения: 2 652
Синът ми изкара едно ниво (4 месеца). Бях изключително доволна от резултата, но самата школа ме изгуби като клиент. Първо бяха по лиценз уж на ИСМА, после минаха на МАЕ в средата на убочението (смяна на портал, смяна на учебници). До ден днешен не можем да си получим сертификат за преминатото обучение... Все едно не е посещавал курс...
Е, как да им дам още 400 лв. за следващото ниво?
За жалост като спря да ходи на уроци нямаше къде и как да се упражнява и му омръзна повтарянето на едни и същи задачи. Спря да се занимава и в момента не помни нищо и не може да сметне ментално. Предполагам със съвсем малко упражнение от треньор ще си върне познанията, но се чудя към коя школа да се насоча.

# 66
  • София
  • Мнения: 2 265
Синът ми изкара едно ниво (4 месеца). Бях изключително доволна от резултата, но самата школа ме изгуби като клиент. Първо бяха по лиценз уж на ИСМА, после минаха на МАЕ в средата на убочението (смяна на портал, смяна на учебници). До ден днешен не можем да си получим сертификат за преминатото обучение... Все едно не е посещавал курс...
Е, как да им дам още 400 лв. за следващото ниво?
За жалост като спря да ходи на уроци нямаше къде и как да се упражнява и му омръзна повтарянето на едни и същи задачи. Спря да се занимава и в момента не помни нищо и не може да сметне ментално. Предполагам със съвсем малко упражнение от треньор ще си върне познанията, но се чудя към коя школа да се насоча.

Няма значение, всичките школи обучават по една систена с различен пълнеж.
Разбира се за няколко урока детето ще ви възвърне  всичко, но ако на детето не му се занимава - откажете се, запишете го на други неща. Менталната аритметика е дългогодишен всекидневен упорит труд. Трябва да го приемете като чистене на зъбите. Няма пропуск, всичко останало е оправдание.

# 67
  • София
  • Мнения: 4 493
Дъщеря ми ходи в СмартиКидс с голямо удоволствие, но не иска да смята с абакус, защото наум и е по-лесно.

Така беше и при моето дете в началото. Наум е по-лесно, но като вземат големите помощници и числата станат трицифрени, събиране и изваждане на по три числа и хвана сметалото.

# 68
  • Мнения: 475
Дъщеря ми (на 5,5 години) ходи на ментална аритметки в Смартикидс. Посещаваме от скоро .. 4 урока. Прави ми впечатление, че много лесно възприема смятането до 9. В момента целта ми е да я науча/приуча да работи всеки ден. Мотивират я допълнително с получаване на звезди и подобни стикери. За сега и харесва, ще видим по нататък.

# 69
  • В полите на Витоша :)
  • Мнения: 1 330
За 4 посещения вече смятат до 9 ли? Моят син ходи в АМА Кидс вече 3 пъти, като първия път взеха числата от 0 до 2, след това 3 и последния път 4.

# 70
  • Мнения: 475
За 4 посещения вече смятат до 9 ли? Моят син ходи в АМА Кидс вече 3 пъти, като първия път взеха числата от 0 до 2, след това 3 и последния път 4.
Да, и ми се видя първоначално много претоварващо. Разговарях с госпожиците и ми обясниха, че на 9 ще задържат много време. В интерес на истината се справя много добре, чак ми е чудно. До 4 не среща никакви трудности.

# 71
  • В полите на Витоша :)
  • Мнения: 1 330
Явно различните центрове имат различни методи на обучение. Благодаря за отговора Simple Smile

# 72
  • София
  • Мнения: 1 522
Здравейте, моля за мнения за тази школа за ментална аритметика (Smarty kids ментална аритметика) Simple Smile Има ли дечица, които посещават офиса в Стрелбище Simple Smile За София става въпрос Simple Smile

Последна редакция: пн, 06 яну 2020, 12:54 от bubanka

# 73
  • София
  • Мнения: 2 265
Явно различните центрове имат различни методи на обучение. Благодаря за отговора Simple Smile

Методи на започването са различни, но към 5-6 урок се изравняват, децата имат страхотни резултати и в Смарти и в Ама кидс. Тук зависи от мотивацията, от желанието на детето да смята, а също от Вас, скъпи родители. Без да кажете, сядай да правиш, да включите компютър (на по-малки деца) и да следите за ВСЕКИДНЕВНО изпълнение на домашното - няма как да търсете добър резултат - само пари на вятър. Няма дете, което се занимава и не се научи!!! За децата 10+ - единственото услвие за успех - е само желанието да учи, защото децата и на 5 и на 15 години започват от 1+1. Simple Smile

# 74
  • Мнения: 475
Абс подкрепям мнението на luss. Заниманията в къщи са ежедневни, с малки пропуски. Всеки ден/вечер решаваме задачи с менталната карта или абакуса. Отделно тя под формата на игра си прави различни упражнения на таблета. Звучи сложно и т.н, но на практика това е неповече от половин час вечер.

# 75
  • Мнения: 1
Здравейте, моля родителите, на които децата им, посещават курсове по ментална математика или каквото и да е там, да зададат следните задачи и да напишат как са се справили децата им, и имали ли са затруднения: 52-19, 55-29, 63-18, 43-14 п.п отговорите на задачите не ме интересуват

# 76
  • В полите на Витоша :)
  • Мнения: 1 330
Тези се учат на второ ниво(поне в нашата школа). Още в началото питах за 5-4 и госпожата каза "По-натам".

# 77
  • София
  • Мнения: 2 265
Здравейте, моля родителите, на които децата им, посещават курсове по ментална математика или каквото и да е там, да зададат следните задачи и да напишат как са се справили децата им, и имали ли са затруднения: 52-19, 55-29, 63-18, 43-14 п.п отговорите на задачите не ме интересуват

Много е лесно, стига да са научили формулите:
52-19: формулите за десетиците -1 = +4-5, за единиците -9 = -10+1
55-29:     -2=+3-5 и -9=-10+1
63-18:    десетици: 60-10=50, след това са единиците -8=-10+2, при това когато от десетиците (вече са останало 50) пак използваме формулата: -1 =+4-5
43-14: десетиците - нямат формула, има просто 40-10, единиците са -4=-10+6

Това е отговор без отговори Simple Smile

# 78
  • Мнения: 1 778
Мисля, че тези се учат в третото А ниво. Всички преминавания в 10-цата. Със завършването му би трябвало да могат да събират и изваждат без ограничения.

# 79
  • Мнения: 7 987
Дъщеря ми учи цяла учебна година в СмартиКидс и чак към края на учебната година започнаха да учат такива пресмятания.

# 80
  • Мнения: 25
А с какво мислите, че менталната аритметика превъзхожда традиционната?
Според мен, ако има всекидневни упражнения, детето би се научило да смята добре независимо от методиката.
Нямам опит с уроци по ментална аритметика, но темата ми е интересна.

# 81
  • Мнения: 29 324
На мен лично не ми допада,  но доста центрове се откриха, явно има търсене.

# 82
  • Мнения: 7 987
Развива мисленето и работата на мозъка с двете полукълба.

# 83
  • Мнения: 31
Здравейте, моля родителите, на които децата им, посещават курсове по ментална математика или каквото и да е там, да зададат следните задачи и да напишат как са се справили децата им, и имали ли са затруднения: 52-19, 55-29, 63-18, 43-14 п.п отговорите на задачите не ме интересуват

Моят син нямаше проблем с пресмятанията.

# 84
  • София
  • Мнения: 1 397
Менталната аритметика е по - скоро гимнастика за ума, упражнение на концентрацията. От опита ми с по - големи деца (12 г.), които минаха основния курс по ментална аритметика мога да кажа, че се забавляваха, беше им интересно да видят и този начин на пресмятане, но в ежедневния си живот си използват конвенционалната аритметика.

# 85
  • Мнения: 31
Моят син е на 9 и основно смята ментално, защото му е по-бързо. А иначе за забавата сте абсолютно прав. Той поне с желание ходи на на заниманията и си прави домашните, без да му се припомня.

# 86
  • Мнения: 1 700
Моето дете още не ходи на училище и не мога да,се ориентирам затова искам да попитам майките, чиито деца вече са ученици, как се отразява заниманията по ментална аритметика на учебния процес? Има ли деца, които са започнали занимания, след 1ви клас и има ли промяна при тях?

# 87
  • Мнения: 1 778
Ние започнахме преди първи клас и определено самочувствието в училище е на ниво. Детето се оправя по-добре не само по математика. Учебният процес е някакси между другото, лесно е по всичко. Може и да е до дете.

# 88
  • България
  • Мнения: 240
Silvi А можеш ли да споменеш къде ходите на аритметика

# 89
  • Мнения: 1 778
Ние сме от провинцията.

# 90
  • България
  • Мнения: 240
А ок. Някой от София да сподели място от което да е доволен. По- конкретно учител

# 91
  • Мнения: 1 700
Моят сун ходи в Brainy Sofia. Вече е второ ниво. Аз съм изключително доволна. Имаше известни затруднения преди да започне, сега е супер. Обаче той все още не ходи на училище. Искам мнението на родител чието дете е започнало след като е станало ученик.

# 92
  • Мнения: 31
Моето дете започна април месец вече беше почти завършил първи клас. Аз също имах притеснения, че ще наруши учебния процес, но не. Посещенията не го товареха, напротив ходи с интерес. Като позитиви при нас: изчисти почерка, диктовките се подобриха, стана по-музикален и започна да рисува. И това само след месец посещения. Нито за миг не съжалявам, че го записах. Единствено ме е яд, че не го направих по-рано.

# 93
  • Мнения: 2
Здравейте, някои школи предлагат дистанционно онлайн обучение за деца в момента заради ситуацията, да знаете Simple Smile)

# 94
  • Мнения: 99
Здравейте, майчета,
трябват ми учебници и тетрадки по ментална аритметика от нивата.
Някой, който може да ми съдейства?

# 95
  • Мнения: 1
А за гр.Бургас към коя школа бихте ме насочили ?

# 96
  • Бургас
  • Мнения: 5 680
Имам впечатления само от МАЕ и НЕ препоръчвам!

# 97
  • София
  • Мнения: 1 522
Откакто ИСМА стана МАЕ и аз не препоръчвам Blush

# 98
  • Мнения: 1 700
ИСМА станаха Brainy и просто се ребрандираха.

# 99
  • София
  • Мнения: 2 265
А за гр.Бургас към коя школа бихте ме насочили ?


Препоръчвам Амакидс, конкретно Стефан Петров - освен, че е млад и хубав, той е и страхотен учител, човек, психолог... неговите деца едни от първите на международни Олимпиади по ментална аритметика.

А Вие както решите

# 100
  • Мнения: 1 778
Олимпиадата ще я има ли? Аз разбрах, че заради извънредното положение няма как да се проведе в София...

# 101
  • Мнения: 9
Здравейте,ние посещавахме от Октомври '20 до края на Юни'20 - Ментална аритметика - записах я уж за помощ,задачите в училище не може да ги решава по този метод ,решава си ги на пръсти -тя завърши 1клас сега.

# 102
  • София
  • Мнения: 2 265
Здравейте,ние посещавахме от Октомври '20 до края на Юни'20 - Ментална аритметика - записах я уж за помощ,задачите в училище не може да ги решава по този метод ,решава си ги на пръсти -тя завърши 1клас сега.
И къде сте я посещавали - кажете школата, ако може и преподавателя... за първи път чувам...

# 103
  • София
  • Мнения: 4 122
Здравейте,ние посещавахме от Октомври '20 до края на Юни'20 - Ментална аритметика - записах я уж за помощ,задачите в училище не може да ги решава по този метод ,решава си ги на пръсти -тя завърши 1клас сега.

Ама ОКТОМВРИ 2020 не е дошъл?!?!?

# 104
  • Мнения: 1
Синът ми изкара едно ниво (4 месеца). Бях изключително доволна от резултата, но самата школа ме изгуби като клиент. Първо бяха по лиценз уж на ИСМА, после минаха на МАЕ в средата на убочението (смяна на портал, смяна на учебници). До ден днешен не можем да си получим сертификат за преминатото обучение... Все едно не е посещавал курс...
Е, как да им дам още 400 лв. за следващото ниво?
За жалост като спря да ходи на уроци нямаше къде и как да се упражнява и му омръзна повтарянето на едни и същи задачи. Спря да се занимава и в момента не помни нищо и не може да сметне ментално. Предполагам със съвсем малко упражнение от треньор ще си върне познанията, но се чудя към коя школа да се насоча.

Здравейте, препоръчвам ви школата на Абакус академия, това е първата Българска школа по ментална аритметика. За повече информация вижте на https://abakus.bg

# 105
  • Мнения: 47
https://www.youtube.com/channel/UCewH2O8NEAQuaCmtrskMIgw
Здравейте, това е каналът на синът ми. Той се занимава с ментална аритметика от миналата година. Започна през лятната ваканция. Интересно му е и иска да показва и на другите деца как става. Може да им пуснете клипчетата.
В момента учи изцяло онлайн към Нумерика. Ние сме от Поморие, а госпожата му е в София. Напредва бързо и му е интересно. 
Пишете ми ако ви трябва още инфо.

# 106
  • Мнения: 31
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.

Последна редакция: нд, 02 авг 2020, 15:23 от Msgm

# 107
  • Мнения: 47
Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.

# 108
  • Мнения: 44
Моля да споделите в София къде пропоръчвате да запиша моите деца на ментална аритметика?
Благодаря ви предварително

# 109
  • Мнения: 31
Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.

Моят син стартира в края на първи клас и в края на трети приключи обучението. Сега ще бъде 4-ти клас. Не се е отказал. Всичко се прави с желание, никога не съм му казвала сядай да смяташ. Сега е в летен режим и само тренира, но от 1.09 ще започне отново да се виждат с треньорката. Тя си му показва някакви хитринки. Много е важна спойката треньор - ученик. Първият напредък при него видях след месец и то не в математиката - изчисти си почерка, стана по-съсредоточен, по-музикален, по-"рисувателен". Използва я много. Знае математическите правила, но го хващам, че смята основно ментално задачите в училище, защото цитирам: По-бързо ми е. Определно скока при него беше огромен. Прави много аналогии. По-логичен е. Честно казано, аз съжалявам, че го записах толкоз късно. Предполагам сте гледали клипчета от школата - аз съм майката на Сашко Simple Smile .

# 110
  • Мнения: 31
Моля да споделите в София къде пропоръчвате да запиша моите деца на ментална аритметика?
Благодаря ви предварително

Аз лично препоръчвам нашата школа, но ми пишете на лични за контакти, тъй като рекламата е забранена. Ако искате ще ви изпратя пак на лични клипчета с постиженията на моето дете за изминалата учебна година, сред които първо място на Международната олимпиада (деца от 5 страни участваха).

# 111
  • Мнения: 47
Оооо Сашко е уникален. Нямам думи, страхотен е ...трябва да ви кажа, че е мотивация и цел за Теодор. Искал като него да смята, но му е рано още де 😁
По същия начин като трябва да сметне нещо казва, че вижда абакуса първо.
 Важното е, че им е интересно и продължават. А аз чесно казано, не очаквах такъв напредък и резултат.
Бъдете здрави и успех на състезанията.


Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.

Моят син стартира в края на първи клас и в края на трети приключи обучението. Сега ще бъде 4-ти клас. Не се е отказал. Всичко се прави с желание, никога не съм му казвала сядай да смяташ. Сега е в летен режим и само тренира, но от 1.09 ще започне отново да се виждат с треньорката. Тя си му показва някакви хитринки. Много е важна спойката треньор - ученик. Първият напредък при него видях след месец и то не в математиката - изчисти си почерка, стана по-съсредоточен, по-музикален, по-"рисувателен". Използва я много. Знае математическите правила, но го хващам, че смята основно ментално задачите в училище, защото цитирам: По-бързо ми е. Определно скока при него беше огромен. Прави много аналогии. По-логичен е. Честно казано, аз съжалявам, че го записах толкоз късно. Предполагам сте гледали клипчета от школата - аз съм майката на Сашко Simple Smile .

# 112
  • Мнения: 31
Оооо Сашко е уникален. Нямам думи, страхотен е ...трябва да ви кажа, че е мотивация и цел за Теодор. Искал като него да смята, но му е рано още де 😁
По същия начин като трябва да сметне нещо казва, че вижда абакуса първо.
 Важното е, че им е интересно и продължават. А аз чесно казано, не очаквах такъв напредък и резултат.
Бъдете здрави и успех на състезанията.


Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.

Моят син стартира в края на първи клас и в края на трети приключи обучението. Сега ще бъде 4-ти клас. Не се е отказал. Всичко се прави с желание, никога не съм му казвала сядай да смяташ. Сега е в летен режим и само тренира, но от 1.09 ще започне отново да се виждат с треньорката. Тя си му показва някакви хитринки. Много е важна спойката треньор - ученик. Първият напредък при него видях след месец и то не в математиката - изчисти си почерка, стана по-съсредоточен, по-музикален, по-"рисувателен". Използва я много. Знае математическите правила, но го хващам, че смята основно ментално задачите в училище, защото цитирам: По-бързо ми е. Определно скока при него беше огромен. Прави много аналогии. По-логичен е. Честно казано, аз съжалявам, че го записах толкоз късно. Предполагам сте гледали клипчета от школата - аз съм майката на Сашко Simple Smile .

Благодаря Ви Kissing Face . Тео също е страхотен. С лекота ги прави нещата, а и  има желание. Това са предпоставките за успех. Надявам се да се видим на предстоящите олимпиади. Simple Smile Всичко добро и ако имате нужда от нещо на линия съм. Специални поздрави на Тео. Смело напред и нагоре. Heart Exl

# 113
  • София
  • Мнения: 1 522
Цитат на: Msgm link=topic=1012344.msg41176735#msg
[/quote

Аз лично препоръчвам нашата школа, но ми пишете на лични за контакти, тъй като рекламата е забранена. Ако искате ще ви изпратя пак на лични клипчета с постиженията на моето дете за изминалата учебна година, сред които първо място на Международната олимпиада (деца от 5 страни участваха).

Здравейте, бихте ли споделили в коя школа ходите на ментална аритметика Blush

Опитах да Ви пиша на лични, но сте забранили получаването на лични съобщения Simple Smile

# 114
  • Мнения: 1
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.
Оооо Сашко е уникален. Нямам думи, страхотен е ...трябва да ви кажа, че е мотивация и цел за Теодор. Искал като него да смята, но му е рано още де 😁
По същия начин като трябва да сметне нещо казва, че вижда абакуса първо.
 Важното е, че им е интересно и продължават. А аз чесно казано, не очаквах такъв напредък и резултат.
Бъдете здрави и успех на състезанията.


Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитри

Моят син стартира в края на първи клас и в края на трети приключи обучението. Сега ще бъде 4-ти клас. Не се е отказал. Всичко се прави с желание, никога не съм му казвала сядай да смяташ. Сега е в летен режим и само тренира, но от 1.09 ще започне отново да се виждат с треньорката. Тя си му показва някакви хитринки. Много е важна спойката треньор - ученик. Първият напредък при него видях след месец и то не в математиката - изчисти си почерка, стана по-съсредоточен, по-музикален, по-"рисувателен". Използва я много. Знае математическите правила, но го хващам, че смята основно ментално задачите в училище, защото цитирам: По-бързо ми е. Определно скока при него беше огромен. Прави много аналогии. По-логичен е. Честно казано, аз съжалявам, че го записах толкоз късно. Предполагам сте гледали клипчета от школата - аз съм майката на Сашко Simple Smile .
Оооо Сашко е уникален. Нямам думи, страхотен е ...трябва да ви кажа, че е мотивация и цел за Теодор. Искал като него да смята, но му е рано още де 😁
По същия начин като трябва да сметне нещо казва, че вижда абакуса първо.
 Важното е, че им е интересно и продължават. А аз чесно казано, не очаквах такъв напредък и резултат.
Бъдете здрави и успех на състезанията.


Здравейте, радвам се че се включихте в темата. Бихте ли споделили вашият син кой клас е сега, използва ли ментална аритметика в ежедневието или в училище, помни ли как стават нещата....
За мен определено си струва. Неговия мозък вече може неща които аз въобще не включвам как стват. Не са само прости сметки, това занимание определено действа положително на паметта.
[/i]
Браво на Тео. Heart Eyes А треньорската е страхотна, тя води и моя син, който приключи обучението от две години, но продължава да посещава занятия и да учи хитринки.

Моят син стартира в края на първи клас и в края на трети приключи обучението. Сега ще бъде 4-ти клас. Не се е отказал. Всичко се прави с желание, никога не съм му казвала сядай да смяташ. Сега е в летен режим и само тренира, но от 1.09 ще започне отново да се виждат с треньорката. Тя си му показва някакви хитринки. Много е важна спойката треньор - ученик. Първият напредък при него видях след месец и то не в математиката - изчисти си почерка, стана по-съсредоточен, по-музикален, по-"рисувателен". Използва я много. Знае математическите правила, но го хващам, че смята основно ментално задачите в училище, защото цитирам: По-бързо ми е. Определно скока при него беше огромен. Прави много аналогии. По-логичен е. Честно казано, аз съжалявам, че го записах толкоз късно. Предполагам сте гледали клипчета от школата - аз съм майката на Сашко Simple Smile .

Благодаря Ви Kissing Face . Тео също е страхотен. С лекота ги прави нещата, а и  има желание. Това са предпоставките за успех. Надявам се да се видим на предстоящите олимпиади. Simple Smile Всичко добро и ако имате нужда от нещо на линия съм. Специални поздрави на Тео. Смело напред и нагоре. Heart Exl

Здравейте и от мен!
Може ли да споделите вашата Школа и преподавателя?

Благодаря ви предварително!

# 115
  • Мнения: 47
Здравейте и от мен!
Може ли да споделите вашата Школа и преподавателя?

Благодаря ви предварително!
[/quote]

Здравейте, писах ви на лични защото не съм много сигурна дали е разрешено тук да пиша имена на фирми и телефонни номера....
Насреща съм за въпроси

Исках да добавя /не знам дали го писах това като инфо/ че школата, в която учи Тео е в София, а ние сме от Поморие. Часовете се провеждат онлайн. Нещата се случват много добре и Тео продължава нататък с обучението.
Онлайн обучението в тази школа е развито много добре и работи идеално 😊

# 116
  • София
  • Мнения: 54
Здравейте и от мен!
Може ли да споделите вашата Школа и преподавателя?

Благодаря ви предварително!

Здравейте, писах ви на лични защото не съм много сигурна дали е разрешено тук да пиша имена на фирми и телефонни номера....
Насреща съм за въпроси

Исках да добавя /не знам дали го писах това като инфо/ че школата, в която учи Тео е в София, а ние сме от Поморие. Часовете се провеждат онлайн. Нещата се случват много добре и Тео продължава нататък с обучението.
Онлайн обучението в тази школа е развито много добре и работи идеално 😊
[/quote]

Може ли и на мен да пуснете информация за школата.
Благодаря предварително!

# 117
  • Мнения: 41
Здравейте, моного ще се радвам ако пуснете и на мен и на мен да пуснете името и контактите на школата!  Поздрави

# 118
  • Мнения: 1 091
Здравейте! Има ли записани дечица в по-късен етап? И как се справят?
Познавам дечица, които посещават такава школа,но от 5-6 год. възраст. Моето дете е на 7,5, но е 2ри клас. Има пропуски по математика, госпожата не обяснява добре, не се упражняват достатъчно и като цяло изостават повечето деца в класа. Дъщеря ми вече има страх и е доста неуверена, губи желание.

# 119
  • Мнения: 31
Моето дете стартира в края на първи клас. По това време беше на повече от 7,5. Ефектът при него го видях още в края на първия месец.

# 120
  • Мнения: 1 091
Моето дете стартира в края на първи клас. По това време беше на повече от 7,5. Ефектът при него го видях още в края на първия месец.
Благодаря за споделеното мнение. Под ефект сигурно имате предвид и развиване на други способности, освен бързо смятане.

# 121
  • Мнения: 31
Бързото смятане е страничен ефект. Изчисти диктовките. Подобри се финната моторика. Стана по-рисувателен (за моето дете дето като видеше цветни моливи беше наказание), по-музикален.

# 122
  • Мнения: 1 778
Сега след като минаха месеци, от както дъщеря ми спря да ходи на ментална аритметика със съжаление установих, че въпреки, че изкара нивата до умножение, включително и него,тя нищо от наученото там не прилага в училище и в живота, и не помни  даже елементарните формули. Сега е в трети клас. Иначе се справя добре в училище, беше добра в менталната аритметика, но не забелязвам да й е по-лесно от останалите по математика. Даже още с някои задачи си помага с пръсти. Пробвах я на състезания като математика без граници и европейско кенгуру, но явно на нас не ни се отразиха ползотворно получените знания и нямаше добър резултат. Може би менталната аритметика й е помогнала по отношение на концентрацията или други качества за в бъдеще или поне се надявам.... Иначе рисуването и куцаше и преди и сега пак е така. Пише си грозничко и не се и старае да е красиво. Беше започнала с ментална аритметика пролетта преди 1 клас. Баща й казва, че само сме похарчили пари, а резултати не виждал, но какво пък казвам си, че иначе можеше и да е по-зле....

Последна редакция: пт, 24 сеп 2021, 18:24 от silvi_7878

# 123
  • Пловдив
  • Мнения: 23
Сега след като минаха месеци, от както дъщеря ми спря да ходи на ментална аритметика със съжаление установих, че въпреки, че изкара нивата до умножение, включително и него,тя нищо от наученото там не прилага в училище и в живота, и не помни  даже елементарните формули. Сега е в трети клас. Иначе се справя добре в училище, беше добра в менталната аритметика, но не забелязвам да й е по-лесно от останалите по математика. Даже още с някои задачи си помага с пръсти. Пробвах я на състезания като математика без граници и европейско кенгуру, но явно на нас не ни се отразиха ползотворно получените знания и нямаше добър резултат. Може би менталната аритметика й е помогнала по отношение на концентрацията или други качества за в бъдеще или поне се надявам.... Иначе рисуването и куцаше и преди и сега пак е така. Пише си грозничко и не се и старае да е красиво. Беше започнала с ментална аритметика пролетта преди 1 клас. Баща й казва, че само сме похарчили пари, а резултати не виждал, но какво пък казвам си, че иначе можеше и да е по-зле....
Подкрепям мнението ви. Моята дъщеря също ходеше 1 година точно като започна първи клас. Там се справяше много добре, но в училище не й е помагало да смята по-бързо или по добре, даже казваше че бърка 2та вида смятане. Относно концентрацията, там винаги е било на ниво. Но при нас се получи следното: преподавателката обръщаше прекалено много внимание на децата чиито родители са по-заможни въпреки че всички плащахме еднаква такса.  Два поредни случая не обърнах внимание, но на третия толкова прозираше това подмазване спрямо родителите и реших да я отпиша тъй като тя самата казваше че се чувства изолирана. Разбирам да плащаме различни такси че децата да са с приоритет , но явно е до късмет.

# 124
  • Мнения: 29 324
Преди съм писала в темата негативното си мнение за менталната аритметика, няма да се повтарям. Разбира се, нямам против, на който му хареса, да си записва детето.

# 125
  • Мнения: 20
Привет, някой да има лични впечатления от център по ментална аритметика "Менталика" в Лозенец?

# 126
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз не бих записала мое дете на такива курсове по една основна причина - не виждам никакъв смисъл да обърквам детето си с учене на някаква система да се прави на калкулатор, която няма нищо общо с класическата математика. Ако ще си развивам детето в логиката и математиката, ще започна да се занимавам с класическа математика и да трупа обща култура. Менталната аритметика е поредната мода, която има единствено за цел да гали самолюбието на родителите. С ментална аритметика няма да стигнете до олимпиадата по математика. Който иска да си записва детето - детето си е негово, средствата са си негови.

# 127
  • Мнения: 41
Аз не бих  го записал  защото  се казва "ментална",  а не се ползва българското наименование. Иначе  в нета  има доста  програми и литература .... безсмислено е детето да ходи на курсове и да губи време в път

# 128
  • Мнения: 29 324
Аз не бих  го записал  защото  се казва "ментална",  а не се ползва българското наименование.

Това пък ми е най-малкото основание. За мен това е безсмислено упражнение, пари, време и усилия, хвърлени на вятъра за нещо само, защото звучи модерно.
Милион пъти по-добре да си запишеш детето на курс по състезателна математика, ако го влече.

# 129
  • Мнения: 335
Интересувам се от мнението на родители, чиито деца имат по-продължителен опит в изучаването с този вид дейност. Как се отразиха тези знания и опит и с какво помогнаха в ежедневните дейности и в училище?  Как съчетават придобитите нови умения с тези умения, които се изучават в училище? В по-горните класове кой метод използват за учене? Успяват ли да вървят в синхрон с учебния материал в училище или изпитват някакви затруднения в прилагането на знанията от менталната аритметика? В училище се обучават по един метод, при менталната аритметика методът е друг - как детето успява да възприема материала в училище (питам за по-горните класове !!!). Като цяло се интересувам от изводите, които един родител е направил след продължително (например след  3-4 години, а защо не и повече) проведено обучение по ментална аритметика.

Благодаря предварително 🍀

# 130
  • Мнения: 31
Детето ми е 5 клас. Започна обучението си в края на 1 клас. Все още си поддържа нивото и тренира. По никакъв начин не е пречило на обучението му в училище. Може да смята и ментално, и математически. Ментално му е по-бързо. Помага му в други аспекти. По-концентриран е, учи много бързо стихотворения, много развита е зрителната памет. Ако трябва да съм честна, това е най-смисленото занимание, на което е ходил някога.

# 131
  • София
  • Мнения: 62 595
Менталната аритметика няма никаква заслуга за ученето на стихотворения и т.н.. Детето тези неща ги е имало и преди и въпреки менталната аритметика.

# 132
  • Мнения: 31
Не съм съгласна. Бързото смятане е страничен ефект от системата. Работи се за концентрация, за памет.

# 133
  • София
  • Мнения: 62 595
Твоя воля да не си съгласна. Нещата не работят така, както ги представяш. Ако едно дете има проблеми с вниманието, паметта, зрително-пространствените и т.н., то няма да се справи с менталната аритметика или справянето ще е с много мъка и нетраен ефект.

# 134
  • Мнения: 31
Бих поспорила. Системата има много позитиви. Бързото смятане не е търсения ефект. Идеята е съвсем различна. В моя кръг от приятели няма деца, които да са ходили и да не са се "справили". Аз бях най-големия скептик преди да почнем, но още в края на първия месец, видях коренна промяна в много аспекти.

# 135
  • Мнения: 29 324
Щом имате време и пари за това, няма лошо. За мен това е ненужно и объркващо децата занимание. Всеки сам си преценЯ обаче!

# 136
  • Мнения: 16
Детето ми е 5 клас. Започна обучението си в края на 1 клас. Все още си поддържа нивото и тренира. По никакъв начин не е пречило на обучението му в училище. Може да смята и ментално, и математически. Ментално му е по-бързо. Помага му в други аспекти. По-концентриран е, учи много бързо стихотворения, много развита е зрителната памет. Ако трябва да съм честна, това е най-смисленото занимание, на което е ходил някога.
Извинявам се, ако темата е приключена, но аз да попитам (понеже се интересувам от всяко едно ново умение, което човек евентуално би придобил) - НЕ МУ Е ПРЕЧИЛО или МУ Е ПОМАГАЛО в усвояването на училищния материал по математика? Защото има разлика между двете неща. Едно нещо е един кран да не ти пречи да минаваш покрай него, за да си свършиш работата, съвсем друго нещо е да ти помага да си свършиш въпросната работата по-бързо, по-лесно и по-ефикасно. Това ме интересува по-конкретно. За разни други странични умения покрай това - ок, да кажем, че вярвам, че са ефект от въпросните курсове, макар че едва ли това може да се докаже, възможно е детето да си ги е имало като заложби, просто с времето и възрастта да се се проявили и затвърдили и това да е съвпаднало с курса, т.е. може би щеше да ги развие и без менталната аритметика. Ще кажа защо задавам този въпрос с лек привкус на скептицизъм. Аз съм ЗА всеки опит да се въведе нещо ново и да се разчупи старата рамка. Живея на принципа "от опит глава не боли". Откакто детето ми е ученик (а и преди това), сме опитвали какво ли не, за да излизаме от време на време от коловоза на конвенционалното образование. Включително съвсем сериозно, а не с предубеждение и подигравка, проучвам курсовете по ментална аритметика. Просто до момента имам следния опит:
1. Всяка "революционно нова" идея е всъщност "нищо ново под слънцето"
2. Всяко илзизане от "ужасната, потискаща, смазваща индивида" система те вкарва в друга матрица. Разбирате ли... по-различен калъп, но пак калъп.
3. Наистина ли си мислим, че 90% от учителите, директорите на училища и онези в МОН са толкова тъпи (за да не го осъзнават), садистични (та измъчват за удоволствие безценните ни отроци - тези центрове на Вселената, тези недооценени мамини генийчета, тези пренебрегвани индивидуалности) и мазохистични (та да си тровят собствените нерви и живот 40 години, при това срещу не особено атрактивно заплащане), че се натискат в нещо толкова неработещо и мъчително, а не приемат с отворени обятия всяка нова, работеща на 100% методика, която се зароди в нечия глава нейде по света?
Не ме разбирайте погрешно, аз лично ще подължа да проучвам и опитвам нови неща, но винаги вече с едно наум.

# 137
  • Мнения: 16
И едно допълнение, което няма пряка връзка точно с менталната аритметика, но е свързано с образователната система като цяло и евентуални нейни алтернативи и допълващи методи.
Колкото и странно да звучи, не мисля, че най-големият проблем в образователната ни система е самата система, а субектите в нея - учинеци, родители, обкръжаваща среда, общество. Всъщност системата в сегашния й вид, колкото и недостатъци да има, е изградена така, че който има желание и възможности, може да надгражда. Който няма такива, може да бута и все ще я избута (имам предвид да вземе най-ценното от нея, доколкото му е възможно). Който иска, може да се откаже изцяло от нея. Няма перфектна система; каквато и нова такава да се въведе, тя ще е добра за едни и лоша за други. И някой, като ми каже нещо от рода на "джунглата, наречена училище" и "индивидуален подход към всеки ученик" и ми иде да се самообеся безкрайно. Ами то животът след училище какво е? Библиотека с книжки и тишина наоколо или цветна градинка с хвърчащи пеперуди? А индивидуален подход в масовото образование не може да има. Индивидуално отношение кралят Слънце ще получи вкъщи при мама, тате и баба.

# 138
  • Мнения: 29 324
Накратко - Аз лично не харесвам тази система и не намирам нищо полезно в нея. Предпочетох курс по състезателна математика за моя син.
Много майки в темата обаче споделят, че са доволни.

Не е и нужно детето да опитва всички възможни занятия и курсове, които се предлагат на пазара.....

# 139
  • Мнения: 9 871
Здравейте, мами,
виждам, че темата е от отдавна, но хайде да я посъживим.
Моето ходи И на ментална, И на състезателна математика от около 2 години. Смея да твърдя, че двете си помагат взаимно. На този етап не му идва "в повече", ще видим как ще сме през новата учебна година.
 Преди около месец разглеждах детайлно азиатските математически олимпиади, тъй като проявява интерес и към тях. Направи ми впечатление едната олимпиада, която е от два раздела.
раздел 1 - състезателна математика
раздел 2 - ментална аритметика.
Като и двата раздела са еднакво важни и допринасящи за резултата от състезанието.
Мисълта ми е, че в Азия, които са най-напред с материала по математика, не разделят МА от състезателната така, както ние тук го правим. За тях И ДВЕТЕ неща са математика. Имат състезания и за едното, и за другото, и за двете заедно. Децата там стартират с МА от 4, най-късно от 5-годишни. И ей на - резултатът на азиатските състезатели е впечатляващ и почти недостижим за никоя част от останалия свят.

Моето ходи от около две години в АмаКидс. Много сме доволни. Веднъж седмично е, но решава домашните с гигантско желание и редовно. Мисля, че веднъж седмично е достатъчно.
Имам наблюдения и от СмартиКидс. При тях заниманията са два пъти седмично, и ми се привижда, че освен математика, имат И допълнителни занимателни и увлекателни игри за малките. В тази школа часовете са два пъти седмично. Бих казала, че са По-разводнени, но за сметка на това - децата добиват допълнителни знания и умения. Тоест, второто седмично посещение компенсира с това, че децата ходят не само заради математиката, ами и заради логическите игри/организират им екскурзии за сплотяване на групата и повишаване на лоялността към школата/и прочие допълнителни занимания.
 Имат голямо количество състезания - което нахъсва дори и най-свитите и притеснителни, за да се отпуснат и преодолеят страха си пред вида на стотици деца конкуренти, сбрани на едно място. Е, все някое се разплаква като види тълпата - ама са малки, и  с времето свикват да не им прави впечатление и да не им пречи на концентрацията.
Посещавали сме състезания и към двете школи. И при двете школи ОСНОВНОТО е, че детето трябва да се упражнява много, и с желание, вкъщи - за да се отличи на състезанията. Магически пръчки няма.
за нас. менталната аритметика - се оказа свръх полезна. Мога да дам сравнение с по-големите ми деца, които учат стихотворения наизуст с 300 зора. Малкият ми син прочита два-три пъти стихотворението и го рецитира без проблем. Знам, децата СА различни. Но тренирането на ума със сигурност му е помогнало да помни като слон.

за ИСМА не съм чувала. чувала съм за школа МАЕ във Варна, мисля. Може и в други градове да имат клон.
При нас и Смарти, И Ама - са доста популярни.
Бих казала още, че в Добрич една голяма част от училищата в начален курс имат заложена ментална аритметика в учебните си задължителни програми. Ако някоя мама от там може да се включи да даде впечатление, ще е по-обективно.

Единственото, което ме притеснява е: че в АмаКидс мисля материалът приключва с таблицата за умножение. А в СмартиКидс достига до сложните формули и сметки за умножение на двуцифрени с трицифрени числа, делние на многоцифрено число  на двуцифрено и намиране на остатъка, и тем подобни по-сложни задачи. Тоест, се опасявам, че в някакъв момент - ако моят завърши всички нива в АмаКидс, може да се наложи да сменим отбора, ако все още има  желание да ги "разбива" тия задачи Wink

В този случай не знам как точно ще сместваме в седмичната програма двете математики и спорта, ама ще видим.
И, последното ми мнение по въпроса - според мен, в някакъв момент децата надрастват необходимостта от ментална аритметика. Ползва се като инструмент за постигане на мозъчна гъвкавост, но има и други подходящи инструменти. Състезателна математика, кубче на Рубик ако ви се отдава ..

Последна редакция: ср, 16 авг 2023, 19:39 от rumka833

# 140
  • Мнения: 187
Здравейте, започнах да проучвам курсовете по ментална аритметика и от прочетеното смятам, че ще допадне на дъщеря ми, която скоро ще навърши 5 год. Най-удобна локация ми е Школата на СмартиКидс на Шипченски проход. Дали някой има отзиви конкретно от това място?

# 141
  • Мнения: 5 686
Някой знае ли каква е разликата в обучението между СмартиКидс и Абакидо?
Има центрове и на двете в квартала и се колебая къде да запиша детето?

Общи условия

Активация на акаунт