Четвърти клас - II тема

  • 85 773
  • 740
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 4 899
Моята от сега се е запритеснявала, че приятелките й искат да се мастят в др. училища след 4-ти клас и тя щяла да остане без приятелки в 5-ти.
И моят син има същите притеснения. Добре, че две момченца от приятелите му остават; с едното са от 1-ви клас заедно. Очакваме и две нови момчета да дойдат. Доволни сме и двамата от избора на класна от догодина.
Най-силно го потресе факта, че от 5-ти клас ще учат до 15.06.

# 196
  • Русе
  • Мнения: 1 512
Вие от сега ли знаете, коя ще ви е класна догодина? При нас мисля, че зависи, колко деца ще се преместят. То като че ли няма много възможности за преместване след 4-ти клас, но така или иначе си има някакво движение. Идват и деца от близките села да учат в града, така че има и нови деца. Може да разтурят някоя паралелка и да разхвърлят децата от нея по другите класове.

# 197
  • София
  • Мнения: 4 899
Вие от сега ли знаете, коя ще ви е класна догодина?
Да. А след матурите казаха, че ще има родителска среща, за да ни представят и другите учители.

# 198
  • Мнения: 2 982
Кали мей, благородно завидях. При нас не само, че не се знае коя ще е класна догодина, но не се знае в кой клас ще е детето. Директорката е решила да разформирова сегашните класове, като се направят нови в зависимост от избора на втория чужд език за учене, като дори и една група деца да изберат един и същ език, нямало гаранция, че ще са заедно. Не стига, че всичко ще е ново за тях в пети клас, но сега и с нови съученици ще трябва да свикват. И вероятно това ще е ясно едва наесен окончателно.

# 199
  • от Луната
  • Мнения: 1 752
И при нас не се знае коя ще е класната. От 4 паралелки ще останат 3 в 5 клас и най - вероятно ще се разформира Г клас. Моята е заявила желание за руски да е вторият и език и дано наистина има група, защото болшинството искат немски. От 5 до 7 клас се избутва в нашето училище, нищо, че се води от уж елитните и след 7 пак се сменяват учителите и там вече било доброто учене и преподаване. Дано оцелеем до тогава  Mr. Green. Единствено нашия клас ще имаме тържество и подготвена програма от децата и госпожата и предчувствам, че ще има много сълзи  hahaha За капак балерината е болна, а предстои концерт и важни репетиции, а средата на юни, малко след зеленото ще ходим на състезание в Хасково. С нетърпение чакам края на юни  Mr. Green

# 200
  • Перник
  • Мнения: 4 863
И ние не знаме кой ще е класният догодина. Защото не знаем дали Калоян ще остане в същото училище. Той е разказал на всички, че ще учи в ПМГ. Ами ако не го приемат? Според моите проучвания 99 % влиза, но винаги нещо може да се обърка Wink

Утре ни е важен ден - сутринта сме на "Питагор", а следобяд излизат резултатите от Великденското математическо състезание. То не е балообразуващо, но пък може да донесе награда Grinning

# 201
  • София
  • Мнения: 5 184
Моля, споделете точно в този момент от учебната година как бихте постъпили?
Класната пред всички, в час, се е подиграла на детето във връзка с медицински проблем.
Много сложна ситуация, защото други са децата, които я подлудяват, моето й е опора, но като ненападателно, неотбраняващо се и дори беше жертва на един от агресорите, точно моето е взела на мушка.
Когато беше жертва, тя не го защити ефективно, само проформа, дразнеше се че раздухваме нещата, удобно е да се насметат проблемите под килима.
Сега пеоблемите са се сгъстили и хоп, моето, дето по разглеждания показател е стриктно изпълнително, точно то да бъде подиграно. За изпълнителността си!
Аз й прощавам безсилието, озлоблението, но какво да правя с възпитанието на детето?
Да се срещна с нея и да й обясня ефекта от цяла година старание и без причина подигравка?
Да й пиша мейл, за да остава написаното?
Нищо да не правя с нея И С ДЕТЕТО, да отмине обидата.
Само с детето да говоря, да търпи.
Само с детето, да разкрия причините и че възрастните също грешат.
И последното, да й затворя устата с истинска медицинска бележка, да я дам на директора, оттам да дойде натиска.
Ех, грешала съм много с такива атаки отвън към децата ми, така ми се иска този път правилно да постъпя в дългосрочен план.

# 202
  • Мнения: 2 687
Според мен говори с нея в присъствието на детето. Не с емоции, а формално да кажеш „правилно ли съм разбрала,че Вие ...” е казала това и това, да назоваеш и как детето се е почувствало и така да се разрешат нещата.

# 203
  • Перник
  • Мнения: 4 863
ЗаСлон, верно, че остават броени дни с тази учителка, но явно случката се е отразила неприятно на детето. Най-малкото, което аз бих направила е да си поговоря с детето - да обясниш, че хората не винаги постъпват адекватно, когато са изнервени, че допускат грешки, казват неща, които не са премислили и нараняват другите без да искат.
От друга страна, щом не е за първи път пък, краят на последната учебна година с госпожата е точния момент да и кажеш директно какво мислиш.

# 204
  • София-Младост
  • Мнения: 23 330
Веднага бих говорила с класната! Такова поведения е недопустимо за мен...тя знае ли за този проблем?
 Но съм колебателна дали да е в присъствието на детето.

# 205
  • София
  • Мнения: 4 899
ЗаСлон, много неприятна ситуация. Според мен, първо трябва да се успокоиш и да помислиш рационално, отвъд емоциите. Ако детето харесва тази учителка, ако харесва класа си и училището като цяло, подходът ти трябва да е един - да разговаряш с учителката спокойно, тя да ти обясни каква точно е била ситуацията, защо е постъпила така и въобще да я изслушаш. Ако казаното от нея е адекватно, просто да й кажеш, че това не се е отразило добре на детето и за вбъдеще не желаеш да се повтаря. Т.е. кротко и културно да се разреши проблемът. Още повече тази учителка от догодина няма да му преподава повече, но по-добре да не ескалира в последните дни едно такова отношение към детето.
Ако, обаче, нещата са по-сериозни - детето е системно тормозено, ако му се подиграват по принцип, ако не се чувства добре в този клас и в това училище - решението е само едно, да се смени училището.
Със самото дете също трябва да поговориш, но не спестявай нищо. С две ръце съм за подхода "И възрастните правят грешки.". Така се градят честните взаимоотношения между родител и дете. Да обясниш, че въпреки медицинския проблем, детето ти е умно и добро, и много по-храбро и силно от другите деца именно заради този медицински проблем. Да му вдъхнеш кураж и самочувствие, за да може по-леко да преодолява подобни ситуации.

# 206
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 911
Мислех и аз да напиша нещо по повод случката с детето на ЗаСлон, но kally may много точно е изразила това, което мисля по въпроса. Hands Plus1

И при нас може би ще има драма с класа. Понеже са само една паралелка, не е ясно дали няма да се разформирова. Има родители, които отсега са заявили, че ще местят децата. Има и такива, които категорично остават. Сигурно ще има нови, но колко... Моят се колебае още. Хем му се иска да остане заради приятелите, хем - не. Като във втория случай иска да е в паралелка с математическа насоченост. За СМГ шансовете му клонят към нулата, защото късно се сети и няма подготовка. Та най-вероятно ще си остане в училището, ако има паралелка, или ще търсим друго, където да учи повече математика.

# 207
  • София
  • Мнения: 5 184
Благодаря на всички за подкрепата, говорих на няколко пъти с детето и събрах кураж да говоря и с класната. Бяхме насаме и съм изключително доволна от своя подход и нейната реакция. Излезе, че нюансът не е бил подигравателен, което приемам като теза. Устройва ме пред всички останали възможности. Ще има спокойствие за детето.
Желая на всички ви спокоен месец май!

(С голямото ми дете се стигна до преместване в друго училище, направо бягство! Но много закъсняло бягство, месеци тормоз, 2 седмици загубени с фалшиви действия от психолога и педагог.съветник, затова имам огромна обица на ухото... Всеки ден понесен тормоз има огромно значение)

# 208
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 016
заСлон, може да звуча като черна станция, но

Скрит текст:
имай едно наум, защото много често си остават само с казването.
начинът на работа или "работа" не се променя лесно и ако учителят е свикнал да реагира на ситуациите в класа по определен начин няма да започне по друг само защото сте си поговорили.

веднъж започнали да замитат не виждам какво и кой може да ги спре.

пожелавам ви наистина спокоен месец май.

# 209
  • София
  • Мнения: 5 184
Добри, напълно съм съгласна, но по-лошо - мисля, че замитането на проблемите е закона на съвременното българско училище. Наблюдавам го във всяка сфера, от ученическо хранене и хигиена, до чалга, липса на спортна база, учебни планове и учебници.
И ротвайлери в двора.

Общи условия

Активация на акаунт