СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 10

  • 126 683
  • 749
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 7
Нашият випуск случи на прекрасни учители по всички предмети и от там си вадя изводите.
Ключът е в думичката “случи”.
Всички ли паралелки могат да се похвалят с прекрасни преподаватели към момента?
Питам от позицията на родител, чиито деца преди години не случиха на такива прекрасни преподаватели и се налагаше допълнителна извънучилищна подготовка по някои предмети.
От няколко години съм се откъснала от гимназията и нямам информация как е към момента. И все пак, хвърляйки поглед към учителския колектив, тези, от които не бяхме доволни преди години са си там. Значи наистина си е въпрос на късмет.
Дано да греша.😃


Изключително права сте, че всичко е въпрос на късмет. Да вземем за пример последните пролетни състезания - в 9 кл. първите 20 места( с две изключения) са за СМГ, а в седми нещата не седят по този начин. Да предположим, че и в двата випуска работят еднакво добре подготвени преподаватели, означава ли това, че децата от 7кл. са по- глупави?!

# 106
  • Мнения: 6 924
Фран, студено Simple Smile
Моето е малко по-хуманитарно насочено и тези предмети са му от любимите.
Дидева, учи се т.нар. компютърно моделиране, което в учебния план за миналата учебна година (за тази естествено не е качен в сайта, защото няма кой да каже на ръководството, че качването на учебния план в сайта е задължително) се нарича Информатика и е ФУЧ. Тази година би трябвало освен ФУЧ да има и ИУЧ, защото имат срочна оценка. Как са го прекарали като ИУЧ без утвърдена учебна програма, без одобрен учебник и без да е в списъка с възможности - не ми е ясно. Изучават С++.

# 107
  • Мнения: 21 449
Там ли е проблемът? Simple Smile

# 108
  • Мнения: 6 924
Simple Smile
Иначе нямаше да се задълбочавам толкова по темата да му търся учебната програма и колко часа са фуч, за да се откажем от тях догодина.

# 109
  • София
  • Мнения: 752
Още помня миналогодишните драми около неприети " стари" СМГ-ейци. Както и родители, които си мислеха, че децата им " освобождават" места. На наблюдателите ще им бъде интересно. На децата - трудно. Ще успеят най-подготвените, най-мотивираните и ... тези с най-добрите писма. Успех.
Ако паралелките в пети клас са с намален брой деца в сравнение с миналата година и пак набъбнат до над 30 деца, това означава и още няколко щастливи семейства.
Относно "драмите", да не забравяме, че все пак след 7-ми клас СМГ има алтернатива/и. Имам близко дете от тези неприетите "стари" семегейци - с почти пълна 6 по МАТ и 4 и нещо по БЕЛ... Бяха много доволни от СМГ, но чавето не искало да си дава зор по БЕЛ, иначе г-жата и по БЕЛ била ОК. Сега детето е в НПМГ. И пак са доволни. Smirk Било по-спокойно, но и там случили на добра г-жа по математика.

# 110
  • Мнения: 821
Цитат
Изключително права сте, че всичко е въпрос на късмет. Да вземем за пример последните пролетни състезания - в 9 кл. първите 20 места( с две изключения) са за СМГ, а в седми нещата не седят по този начин. Да предположим, че и в двата випуска работят еднакво добре подготвени преподаватели, означава ли това, че децата от 7кл. са по- глупави?!

Децата са същите най-добри деца , точно като тези от девети и шести клас от СМГ, та идват няколко въпроса :
1.Как се допуска да се даде неопределена задача на състезание от такъв ранг
2.как може задача на състезание от такъв ранг да бъде без критерии за оценяване
3.как може в комисията да има представители на определени математически училища
4.как може деца от същите тези математически училища, от същата тази комисия, на същата тази задача да получат максимален брой точки, а децата от СМГ по максимум 2т.
5. учителите във випуска са изключителни професионалисти

Та в този случай, очаквам  реакция от страна на гилдията СМГ- да защитят децата си, за да не четем, че набора е глупав, а да се знае, че децата са ощетени и демотивирани, като  всички участници в ПМС  позволиха това да се случи!

# 111
  • Мнения: 256
Скрит текст:
Цитат
Изключително права сте, че всичко е въпрос на късмет. Да вземем за пример последните пролетни състезания - в 9 кл. първите 20 места( с две изключения) са за СМГ, а в седми нещата не седят по този начин. Да предположим, че и в двата випуска работят еднакво добре подготвени преподаватели, означава ли това, че децата от 7кл. са по- глупави?!

Децата са същите най-добри деца , точно като тези от девети и шести клас от СМГ, та идват няколко въпроса :
1.Как се допуска да се даде неопределена задача на състезание от такъв ранг
2.как може задача на състезание от такъв ранг да бъде без критерии за оценяване
3.как може в комисията да има представители на определени математически училища
4.как може деца от същите тези математически училища, от същата тази комисия, на същата тази задача да получат максимален брой точки, а децата от СМГ по максимум 2т.
5. учителите във випуска са изключителни професионалисти

Та в този случай, очаквам  реакция от страна на гилдията СМГ- да защитят децата си, за да не четем, че набора е глупав, а да се знае, че децата са ощетени и демотивирани, като  всички участници в ПМС  позволиха това да се случи!

mivan, миналата година, когато същите тези деца от СМГ бяха ощетени от една учителка от ТЯХНОТО училище Вие какво направихте? Скочихте срещу тези, които си търсят правата. Докато не си отстоявате сами правата, така ще ви демотивират децата. Приемете го като вид реванш.

# 112
  • Мнения: 84
Цитат
Изключително права сте, че всичко е въпрос на късмет. Да вземем за пример последните пролетни състезания - в 9 кл. първите 20 места( с две изключения) са за СМГ, а в седми нещата не седят по този начин. Да предположим, че и в двата випуска работят еднакво добре подготвени преподаватели, означава ли това, че децата от 7кл. са по- глупави?!
Та в този случай, очаквам  реакция от страна на гилдията СМГ- да защитят децата си, за да не четем, че набора е глупав, а да се знае, че децата са ощетени и демотивирани, като  всички участници в ПМС  позволиха това да се случи!

Кой да ги защитава? Директора декларира, че нищо не зависи от него. Не се ангажира.
Успехите в СМг се длъжаха на комплексни фактори- деца, учители, база, като по отношение на учителите наистина има  сериозни пробойни. Дори след математиците има много какво да се желае.

# 113
  • Мнения: 821
Цитат
Докато не си отстоявате сами правата, така ще ви демотивират децата. Приемете го като вид реванш.

Реванш от други представители на математически училища към децата от същото  училище, звучи смешно, освен ако вие  DjOfRa не търсите отново поле за изява, върху тема, която не ви засяга!

# 114
  • Мнения: 84
Пуснете задачата и предложеното решение, което Ви е харесало. Иначе в поста Ви няма никакъв смисъл.

# 115
  • Мнения: 256
Цитат
Докато не си отстоявате сами правата, така ще ви демотивират децата. Приемете го като вид реванш.

Реванш от други представители на математически училища към децата от същото  училище, звучи смешно, освен ако вие  DjOfRa не търсите отново поле за изява, върху тема, която не ви засяга!

Като не можете сами да се защитавате, естествено е други да се възползват от тази слабост и да трупат точки на ваш гръб. Реваншът си е изцяло ваш и за ваша сметка.

# 116
  • Мнения: 5 425
Дори след математиците има много какво да се желае.

От математиците получавате толкова много повече, отколкото заслужавате, че не е за вярване! Пазете ги като писани яйца, особено младите. Такива като тях други скоро няма да видите. А те са последното останало нещо в СМГ, заради което си струва да пращате децата си там.

# 117
  • Мнения: 84
Дори след математиците има много какво да се желае.

От математиците получавате толкова много повече, отколкото заслужавате, че не е за вярване! Пазете ги като писани яйца, особено младите. Такива като тях други скоро няма да видите. А те са последното останало нещо в СМГ, заради което си струва да пращате децата си там.


Ох, забравих, че ти имаш впечатления от всички математици и от качеството им на преподаване.
Ежко, защо се изживяваш като всезнаещ? Намали малко перките.

Стоя си 1000% зад думите, че има учители по математика, които не стават и има оплаквания от тях.

# 118
  • Мнения: 5 425
Дори след математиците има много какво да се желае.

От математиците получавате толкова много повече, отколкото заслужавате, че не е за вярване! Пазете ги като писани яйца, особено младите. Такива като тях други скоро няма да видите. А те са последното останало нещо в СМГ, заради което си струва да пращате децата си там.


Ох, забравих, че ти имаш впечатления от всички математици и от качеството им на преподаване.
Ежко, защо се изживяваш като всезнаещ? Намали малко перките.

Стоя си 1000% зад думите, че има учители по математика, които не стават и има оплаквания от тях.

Разбира се, че е така Лале! Ми изгонете ги тези некадърници! И поискайте не две, а четири нови паралелки. Стоп, не - осем!

# 119
  • Мнения: 7
Дори след математиците има много какво да се желае.

От математиците получавате толкова много повече, отколкото заслужавате, че не е за вярване! Пазете ги като писани яйца, особено младите. Такива като тях други скоро няма да видите. А те са последното останало нещо в СМГ, заради което си струва да пращате децата си там.

Ежко, извинявай, но ти от къде точно имаш толкова изчерпателна информация относно СМГ и АК?!
Не ми обяснявай, какво и колко получавам, защото детето ми се налага да ходи на уроци с още две от същия клас. Аз поне знам само за тях.....дано те са издънката на випуска и са единствените, които имат нужда от допълнително обучение.
Децата в София, Пловдив, Варна и т. н са еднакво грамотни. Просто едните са случили на по-добър треньор и това ги прави не еднакво конкурентноспособни.
В случая говорим за едно и също у-ще обаче. Какво пречи г-жа Киселова например, да помогне на младите си колеги?! Всички сме били млади и неопитни, в това няма нищо срамно, но когато с просто око се вижда, че тези хора не се развиват, а тъпчат на едно място, вече става притеснително.
Математици от други гимназии има във всяка една комисия и това не е проблем, ако децата са добре подготвени.

Общи условия

Активация на акаунт