Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 3 март 2018, 19:54 ч.

От 1 на трета скорост

  • 8 505
  • 47
  •   1
Отговори
  • Мнения: X
Да попитам дали е вредно за автомобила да сменям от 1 на 3 скорост.
По удобно ми е като изляза от завой  на 3000 оборота някъде да сменя на трета. Тогава обортомера става към 1000-1500. Иначе ако сменя на 2 след 2 секунди пак трябва сменям на трета.
Вярно по тромава но ми е удобно върви нормално.

Има ли и други които да правят така и дали е лошо за автомобила.

Мерси

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 5 174
Аз съм от другите, дето сменят през една предавка, не съм чувала да е лошо, но не мога да кажа с категоричност.

# 2
  • Мнения: 954
Да попитам дали е вредно за автомобила да сменям от 1 на 3 скорост.
По удобно ми е като изляза от завой  на 3000 оборота някъде да сменя на трета. Тогава обортомера става към 1000-1500. Иначе ако сменя на 2 след 2 секунди пак трябва сменям на трета.
Вярно по тромава но ми е удобно върви нормално.

Има ли и други които да правят така и дали е лошо за автомобила.

Мерси
Ако нямаше нужда от поредни скорости нямаше да са така конструирани скоростните кутии Според мен е проблем  за автомобила.

# 3
  • Мнения: 1 726
Аз вече в другата тема написах, но и тук да кажа, че зависи от колата. Повечето (да не кажа всички) това е предвидено, но може и да навреди сериозно (нова скоростна кутия). И пак 1 000- 1 400 оборота според мен е ниско и аз бих задържала първа по-кратко. Първа е само за потегляне и аз я сменям много преди 3 000 оборота, може би към 1 700-2 000 (не съм сигурна, не се заглеждам).
Аз не бих рискувала, скоростна кутия не ми се купува и нямам желание да съм без кола докато ми ремонтират колата. И без това има толкова много чаркове и тъпотии, които могат да се счупят, нямам желание да създавам предпоставки.

# 4
  • Мнения: 997
По-добре от 2-ра на 4-та.

# 5
  • Бургас
  • Мнения: 194
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

# 6
  • Young and beautiful.
  • Мнения: 1 204
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

За бензин или дизел говорите?

# 7
  • Мнения: X
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

За бензин или дизел говорите?
Бензин

# 8
  • Мнения: 1 878
При равен терен, предавките се сменят на 2000 оборота, при спускане на 1800, при изкачване - над 2200, колкото е по- голям наклона, на по виски оборотии до 3000.

Това е супер неточно твърдение, защото зависи от конкретния двигател, марка на автомобила, модел и т.н.

# 9
  • Мнения: 1 693
Според мен не е проблем, но не гарантирам на 100%. Казвали са ми, че като сменяш предавките надолу няма проблем да пропуснеш, например от 5-та на 3-та, така че защо в обратния ред да не може да се пропусне? Все пак все се минава през 0, какво значение има на каква скорост си бил преди това? Вече отделен въпрос е дали е хубаво да се кара на 3-та с 1500 оборота и на 1-ва с 3000..

# 10
  • Мнения: X
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile

# 11
  • Мнения: 954
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.

# 12
  • Мнения: 1 878
Аз като съм карал ръчни скорости никога не съм гледал обороти, ама никога. Затова винаги ми е било кеф да карам по-шумни двигатели.

# 13
  • Мнения: X
От 5 на 3та и обратно не виждам да в проблем. Както казахте автомобила не помни история.
Ако скоростта е подходяща не виждам да има проблем.

От 1 на 3 единствения проблем който виждам е че за да стигна скорост за трета ще трябва да вдигна оборотите до 4000+.
Иначе на 3500 пак ще смени на 3 но може да се зори.

Явно няма мързеливи като мен в града да сменят от първа на трета Simple Smile
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.
Мързел е защото усещам кога да сменям на 2,3 но искам направо от 1 на 3. Ако караш в града по 20 пресечки спестяваш 2 сменяния на скорости.
И ако това не вреди означава че износването е по малко защото сменяш по малко.
Примерно да отидеш до работа вместо 100 смени ще направиш 70-80 и кутията/жилото на съединителя се износват по малко.

Това е ако няма проблеми с двигателя/кутията при такова каране Simple Smile

# 14
  • Варна
  • Мнения: 1 125
Това не е мързел а неумение да усещаш автомобила ,скорости се сменят по шум на двигател.
Мързел е защото усещам кога да сменям на 2,3 но искам направо от 1 на 3. Ако караш в града по 20 пресечки спестяваш 2 сменяния на скорости.
И ако това не вреди означава че износването е по малко защото сменяш по малко.
Примерно да отидеш до работа вместо 100 смени ще направиш 70-80 и кутията/жилото на съединителя се износват по малко.
Това е ако няма проблеми с двигателя/кутията при такова каране Simple Smile
Вземи си автоматик, щом не искаш да сменяш скорости. Те хората не случайно са направили колите с повече скорости, едно време са били с по 3 скорости, сега са с по 6, че и повече. Съмнявам се дали щадиш скоростната кутия като прескачаш скорости, но със сигурност ти се вдига разхода от форсирането на колата на малката предавка.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт