Сдружение „Фридрих Шилер“ прием 2018/2019

  • 90 149
  • 767
  •   1
Отговори
# 60
  • Sofia
  • Мнения: 5 881
В трети клас се върнах на работа и взехме пенсионирана учителка, да му помага. Оказа се, че той изключително лесно учи езици...
Оказа се, че пее изключително вярно и на прослушване в училище, го избраха единствен от целия випуск, да бъде записан в хор. Аз уви нямам толкова развит слух, че да преценя.
И с упражненията е същото. На дъщеря ми някои са супер лесни, други ми се струва, че не ги проумява.
За някои упражнения ми каза, че не е разбрала какво се иска в задачата, а не че не е могла да я направи.
Изобщо не трябва да се съмнявате във Вашите способности да прецените ситуацията.
Благодарение на подчертаното във вашия пост сте разбрала много точно какви са наклонностите, способностите и трудностите на Вашите деца. Не е нужно Вие да им преподавате, нужно е да ги наблюдавате как се развиват.

Успех на дечицата!

# 61
  • Мнения: 31
Цитат
А с поправителен или не, успех на всички! Децата ни са страхотни и дали с Шилер или без, сигурна съм, че ще успеят.
Ето с това съм най-съгласна. Иначе, да, и аз мисля, че не точно родителите могат да преценят най-адекватно, защото те са вътре в ситуацията, влагат емоция и тя изкривява обективната преценка. А не на последно място може да се доверим на специалистите все пак. Моята дъщеря чудесно се справя с последния звук, ако не е обеззвучен, но с рисуването е много зле. За Б-то е имало бебе и други. Иначе картината с маймунката и палмата е била за памет, но тази за Какво е изпуснал художникът не мога да разбера какво е трябвало да дорисува.

# 62
  • София - Младост 1А
  • Мнения: 2 384
В трети клас се върнах на работа и взехме пенсионирана учителка, да му помага. Оказа се, че той изключително лесно учи езици...
Оказа се, че пее изключително вярно и на прослушване в училище, го избраха единствен от целия випуск, да бъде записан в хор. Аз уви нямам толкова развит слух, че да преценя.
И с упражненията е същото. На дъщеря ми някои са супер лесни, други ми се струва, че не ги проумява.
За някои упражнения ми каза, че не е разбрала какво се иска в задачата, а не че не е могла да я направи.
Изобщо не трябва да се съмнявате във Вашите способности да прецените ситуацията.
Благодарение на подчертаното във вашия пост сте разбрала много точно какви са наклонностите, способностите и трудностите на Вашите деца. Не е нужно Вие да им преподавате, нужно е да ги наблюдавате как се развиват.

Успех на дечицата!

Съвсем добронамерено изказах мнение, надявам се не приемате думите ми по друг начин.
Все пак смятам, че в някои случаи родителя надценява, в други да подценява.
А по повод подчертаното - учителката взехме, защото места в уличищната занималня нямаше, а прослушването беше организирано от училището и аз научих в последствие. И не е въпрос на съмнение в преценката. По скоро, че не сме всевиждащи, всезнаещи и всеможещи.
Ако например дъщеря ми, според мен, не се справя с "огледалните задачи" и не ме разбира, това не означава, че не може да го направи. Учителката в детската градина, може да ѝ го обясни с други думи и за нея да е супер лесно. Това имах предвид.

# 63
  • София
  • Мнения: 305
Какъв е този поправителен изпит 🤔За първи път чувам...

# 64
  • Мнения: 183
Какъв е този поправителен изпит 🤔За първи път чувам...

Не знаете ли??!?! Нищо чудно, само от Сдружението знаят подробности...

Поправка или поправителен изпит за втори/трети деца, които не са показали ниво на изпита на 18.03 им се дава шанс да се поправят, за да постигнат "ниво". Така или иначе по устава на Сдружението влизат по право, но за да не е огромна пропастта между провалили се на 18.03 братя и сестри спрямо деца, постигнали по-високи резултати от тях, които няма да бъдат приети заради квотата външни/вътрешни, затова се прави поправка за вторите/трети и тн деца, показали слабо ниво на 18.03. Само за тях върху идентични задачи на тези от 18.03, които вече знаят и могат да упражняват до поправката.

hrs мълчи обаче.

# 65
  • Мнения: 1 821
Мен ми се струва доста по-труден изпита от миналата година , но не знам Simple Smile Викам му на моя малкия - ако ти ги дам задачките , които са се паднали тази година , не знам дали ще се справиш ( но защото от неговата глава се изпарява всичко, в момента в който грабне таблета).
А на Артъри , само да кажа , че ако детето и не е било прието миналата година в Шилер- то това не е заради братчетата/сестричетата .. Беше ясно още от миналата година, че братчетата/сестричетата ще се приемат  в 145-то и всъщност всички първи деца се бореха само за 131-во училище( Дори списъците с класиранията бяха само фиктивно обединени).Както стана ясно от коментарите в предишната тема,  балът за момченца е стигнал до 65( което според мен е доста нисък бал, спрямо други години ) , и Да, може и да са приели  няколко братчета/сестрички с по-нисък от този бал, но реално за тях са били предвидени вече места в 145-то и моето дете не се съревновава за място с тях - защото те са си отделна бройка. Това е привилегия , която е гласувана и приета на събрание, с която всеки родител , на кандидат-ученик би трябвало да е наясно. Ако реши , утре , Сдружението може и да реши и без изпит да се приемат тези деца ..и това си е в тяхно право. Също така, от коментари тук, смятам , че вторите деца се сравят доста добре с изпита ( защото и те като първите са готвени за него от родителите си ) и булшинството от най-добри резултати са техни Simple Smile Simple Smile     

# 66
  • Мнения: 4 018
В момента с новите разпоредби се получава така, че малката ми дъщеря вероятно няма да я приемат в градината на кака й, въпреки предимството. Ще се наложи да водим децата в две различни градини и да ги взимаме. Напълно разбирам защо сдружението, което се състои изцяло от родители, са направили това предимство за вторите деца.

# 67
  • София
  • Мнения: 364
Безмислено е да се обсъжда повече избора на втори деца. Аз за себе си съм приела, че местата са 60, т.е. 30 за нашия пол, при кандидати от този пол- 150, значи  се борят 5 за 1 място. Навремето за моята специалност в университета се борихме 12 за едно място.  Не е безнадеждно.

# 68
  • Мнения: 183
Безмислено е да се обсъжда повече избора на втори деца. Аз за себе си съм приела, че местата са 60, т.е. 30 за нашия пол, при кандидати от този пол- 150, значи  се борят 5 за 1 място. Навремето за моята специалност в университета се борихме 12 за едно място.  Не е безнадеждно.


Кой е вашия пол и откъде имате статистика по полове?

# 69
  • София
  • Мнения: 364
Статистика нямам, не е и необходима. Споделих моето виждане за прием на децата без предимство- брат/сестра.
Условно ги разделям по равно.😉

# 70
  • Мнения: 13
Някой може ли да даде мнение за 131во училище? Как стоят нещата там?

# 71
  • София
  • Мнения: 305
Някой може ли да даде мнение за 131во училище? Как стоят нещата там?
Какво ви интересува за училището ? Simple Smile

# 72
  • Мнения: 13
Как е средата в училището? Наистина ли има циганчета? Децата от Шилер в отделна паралелка ли са? Как са преподавателите по другите дисциплини? Въобще има ли подобрение от това, което битува като мнение, че училището е доста западнало? Имат ли допълнителни занимания децата - танци, спорт някакъв.
Благодаря Ви предварително за отговорите Simple Smile

# 73
  • Мнения: 1 821
По назад в предишната тема има писано по въпроса с организацията ( на 57 страница  http://www.bg-mamma.com/?topic=964244.840  ) .
По -долу съм се самоцитирала :
Скрит текст:
Родители на деца, обучаващи се в Шилер,
Бихте ли споделили повече информация за:
- Каква е числеността на паралелките? -
-----> 23 деца
- Как протича един учебен ден?
-----> Децата се приемат във фоаето на училището между 7:45-8:55 ч .  До обяд учат общите предмети с класния ръководител ( мат. , бълг. ез и т.н.) ; Часовете ни по немски са след обедната почивка ( 2 ч по 30 мин с 10 мин . почивка - на всеки клас са в различно време ..някой са сутрин ). След 14ч имат музика/рисуване и дописват , ако имат нещо останало от сутринта. Учебните занятия свършват в 16 ч , като след това има други допълнители дейности( например ние посещаваме карате , което е организирано от 15:50 до 16:40 , за да може децата , които са с буса да тръгнат навреме).   Взимането обикнвено става от 16:30 до 17:30 ( директорката е дала разрешение до 18:00 ч , и може и да има деца, които ги взимат и по-късно Simple Smile ) . Навсякъде ходят с класния ръководител ( на обяд в стола, навън и т.н.) , а другите преподаватели ги взимат от стаите и ги водят до кабинети, басейн и т.н.
- Колко часа е обучението по немски език, от кои преподаватели се извършва? --> всеки ден по 2 учебни часа от  преподаватели на сдружението
- Как се извършва преподаването в преучилищната група, напр. като игрова ситуация или е повече като в по-големите класове? ---> игри , песнички ,рисунки   - забавляват се много и всеки ден е научил нещо ново Simple Smile - в ПГ не пишат Simple Smile
- Имате ли общи мероприятия с децата извън училище? - не за сега , но повечето родители ходят на работа и надали ще има интерес Simple Smile
- Как получавате обратна връзка от преподавателите? - сутрин когато го оставям или когато го взимам; учителят ни е обявил и приемно време веднъж седмично Simple Smile
- В рамките на слеобедните занимания има ли възможност за допълнителен спорт, език или друго допълнително занимание, организирани от Шилер или от самите училища? - имат плуване 3 пъти седмично ( нашата група е от 11ч , като е безплатно за децата от ПГ:)  ) , следобед има възможност за карате,народни танци ; предстои да се направят и групи по баскетбол, забавна математика и шах ;
- Чисто организационно - как са ситуирани стаите на малките ученици, отделени ли са от големите ученици в училищата? - стаите са ни на 1-ви етаж , близо до тоалетните и басейна; часовете , респ. междучасията се разминават с тези на по-големите;
- Доволни ли сте от преподаването на останалите предмети? - да Simple Smile класната им е много добър педагог; преподаватели ни идват от 55-то и са с опит ;
- Има ли практика за огранизиране на транспорт от/до училище? - има да ; нашето бусче тръгва в 16:45-17 :00ч от училището Simple Smile

Благодаря предварително за отделеното време!
Иначе , по отношение на 131-во , базата не е нещо особено, но мое лично мнение е , че парите , които идват от новите дечица и от наем за дейностите  "не потъват" - има нови дограми, камери на няколко места, домофон( с камера)  за извикване на децата. Още в началото на учебната година тоалетните , които обслужват най-малките бяха ремонтирани, стаите пък бяха ремонтирани от сдружението , като ние си поръчахме допълнително шкафчета. Децата ходят вътре с обувки само за целта( пантофи, кецове и т.н.), междучасията им се разминават с тези на по-големите, на 10-15м са от басейна с топла връзка , излизат , когато е хубво времето, храната в стола казват , че не е лоша ( той е злояд, и въпреки това почти всеки ден има поне 1 ядене, което да яде Simple Smile ) . Ромчетата не са въобще толкова много( а и тези , които аз съм виждала са винаги чисти и спретнати и не са ми направили лошо впечатление , въобще) Децата в цялото училище са 300 и се надявам и следващите поне 4 години да сме само 1 смяна сутрин ( ако ни приемат сега Simple Smile Simple Smile ). Може да се натъкнеш на 1-2 деца от големите да пушат на оградата отстрани, но това не е голяма драма. Повече конфликти  и проблеми сме имали с деца от самият клас , отколкото от други в училището.. та не е гаранция. Организират се мероприятия както навън - посещение в Операта, за Коледа в Боби§Кели ( това беше организирано от родители, но най-малкото бусовете на превозвача ги закараха до там ) ,  ски -училище ... така и в училището - театър,карнавал, подготвят тържества.

# 74
  • Мнения: 1 821
Как е средата в училището? Наистина ли има циганчета? Децата от Шилер в отделна паралелка ли са? Как са преподавателите по другите дисциплини? Въобще има ли подобрение от това, което битува като мнение, че училището е доста западнало? Имат ли допълнителни занимания децата - танци, спорт някакъв.
Благодаря Ви предварително за отговорите Simple Smile
Да отделни са. Само 1 преподавател е по всички дисциплини, с изключение на тези за допълнителните дейсности . Като дейности аз знам за :карате, плуване ( безплатно за ПГ) , народни танци, шах,забавна математика( май за баскетбол не се организира група, но другата година , може да има и други).

Общи условия

Активация на акаунт