Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 504
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 195
  • Мнения: 14 654
Може в Пловдив да е така и наистина да е смислено, но в София тези алеи ги шляпват точно върху натоварени булеварди и улици, с което колите се изместват върху трамвайната линия и гледай какво става в час пик - нито има велосипедисти по тези алеи, нито колите вървят, нито трамваите - ужас за всички, ама важното е, че по някакъв проект велоалея има.

# 196
  • Мнения: X
Преди темата да стане градски транспорт срещу автомобил - В София много зависи, къде живееш и работиш. Понякога ГТ е по-бърз(аз ходя с метро на работа), но понякога чакането по автобуси и влаченето с тях отнема прекалено много време. Дори и в задръстването с личния автомобил стигаш по-бързо. За велосипедите нямам мнение, но не бих ходил потен на работа и също така движението им по булевардите затруднява автомобилите.

# 197
  • Мнения: 14 654
А аз имам мнение за велосипедите и то е изключително лошо, защото хем им се създават някакви условия под натиск на разни зелени идиоти, хем те пак се намират извън  означените за тях велоалеи и смятам, че е крайно наложително да им се забрани да карат по булеварди, по които няма специална маркировка. Някои са толкова безумни, че карат дори в насрещното.

# 198
  • Мнения: 29 319
А аз имам мнение за велосипедите и то е изключително лошо, защото хем им се създават някакви условия под натиск на разни зелени идиоти, хем те пак се намират извън  означените за тях велоалеи и смятам, че е крайно наложително да им се забрани да карат по булеварди, по които няма специална маркировка. Някои са толкова безумни, че карат дори в насрещното.

Най-дразнещото е, че смятат, че винаги са с предимство. Когато решат се бутат в колите, когато им е изгодно, карат по тротоарите или се юркат в парковете покрай бебетата.

Да се реши какъв им е статутът - дали са шофьори и да спазват правилата, вкл. и да изкарват книжка за прилагане на правилника, или да са пешеходци и да не се бутат по пътните платна.

Нямам против нито срещу велосипедистите, нито срещу колите, но трябва да има някакъв ред. В момента е буламач. Преди няколко дни видях с очите си как велосипедист кара на средата на платното и след него се влачат 3 коли, защото не могат да го изпреварят.  Close

# 199
  • София
  • Мнения: 4 548
В закона си е указано как трябва да се движат велосипедистите по платното и как да пресичат на кръстовище, само дето никой не го спазва и никой не ги наказва. Оня ден точно на Г. М. Димитров един се шмугна между колите да си прави ляв завой към Кл. Охридски. А трябва да кара най-вдясно и да пресича на пешеходните пътеки.

# 200
  • Мнения: 8 934
Ако велоалеите са навсякъде, такива като на бул.Цар Борис - ОК. Но те са измислено смешни на повечето места.
Освен това за да ида до центъра и да свърша нещо, ми трябват минимум 2 билетчета на минимум стойсност 3.20 лева. Ами сори, ама с колата ми е по-бързо и по-спокойно, може и по-еевтино да ми е даже, не съм смятала.

# 201
  • Мнения: X
С тия билетчета за  3.20 с AMG ще ти е по-евтино за еднократно отиване и връщане...

# 202
  • Мнения: 29 319
А, ако сте примерно цялото семейство 3-4 души по 1,60 на посока и то, ако не сменяте транспорт....

# 203
  • Мнения: 14 654
Е точно с тази тъпотия да вдигнат цената на билетите толкова много накараха хората, комбиниращи ГТ и кола, просто да се откажат от ГТ. Аз съм от тези, които комбинират и сега, защото понякога с трамвай ми е по-бързо, отколкото с кола по същия маршрут.

# 204
  • Мнения: 3 673
Най-дразнещото е, че велосипедистите смятат, че винаги са с предимство. Когато решат се бутат в колите, когато им е изгодно, карат по тротоарите или се юркат в парковете покрай бебетата.
Да се реши какъв им е статутът - дали са шофьори и да спазват правилата, вкл. и да изкарват книжка за прилагане на правилника, или да са пешеходци и да не се бутат по пътните платна.
Нямам против нито срещу велосипедистите, нито срещу колите, но трябва да има някакъв ред. В момента е буламач. Преди няколко дни видях с очите си как велосипедист кара на средата на платното и след него се влачат 3 коли, защото не могат да го изпреварят.  Close
По закон велосипедистите са участници в движението и като такива трябва да се движат по пътното платно, е не по тротоарите, алеите и пешеходните пътеки. Ако пресичат кръстовище на пешеходна пътека, трябва да бутат велосипеда си. Те НЕ СА пешеходци!

# 205
  • Мнения: 3 732
Скк007, в правилника пише, че на кръстовище трябва да си в правилната според светофара и пътната маркировка.
На К. Величков от Ал. Стамболийски до бул.Сливница  има 5 -6 светофара. Само последния дето завива трамвай 3 е за ляв завой по Сливница. Ако преди това си в лявата колона за завой наляво а си направо какво правиш? Тръгваш с десните за направо (ако си първа кола ок, но ако не си?) или чакаш и ти свиркат докато те заобикалят?
Между теория и практика има лека разлика. Казват й опит.
Ако тръгна по непознат с колата маршрут почва едно чудене кой е правилния светофар с правилната лента.
Това имах предвид.

Днес ставам на 200 км.
Още не мога да я хвана колко харчи. Има вероятност да се откажа, а не ми се иска.

Прибрах се и за пръв път се реших сама да паркирам успоредно между две коли. Успях но почти. От моята страна имаше повече място. Горда със себе си се похвалих на двама от агитката и мислех, че всичко е точно.
Прибрах се реших с майка ми да се разходим. Е, тя не можа да отвори вратата докрай. Излязох и се качи.
Успеха ми беше половинчат.

Вече от двама човека на 60+ години (единият жена шофьор, която не кара) чух съвет колата да се ползва само събота и неделя. Защо го казват?

Последна редакция: вт, 24 апр 2018, 21:10 от Plava luda lutka

# 206
  • София
  • Мнения: 4 548
Защото техните родители така са карали - да пестят гориво. А това че си запречила вратата при паркирането не е никакъв проблем. Правят го и шофьори с голям стаж. Предвид липсата на паркоместа паркираш където има място. Случвало ми се е да излизам/влизам от другата врата, заради препятствия откъм шофьорската. Преди няколко дни видях един Смарт паркиран между успоредните на тротоара - ама той напряко. Стърчеше не повече от 20-30 см. Simple Smile

# 207
  • Мнения: X
Скк007, в правилника пише, че на кръстовище трябва да си в правилната според светофара и пътната маркировка.
На К. Величков от Ал. Стамболийски до бул.Сливница  има 5 -6 светофара. Само последния дето завива трамвай 3 е за ляв завой по Сливница. Ако преди това си в лявата колона за завой наляво а си направо какво правиш? Тръгваш с десните за направо (ако си първа кола ок, но ако не си?) или чакаш и ти свиркат докато те заобикалят?
Между теория и практика има лека разлика. Казват й опит.
Ако тръгна по непознат с колата маршрут почва едно чудене кой е правилния светофар с правилната лента.
Това имах предвид.

Днес ставам на 200 км.
Още не мога да я хвана колко харчи. Има вероятност да се откажа, а не ми се иска.

Прибрах се и за пръв път се реших сама да паркирам успоредно между две коли. Успях но почти. От моята страна имаше повече място. Горда със себе си се похвалих на двама от агитката и мислех, че всичко е точно.
Прибрах се реших с майка ми да се разходим. Е, тя не можа да отвори вратата докрай. Излязох и се качи.
Успеха ми беше половинчат.

Вече от двама човека на 60+ години (единият жена шофьор, която не кара) чух съвет колата да се ползва само събота и неделя. Защо го казват?

Ако от лента за наляво или надясно продължиш направо не е проблем, стига да не запречваш завиващите. Случва се в трафика

# 208
  • Мнения: 3 732
Аз съм една идея над смарт. Паркирана до нормална кола съм почти зад цялата предница на другата.
Моята изглежда много малка и смешна, но е широка и вътре има място. Най - големия плюс й е високата седалка понеже съм ниска. Кои други модели коли са с висока седалка?

# 209
  • Мнения: 729
Правилник и тестове кола не карат...
но ако добре познава правилника,няма да се шматка и да се чуди къде да се пристрои-както питаше авторката.Така неподготвена си е направо опасна!

Общи условия

Активация на акаунт