Имам кола. Имам книжка. А сега?

  • 122 504
  • 2 544
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 2 621
И аз имах същия спор и с мъжа ми, и с по-опитните шофьори около мен. Отвикнах, докато карах с мъжа ми още. И ние сме с малка кола, която на 150-160 км/ч става нестабилна. Мен принципно от всички ме е страх Grinning Предимството на магистралата е, че въпреки високата скорост нещата се случват плавно и с по-голяма дистанция.

# 301
  • Мнения: 423
Какво му е на кръговото? - обикновено кръстовище. Влизаш с ляв мигач ако завиваш наляво или обръщаш посоката, а във втората половина даваш десен мигач. Ако си направо- влизаш без пътепоказател, за дясно е ясно- десен, поне аз така съм учена.

# 302
  • Мнения: 8 934
.. си направо- влизаш без пътепоказател..

Това за кръговото не важи.

# 303
  • Стара Загора
  • Мнения: 494
Какво му е на кръговото? - обикновено кръстовище. Влизаш с ляв мигач ако завиваш наляво или обръщаш посоката, а във втората половина даваш десен мигач. Ако си направо- влизаш без пътепоказател, за дясно е ясно- десен, поне аз така съм учена.

Точно така ме учи и моят инструктор, това спазвам и сега! И какво, грешно е, така ли?

# 304
  • Мнения: 31
Такаааа... и аз да се разпиша тук Имам книжка от 8 г. , но не съм се качвала на кола от тогава. Днес започнах опреснителни, ноооо имам голям проблем. Тъй като имам малко дете, нямам на кого да го оставя освен за една седмица в която си осигурих една от бабите. Инструкторът обаче държи мнение, че за седмица дори и всеки ден няма как да ни се получат нещата. Иска да карам по два три пъти в седмицата за около месец... Има право в доводите си, но аз няма как да си осигуря такова време. В патова ситуация съм....

# 305
  • Мнения: 4 717
Какво му е на кръговото? - обикновено кръстовище. Влизаш с ляв мигач ако завиваш наляво или обръщаш посоката, а във втората половина даваш десен мигач. Ако си направо- влизаш без пътепоказател, за дясно е ясно- десен, поне аз така съм учена.

Извинете, кой ви е учил в кръговото да влизате с ляв мигач???
В кръгово не се влиза с мигач, а се изчаква предимството на тези, които са вече в кръга. Излиза се с десен мигач.

# 306
  • Мнения: 3 732
Днес реших да започна да се уча да спирам на светофар по правилния начин - с крак на спирачката и свободен лост.
Трудно ми е защото откакто карам - вече месец, съм го правила грешно и така съм го запаметила.
Нещо бъркам и изгаснах на 3 -4 светофара. Но включвам аварийки, паля и тръгвам.
На връщане единия път май схванах грешката - вдигам крака от съединителя без да съм освободила лоста.

Попитах самоназначения ми инструктор защо не ми е показал правилния начин. Защото прекалено бавно тръгвам беше отговора му. Да, все още не мога да схвана как точно да е съединителя за да тръгна бързо.
Сега заучаването как се стои на светофар ще ми е трудно и ще ми коства нерви. Бързо заучавам, но първоначално наученото запаметявам и после ми е трудно да го променя.

На работа ми споделиха за 60+ годишен инструктор който учи курсистите си на светофар да освобождават лоста, да натискат спирачка и да вдигат ръчната.
Колко ли време отнема цялата последователност при тръгване?

Карам без радио, но момчето, което ме учи не може без музика в колата. Возя ли го, слага го. Днес го оставих момчето и реших да не свалям радиото. Не ми пречеше. Акъла ми беше да гледам светофари, маркировка, мигачи.

Скоростта също ми е проблем. Увлича ме ...
Рано сутрин (5 и малко часа) или късно вечер (22 и нещо) дали ще е моста на Захарна или булеварда от Орион към тунела е празно и широко и аз натискам газта. Повече от 60 не вдигам, а ограничението е 50.
На моста на Бакърена ограничението е 40. Влача ли се с 40, пред мен е празно, а зад мен колона. Там изпреварването е почти невъзможно.

На магистрала не съм ходила като карах курса преди година и половина. А ми се иска ...
Колежка разказва, че там е страшно. Кара тя със 160 в най - дясната лента, а покрай нея минават коли. Цитирам: Фиууу, и ги няма, а аз се влача.
Нали ограничението е 140 км/ч? Защо хвърчат така?
Толкова ли е страшна магистралата?

Къде около София може да се ходи без винетка?

На Околовръстното какво е ограничението за скоростта? За него винетка не трябва, нали?

Кръгово още не съм минавала, страх ме е. Предизвикателство ми е най - близкото ми - това на Централна гара.
Ако идвам от Кауфланд Банишора и целта ми е Ломско шосе, вероятно ще отида на Първа българска армия.

Как се избира оптимален маршрут? Два ползвам според зависи и разстоянието е едно и също.
Грубо казано - от Орион до болницата за ДЦП на бул. Възкресение. Дали през моста на Захарна и К. Величков или през тунела на Люлин и пазара на Кр. Поляна?
Рано сутрин и късно вечер ми е почти все тая откъде ще мина, но около 14 часа ми е трудно заради задръстванията по К. Величков или тясната улица покрай пазара на Кр. Поляна.

Последна редакция: ср, 02 май 2018, 23:53 от Plava luda lutka

# 307
  • Пловдив
  • Мнения: 13 468
И при моето ПТП така /вярно че ме хвана червен светофар, който не видях/, но така или иначе при всички положения щях да се стремя да се изнеса от кръстовището, а не да си стоя посредата и да чакам. Добре че бях с ниска скорост, ако бях с по-висока, тоя където ме блъсна беше засилен и щеше да ме вкара в едни решетки. Единственото при удара, чух /удара/ и съм запомнила някъде да не се натиска никакъв педал да си спря от самоход. От колата нищо не ставаше, бях изкривила гредите и тогавашния ми приятел я продаде.  И смятай какви идоити се движат по пътищата, септември, сухо слънчево време, колата на никаква позиция между двете платна. Пуснати аварийни, около колата се виждат течности /антифриз и не знам какво друго/, по-напред вдясно другия автомобил, чакаме КАТ, сигурно едно трийсетина коли ми бипкаха да се преместя /аз съм на тротоара има няма 5-6 метра /очаквах, че докато дойде КАТ, някой ще я удари и отзад/. Работата ми е свързана с пътуване и благодарение на нея се наложи да се кача на магистрала /масово карат с над 140км./
Проблем при мен е паркиране между две коли, ако трябва с предницата да се навра между тях стърча, на заден да я вкарам от раз до бордюр, не знам как го правя това чудо, никой не ме учил, дори много хора ми се чудят как назад може да ми е по-лесно.

Аз пък точно обратно не изпитвам страх от непознати дестинации, отварям само мапс-а да разгледам горе -долу къде се намира и си действам.
Сама съм ходила до Кръстова гора, до Чудните мостове, Белинташ...все места с много завои, тесни пътища и почти с липса на пътища. Карала съм във виелица /хем псувах позната ми че ме викна на мохабед, в едно село и уж времето беше ок, посредата на пътя вече се чудех да обръщам ли, ще стигна ли, добре че пак беше тесен и със завои, та обръщането не ми беше опция/ хем се кефих, че и в такова време шофирам.
Иначе книжката я изкарах с мисълта да ми върше работа /такава беше ситуацията тогава/, изобщо нямах желание. Накрая се оказа, че тогава не ми свърши работа, но пък сега ми върши страшно много. И ако трябва да си призная ми харесва шофирането. Както съм споделяла с приятели, ако някой ми осигуряваше бензина нямаше да слезна от колата.

Зависи от околовръстното, в Пловдив на едното няма нужда от винетка, но това, което заобикаля Пловдив посока Коматево се изисква винетен стикер.

# 308
  • Мнения: 3 732
Аз също не мога да паркирам между две коли които са една пред друга, а аз по средата.
Успоредното - между две коли отляво и отдясно на мен, а аз между тях с муцуната напред ми се струваше най - трудно, но го овладявам бързо. Веднъж ми го обясниха, веднъж го гледах от задната седалка и се пробвам всеки ден.
Е, след първия ми опит така я бях заглавила, че един комшия ми я изкара. Още не знаех кога да изправя волана докато леко давам на задна.
Тая вечер за половин Шушана я вкарах.
С муцуната напред между две коли и тръгването после нямам никакъв проблем но така паркират жените, а аз искам да карам и паркирам като мъж. 

# 309
  • Мнения: 8 934
Инструкторът ти не те ли учи да паркираш?
Иди и си поискай парите, той на нищо не те научил.

# 310
  • Мнения: 4 808
Спазвай си ограниченията, нищо, че зад теб се образува колона. Който бърза, да заминава! На магистрала изобщо не е трудно да се кара, особено ако си държиш дясната лента и спазваш ограниченията. Покарай по "Цариградско шосе", то там си е малко като магистрала.

# 311
  • Мнения: 5 440
Да споделя. Преди седмица карах по околовръстното между Цариградско шосе и Ботевградско шосе. Карах с ок.60-70 км в час в средната лента. Зад мен имаше ТИР, който започна да ми подава звуков сигнал. Първо реших да не му обръщам внимание, ако иска да се престроява в ляво. Пътят беше свободен. После ми светна някакъв спомен, че те не могат да намаляват особено плавно и аз се отдръпнах в дясното платно. Отмина ме и продължи да притеснява другите по-напред на пътя. Някой да ми каже как се реагира при такава ситуация?

# 312
  • Варна
  • Мнения: 995
Ами ще е странно по околовръсно да те изпревари ТИР от ляво. Има ограничение, по спомени е 80км/ч. Защо карате с 60-70? В други страни глобяват за по-бавно шофиране, защото то също е предпоставка за инциденти. Като се движите по-бавно го правете в най-дясна лента.
Дори съм гледал изпит в САЩ, където накрая изпитващия направи забележка на бъдещия шофьор, че при Speed limit от 45 мили/ч се е движел с 35-40 мили/ч.

# 313
  • Мнения: 5 440
Ами ще е странно по околовръсно да те изпревари ТИР от ляво. Има ограничение, по спомени е 80км/ч. Защо карате с 60-70? В други страни глобяват за по-бавно шофиране, защото то също е предпоставка за инциденти. Като се движите по-бавно го правете в най-дясна лента.
Дори съм гледал изпит в САЩ, където накрая изпитващия направи забележка на бъдещия шофьор, че при Speed limit от 45 мили/ч се е движел с 35-40 мили/ч.
Според мен не сте прав. Какво намирам в нормативната уредба:
Съгласно Закона за движение по пътищата и правилника за прилагане на Закона за движение по пътищата:

Водачът на ППС не трябва да се движи без основателна причина с твърде ниска скорост, когато по този начин пречи на движението на другите ППС.
Водач на пътно превозно средство, което се движи с ниска скорост и поради това причинява създаването на колона от пътни превозни средства, трябва да ги пропусне при първа възможност.
На водача на моторно превозно средство е забранено да се движи с ниска скорост без включени аварийни светлини!

Пример за „необичайно бавно“ шофиране би било, ако без основателна причина, ППС се движи със скорост от 40 километра в час по път с ограничение на скоростта от 80 километра в час, като по този начин причинява опашка след себе си от други ППС.
Защо аз се движа с 60-70км/ч? При толкова дупки и липса на интензивно движение така се чувствам по-безопасно, а и не смятам, че това е "необичайно бавно шофиране" под нормата от 80км/ч. По-скоро другите водачи са в нарушение. Бих искала да прочета и др.мнения.

# 314
  • Мнения: 2 621
ТИР-овете по принцип гледат да не губят инерция, като са подкарали с някаква скорост, защото това туловище трудно набира. По мои наблюдения, максимално разрешената на един път скорост често е еквивалентна на препоръчителна такава - на Цариградско ако не се движиш с (поне) 80 те освиркват.

Общи условия

Активация на акаунт