Кога е момента да се откажем да наливаме пари в ремонти и да продадем колата?

  • 7 208
  • 20
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 3 732
Кога е момента да се откажем да наливаме пари в ремонти и да продадем колата?
Питам защото ме грози опасност от смяна на двигател.

Колата е Сузуки Вагон Р, от 2000 година, 1.3 двигател, на бензин и газ, с ръчни скорости.
За нея дадох 2000 лв.

Предния собственик е на принципа Кола се вкарва в сервиз само ако те остави на пътя.

Не ми казвайте, че от глупост, неразбиране и наивност съм се прецакала. Днес го разбрах.

Дилемата ми е да продължавам ли да наливам пари в нея или да я продам.

В главата ми е пълна каша ...

Последна редакция: нд, 06 май 2018, 12:29 от Plava luda lutka

# 1
  • Варна
  • Мнения: 36 601
При такъв предишен собственик аз бих я разкарала.

# 2
  • Бургас
  • Мнения: 4 066
ами то първо провери в КАТ, че може и на колата на имаш запор и тогава няма как да я продадеш
иначе при кола на 18 години няма как да очаквате да не плащате много за ремонт, независимо какъв е бил предишният собственик

# 3
  • Мнения: 3 732
При такъв предишен собственик аз бих я разкарала.
Но няма никаква гаранция дали няма пак да се вкарам в същия омагьосан кръг.

Сама жена съм, неразбираща нищо от коли.



Ако е запорирана няма ли да се покаже при прехвърлянето при нотариуса?
Познавайки предишния собственик мисля, че не е.
Може и да бъркам.

Къде точно се ходи в КАТ? Какво се пита? Колко струва?

# 4
  • Мнения: X
Аз бях с момичето в сервиза и положението е такова:
Преди да отидем на колата й светеше чека и понякога на светофарите тресеше и изгасяше.
Имаше на диагностиката три грешки, лично ги видях. Misfire в два цилиндъра(може би от свещите), датчик на ЕГР-а(колата е бензин, това не е дизеловия ЕГР) и бедна смес за газта.
В сервиза първо смениха свещите, защото бяха много зле. После смениха едната бобина, която също изглеждаше зле. Настроиха газта. Видяха отдолу, че единия носач е много зле. Майстора вика направо опасно е да се кара така, колата ще се разпадне. Само че, те трябва да се сменят и двата и после реглаж. Оставихме го за след 10 дена, защото от свещите и бобината бюджета за ремонт свърши(много скъпи бобини имат тези японки).
Взехме да караме на връщане, но пак изгасна и пак светна чека. Върнахме се в сервиза. Видяхме грешка на датчика на разпределителния вал. Нормално е, че това светна чак след като оправихме свещите и бобината.

Като цяло обаче големия проблем е, че двигателя може да е за отваряне и за ремонт. Ще се види след месец-два според това как ще изглеждат новите свещи до тогава. Има доста индикации за механичен проблем в двигателя, включително и един звук, който се чува при запалване на отворен капак. Като цяло нямам идея от този двигател и какъв точно ще е ремонта, но всяко едно отваряне на двигател си е сериозна цифра.

# 5
  • Бургас
  • Мнения: 4 066
ужас, продавай, ако намериш на кого...
в КАТ може да провериш дали имаш запор, мисля, че е безплатно
при прехвърляне при нотариус  вече системата, с която са свързани с КАТ, отказва прехвърляне при запор

# 6
  • София
  • Мнения: 38 476
Леле-мале, двигател! И то 2000 година... Продавай докато можеш!
Не я жали! Все някога ще можеш да изкараш пари и да си вземеш нещо.
Знам, че не съм шофьор, но покрай семейните коли научих разни неща.
Едно от тях - кола на не повече от 10 години! Вече е 2018. Намират се коли 2008 за 2000 лв.

# 7
  • София
  • Мнения: 18 699
Една кола трябва да св подържа. Преди 6 г продадох кола на 15 г в отлично състояние. Момчето още я кара.

# 8
  • Варна
  • Мнения: 4 108
Продавай я - решаваш два проблема: с кредита и с бездънна каца.
Аз бих устискала трите години, в които ще свърши другия батак със запора и тогава ще помисля пак за кола.
Успех каквото и да решиш Simple Smile

# 9
  • Мнения: 167
Какъв е тоя сервиз? Ако единият носач има проблем, той най-вероятно е в шарнира. Това наистина е опасно и не трябва да се кара така колата. Но носачите не се сменят по два. Ако другият е добре,  не се сменя. Регулиране на предния мост не  е задължително да се прави. От реглаж има смисъл, ако са сменяни кормилни накрайници.
Относно гасненето на колата, момичето да пробва да кара само на бензин и да видим дали тогава остава проблемът.

# 10
  • Мнения: X
Леле-мале, двигател! И то 2000 година... Продавай докато можеш!
Не я жали! Все някога ще можеш да изкараш пари и да си вземеш нещо.
Знам, че не съм шофьор, но покрай семейните коли научих разни неща.
Едно от тях - кола на не повече от 10 години! Вече е 2018. Намират се коли 2008 за 2000 лв.

Я ми я покажи тази кола, която е 2008г за 2000лв и да не е някакъв пълен гроб

# 11
  • Варна
  • Мнения: 36 601
Това и аз искам да го видя.

# 12
  • София
  • Мнения: 38 476
Е, добре де, може и да отстъпи някоя година назад.
Както и да е, тя тази няма да успее да я продаде за 2, пък и има да връща заем. След време, ще се пооправи финансово и ще си вземе нещо по-читаво.

# 13
  • Мнения: X
Още не е сигурно дали двигателя е за ремонт. Ако не е по-добре да си я стегне, отколкото да я продава и да търси друга. Веднъж като се стегне тази кола няма да прави проблеми. Просто досега не е било пипано нищо и затова е така.

# 14
  • Мнения: X
Момента за смяна на колата е малко преди да се изравнят разходите  за ремонт с разходите за гориво и консумативи на годишна база или когато купето е тръгнало да гние.
Ако колата е купена сега бих определил като граница 1000 лв. за стягане. Първо ходова част, после другото. 
Ако двигателят е за отваряне бих потърсил друг, но задължително с документ за покупката.

# 15
  • Мнения: 3 732
Мнението, че двигателя е за смяна е на случайно избран сервиз. Смятат така защото от четирите свещи едната е изгоряла повече от другите. Според колеги причините за това може да са много и това не е сигурен показател за издухан двигател.

Закарах я в сервиза, който е ползвал предишния собственик. Според тях и него това не е вярно, колата е здрава.


Разходите по ремонти досега са малко под минималната работна заплата. Горивото тепърва ще разбирам колко е защото аз съм не млад, а девствен шофьор и карам неикономично.

Едно подхвърлено мнение от случаен сервиз ме провокира да пусна темата.
На кого да вярвам - на случайния сервиз или на този, който я е обслужвал 4 години и бившия собственик?

# 16
  • Мнения: 167
За да разбереш състоянието на двигателя обърни внимание като изфорсираш колата какъв пушек излиза през ауспуха. Не е добре, ако е пуши черна димилка или ако е като облак бяла пара. Също проверявай нивото на двигателното масло (на равно място) и на охладителната течност (това го прави сутрин, преди да запалиш). Ако не се налага да доливаш е ок.

# 17
  • Мнения: X
За да разбереш състоянието на двигателя обърни внимание като изфорсираш колата какъв пушек излиза през ауспуха. Не е добре, ако е пуши черна димилка или ако е като облак бяла пара. Също проверявай нивото на двигателното масло (на равно място) и на охладителната течност (това го прави сутрин, преди да запалиш). Ако не се налага да доливаш е ок.

Това за пушека е абсолютна глупост. Черната димилки при дизелите значи много неща, но не и заминал двигател. Белия пушек за който говориш много лесно се бърка с парите от конденза, които ги има при всяка кола на АГУ. С това си мнение може само да я вкараш във филм. Еди ственото безспорно лошо е ако пушека отива към синьо, но при тази кола не е такъв. Добре я видях как пуши.

# 18
  • Мнения: X
Мнението, че двигателя е за смяна е на случайно избран сервиз. Смятат така защото от четирите свещи едната е изгоряла повече от другите. Според колеги причините за това може да са много и това не е сигурен показател за издухан двигател.

Закарах я в сервиза, който е ползвал предишния собственик. Според тях и него това не е вярно, колата е здрава.


Разходите по ремонти досега са малко под минималната работна заплата. Горивото тепърва ще разбирам колко е защото аз съм не млад, а девствен шофьор и карам неикономично.

Едно подхвърлено мнение от случаен сервиз ме провокира да пусна темата.
На кого да вярвам - на случайния сервиз или на този, който я е обслужвал 4 години и бившия собственик?

Според мен не може да се довериш напълно и на двата сервиза. Трябва да си каже мнението някой наистина проверен слециалист. Моя майстор би разбрал веднага, но сега е в Германия и аз самия не можах да се доредя при него преди да замине. В края на месеца ще ходя при един друг много пекан по мерцедесите, ще го питам дали ще може да даде диагноза и на твоята кола.

Със сервизите много трябва да се внимава, ако им се връзваш прекалено ще имаш големи проблеми с нервите и джоба. Установил съм го от личен опит. На повечето места гледат да те убедят да си направиш скъпия ремонт. На други места пък гледат да те разкарат максимално бързо, защото не им се занимава.

# 19
  • Мнения: X
Ако  не ти се налага често да доливаш масло в мотора, не се безпокой. Виж за гуми, реглаж, тампони, накладки и др  тези неща са част   от поддръжката на колата. нормално е да има разходи

# 20
  • софия
  • Мнения: 284
Код:
Продавай веднага когато посетиш повече от 2 пъти майстор.					

Общи условия

Активация на акаунт