Частни училища - информативна тема 21

  • 92 785
  • 772
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 8 231
Вече имам усещане, че човек трябва да направи цяло разследване на училищата още преди първи клас. В резултатите на РИО- София които получих видях, че частните училища с гимназии изобщо не полагат усилия за матурите.
Св.Георги са на 53 място по БЕЛ и на 33 по математика от 195 училища в София. Вече е повече от ясно, че родители с деца в ЧУ почват да избягват ДГ. Ама все пак матурите нали покриват един среден задължителен материал. Та се чудя покриването на 60% от този материал дали е добре или напротив е зле?

# 316
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 737
Не знам доколко са приложими тези статистики, това не бяха ли изпити, които се провеждат в самото училище, с квестори учителите на децата? Питам, защото преди бях чувала как учителите подсказват на учениците си,че тяхното училище да покаже по-добри резултати. Може и да греша, ако сега изпитите се провеждат във външни училища и са доказано обективни.
Мерси за отзива за Св. Георги, полезни са. Лично за мен, това определено не е нашето училище, но вероятно е добро ЧУ.
За мен, ако няма твърди и конкретни планове да се живее в чужбина, училощата с двойна система (българска и английска/немска/друга) са излишен стрес и твърде много учене з децата. Изобщо четейки темите, определено се ориентирам към училище с по-свободна програма, където има хубава среда за малките, много движение, свобода и се формира любов към ученето и училището, без това да значи изпити и стрес от 6 годишни.
За гимназия критериите ще са съвсем други.

# 317
  • Мнения: 8 231
Пипи2013. Не не са в самото училище. Тези в самото училище са в 4 клас. Тези след 7 клас са за кандидатстване в гимназия. Въпроса е, че ако детето е в лежерно училище не успява да се класира за читава гимназия. Или ако училището подготвя своите деца за гимназията се случва да няма места , както в Азбуки.
Та се оказва, че за да има едно дете избор за гимназия за това трябва да се мисли още когато детето е на 5 години. Много натоварващо ми се вижда.

# 318
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 737
Е, има и вариант да се смени училището в пети клас, както правят често хората. Тогава не се налага на 5г да се мисли за гимназиалния етап- ако се окаже с недобра подготовка, се мисли друг вариант за 5-7ми клас. Но да, и на мен ми идва в повече стресът и цялото чудене и мислене, моето дори е на 4г още Simple Smile))
Но аз под свободно училище за малките не визирам да не учат и да имат слаба подготовка по БЕЛ и мат, напротив. Чужд език, БЕЛ и мат са важни. Излишно ми е учене по двойна система например, защото се отговоаря на критериите на две програми, често и двете пълни с излишни неща. Не ни стига нашата, че е безумна на места, ами и някоя чужда (а те не са идеални в повечето страни и имат сходни на нашите проблеми). Както и ми идва в повече твърде строгата дисциплина за деца на 6 години по някои училища- четох как да не ги пускат до тоалетна в часа (ПУК) или нямали време да излязат на двора, че има много да се учи...wtf, на 6 годинки тооолкова да има да се учи, че и да не може да се потича по двора два пъти на ден? За пишкането да не коментирам дори...

Но да не разводняваме темата, споделям моите виждания само, а те са, че средата, физическата активност и топлото отношение са по-важни за 6-8-10 годишните.

# 319
  • София
  • Мнения: 1 569
Пипи2013. Не не са в самото училище. Тези в самото училище са в 4 клас. Тези след 7 клас са за кандидатстване в гимназия. Въпроса е, че ако детето е в лежерно училище не успява да се класира за читава гимназия. Или ако училището подготвя своите деца за гимназията се случва да няма места , както в Азбуки.
Та се оказва, че за да има едно дете избор за гимназия за това трябва да се мисли още когато детето е на 5 години. Много натоварващо ми се вижда.

В Азбуки за коя своя гимназия подготвят? "Иван Апостолов" ли? Или те самите ще имат гимназия? Защото сега имат само до 5 клас, доколкото съм останала с впечатление от прочетеното.

# 320
  • Мнения: X
Тези по двойна система до такава степен се взират в този факт, че постиженията нито по МОН-ската, нито по чуждестранната са такива, че си е заслужавало усилието и парите. Не го разбирам аз дете в ЧУ с немски и IB да се налага да ходи на уроци по немски с частен учител, защото родителите не са доволни от нивото на езика. Аз не бих си давала парите за такова училище.

Инкс, ПБ като организация на учебния и който и да било процес е под нивото на замръзване на Марс (примерно). Та е нормално Св. Георги да им се е видяло уникално добро в това отношение.

# 321
  • Мнения: 99
Ние сме в процес на обмисляне, като в момента сме се спряли на училище Св. Георги. Надявам се още някой да сподели мнение. Има огромна разлика в обучението на 3 - 6 годишните в БГ и в чужбина. Сега, засега мнението ми е, че в началото бълг. система е много лежерна и после идва големия стрес за детето с натискането за учене.

# 322
  • София
  • Мнения: 10 825
Пипи2013. Не не са в самото училище. Тези в самото училище са в 4 клас. Тези след 7 клас са за кандидатстване в гимназия. Въпроса е, че ако детето е в лежерно училище не успява да се класира за читава гимназия. Или ако училището подготвя своите деца за гимназията се случва да няма места , както в Азбуки.
Та се оказва, че за да има едно дете избор за гимназия за това трябва да се мисли още когато детето е на 5 години. Много натоварващо ми се вижда.

В Азбуки за коя своя гимназия подготвят? "Иван Апостолов" ли? Или те самите ще имат гимназия? Защото сега имат само до 5 клас, доколкото съм останала с впечатление от прочетеното.
Имат до 5-ти клас, защото началното им училище е от 5 години. А гимназия си имат от над 20 години вече. Да, "Иван Апостолов" е.

 

# 323
  • Мнения: 8 231
Пипи2013. Не не са в самото училище. Тези в самото училище са в 4 клас. Тези след 7 клас са за кандидатстване в гимназия. Въпроса е, че ако детето е в лежерно училище не успява да се класира за читава гимназия. Или ако училището подготвя своите деца за гимназията се случва да няма места , както в Азбуки.
Та се оказва, че за да има едно дете избор за гимназия за това трябва да се мисли още когато детето е на 5 години. Много натоварващо ми се вижда.

В Азбуки за коя своя гимназия подготвят? "Иван Апостолов" ли? Или те самите ще имат гимназия? Защото сега имат само до 5 клас, доколкото съм останала с впечатление от прочетеното.

Азбуки ги споменах защото Пипи сподели ,че там няма места за ПУК. Което е логично да се случи след години и с местата за гимназия ако децата от училището продължат в нея. Нямам идея каква е политиката на Азбуки, най-малкото защото нямат 7 клас и няма никакви резултати от матури.

# 324
  • София
  • Мнения: 17 277
Ама все пак матурите нали покриват един среден задължителен материал. Та се чудя покриването на 60% от този материал дали е добре или напротив е зле?

Това за 60-те процента не го разбрах, какво имаш предвид?

Според мен - и винаги съм го казвала, вкл и в тази тема - резултатите от матурите са нещо, което изобщо не гледам, не ме интересува и не влияе на мнението ми за училището. Наясно съм, че там подготовката е всеки за себе си и реално оценката е на школата/курса, на които ходят децата, не на училището.

# 325
  • Мнения: X
Ама все пак матурите нали покриват един среден задължителен материал. Та се чудя покриването на 60% от този материал дали е добре или напротив е зле?

Това за 60-те процента не го разбрах, какво имаш предвид?

Според мен - и винаги съм го казвала, вкл и в тази тема - резултатите от матурите са нещо, което изобщо не гледам, не ме интересува и не влияе на мнението ми за училището. Наясно съм, че там подготовката е всеки за себе си и реално оценката е на школата/курса, на които ходят децата, не на училището.

Не е точно така.
Има училища, които подготвят децата много стабилно и систематично. И ако децата от тези училища ходят на курсове и уроци е преди всичко за презастраховка и финна настройка към формата на изпита и към нивото на стреса. Е в този случай основната роля е на училището, защото то е дало стабилната основа.
Има и други училища, децата от които се налага да запълват сериозни дупки в курсовете. Тук ролята е на курсовете със сигурност.

Като се застраховам, че и в двата случая има изключения, които просто потвърждават правилото.

А теорията, че училищата с гимназии не си подготвят умишлено питомците за НВО леко ми се разбива от Питагор/ПЧМГ.

# 326
  • Мнения: 19 294
Само че едно е да отидеш на школа, за да упражниш формата, да надградиш или да запълниш тук-там някой пропуск, друго е да ти обясняват училищен материал, който тепърва да усвояваш на школата.
Ако НВО след седми клас беше толкова непоказателно, нямаше училища като СМГ, 145-то(Шилер) и др.доказали се ДУ да са все на първите места. Нарочно не включвам ЧУ тук. Вече друг е въпросът дали деца, продължаващи в собственото си училище, биха си дали зор да дадат максиума от себе си на НВО само за едните "чест и слава" на училището  Grinning

Едит:писали сме заедно с Блис.
Мда, ПЧМГ е добър пример.

# 327
  • Мнения: 8 231
Ама все пак матурите нали покриват един среден задължителен материал. Та се чудя покриването на 60% от този материал дали е добре или напротив е зле?

Това за 60-те процента не го разбрах, какво имаш предвид?

Според мен - и винаги съм го казвала, вкл и в тази тема - резултатите от матурите са нещо, което изобщо не гледам, не ме интересува и не влияе на мнението ми за училището. Наясно съм, че там подготовката е всеки за себе си и реално оценката е на школата/курса, на които ходят децата, не на училището.

Резултатите от матурите се измерват в точки/проценти максимума е 100. Тоест ако едно училище има среден резултат 60 т. Тоест възпитаниците покриват 60% от задължителният материал на МОН.
Всеки за себе си е в държавните училища. Там в 6-7 клас това е основна дейност. Да се ходи на курсове за матури.  Съгласна съм че и децата от ЧУ минават може би някой курс и тест , но това не бива да е основно.

# 328
  • Мнения: X
Хм. 100% са двата модула. Само първи модул, който де факто е външното оценяване не е 100%

# 329
  • Мнения: 8 231
Хм. 100% са двата модула. Само първи модул, който де факто е външното оценяване не е 100%

Е нали за гимназията се взема резултата от двата модула?
Като гледам какъв е материала ,който децата трябва да покрият като задължителен направо да припаднеш.

Общи условия

Активация на акаунт