Трудно проговаряне - тема 24

  • 88 690
  • 800
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 199
Здравейте искам да ви питам вашите деца могат ли да рисуват? Нашият син е на 5 г.10 месеца оказа се че не може да рисува човешки фигури, имаше за домашно от логопедката в градината да нарисува моето семейство и стана голям проблем оказа се че не може върти, суче показахме му най елементарното с кръгчета и чертички, но той не успява.... освен това слага ръцете на главата, а не на тялото както му обясних сто пъти. Пробва да направи къщичка и с нея провал. Вашите деца справят ли се с такива задачи? Направо се отчаях, децата от групата му рисуват добре, а той милият едно човече не може да направи...Sad

# 436
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 755
Свързани са нещата.Аз преди се чудех ,защо където и да отидем го карат да рисува човече.На база на това, което успява да направи определят НПР на каква възраст отговаря.До скоро синът ми 5г не можеше нищо да направи .Сега рисува човече елементарно ,2крърчета, чертички , поставя ги по местата горе -долу ,но много грозно.Аз на това се радвам ,защото доскоро неможеше .Сега започна да пренася на лист .Вижда фигура и я пренася на листа.

# 437
  • Мнения: 199
И как се случи тази трансформация? Какъв специалист се занимаваше с него за да успее?

# 438
  • Мнения: 13 793
Синът ни за пръв път започна да рисува нещо (преди това ни линии ни кръгове) на почти 5. После човешките фигури бяха линии или кръгове. В момента е в училище по изкуства с рисуване. Казват че не рисуват защото им липсва фантазия и им куца разбирането и фината моторика. За деца със соп рисуването се упражнява, показва се. При тях нищо не се получава просто и по усещане. Трябва им катлизатор, работа, обяснение с методи и Средства които владеят.  Трябва да се обясни 100 по 100 пъти а поня кога отнема години. Рисуване то или проблемите с него са чест показател заСОП.

# 439
  • Мнения: 3 530
Моето дете на около 2 г., ако не и преди това ни изненада с рисунка на човешка глава, по нейна инициатива. Много добра. Но рисуване на тяло успя на около 4 години, но много опростена. Главата пак е добра, тялото е кръг, и черти за ръце и крака, на мястото са си. Сега на 8 г., положението с тялото почти не се е променило. Посещавала е епизодично школа по рисуване, с цел да развием фината моторика, пише грозно. Учителят там я хвали с развита фантазия. Измисля страхотни сюжети, с водни бои се получават не лоши рисунки, оцветявА с моливи отлично, но човешко тяло не може.

# 440
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 755
И как се случи тази трансформация? Какъв специалист се занимаваше с него за да успее?
Аз съм специалиста Grinning
Не ходи на градина и няма логопед все още .Аз работя всеки ден по половин ,един час с него.Имеме програма, която следваме ,дадена от логопеда ни в България .Правим 6-7 различни упражнения и това е.Отделно давам добавки и хомеопатия и взеха да се случват нещата.
За рисуването ,работим много по контур ,така се научи да пренася
За рисуването на човече му пусках "Николай нарисува човече "

Последна редакция: вт, 27 ное 2018, 11:51 от niditop3

# 441
  • Мнения: 13 793
Лаурентин
В това е проблема, липсата на тяло, на врат. Тези неща вече след 5,5-6 трябва да ги има. Аза училищна готовност и повече неща. Както казваше специалната педагожка - трябва да разберем защо е Толкова неинформативно това тяло. Това бяха и първите рисунки на сина ни - кръг с ръце и крака. Аз бях под формата на копие. За сведение съм много Висока и слаба. Вероятно затова.

# 442
  • Мнения: 199
А дали работа с психолог ще помогне, защото ние с баща му не успяваме да го научим? Направо не ми се мисли какво ще стане в 1 клас....

# 443
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 755
Психолог -не мисля , по -скоро логопед.Рисуването на човече показва и пространствената ориентация.Ние правим тези упражнения от Киндиру за нея

Скрит текст:
КАРТА НА ТЯЛОТО: Сложете детето да легне по корем с глава първо надясно. Всички крайници лежат на пода отпуснати. Дясната ръка е свита в лакътя и лакътя е отдалечен от торса, и дланта е на нивото на очите. ПАЛЕЦЪТ ДОКОСВА НОСА. Десният крак също е свит в коляното под нивото на таза. Ако не може/не иска да свива ръце и крак, тогава започнете просто с лежане по коремче, без значение къде са му ръцете и краката. Нека просто свикне с динамиката и смисъла на упражнението и се отпуска и наслаждава. Може би детето ще подпре брадичка на ръцете си – това е добре и е първа фаза на изпълнение. Ако в началото му е трудно да приеме и свикне и иска да се движи, просто вървите заедно с него или стоите до него, докато е изправен и тупуркате/драскате по дясна/лява част както и да е застанал Постепенно започвайте да го придърпвате през играта на земята и използвайте спокойните моменти от деня, когато е изморен и иска ласки – примерно след събуджане или преди заспиване.

Вие слагате вашите длани на главата му и ОБГАЛВАТЕ цялото тяло (без дупе и вътрешната страна на бедрата) като назовавате основните части на тялото:
‚Имаш си глава, рамене, ръце и пръсти на ръцете. Гръб, таз (натискате отстрани на таза, а не по дупето), крака, стъпала и пръсти на стъпалата.‘ Повторете три пъти един след друг. Говорите му все едно е приказна приказка, с модулация на гласа и емоция. Това активира силно центъра на емоциите в мозъка му, който е точно до центъра на паметта и по-този начин си печелим мотивиращ силен съюзник в тази изискваща програма.
Стремете се не просто да докосвате бегло, а да обгалвате в едно плавно движение с длани и в същото време да не пропуснете да стиснете така че детето да осъзнае какво и къде има ПРЕЗ сензорните стимули. Стиснете рамената, погалете с малко по-силен натиск ръцете, надолу към дланите и стиснете пръстите без да пропускате. Нека това да е история с преживяване – осъзнат масаж.
====
МАСАЖ КРОКОДИЛ: Тупуркате с юмрук (със свитото на кравайче кутре) по дясната страна (тупуркате по цялата дясна страна – пръсти, длан, ръка рамо, гръб, таз (не дупе), крак, коляно, прасец, глезен, стъпало, пръсти) (старайте се да стимулирате лумбарния регион и наблюдавайте дали детето реагира) и пеете римите по-долу, нагодени към следната мелодия: https://www.youtube.com/watch?v=fLGdL28pW3c:
‚Крокодилче, крокодилче,
дясната страна дясната страна,
усещаш ли слончето, усещаш ли слончето,
тупурка по теб, тупурка по теб.‘
А по ляват по време на звиевидното драскане:
‚Крокодилче, крокодилче,
лявата страна, лявата страна,
усещаш ли змията, усещаш ли змията,
лази по теб , С-С-С-С-С-С!!!‘
и
ЛЯВА СТРАНА - чертаете с върха на пръста С НАТИСК или нокътя змиевидната линия (старайте се да стимулирате лумбарния регион и наблюдавайте дали детето реагира).
Сменете страните като ПЪРВО завъртате главата на детето на другата страна и изпъвате ръката, последвано от крака и свивате другата ръка и крак. Правете плавни координирани движения докато сменяте страните. Направете това колкото се може по-бавно за максимална сензорна стимулация на мозъка; Старайте се детето да движи главата, ръката и крака едновременно. Повторете до 6 пъти като след всяко дясно-ляво стимулиране, сменяте позата с обръщане на главата, свиване и изпъване на съответните ръце и крака както е описано по-горе

# 444
  • Мнения: 3 530
Така е. При нея обаче е голяма дисхармония. Има глава със съответната коса за момче, или момиче. Има очи с мигли, вежди, нос, уста, уши.Хубава глава, масово нейните съученици са по- зле. А тялото е зле. Допълвам се след поста на Нидитоп, моето дете има отлична пространствена ориентация и ориентация за тялото си. Винаги е имала.

# 445
  • Мнения: 199
Така е. При нея обаче е голяма дисхармония. Има глава със съответната коса за момче, или момиче. Има очи с мигли, вежди, нос, уста, уши.Хубава глава, масово нейните съученици са по- зле. А тялото е зле. Допълвам се след поста на Нидитоп, моето дете има отлична пространствена ориентация и ориентация за тялото си. Винаги е имала.

И при него е така няма проблеми с пространствената ориентация, по-ориентиран е от мен, отдавна знае и познава частите на тялото, както и ляво и дясно. Обаче рисува огромна глава с огромни очи, а тялото са едни дълги  черти надолу ама въобще не може човек да се сети че е тяло.... Голяма грозотия и драсканици...

# 446
  • Стара Загора
  • Мнения: 1 755
То и на сина ми човека е с дълги крака и ръце Joy и голяма глава.Но аз за сега на това се радвам, че макар и грозно са си на мястото и има всички части.При малкия финната моторика е много зле и оттам всичко с писане, рисуване куца.

# 447
  • Мнения: 13 793
А дали работа с психолог ще помогне, защото ние с баща му не успяваме да го научим? Направо не ми се мисли какво ще стане в 1 клас....

Работят е комплексна. Не помага само един или друг. Това е цялостно изкривено развитие и възприятие, затова трябва да работи и психолог и специален педагог и логопед. Понякога и кинезитерапевт и ерготерапевт.


Лаурентин и моето , ориентацията и моториката никога не са му били проблем.

# 448
  • Мнения: 4 711

Това е рисунка на синът ми в първи клас. Да се смееш ли, да плачеш ли.

# 449
  • София
  • Мнения: 16 691
Аз на 35г не рисувам много по-добре. Не на всеки се отдава

Общи условия

Активация на акаунт