Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 18 юни 2018, 08:25 ч.

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 30

  • 48 663
  • 744
  •   1
Отговори
  • Пловдив
  • Мнения: 5 256


Важно!!! Споделено от Kezaja
http://www.bg-mamma.com/index.php?topicrefid=18;topic=513758.msg … 05594#msg16805594

Предните ни теми:

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 29
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 28
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 27
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 26

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 25

Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 24
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 23
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 22
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 21
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 20
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 19
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 18
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 17
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 16
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 15
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 14
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 13
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 12
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 11
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 10
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 9
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 8
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 7
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 6
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 5
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 4
Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 3
Аутистичен спектър - обединена тема 2
Аутистичен спектър - обединена тема  

Клиника по детско - юношеска психиатрия „ Св. Никола”

СБАЛ Св. Наум - IV км

Час за ЕЕГ - СБАЛ "Св.Наум" -  02/97 02 149

Скенер СБАЛ "Св.Наум" - 02/97 02 300, 02/971 14 08

ДИАГНОСТИЧНИ КРИТЕРИИ DSM V с благодарности за превода на констанца ново



Диагностични критерии
На амер.психиатрична асоциация:

•   Критерии  DSM ІV.
А. Анормално или нарушено развитие, наблюдавано преди 3-годишна възраст, в поне една от следните области:
1)   Рецептивна или експресивна реч, използвана при социално взаимодействие.
2)   Развитие на селективни социални привързаности или реципрочни социални взаимодействия.
3)   Функционална или символична игра.
В. Трябва да бъдат представени поне шест симптома от (1), (2) и (3), като поне два са от (1) и поне по един от (2) или (3):
1) Качествено нарушение на социалното взаимодействие в поне две от следните области:
а) Липса на адекватно използване на очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове за регулиране на социалното взаимодействие.
б) Липса на изграждане (съответно за умственото развитие и независимо от широките възможности) на взаимоотношения с близки и приятели, които включват взаимно споделяне на интереси, дейности и чувства.
в) Липса на социално-емоционална реципрочност, проявяваща се като нарушен или отклонен отговор на чувствата на другите хора, или липса на моделиране на поведението в съответствие със социалното обкръжение, или слаба интеграция на социалното, емоционално и комуникативно поведение.
г) Липса на спонтанно желание за споделяне на радост, интерес или постижение с другите хора (напр. липса на показване, даване или посочване на другите хора на предмети, които интересуват индивида).
2) Качествени аномалии в комуникациите, показани в поне една от следните области:
а) Намалено или пълна липса на социален език, който не се съпровожда от опит да се компенсира посредством използването на жестове или мимики като алтернатива на комуникацията (често предхождана от липса на комуникативно бъбрене).
б) Съответна липса на инициатива или поддържане на разговор (комуникативно разменяне) (на кавото и ниво да е развита речта), при който се отговаря реципрочно на комуникациите на другия човек.
в) Стереотипно или идиосинкретично използване на речта или идиосинкретично използване на думи или фрази.
г) Липса на варираща, спонтанна волева игра или (в по-малка възраст) на социална въображаема игра.
3) Ограничени, повтарящи се и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне едно от следните:
а) Всеобхватна заетост с един или повече стереотипни шаблони на интерес, който е аномален по контекст или фокусиране, или един или повече интереси са аномални по тяхната интензивност и определено естество, или не са в тяхното съдържание или фокус.
б) Очевидно натрапчиво придържане към специфични нефункционални рутинни дейности или ритуали.
в) Стереотипни и повтарящи се моторни маниеризми, които включват пляскане с ръце или пръсти, или въртене или движения на цялото тяло.
г) Прекалена заетост с части от предмети или нефункционални елементи на материали за игра (като техния мирис, излъчван от повърхността им, или звука или вибрациите , които те предизвикват).
ICD-10.

Международна класификация на болестите:

•   Критерии ICD 10.
А. Общо шест от точки (1), (2) и (3), като поне две от (1) и по една от (2) и (3).
1.   Качествено нарушение в социалното взаимодействие, показано в поне две от следните:
а) забележимо нарушение в използването на множество невербални поведения, като очен контакт, изражения на лицето, пози на тялото и жестове при регулиране на общуването.
б) липса на изграждане на приятелски връзки, съответни за възрастта.
в) значително нарушено изразяване на удоволствие от щастието на другите.
г) липса на социална или емоционална реципрочност.
2.   Качествено нарушение в комуникирането, показано в поне едно от следните:
а) Забавено или напълно липсващо развитие на социална реч (без да се съпровожда от компенсиране с помощта на алтернативни начини за комуникиране, като жестове и мимики).
б) При индивидите с адекватна реч, значително нарушение във възможността да се започне и поддържа разговор с другите хора.
в) Стереотипно или повтаряемо използване на речта.
д) липса на различни спонтанни волеви игри или обществено-имитационни игри, съответни за възрастта.
3.   Повтарящи се и ограничени и стереотипни шаблони на поведение, интереси и дейности, показани в поне един от следните критерии:
а) непреодолима прекалена заетост с един или повече стереотипни и ограничени шаблони на интерес, които са аномални по интанзивност или по фокус.
б) очевидно натрапчива привързаност кам специфични рутини или ритуали.
в) стереотипни и повтарящи се двигателни маниеризми (напр. пляскане или извиване на пръсти или ръце, или сложни движения на цялото тяло).
г) натрапчива прекалена заетос с части от обекти.
Б. Отклонение или анормално функциониране в поне една от следните области, проявени преди навършване на 3-гоодишна възраст:
(1)   Социално взаимодействие.
(2)   Реч при изпозване при общуване.
(3)   Символична или въображаема игра.
Критериите са взети директно от ICD-10 /16/ справка тук


Сравняване на категориите, влизащи в диагнозата ГРР (PDD) в класификациите DSM и МКБ-10 (ICD-10) с благодарности за превода на констанца ново


Логопедичен сайт със справка на голяма част от логопедите

Полезни материали за деца от спектъра - блог с материали от всички майки Hug
СИД - Сензорно интегративна дисфункция. Сензорна интеграция.
Енциклопедия Аутизъм.
РАБОТА С ДЕЦА С АУТИЗЪМ.О. И. Ловаас
Методът на Ловас.От майки за майки.
АУТИЗЪМ.КРАТКА ЕНЦИКЛОПЕДИЯ


Тестът "Погрешно вярване" (false belief test)
Чек-лист за нарушена комуникация в ранно детство
Аутизъм, теорията за Екстремния Мъжки Мозъкново
Голямата скука на човечествотоново
Стая за игра според Son Rise
Преводът е направен от семейство Атанасови ново

Други теми свързани с аутизма
   
Аутизмът - проблем на 21 век

Специалисти по аутизъм в България  
Деца с генерализирани разстройства
Тема за методите на Роберто Моралес

Диагноза аутизъм
Атипичен аутизъм
Аутизъм и разстройства в развитието
Защо се прави скенер при аутизъм?  
Творчески заложби /рисуване, ..../ при децата с ГРР, атипичен аутизъм
Деца с аутизъм
АУТИЗЪМ - ето една интересна статия и една книга
относно диагноза ГЕНЕРАЛИЗИРАНО РАЗСТРОЙСТВО НА РАЗВИТИЕТО
За майчетата на деца с аутизъм
   
autizum

Аутизъм,синдром на Аспергер
Аутизъм при малките деца
Аутизъм
Деца с аутизъм
Диета без глутен и казеин-мисия възможна
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успеха
Диета без глутен и казеин - Трудния път към успехa 2
Правилната диета при аутизма - събрано  от двете теми
Биохимичен подход, диети
КЛУБ на майките с ДЕЦА с ГРР и АУТИЗЪМ има вече собствена интернет-страница

Теми, които имат връзка с аутизма

Какво можем да направим без пари за детето си
За страничните ефекти от ваксините...има ли пострадали дечица...  
Обучение с картинки в Ресурсния център
Специалната майка
   
Писмо на едно дете с увреждания до неговата майка


Благодарности на  Констанца за предоставянето и превода на следните материали:

Оценка, диагноза и третиране на стомашночревните нарушения при индивиди с ASD: консенсусен доклад.
Семантико-прагматично нарушение
Какво е ехолалията?  
"Предложение на амер.психиатрична асоциация за DSM V" :1. , 2. , 3.


Преводите на юл4е Heart Eyes систематизирани от [desi]   bouquet

Аутизмът – поглед отвътре
Темпъл Грандин,
д-р на науките, асистент – преподавател, Университет на Колорадо


Въведение
Липса на реч
Ритъм и музика
Сензорни проблеми
Близост-Отбягване
Машина за притискане
Мъчително безпокойство през пубертета
Лекарства
Бавно подобрение
Семейна история
Симптоми на сензорна депривиация
Директни идеи фикс
Визуализация
Визуализация-продължение
Изключителни умения

Недостатъци и умения

Как се научих да чета
Наставник
Кой ми помогна да се възстановя

ДЕСЕТ НЕЩА, КОИТО ВСЯКО ДЕТЕ С АУТИЗЪМ БИ ИСКАЛО ДА ЗНАЕТЕ

Част I-ва
Част II-ра

Митове за аутизма

Странна случка с куче през нощта – от Марк Хадън
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра
Част III-та
Част IV-та
Част V-та

Бърз тест за деца на 18 месеца

КАКВО Е АУТИЗМЪТ?
НЕРАЗБИРАНЕ НА АУТИЗМА

ПРИЗНАЦИ НА АУТИЗЪМ
ПРИЧИНИ ЗА АУТИЗМАОБУЧЕНИЕ НА АУТИСТИТЕКАКВО ДА НАПРАВЯ, АКО СЪМ АУТИСТ

МИТОВЕ ЗА АУТИЗМА – ТЕОРИЯ НА УМА
Ерик Чен

Част I-ва
Част II-ра

100 лечения и терапии за Аутизъм Спектър нарушения

Информация за стволовите клетки

Линк 1 , втори, трети, четвърти има още много подобни - справка Гугъл

Аутизмът. Oтговори на най-важните въпроси -  Книга
Сензорен сайт
Как самостоятельно изготовить Flash Cards и тук, и тук, и тук

Деца индиго

The ABA Program Companion

Писане контур и тук и още идеи

Сайт за англоразбиращите
Donna Williams' Personal Space

Сайт за компютърни игри
 
Психично здравен сайт

Son-rise

програмата Son-rise http://www.autismtreatmentcenter.org/

Терапия с музика и животни
Холдинг терапия
Мама терапия
Аудио-Психо-Фонология.Д-р Томатис.
Applied Behavior Analises - АВА ново

Обучителни игри:
Образователни игри за изтегляне
Мини игри
Още много игри за изтегляне
Страницата на Марк(обучителни материали) ново

Писмо от Жени Попова - програмен асистент на деца с аутизъм  към специализирано училище в Канада.

Предавания:

Едни от нас - с участието на Calathea /15.01.2010г.
На Кафе с участие на Влади Цолова,Мина Ламбовска и др..06.02.2012 г.
Ирена Соколова: Децата с аутизъм са 10% от всички деца.ТВ Нова,с участието на Влади Цолова.
Цената на живота: Пъзелът на аутизманово

     Полезни връзки на руски език:ново

     Особое детство.Книга на аутистката Ирис Юханссон
     Жизнь других  предоставен от Констанца
     Несколько "НЕ" для семей, в которых есть ребёнок с осо … нностями развития от Констанца
     Аутизм и АВА терапия от Констанца


     Тест АТЕС от Любознателна/Констанца
     Няколко теста от [desi]
     Справяне с проблемното поведение на децата: съвети към родителите на деца с Аспергер + 2 част от Констанца
     Разликите между разстройствата от аутистичния спектър и шизофренията  -  резюме/превод от DoctorAl

     Семантико прагматично нарушение  
     Игри с аутистични деца
     Разбиране на аутизма . Стивън Оливър
  
     Филм за аутизма - "Мозъкът на Юго"

# 1
  • London
  • Мнения: 1 158
Мерси за новата тема. По отношение на въпроса не смятам, че депресивни състояния могат да отключат нещо подобно. Дори не смятам, 4е в пове4ето слу4аи са и генети4ни. Ваксините мили дами, ваксините.....тук се бият на порции и втората половина е на 3 и половина указана да се бие. Аз разбира се като видях как върви детето ги отказах втората половина и бам, едва време за тая половина ваксини и детето почва да се развива. Тук поначало като има проблем с развитието спират да те ПРИВИКВАТ за ваксина и дори не се препоръчват. Това на мен лично ми говори, че на всеки е известна връзката между двете, бъкани с живак, алуминии, олово и какво ли още не. Някое дете, ако съвсем леко е понижило имунитета и организма му няма защитната реакция бързо да изхвърли токсини, метали и хайде в зоната на здрача. Колкото по-натровен си по-засегнат си ментално, заради това и децата варират много. Не напразно в Япония където са забранили ММР....аутисти сигурно се броят на пръсти, а в Америка меката на ваксините бъка ли бъка. Един преглед с терапевт е 250 долара, всякакви био продукти са на гръмки цени, това е бизнес защо си мислим, че имат сметка всички деца да са здрави. Това е моето мнение, имах прелестна бременност, чудно раждане, никакви усложнения, депресия не съм имала в живота, детето просто така и не можа да започне навреме говорното си развитие.....при много устата майка.  Генетично нямаме такива хора в семейството до не знам кое коляно. Тук всяко 5 то дете е така, толкова пък всички да са с изродени гени и тенденцията да се увеличава, ами не пасем трева, че да им вярваме. При второ дете освен за менингит друга ваксина няма да бия.....дори и за нея ще се замисля.

# 2
  • Мнения: 973
Според мен пък в последните години психологическите причини за аутизма се подценяват за сметка на органичните. Аз бях в депресия по време на бременността и в периода между 1,5 и 2 г. (точно когато детето ми започна да се държи "странно". Ужасното е, че така се бях отдала на депресията си, че дори не го забелязах. Сега се опитвам да си спомня кога, кое точно, но не мога, направо ми е бяло петно този период от живота. Отделно дъщеря ми е недоносена и първите 40 дни беше в болница, без никакъв любящ контакт. Та мисля, че в нашия случай, ако не изцяло, то в голяма част причината е психологична (ваксини не съм слагала). Казвам го не за да плаша Ванеса, а да й подействам отрезвяващо. На мен някой, ако ми беше казал нещо подобно тогава, веднага щях да изляза от депресията. Чудя си се на акъла, как е можело да си създавам несъществуващи проблеми. Сега си имам съвсем реален и през ум не ми минава да се депресирам.

Последна редакция: пн, 18 юни 2018, 10:53 от ice_sparky

# 3
  • Мнения: 7 113
Запис благодаря за новата тема.
Колкото хора толкова и мнения, като всеки гледа от своята камбанария. Аз пък смятам че наред с други една от основните причини е  че човекът се меси в естествения отбор.

# 4
  • Мнения: 1 433
Смятам, че модифицираната храна също помага в кавички за аутизма при децата!
Отдавна изчезна качествената храна, въздухът е в пъти по- замърсен, стресът е огромен, така,че ще има аномалии занапред много!

# 5
  • Мнения: 69
Айс спарки, депредията е ужасно състояние, което не може да се контролира- все пак зависи в каква степен имаш депресия. Моята е много дълбока и от няколко дни чета колко лошо психически се отразява на бебето - да развие впоследствие аутизъм, поведенчески проблеми, дори четох, че депресията през бтеменността може да провокира и шозофрения или други психически проблеми у детето. СЗ съм в първия триместър все още и понеже не мога да изляза от това състояние и страховете ми за бъдещето на детето са огромни, смятаме да се направи аборт като по- малкото зло. Много боли, но не мога да поема подобен риск. А и трябва да почвам силни антидепресанти , за да си стъпя на краката и да се погрижа за трите си деца. Господи, не зная какво да направя, но с моята психика няма да мога да се справя, ако родя бебе, което би могло да има подобни психически проблеми или аутизъм. Моля ви, пишете ми, кажете ми вашето мнение!

# 6
  • Мнения: 69
Изчетох доста литература, сведения и студия на английски за това  как при тежка депресия се променя съеуктурста на мозъка у бебето и връзките между невроните и специално онази част от мозъка( забравих точно наименование ), която отговаря за психиката на детето. Тази част е по- тънка и повишеният кортизол у майката повишава и този у детето. Страшно е....

# 7
  • London
  • Мнения: 1 158
Госпожо, то ако четете в нета то и земното притегляне и косопада и слън4евото затъмнение могат да предизвикат това или онова. Нали се сещате колко обосновано е това с депресията, никак. О4евидно имате някакви личностни проблеми и си създавате излишни страхове. Лекувайте здравето си, защото то най-много може да повлияе негативно на отглеждането на детето, то по всяка вероятност ще бъде здраво, но ако няма здрав родител няма да му е особено добре.

# 8
  • Мнения: 69
Аз чета доказани проучвания - извадка от 47 проучвания за три години и много ясно са го пбяснили медицински защо така се получава, тоест, не е нещо, което няма връзка с аутизма.
И дори се свързах с три майки, които са имали такива състояния и децата им развиват след това аутизъм.
Много ми се иска да сте права, а аз да греша, но няма как да пренебрегнем и тези факти. Много са случаите на депресирани майки да имат дечица с аутизъм, за да бъде пренебрегната връзката между тези психологически причини. А и то не само развитие на аутизъм, сми може и други психологически проблеми да отключи у детето нелекувана депресия у майката. Допълнително АД също могат да създател куп малформации.

# 9
  • Пловдив
  • Мнения: 5 256
Ла Катрала, ваксината срещу морбили, заушка и рубеола съвсем не е забранена в Япония. Също както и ислямът не е забранен там, въпреки често срещаното твърдение в нета. Wink А "генетична" не значи непременно проявена в семейството, дори не винаги значи скрито носена от родителите.

Ванеса, дори да има някаква връзка, тя е слаба според самите автори, които твърдят, че я има; и не е невъзможно да е не в посока депресията по време на бременност причинява аутизъм на детето, а например би могло едни и същи генетични особености при различни условия да допринасят в едни случаи за аутизъм, в други - за склонност към депресия. Чисто теоретично.

# 10
  • London
  • Мнения: 1 158
Всеки може да си изследва гените, както своите, така и на детето и да си отговори на този въпрос, дали е генетично. Много пъти изобщо не е. Както и много често всички изследвания на детето, мозъка му и тн....не дават видима причина за състоянието му. Има хора в постоянна депресия, ползващи наркотици, алкохолици, пушили цяла бременност и децата им са напълно здрави после.....каквото ти е писано.

В крайна сметка не вярвам тук някой да би сменил детето си с друго па макар и без особености. Аз не бих, ако някой ми беше казал докато бях бременна, пак не бих. Какъв е тоя страх, ще кажеш, 4е е 4ума.....

За мен е крайно несериозно 4овек да живее с някаква фикция във бъдещето, която може да се слу4и 1 на 1000....то по тази логика 1 на 1000 може и да пометнеш, може и да не оцелееш при раждане, може да те блъсне кола. Адски несериозно!

# 11
  • Мнения: 69
А ти знаеш ли кои са точно гените за аутизъм? Те са поне 20 различни гени.
Аз ме мога да понеса фактът да се чувствам виновна, че заради моята депресия се случва това на детето ми и то да се мъчи заради мен. Това имам впредвид.

# 12
  • Пловдив
  • Мнения: 5 256
Дори над сто се смята, че са гените кандидати, както ги наричат (ясно защо са "кандидати" - именно защото няма пълна яснота и доказаност), и това не е изчерпателно, освен това се смята, че влияят различно в комбинация с други гени, но също е не съвсем ясно точно кога и как. Та - не, определено не може всеки да си изследва гените и да си отговори дали е генетично.

За другото как да ти кажа - моето дете не говори, не разбира и е с развитие на едно-две-годишно, а е на пет и половина. Нормален човек няма да стане. Ако развие някакъв говор, че да можем горе-долу да се разбираме, ще си хвърлям шапката до небето. Как мислиш, Ла Катрала, дали "бих го сменила с друго" (и какво значи това, аджеба - с кое друго да го сменя, с някое хипотетично друго мое ли, или с някое реално чуждо, или как?) и дали, ако можех да знам, когато бях бременна, щях да родя? И да - грозно е. И също да - мил ми е, гледам си го и ще си го гледам, понеже няма друг начин. Само че едно е дете като твоето, което проговаря и се развива, друго е... нали. А в рода и ние нямаме аутисти, умствено изостанали или психично болни.

Последна редакция: пн, 18 юни 2018, 14:12 от Магдена

# 13
  • Мнения: 573
Ние отказахме генетичните изследвания въпреки настойчивите съвети на лекарите, които диагностицираха сина ми. Техният аргумент - "да знаете какъв е шансът и следващите ваши деца да са с аутизъм" въобще не ми допада. И 5% да са, и 99% да са какво значение има. Никога няма да ми дадат пълна "гаранция", че няма да има. Единсвеното, което ще постигнат е да имам повече съмнения и несигурност, а оттам и страх и притеснения.


# 14
  • Пловдив
  • Мнения: 5 256
А какви точно генетични изследвания ви предложиха? Защото и те са много различни.

----

Ванеса, ето линк към едно от местата във форума, където е споменаван въпросът за тревожността на майката по време на бременност и аутизма - мнението на Констанца, лека ѝ пръст, от 7 юни 2014 г. в 23:37.
http://www.bg-mamma.com/?topic=759092.615
За антидепресантите не знам, предполагам, че зависи от лекарството. Но ти така или иначе не си ги пила и едва ли - предполагам - ще ги пиеш, ако запазиш бременността.

Последна редакция: пн, 18 юни 2018, 14:31 от Магдена

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт