Родители на надарено дете

  • 14 579
  • 121
  •   1
Отговори
  • Мнения: 8
Здравейте, детето ми се очертава доста интелигентно и развито за възрастта си. Още докато бях бременна се развиваше много бързо и се роди доста голям. На 7 ден, когато педиатърката дойде на посещение той вече гукаше и тя веднага каза, че е акселерат. На една годинка вече знаеше 2 азбуки и редеше дървените букви под ред. По това време научи и числата. Скоро след това започна да ги свързва в думи като неговото име, мама, тати и всички други наши близки. На 2 започна да чете непознати думи от книжки, като още на 1г. имаше случаи докато се разхождаме да прочете табела на улицата. Реално той с проговарянето си вече четеше.  Говори и пише на 2 езика и сега е започнал с трети език. Сега е на 3г. и си чете сам книжките, чете вестници, списания, судоку, кръстословиците на баба му и така си заспива. В яслата бяха в шок, че не са виждали такова дете до сега.
Но си имаме трудности. За психоложката и педиатърката  всичко е нормално. Като беше на 1г още не си играеше с децата и се концентрираше много в неговите занимания с буквите и числата и идва някой негов връстник и му бута буквите, размества му нареденото и той побесняваше, буташе "натрапника" а и аз като вежлива майка му взимам буквите и ги споделям с другите деца, да се учи да дава. Случвало се е децата на площадката да му разнесат почти всички наредени букви, а той да пищи много ядосан. Тогава и до сега винаги съм му обяснавала да си споделя играчките и да не бута децата. Тогава според мен се зароди агресията. Минали сме през доста неприятни тръшканици. Хубавото е, че той чужди играчки не иска. Ако пипне нещо чуждо собственикът също реагира бурно и аз от малък му казвам, това не е наше и той доброволно го връща. Но и сега в яслата му дават да се занимава с някаква магнитна дъска и той не дава на никое дете да се приближи и само следи приближи ли се някой го бута. Това не важи за по големите деца и за възрастните.
Ако има други родители, които са преминали през нещо такова, моля споделете опит. Четох, че интелигентните деца били по раздразнителни. При вас така ли е? Опитвам се да разгранича, кое е от неговото бързо развитие, кое е от разглезване и кое е просто защото е дете. Споделете и курсове или уроци, хобита, които вашите деца обичат? Как са с общуването? Моя е невероятно общителен и когато не е концентриран само се смее и говори смешки, скача и лудее. Ще се радвам да споделите за вашите деца.

# 1
  • Мнения: 6 576
Ама и твоята никак не е лесна...

# 2
  • Мнения: 5 262
Според мен в един момент ще спре да чете вестници и да решава кръстословици. Ще му писне. Купи му едно влакче и една топка и го пусни да рита с децата.

# 3
  • София
  • Мнения: 27 988
Скрит текст:
Здравейте, детето ми се очертава доста интелигентно и развито за възрастта си. Още докато бях бременна се развиваше много бързо и се роди доста голям.
На 7 ден, когато педиатърката дойде на посещение
Скрит текст:
той вече гукаше и тя веднага каза, че е акселерат. На една годинка вече знаеше 2 азбуки и редеше дървените букви под ред. По това време научи и числата. Скоро след това започна да ги свързва в думи като неговото име, мама, тати и всички други наши близки. На 2 започна да чете непознати думи от книжки, като още на 1г. имаше случаи докато се разхождаме да прочете табела на улицата. Реално той с проговарянето си вече четеше.  Говори и пише на 2 езика и сега е започнал с трети език. Сега е на 3г. и си чете сам книжките, чете вестници, списания, судоку, кръстословиците на баба му и така си заспива. В яслата бяха в шок, че не са виждали такова дете до сега.
Но си имаме трудности. За психоложката и педиатърката  всичко е нормално. Като беше на 1г още не си играеше с децата и се концентрираше много в неговите занимания с буквите и числата и идва някой негов връстник и му бута буквите, размества му нареденото и той побесняваше, буташе "натрапника" а и аз като вежлива майка му взимам буквите и ги споделям с другите деца, да се учи да дава. Случвало се е децата на площадката да му разнесат почти всички наредени букви, а той да пищи много ядосан. Тогава и до сега винаги съм му обяснавала да си споделя играчките и да не бута децата. Тогава според мен се зароди агресията. Минали сме през доста неприятни тръшканици. Хубавото е, че той чужди играчки не иска. Ако пипне нещо чуждо собственикът също реагира бурно и аз от малък му казвам, това не е наше и той доброволно го връща. Но и сега в яслата му дават да се занимава с някаква магнитна дъска и той не дава на никое дете да се приближи и само следи приближи ли се някой го бута. Това не важи за по големите деца и за възрастните.
Ако има други родители, които са преминали през нещо такова, моля споделете опит. Четох, че интелигентните деца били по раздразнителни. При вас така ли е? Опитвам се да разгранича, кое е от неговото бързо развитие, кое е от разглезване и кое е просто защото е дете. Споделете и курсове или уроци, хобита, които вашите деца обичат? Как са с общуването? Моя е невероятно общителен и когато не е концентриран само се смее и говори смешки, скача и лудее. Ще се радвам да споделите за вашите деца.
Много се впечатлих от това. Защо е дошла толкова късно?

# 4
  • Мнения: 8 146
Направо настръхнах от ужас.
Винаги се плаша от бързото развитие и липсата на комуникация с връстниците.
Защото социалната адаптация е най-важното в този живот.
Стискам палци да успееш да се справиш със ситуацията.

# 5
  • Мнения: 1 687
Чакам на около 3 и половина да конструира самолет. Някой си търси следобедно лятно забавление, докато чака да свърши работният ден.

# 6
  • Мнения: 11 234
Хех малко подразва заглавието на темата "надарено дете"  Laughing. който пък няма нищо общо с проблемът в темата. Проблемът ви обаче е, че синът ви се държи като всички други деца - моето си е мое, чуждото общо.

Моя съвет е да не се опитвате да го вкарате в рамка. Все още за детето не може да се говори като "надарено". Сестра ми на същата възраст се научи да чете по вестниците след като баба няколко пъти и каза буквите и учеше много лесно езици през годините. В последствие обаче едвам избута университета /и то след като прекъсна на първото място/.

Говорете с детето си както всички говорят с децата си, че не бива да се държи така с децата. Ако не обича да дава играчки - не ги носете там, където могат да му ги пипат. Събирайте го с деца колкото може повече и не се вторачвайте на тази възраст в "гениалността му". По възможност родете и второ, че и трето дете. Така поне няма да е самотен и странен през годините.

С ръка на сърце ви казвам, че не ви завиждам ако детето ви се окаже гениално  Blush Да си родител на различно /по какъвто и да е начин/ дете е много болезнено изживяване. Само отстрани хората се взират в успехите - родителят трябва да се стреми детето му да е здраво и щастливо, всичко друго е преходно.

# 7
  • София
  • Мнения: 27 988
Чакам на около 3 и половина да конструира самолет. Някой си търси следобедно лятно забавление, докато чака да свърши работният ден.
Точно.

# 8
  • Мнения: 30 802
Начи, ако историята е реална, като стане на 7, му намерете работа в Гугъл и всички проблеми ви се решават.

# 9
  • Мнения: 11 234
Начи, ако историята е реална, като стане на 7, му намерете работа в Гугъл и всички проблеми ви се решават.

До тогава може мен да ме назначат там - да им крася и да му пазя мастото.
Благосклонно ще вземам и заплата - да не им тежи.

# 10
  • Мнения: 30 802
Начи, ако историята е реална, като стане на 7, му намерете работа в Гугъл и всички проблеми ви се решават.

До тогава може мен да ме назначат там - да им крася и да му пазя мастото.
Благосклонно ще вземам и заплата - да не им тежи.

После пак ще си запазиш мястото - зер трябва някой да му връзва обувките и бърше сополките, докато пише код.

Пайтън научи ли вече, или мина на Хаскел направо туй дяти?

Сега сериозно, хиперлексията и ранното четене и разбиране на символи и думи не са само позитивен знак. Съзнанието на човека има много елементи, а забиването само в един от тях може да е тревожен знак.

Скептична съм към гукането на седмица - най-вероятно е издал звук, а мама го е помислила за гукане.

# 11
  • Мнения: X
Скрит текст:
Здравейте, детето ми се очертава доста интелигентно и развито за възрастта си. Още докато бях бременна се развиваше много бързо и се роди доста голям. На 7 ден, когато педиатърката дойде на посещение той вече гукаше и тя веднага каза, че е акселерат. На една годинка вече знаеше 2 азбуки и редеше дървените букви под ред. По това време научи и числата. Скоро след това започна да ги свързва в думи като неговото име, мама, тати и всички други наши близки. На 2 започна да чете непознати думи от книжки, като още на 1г. имаше случаи докато се разхождаме да прочете табела на улицата. Реално той с проговарянето си вече четеше.  Говори и пише на 2 езика и сега е започнал с трети език. Сега е на 3г. и си чете сам книжките, чете вестници, списания, судоку, кръстословиците на баба му и така си заспива. В яслата бяха в шок, че не са виждали такова дете до сега.
Но си имаме трудности. За психоложката и педиатърката  всичко е нормално. Като беше на 1г още не си играеше с децата и се концентрираше много в неговите занимания с буквите и числата и идва някой негов връстник и му бута буквите, размества му нареденото и той побесняваше, буташе "натрапника" а и аз като вежлива майка му взимам буквите и ги споделям с другите деца, да се учи да дава. Случвало се е децата на площадката да му разнесат почти всички наредени букви, а той да пищи много ядосан. Тогава и до сега винаги съм му обяснавала да си споделя играчките и да не бута децата. Тогава според мен се зароди агресията. Минали сме през доста неприятни тръшканици. Хубавото е, че той чужди играчки не иска. Ако пипне нещо чуждо собственикът също реагира бурно и аз от малък му казвам, това не е наше и той доброволно го връща. Но и сега в яслата му дават да се занимава с някаква магнитна дъска и той не дава на никое дете да се приближи и само следи приближи ли се някой го бута. Това не важи за по големите деца и за възрастните.
Ако има други родители, които са преминали през нещо такова, моля споделете опит. Четох, че интелигентните деца били по раздразнителни. При вас така ли е? Опитвам се да разгранича, кое е от неговото бързо развитие, кое е от разглезване и кое е просто защото е дете.
Споделете и курсове или уроци, хобита, които вашите деца обичат? Как са с общуването? Моя е невероятно общителен и когато не е концентриран само се смее и говори смешки, скача и лудее. Ще се радвам да споделите за вашите деца.
Моята дъщеря е на 2 години и все още е проявява интерес основно към по-прости неща като квадратни уравнения, елементарна химия и биология. От септември се записа в курсове по астрофизика и биохимия. По отношение на общуването - имаме известен проблем, когато е на площадката с калкулатора си, на който пресмята лицата на повърхнините на катерушките. Често други деца ѝ го дърпат и тя всеки път се обажда в полицията и докладва кражба. От полицията вече са почнали да ни се сърдят малко, но разбират ситуацията, все пак техните деца имат същите проблеми. Вчера си говорихме с нея, че малко изостава с езиците - говори само български и английски, но допуска много правописни грешки на втория. Иначе много се смее, особено на stand up comedy и на сатирични политически предавания като the daily show.

Дано съм помогнал....

# 12
  • Мнения: 7 325
. Но и сега в яслата му дават да се занимава с някаква магнитна дъска и той не дава на никое дете да се приближи и само следи приближи ли се някой го бута.
защо е в ясла при положение, че е на ниво първи клас?

# 13
  • Мнения: 30 802
. Но и сега в яслата му дават да се занимава с някаква магнитна дъска и той не дава на никое дете да се приближи и само следи приближи ли се някой го бута.
защо е в ясла при положение, че е на ниво първи клас?

Щото още си пада върху лицето, ака си в гащите и не може да държи лъжица.

# 14
  • Мнения: 7 325
Е да, при положение че схваща толкова бързо езици, четене, смятане, едва ли на три си върши естествените нужди в гащите и не може да се храни само.

Общи условия

Активация на акаунт