Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 20 юли 2018, 22:16 ч.

Следседмокласни размисли и равносметки

  • 12 425
  • 119
  •   1
Отговори

Анкета

До каква степен изборът на училище зависи от родителите?

Опции:

# 105
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 279
 За анкетата - според мен би трябвало родителите да напътстват, децата да правят крайния избор, та отбелязах втория отговор.
Обаче, това е моят отговор, около мен повечето родители действаха на принципа на първия, другите на третия.
 Най-гадно ми е, че ужасно много от родителите изобщо не се съобразяват с желанията и талантите на децата си, като тук иде реч за деца, които определено показват успехи в дадени области, а се ориентират според собствените си желания и сметки.

# 106
  • София
  • Мнения: 16 665
Моята дъщеря вече е доста самостоятелна и инициативна. В същото време въобще не й дреме и не знае какво иска да учи. Впрочем, то така или иначе няма значение до 10 клас, когато е истинското профилиране. Преди това се избира само езика, а той е ясен за нас.

# 107
  • София
  • Мнения: 151
....Най-гадно ми е, че ужасно много от родителите изобщо не се съобразяват с желанията и талантите на децата си, като тук иде реч за деца, които определено показват успехи в дадени области, а се ориентират според собствените си желания и сметки.
Според мен е груба грешка, ако едно дете има талант в някаква област, а родителите го тикат в посоката, която те желаят. Ако, родителите са направили кариера и създали име в дадена професия, не е задължително и децата им да следват техния път, защото постоянно ще бъдат сравнявани с родителите си. А, пък и никой не им дава гаранция, че и те могат да бъдат успешни в същата професия.
.... Моята дъщеря вече е доста самостоятелна и инициативна. В същото време въобще не й дреме и не знае какво иска да учи. Впрочем, то така или иначе няма значение до 10 клас, когато е истинското профилиране. Преди това се избира само езика, а той е ясен за нас....
И при нас се оказа същото. Професионалното ориентиране, ще е към десети клас. Тъй като синът ми няма яснота за това, какво иска да работи в бъдеще и в последните години пристрастията му към определени предмети в у-ще се смени няколко пъти, решихме да наблегне на езиците в 8 и 9 клас. Дано до тогава вече се ориентира, за да има време за подготовка.

# 108
  • Sofia
  • Мнения: 4 549
След шести клас дъщеря ми много искаше да учи в художествена гимназия, да си рисува по цял ден. Тогава много подробно ѝ обясних, че е по-добре да учи език, а като завърши, ако иска - да учи в академията. Също, ако желае, винаги може да посещава курсове по рисуване. Известно време не беше съгласна с мен (и останалите възрастни около нея), изчакахме известно време, без да повдигаме темата, към края на седми клас сама обяви, че не иска в ХГ.
Не смятам, че съм я ограничила, дори обратното - тази насока беше за разширяване на кръгозора. Мисля, че е много по-полезно в момента да усвои много добре един нов език (или два), да има общи познания по основните науки и ако след пет години реши, че ще става примерно ветеринар, а не художник, да не ѝ липсва основата.

# 109
  • С питане до Цариград, стига се, но с ... отзад!
  • Мнения: 6 279
Мисля, че е много по-полезно в момента да усвои много добре един нов език (или два), да има общи познания по основните науки и ако след пет години реши, че ще става примерно ветеринар, а не художник, да не ѝ липсва основата.

Ако през тези години се занимава активно и с рисуване, за да има шанса да продължи с него - добре. Истината е, че рисуването хич не е лесно и изисква много усилия и упражнения, освен талант. Дете, което не се е занимавало активно с ИИ и не се е подготвяло, няма как да продължи след това някъде с рисуване. Просто е важно да се съобразим с насочеността на детето и ако не го пуснем в желаното от него училище/област да му подсигурим възможността да се развива там, където има талант.

# 110
  • Sofia
  • Мнения: 4 549
Доколкото иска - ще я подкрепяме да се занимава, колкото повече опит и упражнения, толкова по-добре, разбира се.
От друга страна моят опит показва, че е възможен успех и без подготовка в тази възраст - това ни е професията и на мен, на баща ѝ и втория ѝ баща. Затова и си позволихме да я побутнем в друга посока, но пак много желана от нея.

# 111
  • София
  • Мнения: 4
Здравейте! Бих искал да препоръчам още възможности за късно записване в:

https://www.facebook.com/ПГИЧЕ-СвМетодий-345507812703/?timeline_context_item_type=intro_card_work&timeline_context_item_source=100010211284454&fref=tag

 ПГИЧЕ-отлична подготовка по чужди езици.

Нашето училище - Профилирана гимназия с изучаване на чужди езици "Свети Методий" е училище, в което вие ще имате възможност не само да получите отлична подготовка по чужди езици /английски, немски, френски, испански, руски, корейски/, но и да демонстрирате добрите си чуждоезикови познания, участвайки в проекти и мероприятия на държавни институции!
За учениците, които през учебната 2018/2019 година ще бъдат осмокласници!!!
Скъпи осмокласници, ако още не сте избрали своето училище,
ако искате да съчетаете полезното - профилирана подготовка,
с приятното- занимания по интереси,
още не е късно да се запишете при нас - Профилирана гимназия с изучаване на чужди езици "Свети Методий"!
Ние предлагаме, вие получавате: високо ниво на знания и умения и възможности за бъдеща реализация в профили: "Чуждоезиков" и профил "Предприемачество ",
с интензивно изучаване на английски език.

Очакваме ви! За нас ще бъде чест да сте наши ученици! Simple Smile

# 112
  • Мнения: 491
Гласувах с 3. При нас беше по-лесно, защото младежът искаше да учи в немска гимназия. Не знам доколко е повлиял фактът, че с баща му сме завършили немската гимназия във Варна. Разказвали сме му какво е било, когато ние сме били ученици, как езикът сега ни помага много, въпреки, че не се налага честото му използване. Успокоявахме го, че дори да не го приемат в немска гимназия има други варианти - щом ска да учи ще успее. Както с английският в момента - учи си го в школа и е много доволен.

# 113
  • софия
  • Мнения: 1 291
Не мога и не мода да разбера, защо в повечето случаи родителите отклоняват децата си от евентуално художествено образование. Особено когато е за сметка на език. Лично мое мнение е, че да се навакса работата с таланта, атмосферата, изграждането на твореца е много по-трудно и скъпо като странично занимание успоредно на училището, отколкото един (пък дори и два) езика! В художествено училище едно дете не просто си рисува и опознава този или онзи художник и стил, а получава един много нестандартен поглед, начин на мислене, разчупване, пространствено виждане, истински умения за развитие на сторителинг (използвам чуждица, но е по-кратка и лесна за предаване на идеята), боравене с абстрактни понятия.... и още много много полезни неща. В последствие такова училище се оказва много добър трамплин към области на пръв поглед нямащи общо с рисуването. Но едно аналитично мислене, едно пространствено виждане, цялостно "out of the box" мислене е много ценно. Около мен има не малко примери за хора завършили художествени училища впоследствие продължили в научни сфери. Както и обратното всъщност.
И идва основното в моя мироглед - няма особено значение къде ще учат децата, според мен истинското изясняване за тях самите става някъде към 11-12 клас...Вярно е, всичко опира до средата! Та, то и затова родителите се включват с "наливане" на акъл. Но да се драматизира и стресира едно дете е излишно. И да си мислим, че на тази крехка възраст изтърват влака за успешен живот е просто съсипващо за самото дете. Докарваме стрес. А за мен най-важния критерий е детето да е щастливо. А стрес и щастие ми се струва, че се изключват взаимно! Опазя ли си децата от чувството за страх от грешки, всичко ще е наред. Любопитството винаги ще ги дърпа напред. Амбициите (у едно дете) рано или късно се появяват. Тогава мерака помага да вървят напред.

# 114
  • София
  • Мнения: 16 665
В Художествената не учат език въобще май.
В другите, по- приложните, се учи по нормалната програма за гимназии - т.е. учат език.
Имаме приятелка в Нутси, там също не учат език. Да си кажем - въобще леко се пренебрегва ученето, правописа, такива неща...

# 115
  • Sofia
  • Мнения: 4 549
Амели, имам поглед върху моите колеги - разликата между завършилите худ. гимназия и самоуките по отношение на рисуването е... ами няма такава, или ако има, невинаги е в полза на първите. Simple Smile А и откъм владеене на поне един чужд език са доооооста назад, пък чуждият език си е направо задължителен.

# 116
  • софия
  • Мнения: 1 291
Амели, имам поглед върху моите колеги - разликата между завършилите худ. гимназия и самоуките по отношение на рисуването е... ами няма такава, или ако има, невинаги е в полза на първите. Simple Smile А и откъм владеене на поне един чужд език са доооооста назад, пък чуждият език си е направо задължителен.
Аз друго имах предвид, основно желанието, страстта на детето. Не твърдя, никак даже, че ако се учи в езикова гимназия, не може да се научи другото на друго място (или пък обратното)
Просто ми се струва, че да се навакса английски език (примерно) е по-евтиния вариант в сравнение с наваксване на уроците по рисуване и другите съпътстващи дисциплини. Но да не изпадаме в полемики, основното е че, ако детето ми иска да учи рисуване не бих го спряла за сметка на "по-елитни" решения Simple Smile

А относно слабото учене , еле пък правописа -все ми се струва, че той до този клас би трябвало да е овладян. Иначе да - математиката страда, вярно е!

# 117
  • София
  • Мнения: 556
Гледах брой часове по години по общообразователни предмети в НУИИ и 31-во например, че там имаха разписани. В НУИИ имат по- малко часове сумарно за петте години. Значи ли това, че трябва да се явяват на приравнителни, ако решат да учат нещо друго след това? Признава ли се средното наравно с обикновена гимназия? Къде са разписани тези неща? Четох и документи за училищата към Културата, но не ми е ясно.

# 118
  • Пловдив
  • Мнения: 386
Гледах брой часове по години по общообразователни предмети в НУИИ и 31-во например, че там имаха разписани. В НУИИ имат по- малко часове сумарно за петте години. Значи ли това, че трябва да се явяват на приравнителни, ако решат да учат нещо друго след това? Признава ли се средното наравно с обикновена гимназия? Къде са разписани тези неща? Четох и документи за училищата към Културата, но не ми е ясно.
Такива учебни планове с часове "сумарно за петте години" бяха старите. Виж дали е нов.

# 119
  • Мнения: 13 870
И в старите, и в новите учебни планове присъстват часовете  "сумарно за петте години".
 Иначе и аз мисля, че са сравнявани стари учебни планове. Най-малкото на страницата на 31 СУЧЕМ няма пълен нов учебен план за двата гимназиални етапа.
Разлики в раздел А като брой часове има и в новите учебни планове взависимост от начина на изучаване на езика и това, дали паралелката е профилирана или професионална.
Погледнах учебния план на 8 А в НУИИ. Раздел А съвпада почти напълно с учебния план за професионално образование без интензивно и без разширено изучаване на чужд език от Наредба 4. Разликата в броя на часовете идва от това, че задължителните учебни часове по общообразователните учебни предмети изобразително изкуство от VIII до X клас, по музика в IX и X клас и до 36 учебни часа по учебен предмет физическо възпитание и спорт в X клас в НУИИ, съгласно същата наредба се използват за специализирана професионална подготовка.
Иначе и профил чуждоезиков има 72 часа по-малко от профил математически ( примерно), заради информатиката.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт