Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • Мнения: 14
Привет на всички!
Пред моят първокласник стои въпроса как да научи таблицата за умножение по-лесно.Опитах да му обясня принципа и мисля че разбра, но молбата ми е, ако има друг начин наложен от практиката да го споделите с мен.

Благодаря предварително на всички.

# 1
  • Мнения: 1 699
Знам един трик за умножение по 9. Евентуално може би има и други подобни за другите числа, но не съм се интересувала.
Та ако се умножава по 9, се разперват пръстите на двете ръце, с дланта към детето. Сгъва се пръстът, на което число се умножава.
Ако се умножава по 6, се сгъва шестият пръст от ляво надясно. Това което остава в ляво от пръста са десетиците - 5, това което остава в дясно са единиците - 4. Общо 54


# 2
  • Мнения: 7 136
Това е като стихотворението, трябва да се научи, като в началото им е малко наизуст. После с израстването нещата стават по понятни. Но във втори клас ги хвърлят с тази таблица на дълбокото и ако не се знае наизуст детето започва да се бави, а това се отразява на скоростта за решаване на задачи.

# 3
  • В. Търново
  • Мнения: 4 541
Това с пръстите ми е непонятно, не го схващам. И друг път съм го чела тук.
Аз научих таблицата наизуст лятото за втори клас и ми беше лесно, смея да твърдя.
Бъдещия второкласник няма да учи сега лятото таблицата. Знам ли госпожата как ще им поднесе материала и т. н., та съвсем да се обърка. Има време за учене.

# 4
  • Мнения: 1 699
Това с пръстите ми е непонятно, не го схващам.

Разперете ръцете с длани към вас. Сгънете третия пръст от ляво надясно. В ляво от този сгънат пръст остават два не сгънати пръста (2). В дясно от този сгънат пръст остават 7 несгънати пръста.  = 27
 9*3=27

# 5
  • В. Търново
  • Мнения: 4 541
Ооо, да, зацепих. Ама май само с 9 става номера наистина.

# 6
  • Мнения: 37 244
Таблицата за умножение не се ли учи във 2-ри клас?
Като му дойде времето ще я научи в училище, учителите си имат методи, не обърквайте детето.

# 7
  • Мнения: 7 532
Много зависи от учителя.Госпожата на дъщеря ми не ги е натоварвала да учат таблицата първи за втори клас. Госпожата на синът ми обаче държи да се знае на 15 септември.
За метод не мога да кажа-моите я наизустяват.

# 8
  • София
  • Мнения: 4 890
Умножението на изд. Фют, 2-3 лв. Допадна ми обяснението.
И с двете ми деца учихме таблицата за умножение лятото м/у 1 и 2 клас, така ни бяха посъветвали

# 9
  • Мнения: 7 136
Ваканцията след първи клас и с двете деца. А самата съм я учила така. Майка баба и леля правеха компоти а аз карах колело около къщата. Те постоянно се провикваха : 3 по 7 колко е? И т. н. За 15.09 бях пушка.

# 10
  • Мнения: 242
Наизуст. Моята дъщеря и тя ще е 2-ри клас и сме се заели да я учим. Разпечатах таблицата/ може и да се купи готова/, пратих я в нейната стая да научи с 3,като сметне че е готова идва да я изпитвам. Разбира се не го е научила но аз подсказвам, повтарям и така за 1 - 2 дена знаем с една цифра. До тук ни остана само с 8. Пак ще ги забравя, ще се повтаря, а в училище ще затвърждават. То е като с четенето преди първи клас. Някои родители не държат децата им да могат да четат преди началото на уч. година, но от лични наблюдения помага.

# 11
  • София
  • Мнения: 2 433
Не съм я карала да я учи наизуст. Ще видим дали ще я учи, Исках само да я схване и най-вече да рабере , че е фасулско.
Хванахме с 6....   6*3
Казвам 6+6+6 = ? Смятай и събирай. 6+6= 12 сет + 6 = 18   ( даже слагам на масата 18сет еднакви капсули кафе и ги деля на 3 групи по 6, после ги събирам пред очите й, тя брои общо)
Така събираш три пъти 6ци ( това се има предвид като се каже 6*3= ? ) Затова е 18 сет, не защото трябва се се сетиш колко е на база на таблицата ( да ровиш в паметта си)..... един вид и да не знае , да си получи числото ч/с събиране , пък и ще учи  накрая наизуст ( дали сега или 2ри клас ще видим)  , като схване каква е началната идея и от къде идва, ми се струва по- лесно. Най - важно ми е да я науча,  че е фасулско и че има логика в табицата....  да не се плаши


( на мен като ученичка много ми вървеше математиката , бях сред единствените в класа, едва ли не. Тогава още схванах,  че проблема на съучениците ми е,  че се шашкат, решили са при някоя трудност че не разбират, и край ! Енде ! Изобщо не мислят повече, слагат клеймо: математиката е трудна и блокаж до там. Искам да я науча , че не е толкова страшно и че има логика , като помислиш и схванеш става лесно ! Но не бива да се страхуваш)

Последна редакция: ср, 25 юли 2018, 14:22 от Yangdze

# 12
  • край голямата локва
  • Мнения: 562
Защо да трябва, тя не се ли учи още във втори клас? Тогава си има методи за научаване. Има/ше/ предвидени доста уроци - за всяка цифра, не се учи наизуст като стихотворение. Помня госпожата изрично помоли в края на първи клас децата да не се мъчат да я наизустяват. Някои родители не спазиха препоръката, децата се бяха мъчили и съответно намразили таблицата. И като не хващаха логиката вече дори я бяха забравили. Другите се справиха много по- лесно  от тях. Много по- трудно е да научиш на ново нещо грешно заучено, отколкото да го научиш правилно. Един добронамерен съвет от мен- не разчитай само на училището, контролирай поне първите години какво е научило там детето и има ли нужда от помощ за затвърждаване на материала, НО НИКОГА не го карай да учи предварително невзет материал.

# 13
  • Мнения: 4 842
Това някаква мода сред някои учителки да изискват да се знае таблицата.
А това, че не са учили числата до 100 (знам, знам, че знаят Simple Smile))? И че има стъпки на учене /десетици, събиране, изваждане до 100, повтаряемост и как ни помага таблицата/.
Примерно съдържание
Таблично умножение и делене
В 5 групи по 3
5 + 5 + 5 = 3 пъти по 5
3 пъти по 2 (упражнение)
2 + 2 + 2 = 3 пъти по 2 = 6 (упражнение)
3 пъти по 5 = 3 .5 = 15; произведение
Множител, произведение. Умножение
Разместително свойство на умножението
Умножение с числото 2
Умножение с числото 2 (упражнение)
Умножение с числото 5
Умножение с числото 5 (упражнение)
Умножение с числото 10

После следва деление с горните числа. После идват следващите. И всичко си тече.
Повтарянето на път за училище сутрин е достатъчно време да се наизусти през годината.

# 14
  • Мнения: 37 244
Много зависи от учителя.Госпожата на дъщеря ми не ги е натоварвала да учат таблицата първи за втори клас. Госпожата на синът ми обаче държи да се знае на 15 септември.
За метод не мога да кажа-моите я наизустяват.
За такъв учител се подава сигнал. Умножение и деление е половината материал за 2 клас. Тя може да иска да им преподадете и целия през ваканцията, но е недопустимо.

По темата - учи се с решаване на много задачи и игри, за продължителен период от време. Математика не се учи със зубрене, наизустяването при повечето деца не води до добри резултати. Пропускането на стъпките, посочени са в съдържанието на учебника, също.

Общи условия

Активация на акаунт