Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 1 733
Абе хора....
Вие за гавра при закъснение от ден два пишете......
Реално няма закъснение, няколко човека се опитахме да обясним на нетърпеливия клиент на АЙКО как се пресмята обявен от електронните магазини срок за доставка в работни дни. Но той пресмята както на него му изнася.  И върху нас изля жлъч, както и върху магазина, и ни обяви за служители на този магазин 😀
Икеа и те действат мудно. Аз и от тях, както и от Айко и Комо пазарувам он-лайн и с тези доставки не съм имала проблеми, освен, че се чака седмица. Айко и Комо изпращат по-бързо. Но кухнята я поръчахме на място в магазина на Икеа и техния консултант беше добавил разни допълнителни неща, които се оказаха излишни при монтажа. Отвориха ни работа да търсим транспорт за връщане, защото някои не се събираха в лек автомобил. Пуснах рекламация, отговориха точно на 30-тия ден, много любезни, предложиха да изпратят те транспорт за тяхна сметка. Ние вече ги бяхме върнали, защото щеше да изтече срока за връщане, а нещата струваха над 300 лв. и щяхме да загубим тези пари.

# 46
  • Варна
  • Мнения: 2 517
Ако прочетеш цитирания по-горе от мене чл.50 на ЗЗП, ще видиш, че това е продажба извън търговски обект, а не покупка на място в търговски обект, както твърдиш ти. Именно защото е продажба извън търговски обект, потребителят се ползва от правото на връщане. Затова и търговците са приели обратно стоката и възстановили платената сума.
И вече за това възстановяване има срок - до 30 дниPeace
Имаше тема и тук, където върнаха парите от такава безплатна рекламна екскурзия.
Мисля, че беше за масажираща стелка (седалка), на цената за летящо килимче.  Mr. Green

# 47
  • Sofia
  • Мнения: 295
След това гръмко заглавие обяснението ме изуми! Аз определено не разбирам за какво е цялото това възмущение, изброяване на жени, деца и кучета... Rolling Eyes

"гаврата с клиента няма край" - несериозно е....

И не, не съм служител на Айко, но пък съм им клиент и то доволен. Пролетта на 2017 си купихме градинска шатра от там, август при една буря имаше сериозна повреда. Честно казано не мислех, че могат по някакъв начин да ми помогнат, все пак "виновникът" беше силен вятър и градушка, но все пак се обадих на отдел рекламации. Е, изненадаха ме приятно, взеха си я обратно и ми възстановиха пълната сума. Тази пролет си купихме отново същата,  пак от Айко.

Некоректни тъговци има много и е редно да си знаем и търсим правата като клиенти, но нека все пак да е основателно. И да го кажа още по-дирекно, решили сте сега да им го "върнете", като ги оплюете във форума, но случката е просто смешна, а "критиката" неоснователна. Не сте коректен в този случай вие!

# 48
  • Мнения: 79
Рекламните ”екскурзии” не са по този член от закона. При тях се подписват договори за разсрочено плащане. Които се водят като кредитите от банките. Там имате възможност да размислите 14 дни. Затова се е заблудила потребителката. Ако беше платено е брой, без договор, ще го върнат, ама друг път.

# 49
  • Мнения: 8
То има лесно решение за една голяма част от всичките тези магазини пишман тарикати ама трябва да паднем на тяхното ниво.
Пусни им една доставка до някакъв адрес в България на стока дето е много обемна и струва примерно 1000+ лева, като тръгнат да я мъкнат Еконт и няма никого, тоест няма как да вземат таксата за обратен транспорт, магазина или там каквото е ще си покрие разходите пълните към Еконт - транспорт до адрес на клиента + транспорт обратно...
Да, да, те доматите ги ядат с колците Simple Smile
Подобни доставки се предплащат, а в договора им с куриерите е включена и такса връщане. Така че ти плати 1000 лв,. пък после се крий Laughing
Първо виждал съм и доста по - големи поръчки без да се предплаща нищо. Второ такса връщане е включена найстина, в смисъл таксата да ти върнат нещо е доста ниска, в сравнение с тази, която плаща клиента, за да получи стоката. Реално като се има в предвид каква бе картината, АЙКО ми бяха сложили някъде 2 х таксата, която е реалната на ЕКОНТ за такъв тип поръчка. За тези дето се чудят, не продавам нищо от това дето се предлага в АЙКО и няма как такъв "селски хоремаг" да ми е конкуренция, в съвсем друга сфера работя.
Все пак не си получих поръчката, както ме заплаши видимо (от тона й) ядосаната служителка по телефона, че съм се осмелил да се оплача в имейл към тях. Поисках да ми се отговори писмено, но и това не получих.
Айко дори май нямат отдел за рекламации, което реално им позволява да си правят каквото искат, понеже няма на кого да се оплачеш.
Накратко, АЙКО нищо не са ми доставили и въпреки, че в собствения им имейл твърдят, че писмено те информирали, ако не можело да се достави нещо, нищо не са ме информирали досега, освен дето се обадиха по телефона да ме лъжат няколко пъти.
Също при поръчката не са ми искали ЕГН. Всъщност нито една от големите вериги никога не ми е искала ЕГН, когато поръчвам, нито пък съм предплащал, включително за перални, съдомиялни, хладилници и т.н. бяла техника, която тежи 40-50 кг и отгоре.
По другия въпрос, явно понеже ми се измени темата, ако си поръчате онлайн има шанс да върнете, обаче там искат реално да върнете стоката кажи речи "неразопакована", което е пълен абсурд, понеже как ще знаете, че нещо не е както трябва, ако нямате право да я отваряте.
При покупка в магазина на живо шанса да въренете нещо, ако евентуално не Ви хареса и т.н. е 10% според мен, повечето магазини са инструктирани да отремонтират и заменят, но никога да не връщат пари.

# 50
  • София
  • Мнения: 1 733
Рекламните ”екскурзии” не са по този член от закона. При тях се подписват договори за разсрочено плащане. Които се водят като кредитите от банките. Там имате възможност да размислите 14 дни. Затова се е заблудила потребителката. Ако беше платено е брой, без договор, ще го върнат, ама друг път.
Рекламните екскурзии са точно по този член от закона, никой не се е заблудил, става въпрос за продажба извън търговски обект. Никой не пречи на купувача да плати в брой или с банкова карта. Кредитът е опция, и ако се ползва, това вече е втора сделка по цитирания от вас закон. Няма значение дали е платено в брой и без договор, правото на отказ за потребителя следва от Закон. Като няма договор, търговецът не само, че е длъжен върне стоката, но и за липсата на договор  ще отнесе допълнително една хубава глоба.

Последна редакция: ср, 12 сеп 2018, 08:26 от nati_nat

# 51
  • София
  • Мнения: 1 733
По другия въпрос, явно понеже ми се измени темата, ако си поръчате онлайн има шанс да върнете, обаче там искат реално да върнете стоката кажи речи "неразопакована", което е пълен абсурд, понеже как ще знаете, че нещо не е както трябва, ако нямате право да я отваряте.
При покупка в магазина на живо шанса да въренете нещо, ако евентуално не Ви хареса и т.н. е 10% според мен, повечето магазини са инструктирани да отремонтират и заменят, но никога да не връщат пари.
И по другия въпрос за връщането на закупена стока сте написали нелогични и несъстоятелни неща, без очевидно да сте наясно със закона.  Смесвате връщане на стока, закупена на място от магазин, защото купувача после е решил, че не му харесва, с връщане на дефектирала стока. Какво ще й ремонтират на недефектирала стока, която искате да върнете, защото не ви харесва, че и 10 % шанс изчислихте ? Никой закон не задължава търговеца да приеме обратно закупена на място стока, само защото купувачът по-късно е решил, че вече не му харесва.
Що се отнася за дефектирала/несъответстваща стока, в ЗЗП много ясно е описана процедурата за рекламация. "Повечето магазини  са инструктирани" - пълна глупост. Законът регламентира за всички еднакво възможността за ремонт и замени и пак в закона е уточнено след колко точно на брой  ремонти/замени в рамките на гаранционния срок търговецът вече е длъжен да върне парите на потребителя.

И за покупките онлайн казвате за връщане на стока "ако нещо не й е наред". Какво значи това нещо да не й е наред ? Пак смесвате нещата с отказ от покупка на стока, на която всичко й е наред, но сте решили, че просто вече не я искате, с рекламация на стока за несъответствие, т.е. искате си я, но "нещо не й е наред". ЗЗП урежда условията, при които потребителят може да се откаже от покупката дори всичко да й е наред на стоката, и няма такова нещо да се връща само "неразопакована стока". Връщала съм разопакован и пускан електрически уред, който не работеше според рекламата, и това стана без никакви излишни разправии с търговеца, въпреки, че имаше следи от използването му. Ако някой търговец си постави в договора или в общите условия клаузи, нарушаващи законовите права на потребителите (като напр.   връщане само на неразопакована стока),  то тези клаузи са нищожни. Връщате разопакована, но съобразно изискванията на ЗЗП и му цитирате закона. Ако не стане - жалба в КЗП.
Но ако говорим за дефектна или несъответстваща стока, пак се връщаме на процедурата с рекламацията, която е същата, като за закупрните на място стоки - замени/ремонти и ако се стигне и до връщане на парите.


Последна редакция: ср, 12 сеп 2018, 08:35 от nati_nat

# 52
  • Варна
  • Мнения: 2 517
Реално като се има в предвид каква бе картината, АЙКО ми бяха сложили някъде 2 х таксата, която е реалната на ЕКОНТ за такъв тип поръчка.
Все пак не си получих поръчката, както ме заплаши видимо (от тона й) ядосаната служителка по телефона, че съм се осмелил да се оплача в имейл към тях. Поисках да ми се отговори писмено, но и това не получих.
Получихте ли картина от Айко, която да си я поставите на стената?

# 53
  • Мнения: 58
Реално като се има в предвид каква бе картината, АЙКО ми бяха сложили някъде 2 х таксата, която е реалната на ЕКОНТ за такъв тип поръчка.
Все пак не си получих поръчката, както ме заплаши видимо (от тона й) ядосаната служителка по телефона, че съм се осмелил да се оплача в имейл към тях. Поисках да ми се отговори писмено, но и това не получих.
Получихте ли картина от Айко, която да си я поставите на стената?

На мен ми е много по-итересно да ни даде линк към тази картина... Искам да видя за какво е цялата тази драма,.

# 54
  • София
  • Мнения: 1 733
Реално като се има в предвид каква бе картината, АЙКО ми бяха сложили някъде 2 х таксата, която е реалната на ЕКОНТ за такъв тип поръчка.
Все пак не си получих поръчката, както ме заплаши видимо (от тона й) ядосаната служителка по телефона, че съм се осмелил да се оплача в имейл към тях. Поисках да ми се отговори писмено, но и това не получих.
Получихте ли картина от Айко, която да си я поставите на стената?

На мен ми е много по-итересно да ни даде линк към тази картина... Искам да видя за какво е цялата тази драма,.

Според условията за доставка на Айко - до 2 работни дни предаване на куриер, днес би трябвало да я получи.
Ако не ги е вбесил достатъчно, че да му анулират поръчката, преди да я изпратят, нещо за анулиране беше писал в предните си постове - служутелката така му била казала.
Или пък сам да се е отказал от поръчката.

Последна редакция: ср, 12 сеп 2018, 15:04 от nati_nat

# 55
  • 221B Baker Street
  • Мнения: 951
За мен голямата драма всъщност е, че в Айко няма истински картини. Има декорации за стена и деко-пана. Но картина, нарисувана - нье!!!

# 56
  • Мнения: 58
За мен голямата драма всъщност е, че в Айко няма истински картини. Има декорации за стена и деко-пана. Но картина, нарисувана - нье!!!

Е, аз за това искам да го видя, какво е това чудо. Някоя принтирана картинка в рамка. Grinning

# 57
  • Мнения: 447
Закачи си друга картина на стената. То пък такава трагеди= за предмет, който никога не си притежавал ... не е бил твой. Темата да не е антирекламна ?

# 58
  • Варна
  • Мнения: 2 517
Някоя принтирана картинка в рамка. Grinning
Има и принт в/у канава, но има и акрил.

# 59
  • София
  • Мнения: 1 809
Скрит текст:
Всеки сам си решава, аз и семейството ми доста често сме пазарили от магазини Айко, но това, което ми се случи е направо трагично.
Оставам на Вас сами да прецените дали да си поръчвате от тази фирми и техните магазини, защото аз се чувствам погнусен от тях.
Имаше намаление на картини предната седмица и много исках да си купя една, за жалост в магазина в Бургас въпросната картина беше меко казано повредена (две доста големи дупки в горната й част).
След като уведомихме затова продавач консултантката по - същество ми казаха, че имало още една картина от същата на втория етаж, която се оказа след 1 час чакане, че я няма. След като попитах какво се случва при положение, че картината определено е повредена, ми беше отговорено, че нищо не може да се направи.
"Много впечатляващо" да искат да ти продадат очевадно повредена картина като на цената на здрава. Прибрах се аз у нас, обаче картината наистина ми хареса и исках да си я поръчам.
Обадих се на телефона им и попитах, дали ако я поръчам онлайн могат да ми я доставят, обаче не тази от магазина в Бургас, която определено е повредена.
Беше ми казано да поръчам и че картините ги доставяли от София (поне онлайн поръчките).
Окай, поръчах си картината на 06.09.2018. На 07.09.2018 се обадих да попитам всичко наред ли е с поръчката, ако трябва да я потвърдя или нещо такова, беше ми казано, че всичко е наред.
На 08.09.2018 се обадих пак да попитам (надявах се предния ден да са я изпратили), обаче ми беше казано, че "днес" тоест 08.09.2018 се очаквало Еконт да я вземат.
Съгласих се и с това.
Все пак в собствения им писмен имейл до мен от фирма Айко пишат:
"При налична стока, поръчките с избран начин на плащане 'наложен платеж' и доставка чрез куриерска фирма Еконт, се предават на куриер в рамките на два работни дни, без да се изисква допълнително потвърждение от Вас. Във всички останали случаи ще получите отговор на електронната си поща, не по-късно от два дни, след получаването на поръчката. "
Окай добре, понеделник дойде и аз не получавам нищо като СМС от куриера. Звъня на фирма Айко пак и питам, изпратихте ли картината? Отговорът е "Да, някой от предните дни беше изпратена". Добре, а може ли номер на товарителницата, понеже аз нищо не получавам - питам аз.
Отговор - "Да, ще се свържа с отдела за продажби и те ще Ви го изпратят на мейла". Казвам окай и затварям телефона. За всеки случай звъня на куриера от Еконт (за моя район), понеже така или иначе му имам номера от преди. Оказва се, че за съседката ми поръчка при него има, обаче за мен няма нищо.
Ново обаждане до Айко, където явно ги попитах какво точно става и защо при моя куриер няма нищо. Последва въпрос откъде съм бил знаел, че няма нищо и т.н.
Накрая започнаха да ме убеждават, че ставало дума за обработка до 2 дни, не за предаване на куриер. Питам аз: "Добре, аз чета мейла ВИ дословно и там пише предаване на куриер до 2 работни дни", не пише обработка и т.н., а съвсем ясно пише предаване!
Последва нещо от сорта на "Не можем да Ви помогнем". Питам окай, защо колежката преди Вас ми каза, че картината реално е била предадена на куриера предните дни, как може всеки да си говори различни неща и аз като клиент да губя време да Ви звъня и да чакам с парите си, а никой да не може да каже какво точно става.
Изпращам имейл до Айко с копие от техния собствен имейл и ги информирам, че мисля да пусна жалба в КЗП.
Обажда ми се тяхна служителка и ми говори как 09.09.2018 (неделя) не било работен ден. Питам аз "Окай, ама аз никъде не съм коментирал неделя, за Еконт и Айко - петък и събота са работни дни".
Почва да ми обяснява как било "обработка", а не "предаване". Питам - "Окай, ама аз го имам написано във Вашия имейл и си пише ясно "предаване", все пак Вие ги пращате тези мейли, не аз".
Отговор "Остави какво пише мейла, това са темплейти". Аз "Е темплейт или не, това си е поръчка с официален имйел писмено може да се види какво сме се договорили, аз не си получавам картината днес, какво следва, как ще ме компенсирате, да не говорим за загубеното време да се разправям и да ме лъжат".
Отговор "Сега ще Ви анулирам поръчката, когато сме натоварени може да има забавяния в обработката". Аз "Добре, аз също работя с клиенти, когато кажа ще си получите пратката на следващия ден с Еконт, аз самия званя на Еконт ако има проблем и им казвам, че съм поел ангажимент към клиента да си получи пратката, сега какво излиза, че Вие се подигравате с мен като клиент, ако има забавяне не е ли редно да ме уведомите".
Писах им нов имейл, че искам да ми се отговори в писмен Вид. За мен лично това е просто безхаберно и отвратително отношение, уж големи магазини, човек е готов да си плати за поръчката, а те се гаврят с него.
Всеки сами си решава, но да си знаете какво Ви очаква от магазини Айко.


Вие сте абсолютен невротик,само това ще кажа.
Колко да ви е важна тази картина да пристигне днес,а не след 2 дена?И ,не,не ми отговаряйте-въпросът е принципен.
Въпросът не е принципен,а е в това,че вие сте една егоцентрична личност,която се чувства специална и добре,когато унижава някой....

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт