Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 3 дек. 2018, 13:11 ч.

Рекордни нива на замърсяване на въздуха в София

  • 5 312
  • 201
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 573
Добре, спрете печките на хората, щом можете...Накарайте общината да чисти, докарайте от 100 кладенеца вода.
Само не слизайте от колите! Сакън да не ви стане дискомфортнно...

"Инфантилно" е равно на детинско и егоистично и обратно на отговорно.
Инфантилно е да търсиш вината навсякъде, само не в себе си. Да не поемеш своята отговорност за това, което ти, тук и сега можвш да направиш за останалите, жертвайки мъничко от своето удобство.
Инфантилно е и да ползваш дума, чието значение не познаваш... в опит да уязвиш човек, когото не познаваш.

В моето изказване не виждам нищо инфантилно. Съзнателно съм взела решението да не замърсявам въздуха и емоционалната среда, карайки кола в града (не поради финансова невъзможност). Не се отоплявам с твърдо гориво.  Направила съм каквото мога, но заради чуждия егоизъм дишам същия лош въздух.

Последна редакция: пн, 03 дек 2018, 14:58 от aaa73

# 16
  • Мнения: 2 321
'ми как няма да е мръсен като хората вече не могат да си позволят да хранят този паразит Топлофикация  Rage
и минаха на твърдо гориво.

Това е основният източник на замърсяване.
Може да се види разликата в цветовете на картата в работно и неработно време, в делнични и празнични дни, през лятото и през зимата - кога всичко свети в лилаво.

# 17
  • Evil thoughts can hide, I'll help release the mind I'll peel away the skin, release the dark within.
  • Мнения: 893
'ми как няма да е мръсен като хората вече не могат да си позволят да хранят този паразит Топлофикация  Rage
и минаха на твърдо гориво.

Това е основният източник на замърсяване.
Може да се види разликата в цветовете на картата в работно и неработно време, в делнични и празнични дни, през лятото и през зимата - кога всичко свети в лилаво.

Едва ли това е основния източник на замърсяване, защото лятото редовно има дни със свръхмръсен въздух, а тогава няма отопление.

# 18
  • Мнения: 37 188
Малко хора познавам, отказали се от Топлофикация, защото каквото и да си говорим, е доста евтино, но са на климатици, никой не минава на твърдо гориво, то се ползва основно в районите с къщи, не от отказалите се от парно.

Мога да се съглася с това, но доклолкото няма как да спрем хората да се отопляват през зимата (или да им купим инверторни климатици), то поне си дайте малко ограничение на собствения егоизъм и слезте от колите. Не боли.
Не боли, но и не помага. Метрото е препълнено, много хора слязоха от колите, подобрение няма. Т.е. проблемът е другаде.
Само че правителството е наясно, че няма как да измъкне пари от тези, които се топлят на печки, затова вкарва мухата за колите, съответно ще вдигне таксите им и ще има повече парички да си сложат в джоба.
А вие се връзвайте, че го правят за наше добро.

# 19
  • Мнения: 573
Т.е. това, което излиза от ауспусите на десетките задръстени коли е чист кислород?

Разбрахме за печките на твърдо гориво и за контингента, който го ползва. Имам крайни идеи и по този повод, но още не им е дошло времето. Засега там няма какво да се направи. Контингентът не подлежи на убеждение, нито на икономическа принуда.

Но се предполага, че коли карат интелигентни хора с поне средно образование и апелирам към тях. Да прозрат и собствения си интерес като дишащи въздух индивиди.

# 20
  • София
  • Мнения: 3 520
Като ви е по-евтино с колата, тровете себе си и нас. Благодаря!

Трябва да забранят частните автомобили в града в такива дни. Или да ги накарат да плащат сериозна такса, така че да обикнат градския транспорт.

1.60 е билетчето само за човек, който 1-2 пъти годишно стъпва в София.
1.20 е за 10-ка,
1.00 лв на ден е годишната карта.

15-20 мин може и да се чака някъде, не знам...
Страх ме е да мисля какво ще стане като порастнат мамините рожби, отгледани в коли и нестъпили на тротоар.
----
Подкрепям Еовин по-долу. Имам 2 деца, нямам кола, живи и здрави сме, само малко натровени.
Но важното е на някои да им е удобно, то на техните деца в колата ауспухът не им дими в лицето.

Замърсяването от автомобилите е нищожно на фона на замърсяването от отоплението с твърдо гориво, като под "твърдо гориво" се разбират не само дърва и въглища, но и всякакви токсични боклуци като гуми, пластмаси, кабели, дрехи и др. подобни...
Всички проучвания през последните години, вкл. тези на Световната банка, обявени преди броени дни еднозначно показват, че опасно мръсният въздух на София и многократно превишените норми на ФПЧ се дължат в огромната си част – 85% на битово отопление с некачествено твърдо гориво и някъде в останалите 15% се намира приносът на автомобилния трафик. Следователно всяка мярка, която не решава радикално и незабавно проблема с домашните печки с въглища, дърва и кой знае още какво е просто отбиване на номер, което няма да доведе до по-чист въздух, нито до по-малко смъртоносен и вреден въздух.
https://conservative.bg/za-zelenite-mitove-i-mrasniyat-vazduh/?f … fS000EUdl7xv9LrrY

И все пак, въпреки че автомобилите не са основен замърсител, и дори не са голям замърсител, най-малкото, което можеше да направи СО в такива опасно отровни дни, е да направи пътуването с гт безплатно. Само с призиви не става.

# 21
  • София
  • Мнения: 3 520
Бил е, но според мен не се давало такава гласност.

Спомням си миналата година една от мерките включваше в дните с повишено замърсяване градският транспорт да е безплатен. Сега май се правят на “ударени” и все още не смеят да въведат тази мярка.

Трябва да минат 2 дни с повишено замърсяване, третият би трябвало да е безплатен, така четох някъде.

Лично ние нямаме кола и не сме умрели от това. От мръсния въздух обаче - като нищо.


2-та дни отминаха. В събота и неделя въздухът беше екстремно мръсен, с ниво на замърсяване Hazardous. Днес е 3-ти ден с високо замърсяване, като нивата му непрекъснато се качват, а не падат, но гт не е безплатен.

# 22
  • Мнения: 2 406
Който иска да си трови живота с градския транспорт на София, да си го прави с кеф.  Sunglasses За много хора колата не е просто лукс, а необходимост!  Sunglasses А междувременно римляните ще продължават да горят каквото им попадне... Sunglasses За бандитите от Порнофикация вече беше споменато, а и цялата държава е бандитска в лицето на партии и всевъзможни измислени институции.  Sunglasses #Cussing out #2gunfire #2gunfire #2gunfire Във всеки случай винаги, когато съм се качвал на Витоша още преди доста години, съм виждал София покрита с кафяв смог. Изчиства се само като завали и издуха вятърът.  Sunglasses

# 23
  • Мнения: 37 188
Т.е. това, което излиза от ауспусите на десетките задръстени коли е чист кислород?
Не. Но нивото му е ниско, както показват данните от другите 3 сезона.

# 24
  • Evil thoughts can hide, I'll help release the mind I'll peel away the skin, release the dark within.
  • Мнения: 893
Колите с газови уредби отделят в пъти по-малко гадости от другите автомобили.

# 25
  • Мнения: 1 210
По-полекичка. Аз нямам книжка и никога не съм имала, но точно така да се мятат обвинения при предоставени очеизбождащи данни е обидно.

# 26
  • София
  • Мнения: 3 520
Текстът е скучен и дълъг. Като астматичен пристъп.
София, 03.12.2018 г.
Този град е обречен.

Зелен билет!?

Помним ли още това оптимистично-изглеждащо
нововъведение на Столичната община от април тази година?

И да го помним, и да не го помним все тая. Защото т. нар. зелен билет се оказва повече пи-ар трик, кризисна стъпка за потушаване на гражданското недоволство, отколкото реална мярка за борба с мръсния въздух. Или по-точно казано – поредната измама, която ни предложиха столичните общинари.

Вече втори ден в София е препоръчително да се диша с противогаз. Само че това, което е очевидно за гражданите е невидимо за институциите. За това кметът вече втори ден не може да вземе „тежкото“ решение да позволи на гражданите да пътуват срещу 1 лев по всички линии на градския транспорт. Защо? Защото Общината ще обеднее? Или защото кметът е затрупан с много други задължения?

Парадоксално, но този, който и днес няма да вземе решение за прилагане на зеления билет, няма да го вземе с пълно правно основание, защото просто НЕ МОЖЕ.

Нормативно е ограничен, въпреки че медиите услужливо обясняват как нещата седя по друг начин. Приетата през април 2018 г. Наредба за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на Столична община не само не позволява използването на зелен билет в дни като днешния. Нещо повече, чрез нарочното поставяне на свръхизисквания, и обвързването им с неадекватни измервателни системи, тя дори го забранява! На практика Наредбата е така направена, че прилагането на една от малкото адекватни мерки, които могат да се вземат в подобни ситуации, става почти невъзможно

Съгласно текстовете в този акт на Столична община зелен билет за градския транспорт в София може да бъде въведен само ако превишението на фини прахови частици с големина до 10 микрона (ФПЧ10) е над 200 mkg/м3, за поне две градски измервателни станции, за два последователни дни. Или поне 400 mкg/м3 за две станции за един ден! До тук добре, само че съгласно интернет страницата на общината в София работят едва 6 станции. Една от тях се намира на Копитото, т.е. на 1345 м. надморска височина във Витоша, така че не я броим. Остават 5
станции за целия двумилионен град…Ясно е, че в случая във Общината е и хляба и ножа. По тази причина едва ли има гражданин, които да вярват на измерванията на общината. И сякаш за да ни убеди в безсмислието на това да се доверяваме на данните, които ни предоставя, Общината, чрез своята интернет страница ни уведомява, че:
- „Показваните текущи часови стойности (за ФПЧ10) не могат да бъдат сравнявани с праговата стойност, която се отнася за 24 часа;
- Данните са предварителни;
- Официалните данни се публикуват в тримесечни бюлетини за състоянието на околната среда и Годишен доклад за състоянието и опазването на околната среда в България.“

Посланието е ясно: „не гледайте тези данни“. Зелен билет ще имате когато решим. Ако решим.И ние гражданите това и правим – не гледаме данните на общината. Още по-малко им вярваме. Вместо това вярваме на дробовете си, вярваме на очите си.

Малка подробност е, че съгласно друга наредба, но вече министерска, а не общинска, допустимата норма за ФПЧ10 е 50 мкг/м3. 50, а не 200! Не и 400 мкг/м3, както определя общинския документ. Освен това Наредбата на СОС някак си срамежливо пропуска, че освен ФПЧ10, съществуват и друг вид вредни частици, като тези например с големина до 2,5 микрона, т. е. ФПЧ2,5. За тях министерската наредба определя по-ниска допустима норма, а имено 30 мкг/м3. Разликата между ФПЧ10 и ФПЧ2,5 е в това, че докато праховите частици с големина от 2,5 до 10 микрона стигат „само“ до белите дробове и създават проблеми „единствено“ на сърдечно-съдовата и дихателната системи, то тези с големина под 2,5 микрона (въпросните ФПЧ2,5, които общината не мери и не взема предвид), достигат до алвеолите, откъдето попаднат в кръвообращението, а чрез него до всички органи и системи в организма. С други думи, прецакват ни целите.

Защо обаче Общината да решава проблема с мръсния въздух, когато може да направи бизнес от него? И вече го прави, чрез идващия данък въздух. Като такъв имено изглежда задаващото се повишение на данъка за старите автомобили, което не е обвързано с никакви други стимулиращи мерки. На този фон престъпно и цинично изглежда обявената поръчка за закупуване на дизелови автобуси втора употреба за витошките линии. А за проекта за строеж на инсталация за изгаряне на отпадъци (включително и на опасни такива) в самия център на града можем само да онемеем.

Но бизнеса трябва да върви, няма как.

А на нас дишащите, дано поне басните, че циганите във „Факултето“ и „бедняците“ от покрайнините са ни виновни за мръсния въздух, ни накарат да се почувстваме малко по-добре. По-лесно ще ни е, отколкото да потърсим сметка за старите автобуси, за задръстванията, за калта по улиците, за мръсните строежи, за откраднатите междублокови пространства и за луксозните южни квартали, които затвориха достъпа на чист въздух от планината.

Този град е обречен. Обречен е заради алчността на шепа хора, които методично ни убеждават, че нищо не може да бъде направено, докато крадат нашето бъдеще.

# 27
  • Мнения: 1 210
Топли ме... Моята карта вече съм я платила 🙄

# 28
  • Пазете Гор
  • Мнения: 5 007
Някоя добра душа може да изрови темата от миналата година: там, макар и рядко сред масовите поплаци и писъци, имаше и по някой разумен пост. От по-миналата година също може. Виж, ако пробва да търси тема от 2006 година - няма да намери. Страданията от замърсен въздух са сравнително прясно явление. То е ясно, че проблем има, но истерията ми идва малко в повече. Рационалните предложения са малко.

Помня, че съвсем доскоро - до затварянето на Кремиковци - София първом се надушваше, а после се виждаше. На влизащите по магистрала Хемус им замирисваше на изгорял гуменяк още на Потоп. А аз пък помня детските с години - с два ТЕЦ-а на кюмюр... Бял сняг видях, когато отидох в казармата. Та проблемите са на половин век и отгоре.

Какво е направено по въпроса? Има някои неща, които не бива да пропускаме:
Горивата с най-малко вредни емисии (метан и пропан-бутан) нямат акциз.
Климатичната техника се развива, и за щастие - не сме изолирани от свтеа и общо взето имаме достъп до новите неща.

Какво още да се направи ли? Ето какво:

Газификация на кварталите без централно отопление - за София например  при 55 000 семейства на твърдо отопление това ще е към 150-200 млн лв. Нищо пари не са това, съвсем сериозно. Щом намериха 2 млрд да лепят стиропор - ще намерят и за това.
Промяна в ЗУТ, която да изисква новостроящите се сгради да се свързват към централно отопление и/или газ, ако има такова в населеното място.
Промени в устройствените планове в посока осигуряване на зелени "буфери".
Промени в правилниците за управление на зелени системи в градовете - в това число гробищни паркове, улични дървета и междублокови пространства. Тези системи имат потенциал, в това число и филтриращ, но се управляват малоумно.
Затягане на ГТП в частта отделяни газове.
Програми за подмяна на отоплителни инсталации - кредитиране, финансиране, пък дори и само реклама.

И други неща могат да се направят, но и тия стигат, за да влязат емисиите в норма в близките 10 години.



 

# 29
  • Буркина Фасо
  • Мнения: 2 011
Замърсяването от автомобилите е нищожно на фона на замърсяването от отоплението с твърдо гориво, като под "твърдо гориво" се разбират не само дърва и въглища, но и всякакви токсични боклуци като гуми, пластмаси, кабели, дрехи и др. подобни...
до миналата година масово се ревеше, че автомобилите замърсявали най-много. идеята беше да се наложат по-високи данъци и изисквания. сега, когато това вече е факт  се вижда , че замърсяването идва предимно от домакинствата. както си е било до сега. на дневен ред идва измислянето на някакви глоби и за домакинствата.  после ще последват и други проблеми, други глоби ...

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт