Отговори
# 15
  • Мнения: 485
Логопед Зара, наистина, интересно ми е в кой град живееш? Сякаш не е в България. Казвам го без ирония, дано не ти прозвучи злонамерено. За съжаление, всяка от нас е наясно, че това, което казваш е така,  но само на теория. На практика, никой не може да задължи директорката да приеме което и да било дете, а тя има достатъчно доводи да откаже - липса на свободни места е най-често използваният. Тъй като моето дете е с увреден слух, мога да ти кажа кои са градините, в които приемат деца с увреден слух в София. Броят се на пръстите на едната ми ръка и са всеизвестни. В другите... там няма места.  Tired
Йеппе, не го приемам злонамерено, споко  Laughing Обаче аз съм в образователната система доста преди да се роди например твоето дете, познавам и старите, и новите правила и мога да ти кажа, че една от главните причини да не вървят нещата и да се сблъсквате с толкова много трудности е това, че нещата не се съгласуват и всеки действа "на парче". Имам предвид това, че вие продължавате да приемате едва ли не за нормално някаква директорка да ви откаже да приеме дете с увреждане и да се държи грубо, при положение че познавам наказани за такива прояви директори / "хахаха,не може да бъде!Това не е в България!"  Laughing/ Но това Е в България и то защото родителите решиха да използват всички дадени на детето им възможности по закон. Откъде накъде една майка ще ходи и ще моли от врата на врата и ще слуша само откази? С какво го е заслужила този кошмар?! Защо си продължава агонията?! Има ви казвам съвсем законни механизми, но щом почти никой не ги ползва, естествено че всеки от директорите ще минава метър /защо им е допълнителна работа!/. Но на фона на стотиците деца на интегрирано обучение които познавам и са насочени по официалния път, десетина са тези, при които нещата не се случиха по най-добрия начин, т.е. не намериха добър прием в градините и именно родителите на едно от тях решиха да си отстояват правата. Детето го преместиха в друга градинка и е добре, промени се буквално за 1-2 дни в положителна посока, но на старата директорка й се стъжни живота, защото наистина беше прекалила с негативизма.
А тебе, НиПре, ще те посъветвам да се обърнеш към Регионалния инспекторат по образованието-Варна и да говориш с експерта, който отговаря за интегрираното обучение, за да бъдете официално насочени към тази група.

Какъв е този кабинет, в който 1 дете се обучава 4 часа на ден?

# 16
  • Мнения: 37
Кабинетът е за ранна слухово речева рехабилитация затова е и към ясла. И тъй като ние сме големи за яслата, а пък сме на ниво ( то направо си е никакво, още се учим да чуваме , едва наскоро почнахме срички да правим) можем да посещаваме само този кабинет преди обед за 3 часа. Но мога да кажа, че вече има някакъв ефект в поведението й - само фактът , че седи на едно място когато има занимание е голямо постижение!

# 17
  • в края на града
  • Мнения: 4 446
Logoped_Zara , нещата които пишеш и на мен ми звучат сякаш само на теория. Искрено се радвам, че е имало случаи с положителен резултат, но като цяло положението е трагично. Изхождам от личен опит, в София съм с кохлеарно имплантирано дете. Уж има доста места, в които искат да интегрират такива деца, защото се възприемат като "по-леки случаи". Да, ама не съвсем... Ходих да записвам сина ми на детска градина, зимата навършва три, отидох от сега в детска градина, в която от години имат опит с интегрирането на слухово увредени дечица, за директорката само положителни отзиви съм чувала и т.н. и т.н. Отидох предварително да ги предупредя, за след нова година, когато детето ще навърши три, имало места обаче... И се почват пазарлъците, ама много е малък, ама то в първа група имало вече едно слухово увредено дете, ама то в първа група има кой да им помага при обличане и събличане, ама ако може сам да ходи до тоалетна, сам да се облича и съблича, сам да яде, ама ако може първо само да ходим на рехабилитация, пък после до обяд, ама най-добре другата година да почнел от първа група и т.н. Не че не беше любезна жената, ама какви са тези пазарлъци, не че няма да си го науча да се обслужва сам, колкото и другите деца на тази възраст, той и може доста неща, но все пак... И ако не беше със загуба на слуха, със сигурност нямаше да има такива мрънкания, че бил малък и не знам какво си и това да върви назад за другата година... Честно казано бях страшно разочарована. Че ще го запишат, ще го запишат, че ще си е първа група тази година - ще бъде, ама защо е нужно тези обяснения и не знам и аз как да го кажа... И това в тази градина, въобще не ми се мисли как ще е във всяка друга масова, където и желание нямат за интегрирането на деца с увреждания. И сме в София, а по другите градове сигурно е ужас...
Колкото до рехабилитацията за по 3ч. и синът ми в момента ходи на рехабилитация в яслата и е по 2 часа и половина, цялата сутрин, на по-големите деца и в градините, мисля, че е по-малко време...

NiPre, дъщеричката ти е с тежка загуба на слуха (100-80 ДБ), сложихте слухови апарати, нали? Мислехте ли за кохлеарна имплантация? От колко време е с апаратчета? Извинявай за въпросите...
Защото спомена, че фактът, че седи на едно място е постижение - това е първата стъпка, да се учат да внимават и да се концентрират, в началото им е много трудно, но с времето изграждат навик и вече се забелязват и резултати от упражненията...

# 18
  • Мнения: 10
NiPre,ако имаш желание да се запознаеш с родители на деца с увреждания от Варна,можеш да го направиш.Офисът на Фондация "Радост за нашите деца" се намира във Фест.комплекс - ет.2.Във Фондацията членуват родители  на деца с увреждания,не биха ти отказали среща и информация.

Общи условия

Активация на акаунт