Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 345
  • Мнения: 1 434
Здравейте  обикновенно  ви  чета и рядко пиша....Дани проговори късно първо изречение  направи  едва  на  4  годинки като  дотогава усилено  и ежедневно се работеше  с него  .Диагнозата  беше  сензонмоторна алалия  .от  4  год  до сега  за  9 месеца   изведнъж  дръпна  много  но  благодарение на картинки    и      книжки   .Първо  всичко  се показваше на картинка и се   заучаваше и    след време  той   го  казваше.Много  важно е детето да изяви  желание за комуникиране,да се научи да повтаря и да слуша какво му  говориш   едва тогава  научава  бьрзо  това  което се изисква от него. Моя    опит с него  е  че  беше  нужно   първо  да има    нужния   речников запас от  думи  и едва  тогава  започна да  прави   изречение от по 3  думи   Тате дай топката   сега и от  повече  ...В  плюс  е  че има много  добра памет и запаметява  всичко  минус липсата на абстрактно логическо мислене.Логопедката   беше ме посъветвала  че  освен  говорене  с книжки и картинки   много  важно е да   се научи да реже с ножица  мачка пластелин и правенето  на  всевьзможни сглобки   от типа  Монтесорикоито можеби  допринесоха за    напредъка.Картинките  вьршат работа просто    понякога  трябва да мине  време. Доскоро  сам  неможеше  да си повярва  че  може да  разговаря.

# 346
  • Мнения: 1 434
Едва след като  детето натрупа  нужния запас  от думи   и започне  само да прави  изречения   се скриват картинките и   се  прави разговор  без картинки   първите няколко пъти  беше  доста  трудно Hug

# 347
  • Мнения: 1 434
Тази програма  ако може  да    си я разпространим  ще   бьдем благодарни  bouquet

# 348
  • София
  • Мнения: 1 710
Надявам се дошлите на обучението да споделят повече. Да, Волф и Деси са прави - картинките стимулират говора - не го потискат. Идеята е детето да се учи да общува. Гого много се ядосваше, че не го разбираме с картинките постепенно тази фрустрация отпадна и той просто се "отпуши" да приказва.

Момичета, не знам какво да ви кажа за картинките. По принцип всички приложени до тук са снимки - при PECS картинките са по-асоциативни. Системата позволява да се започне със снимки и постепенно да се мине на по-символично ниво. Но програмата е защитена и няма как да я качим някъде. Мога да снимам и ви покажа какво представляват самите картинки.

# 349
  • Враца
  • Мнения: 534
Дайте някаква информация от лекцията от петък в Ректората.Дали може да се прочете някъде?

# 350
  • Пловдив
  • Мнения: 3 504
Eто това наистина така ми се наби: "Логопедката   беше ме посъветвала  че  освен  говорене  с книжки и картинки   много  важно е да   се научи да реже с ножица  мачка пластелин и правенето  на  всевьзможни сглобки   от типа  Монтесорикоито можеби  допринесоха за    напредъка."

По принцип знам, че е хубаво това да се прави. Гери мачка пластелин, но на моменти, когато тя иска и в повечето случаи го хапваме. Ножицата не я вълнува - и това пробвах, не пречи през определени периоди от време да я пробвам отново.
Когато бяхме на интервю за Монтесори занимания - ни казаха, че още не сме готови за това /Гера обърна разни неща, пипаше един ситен специфичен пясък за работа, направо го ошашави и с хиперактивността си, разля му и кафето после от масичката.. #Crazy/, трябва работа с психолог, ама психолога много ангаже с други действия та така и не успяхме да се включим в живота на този детски център.

# 351
  • Мнения: 3 591
Това много странно за Монтесори..програмата първоначално все пак е била направена за "Специални" деца с идеята, че всяко дете се развива със свой собствен ритъм  newsm78
тука вземат децата от навършени 18 месеца и май е до 3ти клас /не съм много сигурна дали не е само занималня като тръгнат на училище/ и нямат никакви изисквания /изпити/ - по скоро да можеш да си го позволиш, защото е много солено. И определено никак не приличат на нормалните детски градини, не само по занимания, а и по начина на организация, дневния режим, пък било то и храненето- не виждам защо хиперкативно дете не би могло да ходи там - все пак там няма строй се преброй се на столчетата и слушай приказка newsm78

отивам да спя, че мъжа ми вече ми се сърди, че не лягам с него, ами с форума   mixed037 clock Rage buria

# 352
  • Пловдив
  • Мнения: 3 504
Деси,  лека нощ...
/човечетата много ми харесаха/. То и нашия татко е мрънкаш като ме види на компа..
 да си допиша тогава - и аз това се питам, като че ли се уплашиха, че това дете ще им е трудно, че ще има повече работа ли, страх ги е и за материалната база ли.. newsm78 и аз вече не знам, но все си мисля, че щеше да има добър ефект това беше преди годин почти, когато започваше оформянето на настоящите групи към момента.
Но да не съжалявам, може би и за хубаво да е!

# 353
  • Мнения: 278
Снощи през ноща всъщност, гледах по СNN шоуто на Лари Кинг, даваха актьори и певци, чиито деца са аутисти, цялото предаване беше по този въпрос. Беше много интересно, впечатли ме реакцията на Тони Бракстън /детето й е аутист на 3 г./ много земна, много човешка, и то няма как да е друго. Но при тях още от 2-3 годишни ги подхващат и следват терапия след терапия, докато усвоят поне определени неща. имат си училища, колежи дори.  Ако някой се интересува сайта им е www.autismspeaks.org  Знам на английски е, но за някой от Вас може да е интересно.  Simple Smile

# 354
  • Мнения: 1 434
Здравейте   мога  да пища какво правя  за  подобряването уи напредъка на говора но незнам дали е удачно да е в тази тема ,да не  се спами ,ако желаете да отворим отделна тема за това .Картинки и  упражнения за подобряване на говора  bouquet

# 355
  • sofia
  • Мнения: 1 423
Здравейте   мога  да пища какво правя  за  подобряването уи напредъка на говора но незнам дали е удачно да е в тази тема ,да не  се спами ,ако желаете да отворим отделна тема за това .Картинки и  упражнения за подобряване на говора  bouquet

Предполагам на всички ще бъде полезно да научат по нещо ново за подобряване на говора.
Щом тази тема се води "обединена" може и тук да се пише за това. Ако ли пък не е подходящо мястото, нямам нищо против да чета и в друга тема  Hug. За мен е без значение.
Аз живо се интересувам от всичко свързано с речта и комуникацията.

# 356
  • Мнения: 1 434
Както  желаете  и за мен из а вас  ще е интересно   за  родителите с деца с   изоставане   в говора ,алалия дислалия  и тн.

Във   вкъщи едната стая е  един голям   добре зареден логопедичен  кабинет  с табла   купени от  гея либрис   с  всички издадени карти  тип  Пекс   на Издателска  къща  Мая Христова -Варна тк повечето   ги няма на пазара ги поръчвах и ми ги пращаха по телефона. поредицата  от  2-3 години  и   3-5 години  " Аз и другите" се казва,  много полезна  на издателска къща  Даниела Убенова  .Серията съдържа пет заглавия: „Моят свят", „Аз и другите", „Аз и природата", „Аз празнувам", „Светът е голям". По тях  му задавам  въпроси.http://www.bgbook.dir.bg/showsubcat.php?ID=58

Когато беше на  3 години  от логопедката  за домашна  да нижем цветни макарони през  шнурче .
с двете ръце да прави  топче от пластелин и на една дъска постепенно да прави  гердан  малки залепени  топченца.Работа с пясък   рисуване с пръсти  по прости неща   цвете слънце   буквички   като  държите неговата  ръчичка идеята  е да докосва песъчинките.
Една голяма  част от логопедите изпозлват и  руските   буквари     руски   език с картинки първа  втора част   и   картонени  табла  които  може да откриете от антикварни     книжарнижци.

Писане по  контур   ,свързване на точки  чертички  за целта принтирам от тези  сайтове   картинки и   ги свьрзваме с  фулмастер http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/shapes.htm
http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/shapes/circles.htm


Последна редакция: нд, 01 апр 2007, 13:06 от bluevelvet

# 357
Здравей Гери, за съжаление не успях да отида на лекцията в Ректората (петък 30.03.07 г.), но щом я "докопам" ще ти я изпратя. Весели дни!!

# 358
  • Мнения: 278
Здравейте, искам да Ви кажа, че pedagog има интересни материали за работа с деца с аутизъм, части или  превод от книга /все още не съм изчела всичко, да не говоря наизуст/ което е приложимо и за деца с ГРР разбира се. Интересно ще е за всички,така, че ако някой се интересува, може да се свърже с нея.

# 359
  • Мнения: 96
Зори - мисля, че това е книга за работа с деца с аутизъм - по нея работят в СДГ "Зора" в сдружение "Рализ"- честно да си кажа не съм го чела изцяло материала, тъй като тая година децата, които са ми в групата са с диагноза от лека към умерена степен на умствена изостаналост - а и имам много работа - написала съм почти цял учебник за децата по математика и БЕЛ, тъй като не могат да покриват учебния материал от масовото училище и съм направила нещо средно -. използвала съм учебниците за масовото и помощното училище.
Но от следващата година си имам първолак с диагноза с ГРР - през март минахме комисията към РИО и детето вече е записано в нашето училище . Та тая книга (на дискети) ми я даде мамата на детето с която си поддържаме връзка. Тя има и някаква нова книга за аутизма - мога да я взема, но незнам кой ще може да я сканира, че е доста голяма по обем. И сега мисля през ваканцията и аз да го прочета тоя материал - дано ми остане време че имам да доразработвам таблицата за деление да 10.

Редакция на ключовите думи на тема





Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт