Имам ученици във първи и втори клас,децата са ми умнички"на мама гарджетата...",и според учителките се справят много добре...Но аз не съм доволна...Сух материал,сух материал,адски много сух материал...Домашни по четири и повече листа,и то само по български...А математиката ...говорим за деца на 6г.и на 8г....Значи сутрин учат по 4часа,следобед пишат домашни по 4часа средно,това са 8часа умствен труд...Питам се дали във министерството работят толкова?!А за извън класни дейности...Или някакви по хуманни занимания,някакви организации,училищен вестник,театрални постановки...То вярно че и време не им остава,но аз си мисля,че поне в началните класове трябва да се наблегне на по-човековъзпитаващи дейности.Каква е файдата да ги направим роботи,претъпкани от знания,но нямащи никаква инициатива,амбиция,самоконтрол...
Убеждавам се че не обществото или семейството са виновни за агресията у децата...В основата на това седи изкривеното ни образование...Не знам дали сте говорили с психоаналитик,но аз съм говорила,и книги що изчетох...На децата трябва да им се дават задачи,с които боха се справили относително лесно,за да изграждат самочувствие,и интерес към света...Трябва да се набляга на общественните прояви и рулевите занимания,както се наричат,за да се учат да общуват помежду си,да бъдат социални...Да им се даде простор на изявите им,да се търсят талантите им и да се развиват...
Що се отнася до четенето,писането и смятането,езиците и компютрите,те неминуемо ще ги научат,няма как,но защо да не им направим училищата по лесно усвоими,по близки до техните желания и възможности!!!
Съжалявам че съм толкова многословна!Но не искам моите момчета всяка вечер да изтрещяват върху домашните си от преумора,да се изнервят и да си го изкарват един върху друг,или върху мен...Какво печелиме всички от това?!Печелат само амбициозните им учители,че когато минат в 4клас,ще се гордеят че са най-наученият клас.Но на каква цена?!И за какво ни е това?!Чакам мнения!