За или против ранните и интензивни занимания с децата?

  • 2 887
  • 33
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • The wild, wild west
  • Мнения: 145
Имам предвид преподаване на азбуката (на два езика, а може и повече) и числата от най-ранна възраст (1-2 годинки), занимание с музикален инструмент (от 3), и въобще систематизирано преподаване (нямам предвид просто игра) на децата под 4-5 годишна възраст. В това включвам и гледането на всякакъв вид дискове и касети, които "преподават" знание и поне според рекламите по тях развиват въображението, логическото мислене и пр. и пр.

Мъжът ми е доста скептичен по този въпрос. За него това са годините на безгрижното детство, на лудите игри и забавления. Абсолютно категорично е против гледането на телевизия и филмчета, както и натрапването на знания. Ако детето прояви интерес (например синът ни ни пита постоянно да му казваме коя буква коя е) - тогава разбира се, но ако не му е приятно  - той е против да му се натрапва. До някъде и аз съм съгласна с него, тъй като истина е, че има достатъчно време детето да бъде обучавано - минимум 12 години (за средно училище), а може 16, 18, че и повече.

От друга страна се питам дали това наистина е най-правилният подход, защото нищо човек не може да постигне без труд и постоянство, а тези качества се формират от ранна възраст. Освен това много от тези знания ще дадат на детето предимство в първите години на обучение???

Какво е вашето мнение?

# 1
  • Мнения: 27 524
Май съм на страната на мъжа ти  Grinning
Аз съм за детството и ненасилването. Не пускам синът ми на детска градина засега, искам да му спетя болестите и хилядите арабчета  Tired
За филмчета и азбука му е рано, при всички положения всичко ще е след 4 годинки  Peace И с подходящ подход и негово желание. Както и това, че първо ще научи български и тогава френски.
Децата са различни. Едни проявяват интерес по-рано и са любознателни, запомнят, учат се. Други вървят по-бавно и мудно, което не ги прави по-глупави. Просто трябва да се съобразяваме с децата, да правим и помагаме с това, което зависи от нас и лека-полека те си влизат в техните релси и животът ги подхваща, което неминуемо ги отдалечва от нас до някаква степен  Confused

# 2
  • Калгари, Канада
  • Мнения: 1 384
Здравей, Шоколадкина!
Моето мнение е, че малките деца /до 6 год./ много бързо запомнят. В литературата дето съм чела по въпроса - най-добре е да ги учиш чрез игра, и колкото по рано, толкова по добре. Не става въпрос да ги караш насила - може да разглеждате книжки заедно, да пеете песнички и т.н. Малките деца може да ги занимаваш за 5-10 мин. /вниманието може да им се задържи само за кратко и то трябва да са в настроение/ , по-голямите за 10-15 мин. и така се увеличава до към 30 мин. на ден. Слушането на дискове също е добра идея, но гледането на телевизия не се препоръчва много и се ограничава / децата стават нервни и раздразнителни при злоупотреба с телевизията/.
Синът ми е на 11 месеца - слушаме песнички и приказки на български и английски, четем си и разглеждаме книжки с приказки, азбуката, числата, животните, цветовете и т.н. Мисля че му е много приятно и забавно, освен това наблюдавам промени в развитието му, който ме карат да вярвам, че има полза. Не е като да го уча, по скоро е игра за него.
Първите 5-6 год. са важни за децата, трябва да се научат да са самостоятелни, уверени в себе си и да чустват, че са обичани.
Това поне е моето мнение.

# 3
  • Мнения: 3 367
za малките 1овеци "труд и постоянство" е играта..аз съм против структурирани занимания при много малки деца,ако има интерес-броим,букви у1им,цветове повтаряме..ако не-не..имат много години да седят на 1ин и да пишат,обу1ителните игра1ки са индустрия от к аз ли1но отковено се забавлявам на моменти (пс за бебе което едва си държи главата напр)
след 3 год имат прискул,около 6 1аса на седмица,напълно достатъ1но ми се струва..

# 4
  • Мнения: 2 257
Против систематизирани интензивни занимания, против болни амбициозни майки-интелигентки, против всякакво насилие, свързано с ранно (2-3 годинки) обучение. Против пълненето на главите им с неща, с които така и така ще се тормозят цял живот.
За - за "пробутването" на академични знания между другото, в играта, под формата на занимателни диалози или игри, песнички като фон и т.н.; "за" за пълноценното изживяване на малкото безгрижни години, за времето на фантазии и вълшебства, които изпълват малката главица..."За" за спортуване от малки - примерно плуване или нещо такова; разни практически организирани занимания и т.н.

От друга страна се питам дали това наистина е най-правилният подход, защото нищо човек не може да постигне без труд и постоянство, а тези качества се формират от ранна възраст.
Тези качества могат да се култивират и в съвсем простички всекидневни задължения и дейности.

Освен това много от тези знания ще дадат на детето предимство в първите години на обучение???
Дали? Може и да скучаят доста повече, а по-късно покрай скуката да не усетят как изостават всъщност....
 

# 5
  • Мнения: 1 909
Нямам нищо против идеята, но за едно дете на 1-2 години да се говори  за "труд и постоянство", ми се вижда несериозно - още не са достатъчно зрели, нямат устойчиво внимание, и наистина най-добрия начин да опознават света е чрез игри, като заниманията се сменят често, според интереса на децата. Труда и постоянството ми се струва че  са за майката (таткото) - да предлагат  различни занимания и да следят от какво се интересува детето.

Ако проявяват интерес към нещо определено, обаче, естествено, че не трябва да им се отказва, и тогава по-може да се говори за систематични занимания.

# 6
  • Мнения: 545
Аз съм за детството и ненасилването. Не пускам синът ми на детска градина засега, искам да му спетя болестите и хилядите арабчета  Tired

Как да го разбирам това за хилядите арабчета????  newsm78 Shocked

Иначе, ако самото дете иска и се интересува, защо не...Аз предлагам, тя решава..
Но аз съм за яслите и детските градини, а в това влиза и ранно обучение, което се изразява по-скоро в занимания и не лишава детето от игри и лудории..

# 7
  • в едно миланско село
  • Мнения: 4 124
Против систематизирани интензивни занимания, против болни амбициозни майки-интелигентки, против всякакво насилие, свързано с ранно (2-3 годинки) обучение. Против пълненето на главите им с неща, с които така и така ще се тормозят цял живот.
За - за "пробутването" на академични знания между другото, в играта, под формата на занимателни диалози или игри, песнички като фон и т.н.; "за" за пълноценното изживяване на малкото безгрижни години, за времето на фантазии и вълшебства, които изпълват малката главица..."За" за спортуване от малки - примерно плуване или нещо такова; разни практически организирани занимания и т.н.

От друга страна се питам дали това наистина е най-правилният подход, защото нищо човек не може да постигне без труд и постоянство, а тези качества се формират от ранна възраст.
Тези качества могат да се култивират и в съвсем простички всекидневни задължения и дейности.

Освен това много от тези знания ще дадат на детето предимство в първите години на обучение???
Дали? Може и да скучаят доста повече, а по-късно покрай скуката да не усетят как изостават всъщност....
 

подписвам се под този пост, за да не повтарям ве4е казани неЩА.
По повод последната реплика се подписвам няколко пъти с ръце и крака на базата, за съжаление, на собствен опит с голямата ми дъЩеря, която беШе лЮбопитно дете и тръгна на у4илиЩе 4етяЩа и пиШеЩа. ОЩе се борим с последствията на година и половина скука и закъснение във формирането на метод на у4ене.

# 8
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
Нямам еднозначен отговор. Аз съм ЗА и ПРОТИВ в зависимост от конкретната ситуация и дете.
Аз съм от амбициозните родители, които искат детето да знае колкото се може повече, мъж ми също, обаче синът ми е заявил, че не ще да става гений и спира поривите ни Laughing Добре, че малката още не може да се изкаже по въпроса   Mr. Green

Освен това много от тези знания ще дадат на детето предимство в първите години на обучение???
Дали? Може и да скучаят доста повече, а по-късно покрай скуката да не усетят как изостават всъщност....
подписвам се под този пост, за да не повтарям ве4е казани неЩА.
По повод последната реплика се подписвам няколко пъти с ръце и крака на базата, за съжаление, на собствен опит с голямата ми дъЩеря, която беШе лЮбопитно дете и тръгна на у4илиЩе 4етяЩа и пиШеЩа. ОЩе се борим с последствията на година и половина скука и закъснение във формирането на метод на у4ене.
При голямото ми дете това, че знае повече от другите, го стимулира повече да учи. Дори учителите в училище са го забелязали и успешно го използват Wink Пак опираме до конкретна ситуация и дете  Peace

# 9
  • Мнения: 1 363
На мен ми се струва естествена възрастта в началото на 2те  годинки детето да се запознае с буквичките и числата. Не да се насилва да рецитира азбуката.
Да се запознае с музиката на 3- не да започне да ходи на уроци по пиано или цигулка, но да му се купи детска свирка, ксилофонче и под формата на игра да се запознае с нея, с ритъма, с танца.
Да започнат да пишат на 3- съединяване на точки, буквичката на името си да могат да си напишат.

Нямам време да изчета постингите. Довечера, съжалявам ако се повтарям.

# 10
  • в едно миланско село
  • Мнения: 4 124
Нямам еднозначен отговор. Аз съм ЗА и ПРОТИВ в зависимост от конкретната ситуация и дете.
Аз съм от амбициозните родители, които искат детето да знае колкото се може повече, мъж ми също, обаче синът ми е заявил, че не ще да става гений и спира поривите ни Laughing Добре, че малката още не може да се изкаже по въпроса   Mr. Green

Освен това много от тези знания ще дадат на детето предимство в първите години на обучение???
Дали? Може и да скучаят доста повече, а по-късно покрай скуката да не усетят как изостават всъщност....
подписвам се под този пост, за да не повтарям ве4е казани неЩА.
По повод последната реплика се подписвам няколко пъти с ръце и крака на базата, за съжаление, на собствен опит с голямата ми дъЩеря, която беШе лЮбопитно дете и тръгна на у4илиЩе 4етяЩа и пиШеЩа. ОЩе се борим с последствията на година и половина скука и закъснение във формирането на метод на у4ене.
При голямото ми дете това, че знае повече от другите, го стимулира повече да учи. Дори учителите в училище са го забелязали и успешно го използват Wink Пак опираме до конкретна ситуация и дете  Peace

мм да, и ти си права.  Peace

(мога ли благородно да ти завидя за амбицията на син ти? Rolling Eyes Embarassed)

# 11
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
feiam, не е за завиждане, защото при него не е точно амбиция. Когато нещо не му се отдава или не е из между "най-добрите", вместо да се напрегне и да постигне по-добър резултат, той се предава  Rolling Eyes

# 12
  • O.A.E./ Пазарджик
  • Мнения: 2 477
има си деца и деца. до 4 години, когато ще тръгне на предучилищна  и ще учи така или иначе азбуката и числата на 2 езика, не мисля да го тормозя. а и не смятам, че е готов от сега. сега е времето да си играе.
скуката в първите години на училище съм я изпитала и не ми донесе нищо добро.
и без това е роден на 31 декември и от сега се чудим с по-ранната или по-късната група да го пускаме  bouquet

# 13
  • The wild, wild west
  • Мнения: 145
Благодаря за отговорите!  bouquet

В интерес на истината аз също не съм "обучавана". Тръгнах на училище на 7 години без един месец и не знаех нито азбуката, нито числата, камо ли да пиша и смятам. Нито майка ми, нито баща ми са се занимавали нещо особено с мен и въпреки това в 4 клас вече бях в отбора по математика на града ни и бълвах стихотворения и други писателски творения. Никога не съм смятала, че безгрижните ми детски години с нещо са ме ощетили в развитието ми.

Тук обаче наистина толкова реклами има за тези системи за обучение и ползите от тях, че се разколебах. Говоря за Baby Einshtein, Brainy Baby, LeapFrog и други подобни...

Някой ползвал ли ги е и има ли според вас някаква полза от тях newsm78

Последна редакция: вт, 27 фев 2007, 17:25 от Шоколадкина

# 14
  • Мнения: 3 367
. Говоря за Baby Einshtein, Brainy Baby, LeapFrog и други подобни...
Някой ползвал ли ги е и има ли според вас някаква полза от тях newsm78
имаме всякакви обу1ителни игра1ки; полза пер се няма,не са проговорили на 7 1ужди езика от филм1ето на Baby Einshtein Mr. Green
ако дете се интересува ще нау1и кавото иска и без 1удеса на техниката,както и обратно;
безобразно скъпи са от друга страна,аз взимам двд-та от библиотеката, един LeapFrog купих 2ра ръка..

# 15
  • Мнения: 545
Една приятелка ми даде 2 двд на бейби айнщайн точно..с цветовете и музиката май..Пишеше, че са за деца над 6 месеца...
Пуснах ги може би един, два пъти, за да видя дали беба ще се заинтригува..Беше около 10 месечна и гледаше от време на време, докато играеше с нещо в ръцете си...Но си мисля, че каквото и да и бях пуснала, щеше да поглежда към ТВто..

А на мен лично не ми харесаха...

Това беше едното:



# 16
  • Мнения: 369
Една приятелка ми даде 2 двд на бейби айнщайн точно..с цветовете и музиката май..Пишеше, че са за деца над 6 месеца.......
Мойта дъщеря е на 1г и 2 мес. и точно от тези е много впечатлена и не се отлепва от телевизора, докато не се изредят всички Макдоналд, Бетовен, Моцарт, Ван Гог и сие. Laughing Любими са и и определено прави разлика дали са новините , някой филм и дали са нейните филмчета.  Peace


  По темата , мисля че е полезно децата да се занимават от най-ранна възраст, стига това да не става насилствено, а под формата на игра. Всяко занимание развива мозъчните клетки, някои игри логиката и последователността на мислене. Като се научи песничка или стихче се развива паметта.  Peace  Мненията "да оставим сега детето да си поиграе, пък така или иначе ще научи цифрите и азбуката" ми се струват несериозни. Че то някои хора и като станат на 30 год да речем,  не са се наиграли  Laughing

# 17
  • Мнения: 2 292
против, малките и без това в този период непрестанно учат и попиват като гъби. Учат при това със скорост и количество, което ние с нашите дърти мозъци изобщо не можем да си предсатвим. Учат непрестанно много по важни неща от АБВ .. и 123 ... те се научават да живеят в нашия сват и опознават този голям и многостранен свят и живот. За какво им е изобщо 123 в този момент? да не би да ги пращм сами да си купят геврече ... не че както стана ясно от друга една темя, по инетелегентни майки няма да си пуснат децата сами за геврече. Спокойствие и доверие  Laughing

# 18
  • Мнения: 6 167
имам една приятелка, която записа почти новороденото си бебе на някакви 'уроци' по музика.
същото бебе посещаваше и плуване ( което повече разбирам), а напоследък ( на 3г е) му откриха страхотен талант да рисува, уцелвало пропорции и тн. изпратиха ми и негова творба за рожденния ми ден.
излишно е да казвам, че талантът му е силно преувеличен.
тоест, аз съм против малоумните заключения на самозаблудени родители, които нямат търпение просто да ваят като от глина новия човек.
От друга страна  съм за ангажирането на по-малки деца в смислени занимания и обучения.
поради физиологични причини не мисля, че това е кой знае колко възможно преди да се появят поне наченки на членоразделност  Wink
тоест, след като детето пита , това е ясен знак, че времето за смислени занимания е дошло  Peace

# 19
  • Мнения: 3 478
Ами ако на малката не и е неприятно определено бих я подтиквала към такива занимания. Според мен не пречи да са ангажирани с нещо от ранна възраст. То така или иначе не е ежеминутно, а по час да речем на ден. Плюс това мисля от рано свикват с мисълта за допълнителни занимания. Едно поотраснало дете в ученическа възраст казват, с колкото повече извънкласни мероприятия се занимава, толкова е по-малка вероятността да кривне от пътя. За да прояви интерес към извън класни ангажименти е добре да е свикнало от рано с такива. Американските мами са сигурно запознати с програмата Parents as Teachers, която има за цел точно това. Да почне да приучава малките на интереси и да се учат от рано на това-онова. Казват, че децата преминали през програмата имат доказано по-голям успех в училище на по-късен етап. Според мен пак си е до дете и не е гаранция, но аз реших да опитам. Едва сега започваме програмата ( чакахме за място), но определено целта им не е да натрапват обучение за малчовците. Започва се както някой беше казал по-горе в стила на игра.

# 20
  • Boston, MA
  • Мнения: 3 105
...тоест, аз съм против малоумните заключения на самозаблудени родители, които нямат търпение просто да ваят като от глина новия човек.
От друга страна  съм за ангажирането на по-малки деца в смислени занимания и обучения.
поради физиологични причини не мисля, че това е кой знае колко възможно преди да се появят поне наченки на членоразделност  Wink
тоест, след като детето пита , това е ясен знак, че времето за смислени занимания е дошло  Peace

Аз също съм против крайности.
Но за членоразделност ще се хвана - бебетата могат да се учат на прости "знаци" (подобни на sign language, но опростени), преди да говорят. Идеята е да комуникират основни нужди - храна, вода, стига, още, топло и т.н. преди да усъвършенстват говоренето, което при някои деца (особено многоезични) може да се забави.
Дани е точно на тази възраст и го "уча" на разни неща - как правят животните, разни знакчета. Всичко е на игра.
Водя го на книжарница - много ясно, че няма да почне да чете на 11 месеца.  Laughing Идеята е, книгите да се свързват с приятни емоции и да са му естествена среда.

# 21
  • Мнения: 4 629
Мисля, че малките деца усвояват знания с голяма лекота. Според мен е добре да се учат децата на колкото се може повече неща докато са малки и да се развиват талантите им. Привърженик съм на ранното записване на школи по - езици, изкуства, спорт....Уча синът ми на всичко, което мога и го насърчавам във всичко, за което забележа, че има интерес или способности  Peace

# 22
  • Мнения: 3 461
Мисля, че малките деца усвояват знания с голяма лекота. Според мен е добре да се учат децата на колкото се може повече неща докато са малки и да се развиват талантите им. Привърженик съм на ранното записване на школи по - езици, изкуства, спорт....Уча синът ми на всичко, което мога и го насърчавам във всичко, за което забележа, че има интерес или способности  Peace

Аз съм на същото мнение,при дъщеря ми даде отлични резултати,без специални напъни и лишаване от игри и свобода. Peace

# 23
  • Мнения: 677
Грях е да си мъчиш детето при толкова много образователни предавания, сайтове!
Научава всичко докато се забавлява гледайки ТВ или играейки на компютъра. На мен много ми допада този начин на "ранни и интензивни занимания".
Няма да казвам на колко какво е можела да прави Simple Smile)

Любопитна съм как е по другите държави по отношение на образователни канали, програми за деца?
Като тези например:
http://www.noggin.com/index.php?home=1
http://www.sesameworkshop.org/sesamestreet/?scrollerId=games
http://www.nickjr.com/
http://www.abc.net.au/children/

# 24
  • Мнения: 160
много интересна тема! Преди години четох някъде, че има теория (не се сещам нито как се казва, нито авторите й), че когато децата учат символи (т.е. букви, числа) преди 7 годишна възраст въображението им се ограничава именно в тези символи и не се развива извън  тези параметри. От друга страна, гледам, че малкия ми, който е на 4, вече знае азбуката, познава цифите и като му чета, се опитва да запамети отделни думички. В детската градина ги занимават, а и гледа разни образователни филмчета и всичко попива. Та, от една страна, ми се иска да не бърза, да си гледа детството, а от друга страна - в света в който живеем, как да опазим децата да не попиват а и по този начин не ги ли дърпаме назад? Въобще къде е "златната" среда?

# 25
  • Мнения: 198
 Peace
аз съм за ранното развитие без лишаване и от игра!
дъщеря и е на 2 и 7 мес и познава безпогрешно цветовете,азбуката я пее на песен от няколко месеца,брои до 20.. пее вси4ки детски песни,знае си приказките и ги разказва на куклите ..  #Crazy
любознателна е.. но не смятам 4е това я прави вундеркинд..с нищо не съм я насилвала.. но пък определено я поощрявам..играта е неразделна 4аст от метода на у4ене на тази възраст!
  bouquet

# 26
  • Мнения: 545
Мойта дъщеря е на 1г и 2 мес. и точно от тези е много впечатлена и не се отлепва от телевизора, докато не се изредят всички Макдоналд, Бетовен, Моцарт, Ван Гог и сие. Laughing Любими са и и определено прави разлика дали са новините , някой филм и дали са нейните филмчета.  Peace


Прави разлика, защото са и познати и защото си и ги пускала повече пъти..Но и друго детско филмче да беше, което е свикнала да гледа, пак ще прави разлика...Исках да кажа, че няма нищо специално в тези бебешки ДВД-та, та чак и да носят и претенциозното име Бейби Айнщайн...  Rolling Eyes

# 27
  • The wild, wild west
  • Мнения: 145
А някой да е попадал на научно-обосновани статии по този въпрос? Сега като се замислям, вероятно има най-различни теории, пък и зависи какво точно цели човек с това ранно обучение.

Аз лично не искам дете - гений (виж ако ми се родило такова няма да го изхвърля разбира се  Mr. Green). Искам здраво, щастливо, социално добре адаптиращо се дете. Ако мога по някакъв начин обаче да му помогна да развие и естествените си таланти и способности би било чудесно.

# 28
Аз може би съм от "амбициозните" майки, но смятам, че когато живеем извън пределите на България и искаме децата ни да научат говоримо и писмено и български език - трябва да работим с тях от по-ранна детска възраст.

Напълно подкрепям мненията, че "обучението" трябва да протича под формата на игра и според спецификата на детето. То само ще ви покаже своя ритъм. Мисля, че ако малчуганът не е в настроние да направи нещо или да учи нещо, в тази възраст - на сила няма да можете да го накарате  Simple Smile

Голямата ми дъщеря, която е почти на 3 години учи успоредно български, немски и английски. В къщи се ползват и трите езика. С нея играем проста игра: "какво виждаш?" - аз казвам дума на български, а тя се опитва да я каже на другите езици. Доставя и удаволствие. Дори вече сама пита за думи, които знае на български какво е значението им на немски и английски.
Чела съм, че до 12 години децата са способни да учат език без проблеми, без акцент, без необходимост от граматика.

Мисля, че в ранна възраст децата са много любознателни, това е в природата им и не бихме ги ощетили, когато задоволяваме тяхната жажда. Особено след като вече в 2 книги прочетох, че 50% от коефициента на интелигентност се формира през 4-тата година на детето.

В къщи позволяваме на децата да гледат BABY TV, разбира се регламентирано./Гледаме този канал чрез сателит/. Първоначално, когато чух за него бях много скептично настроена, да не кажа анти.
Но след като го изпробвахме мога да изразя мнение, че е много добре направен - децата ни са очаровани.
Предвиден е точно за малчугани в ранна възраст 1-3 години, но може да се прилага и за по-големи при изучаване или упражняване на английски език. Филмчетата са много разнообразни, кратки и определено стимулират развитието на децата. Има и такива, които запознават децата с цифрите, азбуката, цветовете, части на тялото, обзавеждане и т.н . Често се използва класическа музика като фон на филмчетата. Предлагат се добри идеи как може в домашни условия да стимулирате способностите на децата си - например: координация, финни двигателни умения и т.н. Между филмчетата има кратки анимирани песнички. Интересна е рубриката за готвене, в която деца прготвят лесни рецепти. Всичко се свързано с много повторения и много песни, точно от това се нуждаят децата в тази възраст. Заслужва си да го прегледате.

# 29
  • Мнения: 7 837
Не знам, как на 2-годишно дете може да се задържи вниманието. На моето - не може  Laughing Затова и не го правя. Може би ще започна да му обяснявам за цветове и пр., като мине 2 г. и половина. За по-задълбочени занимания, не си и помислям. като за начало е важно да започне да усвоява леко и двата езика. Българският - говоримо, геройства не смятам да изисквам от него  Grinning
За момента разчитам на Dora the explorer да му задържи вниманието поне за 15 мин. За повече ТВ и дума не може да става. Самуил гледа да изразходва енергията си другаде, което ме докарва до лудост понякога  Laughing

# 30
Аз попаднах случайно на страхотна книга: "Как да възпитаме дете с висок коефициент на емоционалност" Лорънс Шапиро.
Авторът отговаря на възпроса: "Защо емоционалният коефициент е по-важен от коефициента на интелигентност?"
Мисля, че в тази книга всеки родител  ще намери безценна информация как може да помогне на детето си да се превърне в пълноценна, самоуверена личност, която адекватно се вписва в заобикалящата я среда.

# 31
Според мен зависи колко време имаш да отделиш на детето си?И като под форма на игра-ставаи да не е пак става -то го възприема като игра. Но целенасочени занимания newsm78 ако е безработна майката или бащата според мен-иначе не виждам нещо повече... Аз попаднах на няколко статии в Times за съжаление не мога да ги намеря но всички започват да отричат и baby анщаин и подобни ...че не правят нещо кой знае какво. А това за трите езика-хе-хе да не съм на мястото на тези деца Sick Всяко прекалено е излишно. И аз могех да чета свободно преди първи клас и спокойно да прескоча скуката на първите класове но се радвам че моите родители решиха да не ме лишават от детство, имаше и такива деца които се влачеха на рисуване , уроци помузика, по езици по не знам какво си и нищо повече не допринесе това освен че повечето мразеха да го правят, но за да угодят на амбициозни родители ходеха. Децата ми са малки за да имам опит но и малкия опит които имам за две години ми показа че детето си има характер и взема решения и само може леко да го насочиш и не е така както ти искаш Laughing

# 32
  • Германия
  • Мнения: 8 099
На мен ми стига, че детето расте двуезично. И че расте ...пред компютъра  Close Зарекла съм се да не го насилвам за нищо, но ще подкрепя всеки интерес (стига да не е към екстремни спортове) един моторист у дома ми стига Twisted Evil

# 33
  • Vaudreuil Canada
  • Мнения: 2 609
По темата , мисля че е полезно децата да се занимават от най-ранна възраст, стига това да не става насилствено, а под формата на игра. Всяко занимание развива мозъчните клетки, някои игри логиката и последователността на мислене. Като се научи песничка или стихче се развива паметта.  Peace  Мненията "да оставим сега детето да си поиграе, пък така или иначе ще научи цифрите и азбуката" ми се струват несериозни. Че то някои хора и като станат на 30 год да речем,  не са се наиграли  Laughing
И аз така ги виждам нещата. Само не знам как ще се справя самата аз с този процес. Сигурно за много родители е страшно удобен варианта "да оставим детето да се развива физически пък в училище ще го научат" - нищо лично но ми звучи като бягане от отговорност - не случайно първите 7 години се смятат за специални /не само за възпитанието, което пък не е олицетворение на физическото развитие/.

Общи условия

Активация на акаунт