Има ли адвокати или банкери? СПЕШНО!!!

  • 5 646
  • 61
  •   1
Отговори
  • Мнения: 1 517
Трябва ми спешно адвокат или банков случител (не е задължително да е от мъжки пол, де  Mr. Green ) - за макла консултация.

10х   bouquet

# 1
  • Мнения: 447
казвай какъв е проблема

# 2
# 3
  • Мнения: 1 517
На моя колежка са и превели по банковата сметка 1000 лв. по погрешка. Това е станало през декември, мисля. Тя се чуди-чуди какво да прави и реши да си трае. Една много малка част от парите ми каза, че е дала за дарение на някакви деца. Останалите стоят.
Час сега!!!, преди 2 дни и се обаждат от банката и и казват, че са си открили грешката, че парите били за някаква фирма и хората си искат парите.  И понеже липсва част от сумата (дарението), те я карат да ги внесе, за да могат да ги вземат.
Колежката ми пита: могат ли да я задължат да ги върне? Все пак тя не е виновна, че някой е сбъркал.
Абе иска да знае всички възможни варианти.

Не желая да слушам коментари от сорта, че е трябвало да се обади веднага, след като е разбрала и т.н. Това аз самата и го казах няколко пъти.

# 4
Ще ги върне - ако не ще доброволно, ще я осъдят и ще плати и лихви върху сумата, а също и разноските по делото.

# 5
  • Мнения: 447
За съжаление воден дух е права. Ще ги върне ако не доброволно, доброзорно. Но ще ги върне.

# 6
  • Мнения: 674
Да за съжаление ще трябва да ги върне. По добре да говори с мениджъра на банката да уточнят нещата и да не се стига до съд и други последствия.  bouquet

# 7
  • Мнения: 2 438
Това означава, че в банковия клон е правен одит наскоро и оттам е станало ясно, че има погрешен превод. Подобни проблеми се оправят само по съдебен път, това е единствения начин - връщане на недължимо платено. Не става с обаждане по телефона. Възможно е да последва и проверка от правоохранителните органи /изрично използвам само общи термини, не зная конкретните факти/, затова жената трябва да възстанови парите, дадени за благотворителни цели. Виновна е, че е направила дарение с чужди пари, не коментирам липсата на етика в такава постъпка.
Но със съвети от форума няма да стане нищо, трябва конкретен съвет от адвокат.

# 8
  • София
  • Мнения: 18 679
Кажи й да ги върне и да си спести неприятностите. Да, може да ги задържи сега и да чака да я осъдят, но през това време се трупат и лихви...
Абе как може да има такива хора ShockedС дарението какво, запушила е гласа на съвестта си ли? Егати ooooh!

# 9
  • Мнения: 664
има Наредба 3 на БНБ за паричните преводи; чл.27 е точно за това; ; твоята приятелка се води"неоправомощен получател" и банката трябва да се дебитира сметката на "неоправомощен получател" с подлежащата на корегиране сума"

# 10
  • Мнения: 447
percepolis ,адвокатът има сметка да има дело и да си вземе добре изработени пари. А иначе от практиката ми на 10 години съдебен служител всички такива дела завършват с възстановяване на сумата + лихви. Моят съвет е наистина да възстанови парите и следващия път да си казва овреме.
има Наредба 3 на БНБ за паричните преводи; чл.27 е точно за това; ; твоята приятелка се води"неоправомощен получател" и банката трябва да се дебитира сметката на "неоправомощен получател" с подлежащата на корегиране сума"
така де и именно за това ако по сметката и не се съберат тези пари, банката ще я съди за да си ги вземе

# 11
# 12
  • Мнения: 1 517
Кажи й да ги върне и да си спести неприятностите. Да, може да ги задържи сега и да чака да я осъдят, но през това време се трупат и лихви...
Абе как може да има такива хора ShockedС дарението какво, запушила е гласа на съвестта си ли? Егати ooooh!

Дарение правихме двете заедно  Laughing Сега казва, че не е била гузна, ами просто са и дошли в повече и решила да направи добро.
Ама на нея изобщо не и е съвестно, бе. За нея това си е просто късмет. Някой е сбъркал и сега не ще да ги дава тия пари. Или да си вземат останалата част, но да не я карат да връща дарените.

# 13
  • Мнения: 664
от дарението може да си върне ДОД като подаде декларация;  но парите банката ще ги изиска; такъв е закона(наредбата по-скоро);

# 14
  • Мнения: 1 002
Колко от вас , които твърдят , че ще я осъдят  работят в банка и са имали такива ситуации ?
не съм много убедена , че ще я осъдят ...да не кажа хич
защото  аз съм работила в банка и съм виждала такива ситуации ,
 3-4 пъти  се е случвало служители да преведат по погрешка пари по чужди сметки и само добрата воля на клиентите е връщало  парите ... питала съм какво ще стане , ако клиентите не искат да върнат парите - отговорът е нищо ...
служителят , наредил грешния превод носи последствията

# 15
  • Велико Търново/Latitude: 43 ° 32 '47 "North - Longitude: 6 ° 56' 17" East
  • Мнения: 1 220
Ще ги върне - ако не ще доброволно, ще я осъдят и ще плати и лихви върху сумата, а също и разноските по делото.


Точно казано!

Колко от вас , които твърдят , че ще я осъдят  работят в банка и са имали такива ситуации ?
не съм много убедена , че ще я осъдят ...да не кажа хич
защото  аз съм работила в банка и съм виждала такива ситуации ,
 3-4 пъти  се е случвало служители да преведат по погрешка пари по чужди сметки и само добрата воля на клиентите е връщало  парите ... питала съм какво ще стане , ако клиентите не искат да върнат парите - отговорът е нищо ...
служителят , наредил грешния превод носи последствията


Точно такъв случай не съм имала, но в подобен, пак поради грешка на служител, клиентът бе търсен под дърво и камък докато плати, а сгрешилият чиновник не бе "закачен".

Последна редакция: ср, 14 мар 2007, 14:56 от pepi111

# 16
  • Мнения: 2 438
percepolis ,адвокатът има сметка да има дело и да си вземе добре изработени пари. А иначе от практиката ми на 10 години съдебен служител всички такива дела завършват с възстановяване на сумата + лихви. Моят съвет е наистина да възстанови парите и следващия път да си казва овреме.
има Наредба 3 на БНБ за паричните преводи; чл.27 е точно за това; ; твоята приятелка се води"неоправомощен получател" и банката трябва да се дебитира сметката на "неоправомощен получател" с подлежащата на корегиране сума"
така де и именно за това ако по сметката и не се съберат тези пари, банката ще я съди за да си ги вземе
Когато споменах адвокат имах предвид, че това е начина за получаване на правен съвет, все пак тук не разполагаме с конкретни данни, а с общо описание на обстановката. Ищец ще бъде банката, така че адекватната правна защита може да се получи пак от адвокат. Въобще не възнамерявам да правя някакви препоръки с конкретни имена.
 
Кажи й да ги върне и да си спести неприятностите. Да, може да ги задържи сега и да чака да я осъдят, но през това време се трупат и лихви...
Абе как може да има такива хора ShockedС дарението какво, запушила е гласа на съвестта си ли? Егати ooooh!

Дарение правихме двете заедно  Laughing Сега казва, че не е била гузна, ами просто са и дошли в повече и решила да направи добро.
Ама на нея изобщо не и е съвестно, бе. За нея това си е просто късмет. Някой е сбъркал и сега не ще да ги дава тия пари. Или да си вземат останалата част, но да не я карат да връща дарените.
Подобно поведение няма да доведе до някакви благоприятни последици, що за смешни претенции. Късмет е печалбата от тотото, а тук няма "искам-не искам".

# 17
  • Мнения: 4 300
Колко от вас , които твърдят , че ще я осъдят  работят в банка и са имали такива ситуации ?
не съм много убедена , че ще я осъдят ...да не кажа хич
защото  аз съм работила в банка и съм виждала такива ситуации ,
 3-4 пъти  се е случвало служители да преведат по погрешка пари по чужди сметки и само добрата воля на клиентите е връщало  парите ... питала съм какво ще стане , ако клиентите не искат да върнат парите - отговорът е нищо ...
служителят , наредил грешния превод носи последствията


Не забравяй че могат да й отпуснат овъдрафт за сумата, която не й достига да върне. Примерно дарила е 200 лв, има 800 налични по сметката. Банката й отпуска служебен овърдрафт 200 лв, сторнира превода от 1000 лв, и тая жена си остава с един служебен дълг, който си се олихвява.
Ако иска погасява, ако иска не.
Дори и преди да стигне до съд ( който неминуемо ще отсъди в полза на банката) ще й се съсипе реномето- най малкото заради Централния кредитен регистър.

# 18
  • Мнения: 1 002
 какви ишци ( така ли се казва ) , хора ?!?
коя е тази банка , която ще тръгне да ходи в съд за 1000 лева ???

Винаги съм знаела , че в НЕт-а се говори наизуст , ама чак пък толкова ....

# 19
  • Мнения: 1 002
Рокси , ако има грешка , операцията се сторнира същия ден , а не след 3 месеца ...
И няма такива сценарии - овърдрафти и такива работи ...
Правото и правдата са две различни неща , не забравяйте ..

Искам да видя тая банка , дето ще иде на съд за 1000 лева грешен превод . Simple Smile.. Служителят носи отговорност, това е положението .   

# 20
  • Мнения: 664
те парите са постъпили по нечия сметка(без значение грешна или не) и не са "увиснали" никъде, за да има сторно;едната банка е представила на другата искане за служебно инкасо
и срока за изискване на тези пари е до 3 години все пак.

Последна редакция: ср, 14 мар 2007, 16:14 от piddochia

# 21
  • Мнения: 1 517
Жената няма нищо против да си вземат парите, които не са нейни. Но се пъне за тези, които е изхарчила (за дарение).
"аз като сгреша си нося последствията, какво ме интересува...те да върнат това, което съм изхарчила". Но от банката и казали, че или цялата сума ще сторнират или...нищо, не могат на части и я МОЛЯТ да върне парите.
Аз пък се чудех как така ще и бъркат в сметката без разрешение...

те парите са постъпили по нечия сметка(без значение грешна или не) и не са "увиснали" никаде за да има сторно;едната банка е представила на другата искане за служебно инкасо
и срока за изискване на тези пари е до 3 години все пак.

Става въпрос за една и съща банка. Получателят се усеща след 3 месеца и си иска парите от банката.

# 22
  • Мнения: 1 002
няма да пиша повече ...
Сторно се прави , ако служителят види , че вместо по сметка 123 , е превел парите по сметка 122 ..тогава е възможно същия ден да се направи сторно , но след 3 месеца ....късно
Банката няма право да тегли пари без подпис на клиента , и ето тогава той може да я съди и то с успех ...Банката прекрасно го знае и затова Моли парите да бъдат върнати ...

# 23
  • Мнения: 664
Става въпрос за една и съща банка. Получателят се усеща след 3 месеца и си иска парите от банката.
-е баси получателя; в тази наредба 3 има в член 29 (може би) има нещо, ако неправомерния получател няма пари по сметката...; прочети я от чл.27 натам, за да видиш какво има там; друг е въпроса на кой е грешката на служителя на банката, на наредители и т.н.;

# 24
  • Мнения: 1 517
Става въпрос за една и съща банка. Получателят се усеща след 3 месеца и си иска парите от банката.
-е баси получателя; в тази наредба 3 има в член 29 (може би) има нещо, ако неправомерния получател няма пари по сметката...; прочети я от чл.27 натам, за да видиш какво има там; друг е въпроса на кой е грешката на служителя на банката, на наредители и т.н.;



Четохме го преди малко...грешката е в IBAN и е грешка на банката.

# 25
  • Мнения: 664
т.е. на банковият служител............ ;.....

# 26
  • Мнения: 664
а за коя банка става въпрос, ако не е тайна

# 27
  • Мнения: 2 032
Сългасна съм с практичния подход на white r:
1. погрешно преведените пари, и лихвата към тях, разбира се, се дължат (да се върнат); обаче
2. 1000 лв за една банка не е сума, за която би се стигнало до съда (защото това струва много повече време и пари).

Ако приятелката ти не прави нищо, най-вероятно и банката, въпреки някоя друга заплаха, няма да направи нищо.

ПС Това, за какво е похарчила (част от) парите е напълно ирелевантно.

# 28
  • София
  • Мнения: 18 679
Колко от вас , които твърдят , че ще я осъдят  работят в банка и са имали такива ситуации ?

Аз, това правя постоянно, буквално всеки ден. Работя в кредитна институция и се занимавам точно с лошите вземания. Та като стана дума за говорене наизуст в нет-а Whistling
Ако в банката, където си работила, някой не си е разбирал от занаята и е санкционирал служителите, вместо да търси правата на банката по закон - това си е проблем на самата банка Peace
И естествено, че не става със сторниране. А защо банката да не отиде на съд за 1000 лева? И за по-малко съм осъждала...То банките да не са благотворителни организации, че да опрощават малките дългове?

# 29
  • Мнения: 1 517
ДСК е банката.

Какво означава ирелевантно, извинете за въпроса?

# 30
  • Мнения: 664
коректният получател трябва да си получи парите + лихвата;банката ще му ги върне, независимо откъде;
това, че служителя в банката е блеял и този, който ги е нареждал също е друг въпрос;
Цитат
Банката няма право да тегли пари без подпис на клиента , и ето тогава той може да я съди и то с успех ...Банката прекрасно го знае и затова Моли парите да бъдат върнати ...
-това не е точно така в конкретният случай-банката има право в рамките на 3 години без съгласието на неправомощения получател да дебитира неговата сметка

# 31
  • София
  • Мнения: 18 679
2. 1000 лв за една банка не е сума, за която би се стигнало до съда (защото това струва много повече време и пари).
Само дето ако банката спечели делото, а тя ще спечели, всички разходи, лихви, съдебни такси и т.н. ще са за сметка на въпросната госпожа. А банката така или иначе плаща заплата на юрисконсултите си Simple Smile

# 32
  • Мнения: 1 002
 това не е лош кредит ... Дълг няма ...

# 33
  • София
  • Мнения: 18 679
това не е лош кредит ... Дълг няма ...

Не съм казала, че е Rolling Eyes Това пречи ли да се отнесе пред съда? Има един правен институт...неоснователно обогатяване се казва....недължимо платено...както и да е Simple Smile Кой разбрал-разбрал Wink
Да постъпи дамата, както намери за добре Peace

# 34
  • Мнения: 1 517
Колкото до конкретната банка - ДСК - аз хич не съм доволна, ама хич  Crossing Arms
Преди 2 години бях взела кредит със стокова карта...теглих, връщах и реших да закрия сметката по-рано. Платих си всичко дължимо и подадох ВСИЧКИ необходими документи... В един момент се оказа, че тази сметка продължава да се води на мое име и на всичко отгоре за тази календарна година дължа 25 лв. годишна такса  #Cussing out Обадих се в банката, казаха, че грешката е тяхна, някой не си е свършил работата до края  #2gunfire Обещаха, че ще оправят нещата, вече седмици чакам да ми се обадят, да ме уведомят, че всичко е приключило  ooooh!

# 35
  • Мнения: 1 002
има и един друг термин - '' доброволно даване '' . Simple Smile

1. много клиенти не знаят какво им е движението по сметките - не можеш да я обвиниш , че е знаела ..
2. не можеш и да я обвиниш , че не е искала да ги върне -  как ще го докажеш
3. тя би могла да е закрила сметката си вече - ( а и винаги може да го направи ) - тогава какво правим ...
и т.н....

# 36
  • Мнения: 1 517
Сметката е във варненски клон, а грешката до колкото разбрах от обърканите и обяснения е станала в София и май от там са и се обадили.
"Какво ще стане ако утре отида в моя клон и си закрия сметката, а преди това взема парите" ме пита, предвид последния ти пост?
  Ако не са и запорирали сметката вече, де  :lol

# 37
  • Мнения: 6 155
има и един друг термин - '' доброволно даване '' . Simple Smile

1. много клиенти не знаят какво им е движението по сметките - не можеш да я обвиниш , че е знаела ..
2. не можеш и да я обвиниш , че не е искала да ги върне -  как ще го докажеш
3. тя би могла да е закрила сметката си вече - ( а и винаги може да го направи ) - тогава какво правим ...
и т.н....


Това дали е знаела или не, дали е искала или не, дали й е закрита сметката няма никакво значение.
Има си закон, който казва, че ако си получил нещо, което не ти се полага си длъжен да го върнеш /справка чл.55 ЗЗД/. Именно затова може да бъде осъдена и ще върне парите.
Белинда е права.  Peace

# 38
  • Мнения: 1 002
Това дали е знаела или не, дали е искала или не, дали й е закрита сметката няма никакво значение.
Има си закон, който казва, че ако си получил нещо, което не ти се полага си длъжен да го върнеш /справка чл.55 ЗЗД/. Именно затова може да бъде осъдена и ще върне парите.
Белинда е права.


има и такъв случай ( банков ) - клиентът плаща злато Х за цена Х1 , служителката по погрешка дава стока злато У на цена 10х Х1.
чрез ЕГН-то и добри познати намират телефона на  клиентката , която на другия ден пристига в банката с адвокат и казва , че ще съди банката за неправомерно използване на личните й данни ,
а погрешното даване на златото се третира като ''доброволно даване '' и нямало нищо незаконно в това ... златото не е върнато .

# 39
  • Мнения: 1 517
Конкретния въпрос на жената е: тя няма да пипа чуждите пари, но няма и да върне дарението...по тази сметка няма да постъпват никакви приходи...просто ще си прави пас.
Какво следва?
Т

# 40
  • Мнения: 1 002
остави я да седи така , никой няма право да пипа от клиентска сметка без документ с личен подпис на клиента - това е моя опит

# 41
  • Мнения: 4 916
Наскоро (миналата година) имаше случай с шивачка, на която вместо заплата, по сметка от фирмата й бяха превели няколкостотин хиляди лева. Тя беше харчила от парите. След няколко месеца я осъдиха да ги върне и на някакви месеци условно. Ако успея да намеря поне някакъв материал от вестниците, ще го пусна, поне за да се види по кой закон са я накарали да върне парите. И банката май пак беше същата.

# 42
  • Мнения: 1 002
да, там бяха 2 милиона лева обаче .

# 43
  • Мнения: 4 916
не открих материала, който търсех, но попаднах на това - разисквана е сходна тема

http://www.bghelp.net/forums/printthread.php?&t=1968


http://www.bghelp.co.uk/forums/showthread.php?p=53237


хареса ми този цитат от първия линк:

Цитат
antonydelarea 17-12-05 12:50

--------------------------------------------------------------------------------

Относно: По грешка милионерка
 
Скоро нали имаше един случай, когато един брокер вместо да продаде акция за 367 000, беше продал 367 000 за 1$. Фирмата фалира аламинут, но не са си мислили да си искат обратно акциите от купувачите, нали. Бизнес, кьорав карти не играе...:tease:


Такова ми е мнението и за банката, дето сега си иска погрешно преведените пари.

# 44
  • Мнения: 46 492
Добре де, като си е откривала сметката, не е ли подписала, че при такъв погрешен превод, ще върне сумата, това е задължителна точка  newsm78

# 45
  • Мнения: 1 517
Добре де, като си е откривала сметката, не е ли подписала, че при такъв погрешен превод, ще върне сумата, това е задължителна точка  newsm78

Не знае къде и е договора, май не го пази  ooooh!
А и аз нямам спомен като съм си откривала банкови сметки да съм чела подобни клаузи  newsm78

Последна редакция: ср, 14 мар 2007, 23:34 от Delta

# 46
  • Мнения: 391
Със сигурност ще си потърсят от нея сумата.Ако не ги върне сама -ще я осъдят.
Не става въпрос дали сумата е малка или голяма. Открили са грешката в счетоводството и няма как да я прескочат. Иначе отговорността ще се разпростре и върху други служители в банката ,не само върху прекия нарушител и приятелката ти.

По-добре  е да върне парите и да забрави.

# 47
  • Мнения: 4 300
Belinda, точният термин не е сторниране, неточността е моя, а "служебно искане за директен дебит " ( или още служебно искане за инкасо както се наричаше преди 05.06.06:)
Аз също работя в банка, грешки с преводи стават доста често и обикновено това е начин за коригирането им.
А white_r, искам да ти кажа че извлечението по сметка се счита за уведомление и клиента за уведомен, без значение дали е дошъл до банката да си го вземе или не. Банката има задължение за го предоставя, да обявява тарифата си, общите си условия и т.н. Ако някой не се интересува - проблемът си е негов. На принципа че непознаването на закона не отменя действието му.

# 48
  • Мнения: 664
r0ksi -абсолютно вярно;
и в случая, както писах не се изисква подпис или разрешение на клиента за дебитиране на сметката му.

# 49
  • Мнения: 1 517
Аз пък, без да съм на найна страна, започнах да се дразня. Чувала съм, че стават грешки, човешко е, но обикновено се поправят веднага. В един и същи ден на моя позната влиза и след няколко часа излиза известна сума. Причината е ясна - грешка в превода и веднага корекция. А тук става въпрос за цели 3 месеца  #Crazy Егаси блеенето...

# 50
  • Русе
  • Мнения: 7 792
И аз да се намеся.
При мен ситуацията беше следната:
Внасям парички  в същата банка,посписвам се без да погледна ордера и духвам(малкия вече беше разрушил офиса на банката).Вечерта проверявам по интернет - няма ги парите.Изчаквам една седмица,мислейки че не си обновяват сайта,но при теглене от банкомат установявам че парите наистина не са влезли.На бегом до банката и след хиляди обеснения се оказва че е грешка на служителката която ми превела паричките на предната си клиентка.Обади й се и я помоли  да дойде до банката да се разпише че ми връща парите.Жената се оказа човек   bouquet
Това се случва по времето когато банката започва да плаща сметките ми и ако не се бях обадила те нямаше да ми ги платят и аз щях да си плащам после лихвите и загубите от това. #2gunfire
Та въпроса ми е: неудобството което те ми причиниха и евентуалните загуби кой би ги платил?(добре че се усетих на време)
Даже не ми се извиниха #Cussing out

# 51
  • Бургас
  • Мнения: 702
Аз пък, без да съм на найна страна, започнах да се дразня. Чувала съм, че стават грешки, човешко е, но обикновено се поправят веднага. В един и същи ден на моя позната влиза и след няколко часа излиза известна сума. Причината е ясна - грешка в превода и веднага корекция. А тук става въпрос за цели 3 месеца  #Crazy Егаси блеенето...

Най-вероятно не става дума за блеене, а фирмата получател, след като чака контрагента си 3 месеца да благоволи да си плати, го е поканила да го направи като в противен случай ще си търси парите по съдебен ред. И това е станало повод да се разровят нещата. Това, че са минали 3 месеца, не е причина да бъдат оставени така, както са.
Можете да сте сигурни, че жената ще възстанови сумата. Независимо дали доброволно (т.е. излезе човек) или по съдебен път.
Аз също работя в банка и, вярвай ми, водили сме дела и за суми под 200 лева. В края на краищата е ясно, че всички съдебни разноски ще ги плати длъжникът, както и лихвите и други разходи, свързани с писма и друга кореспонденция, нотариална покана и т.н. Така че банката нищо не губи. Текстът на исковата молба е почти стандартен. Трябва само да се попълнят имената, дати, сумата и др.  и юристът на банката, който и без това ходи в съда, ще я входира. Така че занимавката за банката е никаква, пък и 1000лева изобщо не се малка сума.

# 52
  • Мнения: 1 002
Даже не ми се извиниха #Cussing out
можеш да подадеш жалба , с входящ номер , да опишеш случая , от банката  ще ти се обадят и ще ти кажат какви мерки са взели ( ако се взели ) .

# 53
  • Русе
  • Мнения: 7 792
Няма смисъл от жалба защото в момента в който се обадих оправиха нещата.Предполагам че все пак са смъмрили служителката,знам ли?
Въпросът е докога ще стават такива грешки и дали банката би компенсирала клиентите си по някакъв начин ако са претърпели загуби по нейна вина?
И да внеса яснота:аз не искам компенсация защото успях навреме да се усетя.Но ако има такива които са претърпели,каква ще е позицията на банката? newsm78

# 54
  • Мнения: 4 300
И аз да се намеся.
При мен ситуацията беше следната:
Внасям парички  в същата банка,посписвам се без да погледна ордера и духвам(малкия вече беше разрушил офиса на банката).Вечерта проверявам по интернет - няма ги парите.Изчаквам една седмица,мислейки че не си обновяват сайта,но при теглене от банкомат установявам че парите наистина не са влезли.На бегом до банката и след хиляди обеснения се оказва че е грешка на служителката която ми превела паричките на предната си клиентка.Обади й се и я помоли  да дойде до банката да се разпише че ми връща парите.Жената се оказа човек   bouquet
Това се случва по времето когато банката започва да плаща сметките ми и ако не се бях обадила те нямаше да ми ги платят и аз щях да си плащам после лихвите и загубите от това. #2gunfire
Та въпроса ми е: неудобството което те ми причиниха и евентуалните загуби кой би ги платил?(добре че се усетих на време)
Даже не ми се извиниха #Cussing out
Банката няма как да материализира и оцени неудобството ти:)
Във всички общи условия, които съм виждала досега, пише че банката има право да си събира служебно вземанията ( т.е. без подпис на клиента), което трябва да опровергае за пореден път и white_r.

# 55
  • Русе
  • Мнения: 7 792
Roksi,управителя на офиса задължи служителката да се обади на другата клиентка ,да й обесни ситуацията и да я помоли да се разпише някъде си(т.е. че е съгласна да ми върне парите).
Ако може банката да си събира служебно вземанията защо я накраха да дойде? newsm78

Ясно е че няма как да компенсира неудобството но ако имах материални загуби?

Досега съм нямала работа с БГ банки и оставам потресена от всички неща които чета а и от самите банки #Crazy затова се интересувам
  bouquet

# 56
  • Мнения: 1 002
На бегом до банката и след хиляди обеснения се оказва че е грешка на служителката която ми превела паричките на предната си клиентка.Обади й се и я помоли  да дойде до банката да се разпише че ми връща парите.Жената се оказа човек   bouquet
ето го същия случай ,
защо  молят предната клиентка да дойде и да подпише и са благодарни , че се е оказала човек , а не й ги дръпнат сами ?Wink -
защото нямат право да теглят .

вземане служебно е примерно такса за обслужване на сметката , ако има такава , което се взема автоматично ...ама да теглиш пари без подпис на клиента , знаеш ли кога...аз съм имала проблеми за едни 6 лева ( и то без клиента да е несъгласен  ) , казаха ми , че ако той иска може да се заяде и то с пълно основание , въпреки , че е безпределно видно защо съм ги дръпнала .

и друго съм забелязала - излязат ли пари отнякъде трудно се връщат , да не кажа хич .

# 57
  • Мнения: 4 300
Roksi,управителя на офиса задължи служителката да се обади на другата клиентка ,да й обесни ситуацията и да я помоли да се разпише някъде си(т.е. че е съгласна да ми върне парите).
Ако може банката да си събира служебно вземанията защо я накраха да дойде? newsm78

Ясно е че няма как да компенсира неудобството но ако имах материални загуби?

Досега съм нямала работа с БГ банки и оставам потресена от всички неща които чета а и от самите банки #Crazy затова се интересувам
  bouquet
Не ми се спори.
Но пък ще ви разкажа една смешна случка отпреди някоко години.
По времето когато нямаше кредитни карти в България един клиент на банката, в която работех, доста заможен, реши да подари на жена си екскурзия до европейска столица за нова година. Жената си има международна карта, издадена от чуждестранна банка. За да й подсигури приятна екскурзия й превежда пари в тази кредитна карта. Добре, но на цялата галимация някой обърква превода и вместо в кредитната карта на дамата парите се озовават някъде другаде. Грешката е открита в последствие в банката и оправена. Но междувременно в новогодишната нощ дамата остава сама , на нa n километра от дома, без никакви пари. Мъжът й хваща самолета й отива да си я прибере. Естествено в първия работен ден след новогодишните празници връхлита в банката, бесен коклото си иска, и търси обяснение. Едно момче от охраната, цивилен в него ден, най авторитетно му заявява " Да, аз съм шефа на служителя Х, запознат съм със случая, той е вече уволнен". А въпросният служител не е както се досещате:)
Та така с това, което ви казват директорите:)
Единственото валидно в случая е законът. И той дава право на банката при грешка да си вземе парите без подпис на клиента. Това че някой се е подписал е  дипломатичен ход най вероятно.
А иначе грешки стават и в чуждестраните банки, да не ви казвам че с месеци сме държали милиони преди другата банка да се усети за грешката си. Все пак има и нещо, наречено пазарно поведение.

Коригиране на грешки

Чл. 13. (1) Коригиране на грешки, наричано по-нататък "коригиране", се извършва в случай, когато грешка при превода и/или записванията по сметката е причинена от изпълняваща институция. Коригиране се извършва по искане на изпълняващата институция, която е причинила грешката, чрез коригиращо записване и/или превод.

(2) Изпълняващата институция извършва коригиращо записване и/или превод на същия или на следващия работен ден, на който тя е открила грешката или е била уведомена за нея. Коригирането се извършва безплатно за клиента.

(3) Ако по сметката на клиента няма достатъчно средства, коригирането се извършва за сметка на изпълняващата институция, причинила грешката. Отношенията между изпълняващата институция, за чиято сметка е коригирана грешката, и клиента се уреждат по общия ред.
(4) Правото на клиента да иска от изпълняващата институция коригиране на грешка се погасява в срок три години от извършване на грешката.

(5) Изпълняващата институция, която е причинила грешката, обезщетява клиента със законната лихва върху средствата за периода до извършване на коригирането.

(6) Обменът на информация между изпълняващите институции и между тях и техните клиенти във връзка с коригиране на грешки се урежда с наредба на БНБ.

(7) Задължението за опазване на банковата тайна и за защита на личните данни не се прилага при предоставяне на информация, необходима за коригиране на грешки.

(Sunglasses Коригиране не се извършва, ако грешката в преводното нареждане е била причинена от клиента.

# 58
  • Русе
  • Мнения: 7 792
R0ksi,   bouquet

# 59
  • Мнения: 1 517
Ситуацията е горе-долу следната:"
 мацката от небрежност и по погрешка е изхарчила част от пари, които не са нейни; знаейки вече, че останалата сума не е нейна, няма претенции към тези пари, просто в момента няма нужната за връщане сума и не иска да ги връща. "Нека и служителката да си бръкне в джоба, за неудобството, което ми е причинила".

# 60
  • Мнения: 1 517
За тези, които се интересуват: запорираха въпросната сметка и сега ще не ще, май трябва да ги върне. Не можела да ползва сметката, докато не се получат постъпления, достатъчни да покрият разликата от 75 лв.

# 61
  • Мнения: 656
 Thinking
Значи нямайки право да бръкне в сметката да си ги извади без разрешение от титуляра, банката просто и е запорирала сметката.
Какви тогава са основанията на една банка за запорира сметка по собствено решение (непроизтичащо от други догови) и как документално е оформила отказа на титулярката на сметката да върне парите?

(Интересувам се)

Общи условия

Активация на акаунт