как да отворя магазин?

  • 19 253
  • 21
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 418
Най-добре си наеми човек,който да ти свърши работа по регистрирането.
Обикновенно повечето имат познати и процедурата минава по-бързо.
Така ще си спестиш всичките по-горе изброени проблеми.
Аз наскоро отидох по етапен ред да ми одобрят проекта в ХЕИ,и въпреки,че всичко ми беше наред-ме върнаха.
Когато обаче отиде архитекта нещата се оправиха.
Нямаш ли хора-забрави!
Това е жалката истина.
Запаси се с много търпение.

# 16
  • Мнения: 205
Ако магазина има проект-ок.
С него отиваш в енергото, ВиК.
Там ти правят становища.
ХЕИ мисля,че не трябва(но не съм сигурна).
Пожарна.
Регистрираш се в НАП,НОИ.
Даваш накрая цялата документация на надзорна комисия да ти узакони обекта.
Всичко това-около1500-2000лв.+много време и нерви.
Ако те устройва-дерзай!

не са толкова парите за разходи,не ти е задължително да ходиш и до енергото и вик,може да плащаш консумативите и на хазяина с разходен ордер,а най важния документ който ти трябва в общината е разрешително за ползване,но общината е накрая първо нап,хеи

# 17
  • Мнения: 1 418
Да,може,но тогава няма да ти се водят разход на фирмата.

# 18
  • Мнения: 420
Доколкото разбирам те интересува как започва да работи един магазин.
Харесваш помещението.
Предполага се, че хазяите са го узаконили - това е тяхна грижа.
За нехранителни стоки не са нужни специални разрешителни допълнително.
В ХЕИ е нужна регистрация, ако продаваш опасни за здравето химикали например - бои, разредители и т.н., за козметика не съм сигурна - трябва да провериш.
Правиш договор за наем с хазяите - има някои тънкости, които е добре да се впишат в договора /пиши на лични, ако те интересува/, добре е да завериш този договор пред нотариус - срещу 20-30 лева ще си спестиш доста неприятности и най-вече се застраховаш срещу мераците на хазяите да качват наема когато им скимне.
Обзавеждаш и подреждаш магазина по твой вкус.
Ако имаш регистрирана фирма, купуваш си касов апарат.
Носиш го в сервиз да го въведат в експлоатация.
Слагаш на вратата на магазина табелка с името на фирмата, адрес, работно време, отговорно лице и т.н.
Отиваш в данъчното и попълваш един формуляр, че откриваш нов обект.
След няколко дни данъчните посещават обекта, попълват едни техни си формуляри и това е.
Междувременно докато те посетят имаш право да работиш,но задължително използваш касовия апарат.
Ако желаеш можеш да прехвърлиш партидите за ток и вода на твоята фирма, но ако става въпрос за малка сума месечно, не си струва разходите и разкарването до офисите им.
В НОИ се регистрират трудовите договори и се плащат осигуровките.
За препоръчване е да имаш счетоводител, който от тук нататък да се занимава с данъчните и НОИ.

Зареждането зависи от това, какво ще продаваш.
Първоначално сама ходиш по складовете и там донякъде ти помагат да се ориентираш какво да купуваш.
За някои видове стоки /предимно хранителни, донякъде козметика/, като първоначално зареждане и "Метро" става.
Постепенно доставчиците сами откриват магазина ти и започват лично да те посещават.
Останалото е свързано с твоите лични качества и способността да се ориентираш на пазара.

Успех!

# 19
  • Мнения: 1 378
Мерси,
като че за начало предпочитам масова Simple Smile
Аз нямам магазин , но имам приятелка която има магазин за масова козметика.Та да ти кажа , на грешен път си. Не зареждай това което се продава в супермаркетите.Всяка жена докато пазарува домати и сирене, си купува боя за коса, шамплоан и т.н. Освен това те могат да си позволят да държат по ниска цена за разлика от малкия магазин.На кого ще разчиташ тогава.Казвам ти го от примера които имам. Това с малкия магазин можеше да проработи преди 10 години.Вече не.

# 20
  • Malgrat de mar
  • Мнения: 131
Мога ли да ти споделя моят опит.Касае се за хранителен магазин преди 2 години.Вярвам в твоя случай да е по лесно!Аз съм си записа всички стъпки през които минах.Магазина не е под наем,а собствен.
Предполага се, че хазяите са го узаконили - това е тяхна грижа.
Това не винаги е така.Често те гледат бързо да го дадат под наем с не добре уредени документи.А ако е работило като нещо друго?Сигурно ли е че няма да искат от общината смяна на предназначението?Там трябва да провериш първо!
1.Архитектурни планове-наложи се на ново да се правят ,защото помещението беше     регистрирано като сладкарница.
2.Договор с енергото-за да пуснат тока
3.Договор с ВИК
4.договор с топлофикация-в твоя случай не трябва според мен тези трите етапа
5Пожарната-носят се проекти за СЪГЛАСУВАНЕ-срок 1месец
6.ХЕИ-носят се проекти за СЪГЛАСУВАНЕ-срок 1 месец
7.Общината-носят се СЪГЛАСУВАНИТЕ проекти със становищата от ХЕИ и ПАБ +договорите от ВИК и Енергото,от там ме накараха да мина през строителен надзор
8.Строителен надзор-защото помещението беше регистрирано като сладкарница и трябваше в регистрите да се оправи като магазин
         8.1взех някакво писмо от агенцията по кадастър-става за 10дни
         8.2занесох писмото в ДАК-получих удостоверение след 10 дни
  След месец  от строителния надзор си взех документация за новия обект
         8.3Наема се технически ръководител на "строежа" които да подпише АКТ15
         8.4документите се връщат на строителния надзор за подписи
         8.5ХЕИ-подава се молба за въвеждане в експлоатация.От там се получава становище    за   ДПК
         8.6.Лаборатория към ХЕИ-замерват фактори на работна среда.
         8.7.ПАБ-подава се молба за въвеждане в експлоатация.+пожарогасител
         8.8Фирма за мерене на импеданс на контактите?????и такава щуротия искат от строителния надзор и заедно със всички документи от ХЕИ и ПАБ до ги занеса.Те си ги носят в общината и след 5дни взимам удостоверение за въвеждане в експлоатация на СТРОЕЖ"магазин за хранителни стоки"
9.ХЕИ-подава се молба за регистрация на търговски обект-15срок
10.Община-подават се документи за регистрация на т .обект-срок 1месец,но стана за 15дни
11.данъчното-обявяваш че почваш работа.
Мой съвет -търсете помещение което да е регистрирано като магазин за да не ви въртят през сроителен надзор.И преди да го наемете питаите в общината какви документи ще искат,за да знаете дали да го наемете.В заключение-вадих документи около 6 месеца,просто не плащах наем и не бързах.Доста хора прескачат някой инстанций на своя глава-аз непосмях.

# 21
Мерси,
като че за начало предпочитам масова Simple Smile
Аз нямам магазин , но имам приятелка която има магазин за масова козметика.Та да ти кажа , на грешен път си. Не зареждай това което се продава в супермаркетите.Всяка жена докато пазарува домати и сирене, си купува боя за коса, шамплоан и т.н. Освен това те могат да си позволят да държат по ниска цена за разлика от малкия магазин.На кого ще разчиташ тогава.Казвам ти го от примера които имам. Това с малкия магазин можеше да проработи преди 10 години.Вече не.

 Ами незнам...
смятам да отварям магазин около мястото където живея (бели Брези) ,тъй като йивея тук,и знам че наистина няма голям избор наоколо- Бели Брези,Гоце Делчев,Дойран.Има една барака ,и има един хранителен магазин където можеш да си купиш само нещо от марката Даф..

 А този магазин който възнамерявам да правя няма да е от най-масовите,ще гледам да е голям,да има много неща,мисля и да започна и с козметика на Maxfactor,Loreal,Mayballine ..разбирам от козметика и ми харесва,така че ще вложа доста усилия за снабдяването на магазина със хубава козметика...

 Но първо трябва да премина през неприятните етапи,за които бяхте така добри Simple Smile да ми обясните подробно  за да отворя магазина .   bouquet   bouquet   bouquet   bouquet   bouquet   bouquet   bouquet

Последна редакция: ср, 21 мар 2007, 17:39 от asena

Общи условия

Активация на акаунт