Задача за 3 клас - моля за съдействие

  • 6 915
  • 40
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
Моля за помощ  за решаването на следната задача:

 " Намерете обиколката на квадрат със страна 80мм. Намерете страната на равностранен триъгълник със същата обиколка."

Задачата е дадена на третокласник, който е стигнал до решението, че страната на триъгълника е 106мм, направил е проверка и е видял, че не излиза.
Учителката е допълнила отговора - 106/2остатък/ и е оценила задачата като неправилно решена.

Моля Ви за правилно решение на задачата.

# 1
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Условието на задачата да не е сбъркано – да не е първо триъгълника страната 80 мм

# 2
Условието е зададено точно по начина, по който го цитирам - то затова има и проблем.

# 3
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Не казвам, че сте сбъркала, просто това е възможната грешка или страната на квадрата да е 90 мм

# 4
  • Мнения: 8 242
Правилно е отговорила учителката - отговорът е 106 и 2 остатък.
Просто в 3ти клас не делят с точност след запетаята, а с остатък:

80 х 4 = 320 мм
 320 : 3 = 106
-
 3
   20
-
   18
   2 - остатъка

# 5
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
106 : 3 с две остатък помислих че е отговора на детето.
Иначе точно така дори в 4 клас пишат с остатък

# 6
  • Мнения: 8 242
Не че имам третокласник  Crazy Просто споменииииииии .. А така си обичах математиката  Blush

# 7
  • Мнения: 1 426
Те очевидно учат точно деление с остатък - затова учителката е казала, че е грешна

# 8
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Аз имам петокласник и се учудих /ама кой не чете/ че учителката е допълнила. Та се сещам на една родителска среща една майка точно за това питаше и казва “Аз като хвана калкулатора .......... и излиза отговора със запетайка и после цифри и се чудя това как да го обясна” Учетелката   Shocked      и аз и казвам. Просто оставете калкулатора настрана”

# 9
Става въпрос за геометрична задача, а не за просто деление на числа - как може да се начертае триъгълник с дължина на страната 106/2ост./мм?

# 10
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Просто искат да ги накарат да мислят, за начина на изчисление

# 11
  • Мнения: 8 242
Става въпрос за геометрична задача, а не за просто деление на числа - как може да се начертае триъгълник с дължина на страната 106/2ост./мм?

Ама в условието не се казва да се НАЧЕРТАЕ, а да се НАМЕРИ страната..
Просто е сметнала за грешно, като не е определил, че има 2 остатък.. Т.е. не е извършил правилно деленето..

# 12
Просто искат да ги накарат да мислят, за начина на изчисление

Точно по пътя на разсъжденията той стига до извода, че не може да има триъгълник с такава дължина на страната -  106/ 2ост/мм.
Не са решавали в клас подобна геометрична задача, няма такава и в учебника, нито сме се натъквали на подобна задача в сборниците, които сме преметнали досега.


# 13
  • Мнения: 3 914
Просто искат да ги накарат да мислят, за начина на изчисление

Точно по пътя на разсъжденията той стига до извода, че не може да има триъгълник с такава дължина на страната -  106/ 2ост/мм.
Не са решавали в клас подобна геометрична задача, няма такава и в учебника, нито сме се натъквали на подобна задача в сборниците, които сме преметнали досега.



Е ,стига де,ами точно ти си тази ,която трябва да му обясни,че това е математиката,трябва да се научи първо да дели с остатък,за да стигне един ден до десетичната запетая,в този случай вече имаме страна равна на 106,66667.

# 14
javascript:void(0);
3580мм=8см  javascript:void(0);
bouquet Joy Joy Joy   8.4=32   32:3=10 и 2 остатък или 10,(6)javascript:void(0);
Moneyjavascript:void(0);javascript:void(0);
newsm30 smile3502 smile3503
newsm44 newsm30

# 15
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
javascript:void(0);
3580мм=8см  javascript:void(0);
bouquet Joy Joy Joy   8.4=32   32:3=10 и 2 остатък или 10,(6)javascript:void(0);
Moneyjavascript:void(0);javascript:void(0);
newsm30 smile3502 smile3503
newsm44 newsm30

Задачата е в мм и затова е 106 мм отг с ост. 2

# 16
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Разбира се, че решават задачи с остатък. И точно затова е такава задачката, за да се види, дали ще се усети детето. Та права е duhi_puhi, че се касае за числов израз, а не за чертожен.


Сега ще я дам на моята 3-токласничка и след малко ще докладвам какво е решила Wink

П.П: Математиката не й е силна и любима дисциплина  Confused

# 17
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
след съответно чудене, дивене и щуране...  Crazy
ОТГ. 106(ост.2)

# 18
  • Мнения: 2 716
А те учат ли делене с остатък? Защото задачата сама по себе си не е сложна. Мога да я дам на математика в къщи, ако искаш.

# 19
  • Мнения: 1 640
Учи се деление с остатък в 3 клас,затова и задачата изисква точно това: 320мм:3/равни страни/=106/ост.2/.Така е трябвало детето да запише втората част от решението.Делението с остатък се изучава с цел подготовка за точно деление на по-гол.числа-трицифрено  делено на едноцифрено,после на двуцифрено и т.н.,докато в 4 кл. се стигне до деление на многоцифр.числа.

# 20
  • Мнения: 1 100
Е, не виждам какъв е проблемът?
Учат ли деление с остатък? Учат. Тогава с какво не си съгласна?
Задачата е лесна. Май трябва да седнете и да си научите и двамата урока с остатъците.

# 21
Е, не виждам какъв е проблемът?
Учат ли деление с остатък? Учат. Тогава с какво не си съгласна?
Задачата е лесна. Май трябва да седнете и да си научите и двамата урока с остатъците.

 Miracle_girl
, няма проблем, права си, отивам да покажа как се чертае отсечка с дължина 106/2ост/мм.

Момичета, благодаря Ви за времето, което отделихте и изразихте мнение.

# 22
  • Мнения: 2 567
И моята е трети клас, но до сега(а вече е почти на края на учебника), задача с остатък не е имала. Имала е всевъзможни видове на деление на трицифрено с едноцифрено, но не и с остатък. И в сборника, по който решава пак няма. Направо ме изненадахте с този остатък. Не, че е нещо сложно, но все си мислих, че програмата за един и същи клас е една и съща въпреки различните издателства.

# 23
  • Мнения: 143
Кое издателство няма деление с остатък? Моята дъщеря решаваше много такива задачи миналата година.

# 24
  • софия
  • Мнения: 4 965
мале,малеееее какво ме чака! ooooh!
ами ще ви следя щото ако мойта щерка на мен разчита за математика -  ще учим заедно, то се е видяло.и това пък за различните учебници.....мале малееее....

# 25
  • Мнения: 2 567
Кое издателство няма деление с остатък? Моята дъщеря решаваше много такива задачи миналата година.

Учебникът на Просвета и сборник на Слово.

# 26
  • Мнения: 1 100
Е, не виждам какъв е проблемът?
Учат ли деление с остатък? Учат. Тогава с какво не си съгласна?
Задачата е лесна. Май трябва да седнете и да си научите и двамата урока с остатъците.

 Miracle_girl
, няма проблем, права си, отивам да покажа как се чертае отсечка с дължина 106/2ост/мм.

Момичета, благодаря Ви за времето, което отделихте и изразихте мнение.


Е, къде ти е проблемът?
Всъщност, знам къде е.  Wink

# 27
  • Мнения: 143
хм, нашия учебник беше на булвест като че ли.. аз бих питала госпожата за това, защото мисля, че наистина се придполага да делят с остатък в 3 клас.. но не е сигурно де, кой ги знае..

# 28
  • Мнения: 2 567
Ами аз говорих с една позната, на която детето е 4 клас и са и миналата и тази година по учебници на Просвета. Тя ми каза, че в трети клас не са учили с остатък. Чак в началото на четвърти. Аз отдавна знам, че на Просвета нивото е по ниско от това на Булвест и Слово, ама не очаквах, чак такива липси да има. Добре, че тази година само математиката ни е на Просвета.

# 29
Е, къде ти е проблемът?
Всъщност, знам къде е.  Wink
E, има-няма 4 денонощия/ 1 остатък/ и успяхме да се разберем.

хм, нашия учебник беше на булвест като че ли.. аз бих питала госпожата за това, защото мисля, че наистина се придполага да делят с остатък в 3 клас.. но не е сигурно де, кой ги знае..
Няма съмнение, че са учили деление с остатък, но въпросът е при деление на мерни единици допуска ли се да има остатък. Все пак има мерни единици и за дължини по-малки от мм, тегло по-малко от грам, време по-малко от секунда и т.н. И ако третокласниците не са учили толкова малки мерни единици, би трябвало да не им се дават такива задачи - те просто не са за тях. Другата вероятност е, че условието на задачата е сгрешено.

 pfy, много ще съм благодарна да попитате Вашата учителка за тази конкретна задача, ако е удобно разбира се.

# 30
  • София
  • Мнения: 163
" Намерете обиколката на квадрат със страна 80мм. Намерете страната на равностранен триъгълник със същата обиколка."

Задачата е дадена на третокласник, който е стигнал до решението, че страната на триъгълника е 106мм, направил е проверка и е видял, че не излиза.
Учителката е допълнила отговора - 106/2остатък/ и е оценила задачата като неправилно решена.

Егати безумието. За пореден път се убеждавам, че в училище не се опитват да научат децата ни да мислят. Все пак тази задача не е (80 * 4) / 3. Тук са се 'опитали' да вложат смисъл в тези числа, но резултатът е абсурден. Иначе незнам как бих постъпила аз в тази ситуация. Незнам дали има смисъл да се говори с учителката на детето. Просто бих му обяснила, че тази задача е некоректно написана и се гордея с него защото се е замислил над това. 

# 31
  • Мнения: 1 586
E, има-няма 4 денонощия/ 1 остатък/ и успяхме да се разберем.
Grinning Много на място ирония.

За мен тази задача е некоректно зададена за третокласник, а още по-некоректна е поправката и решението на учителката. Вместо да похвали детето, че не решава автоматично, а мисли по задачата, тя я счита за неправилно решена и дава несъвместим с термините на условието на задачата отговор. Сега си мисля, че бих отишла да си поговоря с тази учителка и то не за решението на задачата, а за да я помоля да уважава мислещите деца, понеже това е важното за мен в обучението по математика. Обаче детето ми е още малко и не знам като тръгне на училище дали ще ми се разправя с такива неща (визирам разговори с такива учители, не задачите по математика изобщо) Simple Smile.

Пипита, писали сме почти едновременно Simple Smile.

# 32
  • софия
  • Мнения: 4 965
E, има-няма 4 денонощия/ 1 остатък/ и успяхме да се разберем.
Grinning Много на място ирония.

За мен тази задача е некоректно зададена за третокласник, а още по-некоректна е поправката и решението на учителката. Вместо да похвали детето, че не решава автоматично, а мисли по задачата, тя я счита за неправилно решена и дава несъвместим с термините на условието на задачата отговор. Сега си мисля, че бих отишла да си поговоря с тази учителка и то не за решението на задачата, а за да я помоля да уважава мислещите деца, понеже това е важното за мен в обучението по математика. Обаче детето ми е още малко и не знам като тръгне на училище дали ще ми се разправя с такива неща (визирам разговори с такива учители, не задачите по математика изобщо) Simple Smile.

Пипита, писали сме почти едновременно Simple Smile.

случка от моето детство:

в 5 или 6 клас-не помня точно.Задача по геометрия.Правим яростно контролно само с една задача - или я решаваш или не , с една дума достатъчно сложна.не бях от най силните ученици но баща ми винаги ме карал да мисля логично.Решавам задачата на 20 мин. - отговорът -правилен -двойка, учителското уточнение- трябвало по-друг начин....и аз съкрушена.Разказвам на татко показвам контролното - всичко 6, баща ми се чуди и се мае.Държа да отбележа че от всички ученици никой не беше решил задачата не само по моя начин ами и изобщо.

Баща ми дойде да се разправя , а той е от тези дето не беше стъпвал в училище,затова и ме трогна постъпката му. В последствие голям скандал се развихри, ама това е друга история.Учителката искаше да ми пише 6, но баща ми и каза че не е дошъл да ми изкарва оценките, а за да даде ясен сигнал на Госпожата че може би не и е там мястото, след като не може да мисли......и накрая и каза че а ми е написала 6 на въпросното контролно, а я е погнал  с жалби в инспектората и проверки.....,щото аман от учители мекотели без позиции...

Чувствах се горда и защитена защото ми признаха задачата за вярна......

# 33
  • Мнения: 1 100
Е, къде ти е проблемът?
Всъщност, знам къде е.  Wink
E, има-няма 4 денонощия/ 1 остатък/ и успяхме да се разберем.

хм, нашия учебник беше на булвест като че ли.. аз бих питала госпожата за това, защото мисля, че наистина се придполага да делят с остатък в 3 клас.. но не е сигурно де, кой ги знае..
Няма съмнение, че са учили деление с остатък, но въпросът е при деление на мерни единици допуска ли се да има остатък. Все пак има мерни единици и за дължини по-малки от мм, тегло по-малко от грам, време по-малко от секунда и т.н. И ако третокласниците не са учили толкова малки мерни единици, би трябвало да не им се дават такива задачи - те просто не са за тях. Другата вероятност е, че условието на задачата е сгрешено.

 pfy, много ще съм благодарна да попитате Вашата учителка за тази конкретна задача, ако е удобно разбира се.


Иди при учителката да ти обясни. Аз до 7 клас по-малко от 6 по математика не съм видяла, та моето време е минало.  Wink

# 34
  • Мнения: 279
Вярно,в трети клас се учи деление с остатък,обаче да не ви казвам колко пъти съм откривала грешки в помагалата на сина ми.

# 35
Е, не виждам какъв е проблемът?
......
 Май трябва да седнете и да си научите и двамата урока с остатъците.

Мила Miracle, понеже доста назидателно ме отпрати да си науча урока, аз се амбицирах и ето какво свърших:

http://images17.snimka.bg/003069114.jpg

А иначе всички знаем, че отличната оценка не е единица мярка за отлични знания, както и че шестиците по математика в различните училища се защитават от различни по обем знания.

Извинявам се на всички, които ще отделят време да прочетат това, но искам да ви кажа,че тази наглед доста глупава случка свързана с лош късмет, стана причина детето ми да намрази математиката, а толкова добре се справяше...



# 36
  • Мнения: 1 100
Е, не виждам какъв е проблемът?
......
 Май трябва да седнете и да си научите и двамата урока с остатъците.

Мила Miracle, понеже доста назидателно ме отпрати да си науча урока, аз се амбицирах и ето какво свърших:

http://images17.snimka.bg/003069114.jpg

А иначе всички знаем, че отличната оценка не е единица мярка за отлични знания, както и че шестиците по математика в различните училища се защитават от различни по обем знания.

Извинявам се на всички, които ще отделят време да прочетат това, но искам да ви кажа,че тази наглед доста глупава случка свързана с лош късмет, стана причина детето ми да намрази математиката, а толкова добре се справяше...






И все пак не виждам проблем да бъде решена задачата. Какво от това, че не се получава цяло число? Решавала съм много такива задачи, и то геометрични.

# 37
  • Мнения: 2 716
Galia-11   smile3501
Ей това наричам аз истински инат.

# 38
  • Мнения: 1 100
Galia-11   smile3501
Ей това наричам аз истински инат.

В интерес на истината, аз също бих постъпила така. Видях, че в учебната тетрадка на моя брат ( 1 клас) при решаване на текстови задачи групово, госпожата е направила грешка. Моят брат е казал верния отговор, но тя е казала, че е грешен. Есента, на 15 септември ще цъфна с уч. тетрадка за 1 клас при госпожата, като пролетно кокиче.  Laughing

# 39
  • Мнения: 984
 smile3501 smile3501 / браво, много ми се иска и мойта майка да беше като теб. Нека да спрем да бъдем оФце, а да си отстояваме правата. Мисля, че сина ти трябва да се гордее с теб и да се амбицира още  повече и  докаже на учителката, че е по-мислещ от нея, утре може и делят двама човека и половина и отговора пак ще е верен, нали

Последна редакция: вт, 05 юни 2007, 11:46 от kiki77

# 40
  • В офиса
  • Мнения: 3 979
106 (ост. 2)  Laughing и после вой до бога как учителите трябвало да се уважават. Една такава гъска да се падне на детето ми няма да ходя да се разправям, ами директно ще му обясня, че навсякъде има тъпи и посредствени хора и че е много жалко, че точно учителката му по математика е такава (тука надълго и на широко мога да му разказвам как се завършва мат. и инф.  от някои хора Laughing ) Да не й обръща внимание, аз оценки не ща, ще се занимаваме вкъщи. Даже бих се замислила дали да не подам молба да не посещава часовете по математика, а да се яви на изпит пред комисия. Това ако много се издразня и детето ми е някакво супер добро, де.

Общи условия

Активация на акаунт