Когато нарушават потребителските ви права

  • 6 322
  • 69
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 492
Когато нарушават потребителските ви права не оставяйте нещата без последствия .
Пускам темата , за да се възползвате от опита , който натрупах днес .
Закупих обувки от магазин на Ал . Стамболийски 27 - Roberto Lenzi . Обувките ги обух точно веднъж - минах около 200 метра и падна първо едната капачка , а в последствие видях , че и подметката е тръгнала да се разлепя . Веднага ги свалих , днес ги занесох в магазина с гаранционната карта . Отказаха да ги приемат с мотива , че това не се покрива от гаранцията .
Тъй като по начало не съм конфликтна личност мислех да си изляза и да ги занеса на ремонт и да не се занимавам повече .
Но търпението ми много бързо се изчерпа след " разговор " с персонала , които не само ме излъга , че не може да се свърже с управителката на магазина , но и се държеше твърде нагло и предизвикателно .
Веднага телефонирах на моя позната и тя ме насочи какво трябва да направя . А трябваше просто да се обадя на телефон 0700 111 22 - Комисия за защита на потребителите .
Много ми беше приятно да наблюдавам наглия персонал докато говорех на спикър фон ( за да чуят точно какви са им нарушенията ) Казаха , че още същия ден ще им пратят проверка и ако моята жалба се потвърди акта е в размер от 500 - 5000 лв .
За да съм сигурна , че това ще се случи отидох и пуснах и Жалба в писмен вид на Славейков 4 а , ет . 3 , където ми издадоха и изходящ номер на жалбата .
А за да се научат най - накрая да престанат да лъжат потребителите се свързах и с представител на фирмата Роберто Ленци , който ме увери , че въпросния търговец няма лиценз да внася тази марка и обувките са фалшификати .
Така - наскоро едно заведения бе затворено близо месец заради хранително отравяне  , колко още такива места трябва да обиколя , за да има някакъв ефект .
Моля , ви търсете си правата и не оставяйте наглите български търговци да остават ненаказани .
А просто трябваше да ми върнат парите или да да ми поемат поправката , която едва ли би била повече от 7 - 8 лв .  Sunglasses

# 1
  • Мнения: X
Браво Peace
Ама тези много нагли, бе!От къде са нередовни от всякъде,отам пък и такова държание към клиент.Дано да си получат заслуженото!Най -малкото да му затворят магазина(в което много се съмнявам) Stop

# 2
  • Мнения: 2 401
Eвала! newsm10
 И аз съм сигнализирала комисията преди време, но тогава те реагираха след един месец... ефект разбира се нямаше. Дано  нещата са се променили.

# 3
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 856
Браво Peace! Абсолютно права си, когато нарушават правата ни трябва да реагираме!

# 4
  • София
  • Мнения: 2 623
Браво миличка   bouquet Поздравления !!!
Искрено се радвам когато видя, че има и други хора,
които мислят и действат като мен  Hug
Не трябва да си позволяваме дори за минута да бъдем
един от стадото, което навело глава си блее, но само по
между си.
Сега и аз сядам да пиша жалба до Инспектората към Български пощи Simple Smile
Вчера се разтреперих от некадърни, некомпетентни и изключително
нагли служителки в пощата, но повече ме изуми как цялата опашка
застана на тяхна страна  Shocked Аз няма обаче да оставя нещата така и
да махна с ръка. Ще изискам всеки да си понесе последствията !

# 5
  • Мнения: X
jullianna,от снощи чакам отзивите ти в другата тема Hug.Там писа,че днес ще разкажеш, какво те е разтреперело вчера. Grinning

# 6
  • Мнения: 1 243
Поздравления за това,че си си потърсила правата!  bouquet
За съжаление малко хора в днешно време го правят, или поне аз така си мисля... Tired

# 7
  • Мнения: 2 759
                      Аз само се ядосвам и нищо не правя обикновено. Моля кажете дали има смисъл да се обаждам: вече два пъти в разстояние на няколко месеца си купувам прах за пране с някаква обявена цена, а на касата му чукват 5 лева отгоре... Последния път продавачките нещо ме омагьосваха докато пазарувах, та се усетих вече извън магазина... ИМах си касов бон и цената се виждаше ясно.

# 8
  • Мнения: 3 521
Браво!  bouquet

# 9
  • в ябълковата градина
  • Мнения: 1 706
Браво, така трябва. Всеки некоректен търговец се надява на липсата на търпение да се ходи по мъките.

Аз също преди 2-3 седмици имах проблеми с обувки. Тъкмо се бях настроила за разправии и трудности, но си бях решила, че до дупка ще се разправям.

Когато отидох, управителят беше там. Предложи ми да ги оставя за поправка или да си избера направо нов чифт, може и друг модел. Останах приятно изненадана.

Та така, търговците трябва да се учат на основните правила.

# 10
  • Мнения: 2 492
Не го пуснах , за да ми каже някой Браво  Laughing- а за да си го запишете този телефон и да го използвате . Така все повече търговци ще се "замислят " дали им е изгодно да са некоректни .
Все пак благодаря за подкрепата и се надявам да не ви се налага никога да ползвате такива методи и да си губите времето .
А последствия за магазина ще има ... да кажем , че действията ми не спряха само до там . Но и това е достатъчно , за да се стреснат .
Накрая едната продавачка почти разплакана ми каза " - Ама аз каква вина имам , аз само работя тук " .
Обясних й , че факта , че работи там и в магазина няма управител директно я прави представител на магазина и в случая тя е тази , която трябва да предприеме някакви мерки .
Единственото , което трябваше да направят продавачките бе да се консултират с управител , който да им даде правомощия или да ми върнат парите или да ги приемат за ремонт .
Ако аз съм управител на този магазин щях да ги уволня - защото случая можеше да се разреши без жалби и глоби на место .
Известно време живях извън България , там при подобен случай управителя на магазина не само ми се извини , а и ме компенсира за неудобството .
Да не ви казвам колко пъти съм връщала дрехи , обувки и козметика само защото не съм доволна в последсвие . Никой не ми е държал тон , а най малкото пък да ме обиждат .  #Cussing out
Е тези госпожици си го позволиха това , не се държаха адекватно ...

# 11
  • Мнения: 4 585


Браво и от мен. Аз така задействах ВИК в Айтос от Разград. Подадох жалба и копие до комисията за защита на потребителите в Бургас.
Такива представителства има във всеки областен град, телефоните им ги дават от услуги.
И нещо любопитно - продавачите са длъжни да имат дребни за ресто,
не да ви връщат в близалки. И за това има глоби.
Имате право да ви върнат сумата, да ви заменят стоката, да ви я отремонтират за тяхна сметка.
Вие избирате варианта. Винаги при покупка излизайте с надлежно попълнена гаранционна карта и касова бележка.

# 12
  • Мнения: 1 616
Поздравления и от мен! Имам един въпрос - към Комисията за защита на потребителя в какви случаи можем да се обръщаме? Имам предвид това, че тук говорите предимно за некоректни търговци, а ако получим подобно отношение в банка, поща или друго учреждение, от кого можем да потърсим помощ? И как точно можем да го направим от провинцията - само по телефона ли?

# 13
  • Мнения: 4 585




Обикновено телефонният разговор в тяхно присъствие е достатъчен. Уплашени са.
И в банката, и в пощата, сте потребител, но не на стоки, а на услуги. Обаждайте се.

# 14
  • Мнения: 2 492
След обаждането освен , че им опреснявате паметта , че всяко нещо си има последствие , трябва да довършитете започнатото , като подадете жалбата и в писмен вариант . Задължително чакате да ви дадат входящ номер на подадената жалба , за да не изчезне тя в небитието .
Едната ми колежка 10 години е работила именно по такива сигнали . Сега вече е в друга сфера , но ми каза , че всекидневно се налагат глоби и , че рядко жалбите , ако са коректни и отговарящи на истината остават ненаказани .

Общи условия

Активация на акаунт