Защо децата ни затъпяват

  • 4 340
  • 96
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 550
Самото формулиране на въпроса-"тъпи деца",малко ме дразни.Какво значи"тъп"?Според мен означава необразован или се лъжа newsm78.Децата ни не са и не могат да се нарекат такива ако се стремят да научават повече и се развиват във всяко едно отношение,щом притежават любознателността и стремежа  и възможността да научават повече.не може да се сравнява днешното поколение с бабите от село,които копали или там нещо друго.Прогреса е навсякъде,тогава защо и тези толкова интелигентни баби не се научат да работят на компютър,почти във всеки дом има такъв?!

# 91
  • Мнения: 1 470
RadostinaHZ, изобщо не съм съгласна и не смятам, че измислянето на вицове е духовно упражнение. Според нито една философска система, и в частност, естетическа, творчеството е нещо отделено от  всякаква познавателност, върху която да стъпи, за да може да има концепция, която да изразява. Тоест - първо са знанията, после е овладяването на техниката, а накрая идва въпросното творчество. Съгласете се, че едно неграмотно написано стихотворение, чието съдържание няма никаква дълбочина по простата причина, че творецът му е решил да става "писател, а не читател", не може да се нарече духовно изживяване.
    Извинявай много,но няма да се съглася с теб!!!Познавам твърде много така наречени ИНТЕЛЕКТУАЛЦИ,които смятат че като са научили във университета как се пишат стихове,как се рисува картина или пр.са постигнали върхът на изкуството...А ти познаваш ли ги?!Първо идва потребността да се изразяваш,под някаква близка до същноста ти форма,след което идва насърчението от родителиете,или учителите,след което идва научаването на различните видове техника,изборът на такава сам за себе си,израстването,осъзнаването,самодоказването,преживяването на нещо си там,вдъхновението от преживяното,и тогава идва истинското искуство...То е родено от потребноста на даденият човек,а не от околните му...А знанията са само възможностите да избереш най-близкият изказ...

# 92
  • Мнения: 3 740
Самото формулиране на въпроса-"тъпи деца",малко ме дразни.Какво значи"тъп"?Според мен означава необразован или се лъжа newsm78.

Лъжеш се. Wink "Тъп" означава нежелаещ да се образова, нелюбопитен, нелюбознателен, нечувствителен към света и хората.

Децата ни не са и не могат да се нарекат такива ако се стремят да научават повече и се развиват във всяко едно отношение,щом притежават любознателността и стремежа  и възможността да научават повече.

Тук съм съгласна, но само ако съществува това ако...

не може да се сравнява днешното поколение с бабите от село,които копали или там нещо друго.Прогреса е навсякъде,тогава защо и тези толкова интелигентни баби не се научат да работят на компютър,почти във всеки дом има такъв?!

За последните 40 000 години хората не са станали нито по-умни, нито по-глупави. Просто животът в различни условия изисква различни умения и знания. Само не ми е ясно защо смяташ копането за по-проста работа от щракането на копчето на компютъра. За да се научиш да копаеш, трябва сръчност, координация, физическа сила, умение да боравиш с определен инструмент... Отделно, самият процес на копане провокира наблюдателността на детето - различните видове почва изглеждат различно, миришат различно, съпротивляват се различно, от тях изскачат различни червейчета, буболечки, личинки... Това е цял свят - провокация за аналитичното мислене и въображението - стига да имаш очи да го видиш. Разбира се, ако целият ти живот премине само в копане, няма да се развиеш особено. Но същото е и ако мине само в гледане на филми на компютъра.
Колкото до бабите, които не могат да се научат да работят с компютър - ако имаха тази възможност като деца, щяха да се научат, бъди сигурна. Просто в човешкия живот има периоди, в които обучението е естествено засилено - в детството, например.
Впрочем, майка ми овладя компютъра на 60 години. Wink

# 93
  • София
  • Мнения: 62 595
За времето си копането е било напреднала, висока технология. Защото е давала възможност да се обработва повече земя за едно и също време от един човек.

# 94
  • Мнения: 3 146

    Извинявай много,но няма да се съглася с теб!!!Познавам твърде много така наречени ИНТЕЛЕКТУАЛЦИ,които смятат че като са научили във университета как се пишат стихове,как се рисува картина или пр.са постигнали върхът на изкуството...А ти познаваш ли ги?!Първо идва потребността да се изразяваш,под някаква близка до същноста ти форма,след което идва насърчението от родителиете,или учителите,след което идва научаването на различните видове техника,изборът на такава сам за себе си,израстването,осъзнаването,самодоказването,преживяването на нещо си там,вдъхновението от преживяното,и тогава идва истинското искуство...То е родено от потребноста на даденият човек,а не от околните му...А знанията са само възможностите да избереш най-близкият изказ...

Аз пък съм напълно съгласна с теб по въпроса за потребността и как се стига до това да твориш!!!
Просто въпросните интелектуалци, които се провъзгласявмат за такива в България, не зная изобщо защо набъркват демата "интелектуалец" в изкуството. Двете нямат нищо общо, поне според хуманитарните науки. Не познавам много, но тези, които познавам, не са много за хвалене.

# 95
  • Мнения: 550
От къде започнахме ,до къде стигнахме! LaughingТемата беше,че децата затъпявали,защото прекарвали по цял ден в училище,занималня и им оставало малко свободно време...поне се опитвах да се придържам към поставената тема.неуместно е според мен да се сравняват компютри със земеделска работа,но въпроса е главно  за интелектуалния потенциал ,не че не е възможно компютърните технологии да са в помощ на земеделското стопанство.Нямам нищо против работата с мотика,търмък и други земеделски сечива,истина е,че  за вършиш тази работа е нужна известна техника и познания,но и децата от селата ходят на училище и тези занимания ще са им по -полезни от това да работят с мотиката.По-добре е децата да ходят на училище ,занималня,тренировки,да учат извънкласно някакъв език или нещо друго,което ще ги развие и физически и интелектуално. Peace

Аз знам,че моето дете се развива бързо,умно е,всичко му се отдава по-добре,научи се да брои не само с моя помощ,но главно с помощта на заниманията му с компютъра!Имаме и много книжки,които са ни любими дружки,когато си лягаме да спим ,или просто за да ги подържи в ръце или да разкаже сам по картинките ,каквото си спомня от приказката! Понякога добавя и по нещо от себе си! Hug
Не вярвам да има дете,което заслужава да бъде наречено "тъпо"Не вярвам да има майка,която да каже за детето си такова нещо!

# 96
  • Мнения: 67
Въпросът не е съвсем правилно формулиран. Тъпи деца няма. Всеки родител /или почти всеки/ прави всичко възможно поне в първите седем години да събуди интереса на детето към света, към книгите, към мисленето. Проблемът идва след това в училище, където всички тези умения не само, че не се ценят, но се полагат усилия да се заличи това и да направят от децата ни безмозъчни машини, които трябва да наизустят и да възпроизвеждат безумни неща плод на нечий болен мозък. В училище умението да мислиш и да анализираш, да изказваш собственото си мнение не се цени. С  всяка измината година учебниците стават все по ужасни и все по претрупани с факти и материали, които детския мозък трудно успява да разбере, запомни , а да не говорим да се замисли върху тях. Изпити и тестове са направени по тази схема- запаметяване на даден материал без почти никакво вникване и разбиране и дословното му възпроизвеждане. Програмата в училище е толкова натоварена, че всеки час се предава нов урок без почти да се говори и разсъждава по миналия. Нормално е когото мисленето и собственото мнение не се толерират в училище, децата да карат по най лесния път.

Общи условия

Активация на акаунт