За учителите, стачката, бюджета и... едно решение, може би...

  • 5 583
  • 145
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 186
Мили момичета,вярно е,че всеки има право на мнение. Та и аз да изкажа моето. Колкото и да е вярна приказката,че отстрани се вижда най-добре,аз не съм съгласна с нея.Защото само този, който  е влизал в час с дневник и наистина е водил часове знае каква е действителността. Това,което беше училището по мое време и още по-отдавна,няма нищо общо с днешното училище. И децата не са същите.Предполагам,че много бихте се учудили,ако можехте да видите собствените си деца в училище,без те да знаят,че са наблюдавани. За всеки родител неговото дете е най-доброто и най-умното,най-възпитаното.... Но и децата,както и ние възрастните,във всяка една ситуация е различно. А представете си много такива различни индивидуалности събрани на едно място. Ужасна заблуда е това,че учителската професия е лесна работа. А що се отнася до ваканциите....И при най-добро желание не могат да се съберат 4 месеца! Смехория! А ако лятната ваканция започва на 1.07 за учениците от горен курс,то учителите дават дежурства в училищата до края на месец юли и на 1.09.отново са на работа. Другите ваканции лесно се смятят. Нулева година? Не вярвам. Защото,колкото и странно да звучи, и учителите да притеснени за децата. Но дали едно дете има знания не зависи само от учителите. Те не са "знайностанции"-спираш в училището и ти наливат знания. Да,те могат за мотивират,но не са магьосници.Още много може да се сподели за учителите.Но да не прекаляваме.
Peace Peace

# 31
  • Мнения: 235
 Влизам им в положението на учителите, но вече 2ра седмица сина ми не ходи на училище. И понеже аз съм на работа, кой го знае къде скита по цял ден... И хич даже не мисли за училище, а като тръгнат отново  на учителите им е лесно- ще му тръснат на самоподготовка всичките уроци , които пропуснаха. Да му мислят пак децата!

# 32
  • Мнения: 50
ние им влизаме в положение на учителите,а те на нас родителите влизат ли???Защото потърпевши от всичко това са нашите деца

# 33
  • Мнения: 248
Според мен, напълно е възможно да дигнат заплатите на учителите с 50 %. Смятам, че толкова пари има. Заплащането на помощния персонал би трябвало да е различно от това на учителите, т.е. там увеличението може да не е толкова голямо. Учителите биха могли да си докарват допълнително пари, като се върнат кръжоците, извънкласните форми на обучение, занимални и т.н. Част от тези пари могат да идват и от родителите.
Също така МОН може да направи едно обучение на учителите и директорите относно програмите и проектите по линия на Европейския съюз, откъдето също може да дойде финансиране. Както стана известно, България е единствената страна от Евросъюза, която не е усвоила пари в сектор "Образование". От тези фондове могат да се получат както допълнителни доходи за педагогическия персонал, така и обновяване на училищата, оборудване с нова техника, периодично обучение на учителите и директорите, по-добро образование за децата.

Да се надяваме, че нулева година няма да има, защото потърпевшите ще сме ние и децата.

# 34
  • Мнения: 44
Здравейте!
Пристрастен съм и за това е малко противопоказно да се намесвам. Но трудно издържам вече две седмици, а тази намеса  е безплатна и не може да се прекъсне.
Всички, включително колегите ми и профсъюзите са се хванали за тези 100% и забравят да изяснят какво стои зад тях и евентуално за какво друго биха били разменени.  А това са : учебници и учебни помагала, канцеларски материали, Интернет достъп , компютърна техника, софтуер. Това аз си го купувам сам, а това са си  оръдия на труда /средства за производство/, без да съм представител на свободна професия и във вреда на семейството си. Друга такава категория работещи няма.
Всички са се хванали за конкурсите, а по какви правила? Кой ще ги създаде и контролира. Те трябва да са строго обективни, а кой човек е такъв през цялото време?
 Кои са измеримите критерии за добър  учителски труд? И моля да се прави разлика между преподавател и учител! В учителския труд има 50% възпитателна работа. Кой и как ще измери резултатите от нея? И кога, защото става дума за заплащане? Например за уважението към човешкия живот. Има и други пак възпитателни цели , които се изясняват на смъртния одър. На небето или в ада ще ме търси  комисията да ми увеличи трудовото възнаграждение?
Знам, че това не трябва да го пиша, но няма да съм аз, ако не го направя. Стачка е! Смисъла й е да вреди, да пречи, да тормози и застрашава. Седнали да плачат и да търсят одобрение от засегнатите.  Това е несериозно, а и вредно. Какво щели да правят децата? Ами това ,което правиха цяла лятна ваканция - най-добрата учебна дейност - играта. От 01.07 до 15.09 кой ги контролираше? Да продължи! Ако не иска - моля  да се присъедини към стачкуващите и  власт имащите ще "клекнат".

# 35
  • Мнения: 4 733
 Не пиша в темата, но е включвам с въпрос. Някой да има представа дали стачката ще продължи и през новата седмица? Много е кофти организацията  ooooh! Вече ми е неудобно всяка вечер а звъня на г-жата, която дори вече не благоворява и тела да си вдигне  ooooh!

# 36
  • Мнения: 2 829
Касиди-днес следобед отново имат преговори,-така че довечера по новините ще се разбере дали са се разбрали нещо
ако не са--няма да има и в понеделник училище

# 37
  • Мнения: 953
Стачка е! Смисъла й е да вреди, да пречи, да тормози и застрашава. Седнали да плачат и да търсят одобрение от засегнатите.  Това е несериозно, а и вредно. Какво щели да правят децата? Ами това ,което правиха цяла лятна ваканция - най-добрата учебна дейност - играта. От 01.07 до 15.09 кой ги контролираше? Да продължи! Ако не иска - моля  да се присъедини към стачкуващите и  власт имащите ще "клекнат".


Засегнати са и Родителите!!!

Ако смятате че играта е най-добрата учебна дейност, то тогава да закрият всички училища, те децата сами ще се научат на всичко.

# 38
  • София
  • Мнения: 5 605
Цитат
А относно мотивацията - именно това е част от работата на учителя, но в интерес на истината аз мотивирани деца не виждам, за съжаление, поне не такива, мотивирани от учителите. newsm78
Би ли ми оточнила къде точно гледаш та не виждаш такива деца. Защото аз познавам много мотивирани, както и учители които въпреки ускъдните средства които получават,  изумителните учебни програми спуснати им от министерствата, и незаинтероваността на родителите им успяват да мотивират учениците си.
Не съм казала, че въобще няма такива учители, но те са твърде малко. А учениците обикновено са "мотивирани" от родителите, а не от учителите.
Според мен, напълно е възможно да дигнат заплатите на учителите с 50 %. Смятам, че толкова пари има. Заплащането на помощния персонал би трябвало да е различно от това на учителите, т.е. там увеличението може да не е толкова голямо. Учителите биха могли да си докарват допълнително пари, като се върнат кръжоците, извънкласните форми на обучение, занимални и т.н. Част от тези пари могат да идват и от родителите.
Също така МОН може да направи едно обучение на учителите и директорите относно програмите и проектите по линия на Европейския съюз, откъдето също може да дойде финансиране. Както стана известно, България е единствената страна от Евросъюза, която не е усвоила пари в сектор "Образование". От тези фондове могат да се получат както допълнителни доходи за педагогическия персонал, така и обновяване на училищата, оборудване с нова техника, периодично обучение на учителите и директорите, по-добро образование за децата.

Да се надяваме, че нулева година няма да има, защото потърпевшите ще сме ние и децата.
Peace Само мисля, че не МОН трябва да кара училищата да канзизатстват по програмите от европейски съюз. Достатъчно се говори за тях, по сайтовете има достатъчно информация. Ако един директор иска да ползва тези програми - абсолютно може да се справи. Мен никой не ме е обучавал.

# 39
  • Мнения: 5 370

Би ли ми оточнила къде точно гледаш та не виждаш такива деца. Защото аз познавам много мотивирани, както и учители които въпреки ускъдните средства които получават,  изумителните учебни програми спуснати им от министерствата, и незаинтероваността на родителите им успяват да мотивират учениците си.

От там кедето и измислиха че средните заплати за учителите са 400лв. Опитват се да ни манипулират всичките, както и да настроят учители с родители и обратно.
Лично на мен предложението на Кати ми харесва. Не се страхувам че ще остана на работа. Страхувам се само че на следващата година пак няма да има пари за по високи заплати, а съответно кадърните даскали ще са успели да си намерят по високоплатена и спокойна работа.
Въпросът е тогава какво ще правим?
Малко извън темата, ама и ти ли си "даскал"? Щото ако е така-то наистина тежко им и горко на децата. Mr. Green

# 40
  • Мнения: 44
Скръцнете със зъби!!!!!!
Пред тези от които зависи всичко.
Доволни ли сте от материалното състояние на училищата?
Доволни ли сте от старите "нови" облъчващи и не издържащи компютри?
Доволни ли сте от липсата на учебни програми /софтуер/ и електронни учебници?
Доволни ли сте от учебните програми, които превръщат децата в зубрачи? Спомнете си интересното, влязлото в употреба училищно знание?
Доволни ли сте от огромните, некачествени от към хартия учебници, написани на неразбираем език и пълни с талаш - непотребно "знание", което само дава скъпо платен обем за автора?
Доволни ли сте от частните уроци? Че кой освен Вас се натиска за тях? Има и изнудвачи, вярно. Но за тях има директори,  регионални инспекторати, има министерство. Ама всички давали. Аз не давам! Аз съм със собственото си име и от  посоченото място / не се крия зад "партизански" имена/. Детските и началните учители и повечето от моите колеги от СОУ също не дават. Някой давал. Това прилича / коленопреклонно моля скъпи дами за извинение/ на лафа че всички жени са   "стръмно място с "к" отпред". Всички ли? И майките ни ли? Май не, защото  няма "всички"!
Доволни ли сте от необходимостта от частни уроци? Не естествено. И учителите не са. Аз се прибирам напълно изцеден, без глас, с главоболие. Не мога след средно 5 часово училищно натоварване / история и философия/ да подхранвам  допълнително ученическа мотивация.  2-3 часа подготовка на  утрешните теми, проверка на писмени работи,  бой за място пред компютъра за едночасово ровете и съм аут.
 Другаде са тези, които имат нужда от уроци. Нали за това и се налага това разкъсване между нивата в средното образование, нивото на средното образование и това, което се изисква от ВУЗ. Кой пише програми, учебници, матуритетни  варианти, кандидат студентски  конспекти, кой задава стандартите за оценяване на кандидатските работи?
Сами определяйте къде е Вашето място. Аз като учител и като родител /V и ХІІкл./ направих избора си. Жалко, че дълго няма да издържа - заем, студентка, текущи разходи. "До дупка" , ама аз вече виждам дъното на моята.
Няма да избягам от професията. Има три вида учители / както и в други професии/ 1. такива, които са искали да станат учители/ аз съм такъв/; 2. такива, от  които нищо  не става и са станали учители, дори и без необходимото образование / нередовни/, / да сте чували за "нередовни" летци, съдии, лекари? Но учител може да бъде "нередовен"/; и 3. такива, които са станали учители докато се появи нещо по-добро.

# 41
  • Мнения: 4 170
Не и ако се обяви нулева година. Освен за средните училища и за гимназиите, и за университетите. Тогава просто ще кандидатстват на следващата година.

Впрочем, както вече казах, изобщо не твърдя, че решението е добро - за когото и да било. Обаче е възможно...
Незнам,според мен няма да обявят годината за нулева.

# 42
  • Мнения: 2 829
Не и ако се обяви нулева година. Освен за средните училища и за гимназиите, и за университетите. Тогава просто ще кандидатстват на следващата година.

Впрочем, както вече казах, изобщо не твърдя, че решението е добро - за когото и да било. Обаче е възможно...
Незнам,според мен няма да обявят годината за нулева.


и аз така мисля Peace

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Levonik е прав в основната част от написаното от него - правителството и министерството носят основната отговорност за състоянието на образованието. И като пример ще посоча някои от нещата, които снощи по Канал 1 бяха казани, не помня от кого. Че никой не е искал да се занимава с реформата, защото е била непопулярна, щяла е да предизвика големи съкращения и никое правителство не е искало да носи тази отговорност поради други (известни) причини.
И всичко това важи не само за съкращенията на персонала - просто на правителството му е удобно да изкара това на светло, защото знае, че всеки е чувствителен към вероятността да изгуби работата си. Но най-услужливо забравят да кажат нещо за учебните програми, за учебниците, натовареността на децата и учителите, атестирането и оценяването, разпределянето на учебния материал, състоянието на училищата (те ги прехвърлят като отговорност на общините), материално-техническата база, и каквото друго се сетите.
Защото, ако аз мога да обясня на децата си за какво става въпрос в някои уроци, тъй да се каже, да им го преведа на човешки език, много родители не могат, защото не се чувстват компетентни. И не мисля, че трябва всеки родител да прекарва между 1-3 часа дневно, за да обяснява уроци и задачи, защото учителят не е могъл за 45 минути час да отдели време на 30 деца, да преподаде качествено сгъстения материал (който иска да се поразрови в учебниците). Имам късмет, че имам подходящите познания, за да помогна на децата си, но всъщност не е нормално да обясвявам повече от половината глупости, написани в учебниците. Да, трябва родителят да има представа какво учи детето и да му помага, но не и да върши половината работа заради малоумните измишльотини в учебниците.

# 44
  • Мнения: 2 829
RadostinaHZ--- smile3501 smile3501 smile3501

учебниците действително са отвратително написани ooooh! ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт