Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
# 15
  • Бусманци
  • Мнения: 1 278
Притеснява ме единствено дали след градината биха привикнали лесно към училищните условия, които далеч няма да са такива.

Лекси, имаше един момент, в който и мен ме притесняваше същото. Обаче Сашко ме научи. Сега той си е във възрастта на училището почти и аз го виждам съвсем готов, независимо, че е живял в нежна и блага среда досега. Просто реших, че не си заслужава да лиша Иван и Борис от тези неповторими приказни и вълшебни години, заради страха си какво ще се случи после, когато тръгне на училище. Пък и дотогава може и да има и Валдорфско училище, човек никога не знае.  Simple Smile

# 16
  • Бусманци
  • Мнения: 1 278
Мария, благодаря!  Hug Права си. Има начин. Проблемът винаги е в мен и в моята нагласа като майка, не е в децата. Така е. Поздрави!

# 17
  • София
  • Мнения: 4 813
Цитат
Затова всеки ден си има режим, който представлява дневния ритъм.
.........
Когато знаят и вътрешно усещат какво предстои, усещат дните, седмиците, месеците и сезоните, които сами по себе си се повтарят, те се чувстват уверени и спокойни на тази възраст.
................
Те играят и приемат различни роли, от което научават за света точно толкова колкото е полезно за тях на този етап.

Същите тези неща се случват с моята дъщеря.
С тази разлика, че тя посещава обикновена общинска детска градина.

# 18
  • Мнения: 5 876
Дай още инфо. Какво правят в градината? Извън нея ходят ли някъде? Какви точно игри, какви точно приказки?
Казваш "ден за месене на хляб". Други неща освен хляб правят ли? Т.е. ден за готвене или конкретно за месене?
интересно ми е, затова питам.

# 19
  • Бусманци
  • Мнения: 1 278
Същите тези неща се случват с моята дъщеря.
С тази разлика, че тя посещава обикновена общинска детска градина.

Да, наясно съм с плюсовете на една добре работеща българска детска градина, особено предвид факта, че карам магистратура по темата; та инфото за същината на българската педагогика, което е по задание, го получавам директно от първоизточника, така да се каже.


Дай още инфо. Какво правят в градината? Извън нея ходят ли някъде? Какви точно игри, какви точно приказки?
Казваш "ден за месене на хляб". Други неща освен хляб правят ли? Т.е. ден за готвене или конкретно за месене?
интересно ми е, затова питам.

Какво правят? - заниманията за съответния ден, хоровод, втора закуска, игра навън, приказен кръг (приказките се разказват, не се четат и са на Братя Грим), обядват, спят, закусват, играят свободни игри.
Извън градината - на излети, които се организират и правят с родителите.
Други неща освен хляб - засега само хляб.

Щом ти е интересно, иди на място, запознай се, виж. Тия неща се усещат и разбират най-добре на живо. Иначе само играем на "открийте десетте разлики", а тя може да е само една, но достатъчно съществена. И може да не подлежи на някакви велики умозаключения, а просто да е и да се усеща. Такова чувство съм имала в Монтесори градината на Саше в Загреб, която в интерес на истината съвсем не беше традиционна Монтесори. За сравнение изцяло традиционната Монтесори, която съм виждала другаде, на мен ми беше суха и постна (в класическата Монтесори градина например няма никакви кукли; няма играчки, а материали и децата не играят, а "работят с материалите").

# 20
  • дядовата ръкавичка
  • Мнения: 2 747
В третата фаза дупе да им е яко. Спукват ги от учене и умствено натоварване във Валдорфските училища, тъй щото и през ум да не им минава за глупости.


Харесва ми, особено в частта за третата фаза  Twisted Evil Wink.
Доколкото разбирам, в първата фаза се залага на интуитивното познание на децата за света, чрез развиване на въображението им и натрупване на собствен опит, а не чрез налагане на понятия. Напомня ми за живота на жриците в Авонли от The Road to Avonley  Simple Smile.

# 21
  • Мелбърн, Австралия
  • Мнения: 3 116
Деметра, интересна тема и ще следя развитието с интерес  Hug

Доколкото разбирам тази градина разчита на друг тип възпитание и не се прилага програмата за обучение на МОН  newsm78 Предполагам че няма и предучилищна група  newsm78 Странно ми е като идея, но пък като се замисля може би идеята е много добра за тази възрастова група  Thinking

На пръв поглед ми прави впечатление работното време на градината, което е до 17 часа. Чудя се дали имат транспорт  newsm78

Търся градина за септември догодина за дъщеря ми (набелязала съм една-две градини) и вашата също ми направи впечатление. За пръв път чувам за такъв подход при деца  Hug

P.S. А и Деметра да те питам от чисто любопитство. Твоето момченце от първия ден ли ходи с кеф на градина или си мина през периода на обичайната адаптация с ревовете и тръшканиците сутрин и вечер  Crazy

Последна редакция: ср, 24 окт 2007, 17:24 от ritka

# 22
  • Мнения: 34 408
Хубава е градината  Simple Smile Валдорфската педагогика като цяло ми допада  Peace

Място за сравнение с частната до Лъвов мост няма, все пак таксата е почти 3 пъти по-висока, нормално е и условията да са по-добри. Аз мислех да я записвам в християнската, понеже ми е точно до офиса, но честно казано малко се притесних от това с религията, малко сектантско ми се струва, базата също е зле.

... Значи все пак ИМА начин да харесват децата детската градина и да ходят с кеф ...

Това си зависи и от детето, моето ходи с кеф в обикновена държавна  Sunglasses

# 23
  • София
  • Мнения: 1 829
Цитат
Затова всеки ден си има режим, който представлява дневния ритъм.
.........
Когато знаят и вътрешно усещат какво предстои, усещат дните, седмиците, месеците и сезоните, които сами по себе си се повтарят, те се чувстват уверени и спокойни на тази възраст.
................
Те играят и приемат различни роли, от което научават за света точно толкова колкото е полезно за тях на този етап.

Същите тези неща се случват с моята дъщеря.
С тази разлика, че тя посещава обикновена общинска детска градина.



 newsm10

В темата за частните детски градини много от жените бяха доволни от градините в които ходят децата им! И в двете градини в които е бил синът ми се е чувствал прекрасно. В първата наблягаха на правенето на различни предмети, рисуваха и пееха, а във втората се набляга много на ученето. След постъпването във втората градина на синът ми му е страшно трудно да се концентрира... та от там мисля, че няколко години прекаране само в творене едва ли ще са полезни за деца които след това искат да се занимават с точни науки.

Demetra , защо пропускаш да обясниш за окултните практики?

Много говорихме за това в предишната тема за тази педагогика, но не знам защо не ми излиза на търсачката, моля ако някой я намери да постне един линк.

Не може да си затворим очите пред това, че учителите са окултисти и родителите малко по малко стават част от това общество, както писа преди Demetra...

# 24
А какво е това с религиозността? Thinking Не че има нещо лошо, всеки родител има избор в какава религия да възпитава детето си...

Това е т. нар. "Антропософско общество":

Приказките са на тема:

- Луцифер  #Crazy
http://www.aobg.org/lecture.php?ln=1&id=34

-мистика и езотерика  #Crazy:
http://www.aobg.org/lectures.php?ln=1&id=14

-окулт #Crazy:
http://www.aobg.org/lecture.php?ln=1&id=32

Има и завет:
"Щом някой стане деен член по какъвто и да било начин в Обществото, той поема върху себе си голяма отговорност и един сериозен кръг от задължения. Тези, които не възнамеряват да бъдат така дейни, не трябва да бъдат обезпокоявани в спокойните области на тяхната работа; но ако някой член предприеме каквато и да било дейност в Обществото, той трябва оттогава нататък да превърне интересите на Обществото в свои собствени и не трябва в никакъв случай да забравя това.

Ако някой желае да бъде пасивен член, може да каже например: "Не мога да се занимавам с това, което противниците на Обществото говорят срещу него". Но това се променя щом той напусне кръга на мълчаливото участие. Тогава веднага негов дълг става да обръща внимание на опонентите и да защитава всичко, което заслужава да бъде защитавано в Антропософията и в Антропософското Общество."
http://www.aobg.org/lecture.php?ln=1&id=52

# 25
  • Бусманци
  • Мнения: 1 278
...а не чрез налагане на понятия...

Да, още по-точно казано - не се дават на готови образи. Това е едно от различните неща в тази педагогика според мен. Избягват се готовите образи. Например куклите не са с ясно изразени черти на лицето - имам предвид изписани очи и голяма усмивка, както е стандартно. За съвсем малките (бебетата) например, кукличките изглеждат така:
За по-големичките до към три годинки кукличките са вече с крачета и ръчички:

А за децата над четири годинки вече са с дрешки за преобличане:
   

Общото е, че чертите на лицето са по-скоро загатнати, за да може детето да изразява себе си - чувствата и настроенията си - чрез куклата.

Затова и готовите стандартни играчки са сведени до минимум. Тоест приема се, че е по-добре за детето да вземе колелце дърво например и да си представи, че е количка, вместо да вземе готова такава. Тъкмо това развива въбражението на тази възраст - представите и оприличаването.


ritka, градината си е лицензирана от МОН и има предучилищна група (задължително е за лицензираните детски градини да има). А Иван ходи от първия ден с кеф. Не се е тръшкал изобщо.  Simple Smile



Последна редакция: ср, 24 окт 2007, 19:44 от Demetra

# 26
  • Бусманци
  • Мнения: 1 278
...
Demetra , защо пропускаш да обясниш за окултните практики?
...
Не може да си затворим очите пред това, че учителите са окултисти и родителите малко по малко стават част от това общество, както писа преди Demetra...


migito, не мога да обясня нещо, което си е в твоето въображение. И "мен ми не е, аз ми е чудно"  Wink, но тази псевдозагриженост, която проявяваш за родителите и цялото общество едва ли не, някакъв велик опит да спасяваш света ли е? Няма лошо, де, важното е ти да си наясно с това.  Simple Smile
Апропо, "паневритмия", "евритмия", "пентаграм" и други разни думички, за които явно просто си чула-недочула нещо си там, не са от едни и същи учения. И знаеш ли, migito, защо вместо да спасяваш света, който повярвай ми няма нужда от това, не се съсредоточиш да разбереш дълбокия смисъл на това, което си написала в подписа си и на Христовото учение. Това разбиране променя човека издълбоко.


smily111, ти за ангели, архангели, дяволи, Сатана, отваряне на морета, превръщане на вода във вино и други алхимии в Библията чела ли си? Това не ти ли е окултно?

Моля ви се, виждам, че цари особено силно изразена некомпетентност за някои неща. Имам градивно предложение. Защо всички, които имат съмнения (а съмненията са превъзходен двигател за развитие!), не използват този шанс за себе си и не се опитат да се запознаят по-задълбочено с това, което ги тормози?!  Simple Smile

А по въпроса за Антропософското общество, всяко общество и школа в един момент изкривява учението на учителя си (по причини, които сега няма да коментирам), точно толкова, колкото Църквата е изкривила Христовото учение. Ако някой има персонален интерес към това твърдение, моля да сигнализира, ще се опитам да намеря време да постна нещо, прекрасно написано от Зев Бен Шимон Халеви, което да хвърли малко светлина по въпроса за актуалността на ученията и школите по принцип.

И също искам да задам един-два много основателни въпроса:

Защо всички, които само джафкат, не си направиха труда да си вдигнат дупетата и да посетят лекцията на германците и холандците, които обучаваха нашите педагози в продължение на три години. Лекцията беше в Столичната библиотека и беше отворена за всички. Аз самата имах неясноти, отидох и си ги изясних, за да не лая напразно след това.

Защо като сте толкова загрижени не отидете и не видите градината отблизо и да видим после за какви окултни практики ще приказвате. Чак смешно ми става. Но в крайна сметка това представлява човекът вече хилядолетия наред - асиметрична купчина от страхове. Всяко ново нещо се е приемало с голям, зор, кръв и война. Апропо и Христос е разпнат така, само да припомня!

И за да се постарая да съм достатъчно ясна, ще прекопирам една своя публикация от една друга тема. Струва ми се съвсем уместна.

# 27
  • Бусманци
  • Мнения: 1 278
Всъщност не се вълнувам. Дори и да бях религиозна пак нямаше да чета книги за окултни "науки"... Тия модни религиозни течения всяват смут у мен, затова и нямам нищо да се въведат часове по вероучение в училищата.
***
Ами от увода точно така ми изглежда... А автора дъновист ли е? Или само е краднал идеята?


Дънов, Христос, Буда, Мохамед, Древногръцката митология, Римската митология, Лао Дзъ, Езоп, Конфуций, Мойсей, Кришнамурти, Чуанг-Дзъ, Аристотел, Жана Д'Арк, Джоузеф Смит, Кхалил Джибран, Баба Аллах, Майка Тереза, Далай Лама, Ел Мория, Шри Ауробиндо, Мехер Баба, Махатма Ганди, Щайнер, Блаватска, Нийл Доналд Уолш, Мелхизедек, Екхарт Тол, Ошо, Сахара, Махавира, Серапис Бей, Майка Мария, Кутхуми, Заратустра, Ланело, Рьорих, Шива, Сурия, Санат Кумара, Майтрейя, Питагор, Архангел Михаил...


Всеки един от изброените  (десетки други неизброени) е Учител и е дал своя велик принос за духовната еволюция на човечеството.
Всеки един от тях говори едни и същи неща, една и съща истина, едно и също послание по различен начин, за да може Едната Истина да достигне до различните хора. За да може всеки един от нас да се пробуди от дълбокия си сън. 
Всеки един от тях е бил вдъхновяван, разтърсван, воден, обичан, подкрепян по един или друг начин от известни и неизвестни преди него Учители, за да се събуди и да продължи пътя си към Живота, Великия Интелект, Бога, Господа, Всичкото, Битието (и Това можем да го назовем с много имена, но иде реч за едно и също Нещо/Нищо). И за да може да стане Учител. 
Всеки един от тях е Божи син и всеки един пробудил се разбира, че е Божие дете.

Нито един от тях не е повече Божи син от другия, не е повече Учител от другия.
Нито един от тях не е Спасител на нещо друго освен на себе си. Той или Тя може да помогне на някой сънливко да се пробуди, но не може да го спаси.
Нито един от тях не е повече избран от другия.
Нито един от тях не е по-ценен от другия.

Всеки човек, който си мисли, че е отделен от всичко и всички, че е преходен, че няма Бог и всичко е тленно, просто спи дълбок сън.

Всеки човек, който си мисли, че е много духовен, че всичко разбира и всичко знае е роб, а не господар на собственото си его и на собствения си ум.

Всеки човек, който си мисли, че някой друг му е Спасител (пък било то и Велик Учител като Джошуа Бен Мириам, по-известен като Исус Христос), е страхлив и мързелив и иска някой друг да му извърви пътя. Такъв човек не разбира Христовото учение, а само претендира, че е много религиозен и вярващ.

Всеки човек, който назове един за Учител и отрече всички останали Учители като им залепи етикета "секта", "окултизъм" и прочие, го прави, защото го е страх да се срещне със себе си. Такъв човек се хваща за едно учение като удавник за сламка и отрича всички други, защото така е по-удобно и по-лесно, макар и до време. Защото, ако такъв човек имаше ищах и очи да види, дупе да се изправи и сила да заплува сам, той щеше да може да вижда Едната Истина във ВСИЧКИ Божии Учения. Защото всички секти са неуспели църкви, а всички църкви са успели секти!

Всеки човек, който постъпва по горепосочените начини нарушава Първата и Втората Божия Заповед. Пък нека си мисли, че е много вярващ.

Аз харесвам Христовото Учение, защото аз съм християнка и в този смисъл вибрирам на неговата честота. Аз харесвам учението на Петър Дънов, защото аз съм българка и в този смисъл вибрирам на неговата честота. Аз харесвам учението на Лао Дзъ, защото то е много дълбоко, а аз копая все по-дълбоко в себе си. Аз харесвам и други учения, но усещам, че и още много други учения се разкриват и ще се разкриват пред мен в идните години и това буди у мен приятно вълнение.
Всяко едно учение ми поднася своя дар в името на моя духовен път и всяко едно учение е величествена стъпка по този път. Но няма да позволя нито едно учение да ме приспи, няма да позволя да издигна в култ нито едно учение (включително и християнството!!!), защото ако го направя, аз нарушавам Първата и Втората Божия Заповед!

# 28
  • София
  • Мнения: 1 829
, но тази псевдозагриженост, която проявяваш за родителите и цялото общество едва ли не, някакъв велик опит да спасяваш света ли е? Няма лошо, де, важното е ти да си наясно с това.  Simple Smile
 И знаеш ли, migito, защо вместо да спасяваш света, който повярвай ми няма нужда от това, не се съсредоточиш да разбереш дълбокия смисъл на това, което си написала в подписа си и на Христовото учение. Това разбиране променя човека издълбоко.

Единственото за което си права, е че разбирането за това което Христос направи на кръста променя човека.

А това противоречи на всичко което си написала в предишния си пост.

Защо не си признаеш, че този вид педагогика е продукт на антропософията?

Няма нужда да ходя до някъде, имам си интернет и мога да прочета всичко за вашето движение което ми е необходимо.

# 29
  • USA
  • Мнения: 650


 по Америките и пр. съответно са много над хиляда. Само градините, де, училищата са по-малко.

5:30-5:30 770 долара на месец с включена храна и пълна програма нерелигиозна, ако не спонсорира рабодоталя добави още 500 долара

Редакция на ключовите думи на тема





Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Активация на акаунт