За любителите на рекламата

  • 552
  • 2
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 761
Разкриха тайната на 25-ия кадър

Паразитна информация, включена в скрита реклама, въздейства на подсъзнанието ни

Руски учени "извиха ръцете" на едно от най-популярните психологически "страшилища"- така наречения 25-и кадър на кино- и телевизионната индустрия. Те откриха, че информацията, съдържаща се в него, се съхранява в специален мозъчен "склад". През 1957 г. американският психолог Джеймс Уайкъри прави интересен експеримент: прожектира документален филм и в даден момент с помощта на допълнителен апарат показва на екрана реклама на кока-кола. Кадърът се появява за свръхкратко време и зрителите изобщо не осъзнават, че виждат ода за прословутата напитка. След сеанса обаче се скупчват на бюфета, за да си купят бутилка кока-кола. В киното и телевизията кадрите се сменят 24 пъти в секунда, затова този метод на въздействие е назован "25-ият кадър". Според Уайкъри и мнозина негови колеги прожекцията на рекламата обработва подсъзнанието - информацията се отпечатва в мозъка на зрителя механично, той няма понятие за това.
До края на миналия век изследвания на ефекта от 25-ия кадър се провеждат в различни държави. Върху стандартен телевизионен сигнал например наслагват ново изображение - мъничка геометрична фигурка или точица бяга по екрана, очертавайки концентрични окръжности, обединени в спирала. Всичко това става толкова бързо, чe зрителят не го съзира.
Но невидимата за човешкото око спирала буквално опиянява участниците в експеримента: половин час след сеанса те се оплакват от главоболие, някои дори губят съзнание.
Американски психолози и педагози пък използват 25-ия кадър за образователни цели. Специална система за изучаване на чужди езици предлага на телевизионен екран думи на 2 езика - първоизточника и превода му заставяйки мозъка да запомни на подсъзнателно ниво лексиката.
Наскоро руски учени конструираха апаратура, която улавя паразитни кадри в телевизионни и кинофилми. "Все повече и повече се изумяваме, всички игрални филми буквално гъмжат от скрита реклама", заявява проф. Светлана Немцова, ръководител на екипа.
Според специалисти от московския Институт за изследване на психични проблеми специална част от мозъка регистрира и съхранява информацията, съдържаща се в 25-ия кадър. "Складът" е разположен в дясната задна част на мозъка и е с размерите на миниатюрно зрънце. Изследванията продължават.

http://www.starmen1.hit.bg/25thframe.htm

# 1
  • Мнения: 1 586
Скоро четох и друго виждане по въпроса:
http://big.bg/modules/news/article.php?storyid=53940
Честно казано, вече не знам къде е пълната истина. Но реклами така или иначе избягвам да гледам, щото адски ме дразнят Simple Smile.

# 2
  • Мнения: 4 414
аз не знам как действа, но като човек, работещ в рекламата, ще ви кажа, че използването на така нар. 25-и кадър, излиза скъпо и няма гарантиран ефект. така че не се прави...поне в рекламата. поне за това можем да бъдем спокойни:) мога да напиша много за 25-ия кадър от рекламистка гледна точка, но мисля, че другата - за мозъка- е по-важна и по-интересна.

Общи условия

Активация на акаунт