Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 179
Родители помогнете PraynigДъ6теря ми е с лека форма на епилепсия,у4и по индивидуална програма с ресурсен у4ител,която вместо да има по един 4ас със всяко дете(както трябва да е) ги сабира по две или три и няма никаква полза за децата,понеже тя работи само с едно от групата.След втория такъв 4ас,детето ми изпадна в нервна криза.У4ителката,директорката и психоложката ме извикаха в у4или6тето да ме убеждажат 4е детото ми само си е виновно за кризата и оправдаха естестжено колежката си(ресурсния у4ител).И с цялата си наглост се опитаха да ме накарат да им подпи6а декларация 4е те не носят отговорност ако не6то се слу4и на детето в такъв момет,аз отказах категори4но и смятам 4е те са длъжни да носят отгожорност след като детето е на у4или6те.Моля ви ако някои родител е имал подобна ситуация да сподели как е процедирал.6те сам благодарна за мненията ви smile3525

# 1
  • Мнения: 167
мама на габи аз лично смятам че учителите носят отговорност за всякодете в училище,включително за твоето, друг е въпросът че нямат професионалната подготовка за това. В София има асоциация на родители с деца с епил може би там биха ти помогнали. Знам че д-р Димитрина Христова от Токуда болница кореспондира с тях. Не се давай.
Какво щяха да правят ако работеха в развита европейска  страна в която е съвсем нормално според интеграцонните изисквания дете с епи да учи заедно със по- здрави връстници.
Успех. Питай и в МОН-имат горещ телефон в сайта.
Със здраве!

# 2
  • гр.Добрич
  • Мнения: 2 521
Mamanagabi75, племеницта ми е с епилепсия, но явно е по-тежка формата. В първи клас ходеше на училище, но оттогава 3 пъти седмично идва учител у дома им. Сега трябваше да е 5 клас, а детето няма никакъв напредък. Не виня учителите, но по задължение явно трудно се работи с такива деца.
Успех ти желая.

# 3
  • София
  • Мнения: 5 362
Аз съм учител и имам в класа си дете с Епилепсия . Поех този клас тази година , а децата са в 4 клас . Три години майката не беше казвала на класната че детето има Епилепсия . А то е ходело на екскурзии , на зелени училища и други подобни мероприятия . Представете си нещо да се случи . Как да реагира тази учителка ???? На мен случайно колежка ми каза , че това дете е с такива проблеми . Така , а сега за обучението . Тя пише думите без гласен звук . Е как бихте оценили вие подобна работа . Освен това има недопустими правописни грешки , защото работи с логопед да оправят гласните звукове , а после ще се учат да пишат грамотно . Работи бавно по математика , да не говорим за разказвателните предмети . Аз лично я оценявам много трудно и постоянно говоря с майката . Това е служебната така да се каже техническата работа , а ако някой ден стане пристъп ??? А онзи ден започнала да хълца и се обадила на майката да дойде да я вземе , добре че живеят наблизо . Ами ако стане нещо докато дойде майката ??? Нямам нищо против интеграцията на деца с подобен проблем . Не ме разбирайте погрешно , но аз съм учител , а не лекар . И ако нещо се случи господ ми е свидетел , че незнам какво да правя . Тъй че , когато си записвате децата в държавни училища , то поне нека да са близо до вас или работата ви . Съжалявам , но учителите на са виновни и не са учили как да се справят с подобни проблеми .

# 4
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
pipi06 искам да Ви попитам, има ли санкция, ако родителите спрат детето си от училище и не го водят вече. Защото на глупости се наслушах. 50 % от децата не чуват звуците в България и пишат грешно, правописните грешки за жалост са и при малките и при големите.
Питам всичко това, защото четох сега една книга, където пише, че критичните оценки влияят много лошо на всички деца. И един учител може много да повлияе и осакати човек.
Доказано е че 90 процента от затворниците, престъпниците са такива, които именно са подтискани и не са забелязани обучителните им проблеми. Като се навикват хората, че не учат, а те всъщност просто си не могат.

# 5
  • Мнения: 3 540
Здравейте,аз имам дъщеря с епилепсия и вече е 11клас в масово училище.Наистина започнахме една година по късно училище поради логопедичен проблем,За епито разбрахме лятото преди 2 клас.
Почти всички деца с епи имат проблеми в училище ,вследствие приемането на антиепилептичните медикаменти те са по бавни във всяко едно отношение.Друго да кажа,учителите да си помислят само колко много труд полагат тия деца за да научат поне малко.
Те не трябва да се оценяват наравно с другите.
А уважаеми учители чували ли сте за наредба 6 ,която дава право на всички деца със СОП да се обучават заедно с редовните ученици,а за интеграцията на тия деца.
Срамно е един съвременен учител да не е запознат със интеграцията на ДЕЦА със СОП! Все пак сме вече в Европейския съюз.


# 6
  • София
  • Мнения: 5 362
Зная че не е лесно за никой нито за учителя нито за родителя . Специално това мое учениче работи когато съм до нея , казва стихче когато ме гледа в очите и се чувства уверено когато чете , а аз я слушам . Тя получава много подкрепа и аз смятам че не затова съм писала по - горе . Аз писах не затова че не мога да я обучавам и че тя се чувства изолирана и пренебрегната , и неоценена неправилно , а затова че ако се случи нещо , ако получи пристъп ако , ако , ако   аз незнам как да и помогна !!!!

# 7
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Навремето - по време на социализма имах съученичка с епилепсия. Тя учеше с нас. И пред нас получаваше пристъпите и ние много се грижехме за нея. Пред мен също са падали хора от епилепсия и след малко са ставали - няма нищо страшно.

А като имате такова дете в класа имате право да изкарате курсове за деца със СОП. Не се оценяват спрямо останалите.

Аз не уточних - моето дете не е с епилепсия. И не ми отговорихте на въпроса.

# 8
  • София
  • Мнения: 5 362
За кой трябва да бъде санкцията - за учителите или за родителите ? И специално за курсовете засега не съм чула да има подобни курсове за обучение на деца със специални нужди . А освен детето с епилепсия в класа имам и дете с ъс слухово апаратче на лявото ухо . Вследствие вирусна инфекция загубва много голяма част от слуха си . А самият клас е изключително буен и децата са с много изявени лидерски качества . Трябва да ви кажа че е много трудно едно дете да разбере , че друго дете има някакъв проблем и трябва да му се помага и да се обича постоянно . Това е задача не само на учителите , а и на родителите на здрави деца . Защото това се гради в семейството , а в училище се затвърждава и надгражда .

# 9
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Питам за родителите дали има санкция?

Един клас за да е кротък има значение  и учителя. Събира родителите, вярно на днешно време трудно се постига, но се постига.

Дали са курсове или квалификация - мога да питам нашата учителка. Вие си питайте директора дали са го уведомявали за такова нещо.

Знам, че във форума е прието да се пише на ти, но не ми е удобно като знам, че някой е учител да пиша така.

# 10
  • София
  • Мнения: 5 362
Трябва да ви кажа , че колкото и позорно да звучи в повечето случаи деца със специални нужди се включват в индивидуален план на обучение и той обикновено запълва нормативите . В моето училище има три деца на индивидуален план , от които едното е аутист в първи клас и аз му водя математика . По безсилна не съм се чувствала никога в живота си . Учим заедно с него и майката . Трудно е , а моите ученици постоянно ме питат от какво е болно това детенце и защо му преподавам . Както и да е криво ляво съм обяснила дотолкова доколкото да ме разберат . А специално за санкциите не съм чула да има такива . Относно курсовете досега не е пускана оферта да има такива . Въпреки че те биха били много полезни за всички учители особено за тези които имат деца със специални нужди в класовете си . Смятам че МОН трябва да се погрижи за такива курсове ,както и за тяхното заплащане , защото нито един курс не се поема от министерството .Нито от училището . Например курс по информационни технологии , който е полезен и ако искаш да го преподаваш плащаш си не малка сума . Както и да е тази тема не е за тук . Давам пример .

# 11
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Специално питах нашата учителка и тя каза, че не плащала нищо.
 
Мисля, че няма нищо лошо да пишем тук или в този подфорум някъде, защото самите учители, наистина за много неща просто не знаят, че ги има.

# 12
  • София
  • Мнения: 5 362
Курсовете за интеграция и работа с деца със СОП са в рамките на  Naughty представете си 16 часа . Е , питам аз достатъчни ли са ? И добре би било , когато се запише детето в масово училище майката да съобщи на учителката в началото на учебната година , дори още юни месец , когато молбите вече са обработени и паралелките горе- долу ясни . А при нас тя не беше съобщила изобщо , аз понеже знаех от колеги я помолих за епикриза и заключенията на логопеда с който работи детето . Така вече беше по - лесно да разговарям и с майката и съответно с детето . Така , когато се знае от самото начало , учителката има време да посети такъв курс . Има и нещо друго . При моята ученичка веднага се забелязва , кога е разстроена , кога нещо я  е притеснило , кога някой я е обидил или се е отнесъл грубо с нея . Гласните веднага изчезват , но когато е спокойна , когато никой не я разстройва нещата се коренно променени . Аз съм и дала увереност , че като премине в 5 клас аз ще бъда в училището и ако има нещо ще дойде при мен и ще ми каже , за да може да отворим шкафчето със звуковете . Тя рисува прекрасно , чете много книжки и с нея е удоволствие да общуваш , но трябва да работи в спокойна среда и да живее също в такава .

# 13
  • Мнения: 534
В моето училище има три деца на индивидуален план , от които едното е аутист в първи клас и аз му водя математика . По безсилна не съм се чувствала никога в живота си .
Не е ли това работа на ресурсен учител,с подходяща квалификация?Интеграция на деца със СОП без подходящо квалифицирно подпомагане не е възможна.Само добро желание не стига.

# 14
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Друго се замислих, на 15 септември всеки ученик е длъжен да представи картон със здравословното си състояние. В тези картони задължително пише заболяванията на децата. Ако лекарката не е написала епилепсията, това си е престъпно.

Моята лекарка дори пише всяка година, че синът ми е претърпял операция на стеноза на пилора, която дори няма никакви последствия като отстранен дефект.

# 15
  • София
  • Мнения: 5 362
Пред предишната класна , епикриза не е представяна . Но на мен ми представи в началото на учебната година . Което ме улесни . Има и друго . С въвеждането на делегираните бюджети размера на парите , които се отпускат за дете със СОП е по - малко отколкото на другите ученици . Нормално ли е . Защото представете си следното . Ако пуснеш четири първи класа например и запълниш бройката деца , обаче дойдат още ученици от които има и деца със СОП , директора може да прецени да не записва такова дете защото то носи по - малко пари . Не вярвам някой директор да го допусне , ама...... #CrazyИма и друго . Базата на училището може да не позволява да се записват повече паралелки , защото няма къде да се сложат.А аз съм сигурна , че истерията , която стана с детските градини ще се получи и с началното училище .

# 16
  • Мнения: 3 540
pipi06 кой ти каза,че за деца със СОП се заплащало по малко.
А знаеш ли че освен делигиран бюджет има и деференцирано заплащане и ето с това се заплаща допълнително ако има дете със СОП.
В това което си писала няма никаква логика.

# 17
  • София
  • Мнения: 5 362
От общата бройка деца , сумата която се полага на училището е 90 % . Ако има дете със СОП , сумата за него е със 100 лв по - малка от децата , без такива образователни нужди . Тя е около 720-750 лв . Да не говоря за точни цифри , но е по - малка от другите деца . А за диференцираното заплащане няма да говоря , защото то няма точни критерий . Тези които са поставени изобщо не отговарят на действителността . И ако едно дете със СОП се обучава от четири пет учителя неговата сума трябва да се раздели между тях . Как ще стане това ?

# 18
  • Мнения: 179
pipi06Това колко се запла6та на у4ителите за деца със СОП се ре6ава от отговорните за това хора.След като има такова дете в класа у4ителите са длъжни да се грижат занего,както и за вси4ки останали в клас.Но за сажаление стигнах до извода,4е никой не го е грижа какво изживява едно такова дете,колко му е трудно да се саобразява с хората около себе си.Затова смятам 4е у4ителя е този,който е длъжен да направи така 4е детето да се 4увства добре и да не е обект на подигравки от децата.

# 19
  • Мнения: 1 761
Затова смятам 4е у4ителя е този,който е длъжен да направи така 4е детето да се 4увства добре и да не е обект на подигравки от децата.


Аз не съм съгласна с това.Толерантността се учи у дома.Ако не е научена до 5-6 годишна възраст, след това става трудно и неефективно.
Аз искам да споделя нещо от моето детство.Бях в първи клас.В съседния клас имаше едно момиченце, което живееше в нашия блок.Веднъж я видях и я попитах дали иска да ходим заедно на училище.Тя много се зарадва и оттогава ходехме заедно на училище и се прибирахме заедно.Понякога се изчаквахме,ако не свършвахме по едно и също време.Много си играехме,тя рисуваше прекрасно и още си пазя няколко принцеси,които тя ми нарисува (преди 24 години).Четяхме си приказки,тя четеше гладко.
Веднъж една учителка ме видя,че не съм си отишла след часовете и ме попита какво чакам.Аз и казах,че чакам Мими.И тя ми се скара-да не я чакам,защото Мими не била добро дете, била глупава.
Мими не беше изобщо глупава.Единственото,което не беше съвсем наред с нея, беше,че беше много окосмена,дори и по лицето ( някакво хормонално заболяване).Майка и ми каза да си намеря други деца за игра,понеже Мими не е хубава и се чудеше какво толкова и харесвам.
Преместиха я в училище за бавноразвиваще се.След това съм я виждала няколко пъти отдалеч,но тя никога не ми се обади повече и не ми отговаряше,когато я заговарях.
Мими имаше по-малка сестра,съвсем здрава.Сестрата ми каза,че на Мими не и разрешават да говори с други деца.

Много ми е мъчно за нея.Не знам къде е и как е, но се надявам да е добре.Така и не разбрах защо така ни изолираха една от друга и каквотолкова глупаво намираха у нея родителите и и учителите.

Сега имам син и много държа той да се научи да общува с различни деца.Играе си с три мулатчета,много хубаво се занимават.В парка понякога си играе с едно детенце с ДАун-синдром.Мисля,че децата трябва да се учат от малки да бъдат състрадателни и обичливи, не да се подиграват и да се бият.И колкото и това да е работа на учителя, ако родителите не подкрепят възпитанието на толерантност, то  ще остане глас в пустиня.За съжаление, в Бг хората не са никак толерантни и по-скоро се стараят да бягат далече от дете или възрастен, които имат някакъв здравословен проблем.

# 20
  • Мнения: 199
Здравейте и моето дете е с епилепсич в лека форма и сега е в първи клас.Когато се записваха първолаците март месец заболяване няма6е- то се слу4и на 30 май и е с диагноза от месец юли миналата година .Ние с мъжа ми уведомихме госпожата която трябваше да и преподава и от нейна страна полу1ихме съ1увствие и успокоени.Каза ни да не се притесняваме че ще следи малката сложи я на първия чин- изобщо госпожата е ЧОВЕК в истинския смисъл на думата, за което сме и много благодарни.Надявам се и вие да намерите такъв педагог.Между другото малката е сред отли1ниците справя се чудесно с материала Simple Smile

# 21
  • Мнения: 179
Дано пове4е у4ители да разберат,4е и тези специални деца имат права.Дъ6теря ми 3 седмици няма6е пристъпи и днес,след като една у4ителка,която не иска тези деца в у4или6тето да влизат в нейните 4асове,я пратила да си ходи,4е не я искала в 4ас и направи пристъп,идеми да я уду6а.

# 22
  • София
  • Мнения: 5 362
Учителката няма право да я гони от час , под никаква форма . Обърни се към директорката . Ако детето ти има редовен час при някой учител , трябва да е много буйно , системно да пречи на часа , да пречи на класа , на учителката да си проведе нормално урока , тогава вече в краен случай може да го изгони да стои пред вратата . Но това е вече в КРАЕН случай . А доколкото разбрах при вас нещата не стоят по този начин . Така че или иди и се оплачи на директора или съвсем спокойно , но ако си проверила точно как стоят нещата може да пуснеш докладна до Регионалният инспекторат и да се оплачеш . Желая ти успех . Не се терзай ами си търси правата .

# 23
  • Мнения: 2 336
Аз както и pipi06 съм учител, но в горен курс имах ученик с Епилепсия, който децата го приемаха много добре. Честно казано аз съм за интеграцията на децата ни , а не те да имат ресурсни учители. Така като са между деца се чувстват пълноценни. А що се отнася до гоненето от част по закон нямаш никакво право дори и в КРАЕН случай, трябва да го заинтригуваш и та стои вчас.

# 24
Да-работя с деца със СОП и всеки техен успех е и моя радост,а там където има заинтересованост от страна на родителите,то радостта от постигнатото е всеобща.До тази година работихме с по 1 дете и само където позволяваше /съобразно тежестта на увреждането/правехме групи.От септември ще правим групи с по 2,3,че и повече деца,тъй като г-н МИНИСТЪРА ни делигира яко ,а шефове и счетоводители все казват "Пари няма.Ако искате заплати ще работите с по 10-12 деца и 30 урочни часа на седмица".И на това се съгласихме , за да оцелеем и се препитаваме.Работим в по няколко училища и кръстосваме по цял ден града.Моята заплата с туй делигиране падна с 6 лв.от 1 юли, а на хора без специалност и с около 10г.тр.стаж почти се изравни с моята-24г.стаж и специалност.Задайте въпроса на МИНИСТРИТЕ как да обучаваме децата Ви в такива групи,като те всички са с различни проблеми и увреждания.Аз си обичам професията и учениците,комкото и да са различни.Те са чудесни дори само защото са невинни деца.Учителка съм от окръжен град-за сега тайна защото много черни точки съм набрала пред шефката , току-виж ме изстреля по селата, тези които и магистратура за ресурсни нямат,ама за лакеи имат,а съсипват образованието и на хората децата-ще се настанят на мое място
Питам за родителите дали има санкция?

Един клас за да е кротък има значение  и учителя. Събира родителите, вярно на днешно време трудно се постига, но се постига.

Дали са курсове или квалификация - мога да питам нашата учителка. Вие си питайте директора дали са го уведомявали за такова нещо.

Знам, че във форума е прието да се пише на ти, но не ми е удобно като знам, че някой е учител да пиша така.
Питам за родителите дали има санкция?

Един клас за да е кротък има значение  и учителя. Събира родителите, вярно на днешно време трудно се постига, но се постига.

Дали са курсове или квалификация - мога да питам нашата учителка. Вие си питайте директора дали са го уведомявали за такова нещо.

Знам, че във форума е прието да се пише на ти, но не ми е удобно като знам, че някой е учител да пиша така.

Общи условия

Активация на акаунт