за двойния стандарт на плащане на хотелите в България?

  • 4 501
  • 77
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 294
ЕЕЕ айде сега, еми добре не сте съгласни, пък и аз не казвам, че е правилно, само казвам че разбирам причините. И става дума конкретно за хотелите, а не за други услуги като вземане на кръв и т.н. По принцип съм съгласна, че е редно цените да са еднакви.

# 16
  • Мнения: 1 363
Някой може ли да ме насочи къде мога да прочета този закон? Смятате ли, че въоръжени с него  човек може да се пребори с двойствените цени и наложения от години стандарт?

Мен ме вълнува този проблем, тъй като ще отсядаме в София за две нощи. Детето ми като не е български гражданин и нямам никаква покупателна възможност ще трябва ли да плаща по тарифата за чужденци?
Също така българчетата до 7години пътуват безплатно по влаковете. Този закон за всички деца ли важи  или е само за българчета?

# 17
  • Мнения: 160
http://www.bcnl.org/doc.php?DID=56

Това е закона за туризма .

Конкретно :

Чл. 3а. (Нов - ДВ, бр. 94 от 2005 г., в сила от 25.11.2005 г.) (1) Не се допуска отказ от предоставяне на туристически услуги в туристически обекти по чл. 3, ал. 3, както и предоставянето им с по-ниско качество или при по-неблагоприятни условия, основани на признаците по чл. 4, ал. 1 от Закона за защита срещу дискриминацията.

(2) Лицата, предоставящи туристически услуги в туристически обекти по чл. 3, ал. 3, са длъжни да обявяват техните цени в еднакъв размер спрямо всички туристи, като не се допуска различно третиране на туристите или поставянето на част от тях в по-неблагоприятно положение спрямо друга част от тях, основани на признаците по чл. 4, ал. 1 от Закона за защита срещу дискриминацията.

Това лято имах гости чужденци и бяхме в няколко хотела из страната и учудващо никъде не ни накараха да платим различни цени.

Телефон: 02 933 58 26  Това е телефона на агенцията по туризъм.

# 18
  • Мнения: 4 399
Интересен опит споделяте. Ние пътуваме редовно и спим в хотели в страната. Никога не са ми изисквали друг начин за разплащане освен в левове. Преди години имаше хотели в които плащахме различни тарифи за мен и мъжа ми. Дори си спомням че на едно място ни поискаха 20 лв. за мен и 80 лв. за него.  Shocked Но още тогава имаше хотели в които не се правеше разлика между българи и чужденци. А пък откакто влезна в сила новия закон, никога не са ми поискали повече пари за мъжа ми, отколкото за мен.

Колкото до изследванията, има държави в които не се допуска влизането на чужденци от определени страни без да се направят изследвания или дори понякога изискват задължителни ваксинации. Така че това не ми се струва толкова странно.

И малко офф, ама да споделя че имам систематичните наблюдения че във Виена когато усетят че някой говори на английски или по десетопръстната система почти задължително се опитват да го минат с евро-две в рестото. Тъй че не сме измислили нищо ново ние българите.  Mr. Green

# 19
  • Мнения: 1 363
Hand, благодаря много. Хубаво е човек да е подготвен Simple Smile Peace

# 20
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
В всичките 4-5 хотела в които проверих ми обявиха ,че при всяко едно положение,стаята която наемам се плаща наполовин в лева и наполовин в Евро(!)защото съпругът ми не е българин!
Сузи, кои са тези 5 звездни хотели?! Ти май отдавна не си се прибирала в БГ. В момента, когато заработиха Шератон, Радисон и накрая Хилтон, никога не са имали двойна тарифа! Цените и за българи си бяха в долари, тогава още нямаше евро  Peace
А и едно време, когато официално все още го имаше двойния стандарт за хотелите, не съм виждала менюта с различни цени  Thinking
Че таксиджиите се пробваха, да, но ако открехнеш хората, кои фирми да ползват, нямаше проблем  Peace Радвам се, че 21-21 се добраха до летището и до 5 звездните хотели. Те от самото начало, бяха изключително точни!
Сега номерът е с отстъпките, както някой спомена. Например, карта за ски лифта за чужденец е една цена, а ако си българин, те броят за редовен клиент и се уреждаш с по-евтина  hahaha Сиромах човек жив дявол.
Двойният стандарт е наследство от социалистическия режим. Тогава хотели, ресторанти, пък и авиолинията бяха държавна собственост. Българите съответно работехме и плащахме данък и с този данък се поддържаше тази държавна собственост. Чужденците със сини паспорти също ги чарджеха като българи  Peace Не знам, защо след като приватизираха тези бизнеси, продължиха с двойния ценоразпис. Явно им се е усладило  ooooh!

# 21
  • Мнения: 1 536
В всичките 4-5 хотела в които проверих ми обявиха ,че при всяко едно положение,стаята която наемам се плаща наполовин в лева и наполовин в Евро(!)защото съпругът ми не е българин!
Сузи, кои са тези 5 звездни хотели?! Ти май отдавна не си се прибирала в БГ. В момента, когато заработиха Шератон, Радисон и накрая Хилтон, никога не са имали двойна тарифа! Цените и за българи си бяха в долари, тогава още нямаше евро  Peace
А и едно време, когато официално все още го имаше двойния стандарт за хотелите, не съм виждала менюта с различни цени  Thinking
Че таксиджиите се пробваха, да, но ако открехнеш хората, кои фирми да ползват, нямаше проблем  Peace Радвам се, че 21-21 се добраха до летището и до 5 звездните хотели. Те от самото начало, бяха изключително точни!
Сега номерът е с отстъпките, както някой спомена. Например, карта за ски лифта за чужденец е една цена, а ако си българин, те броят за редовен клиент и се уреждаш с по-евтина  hahaha Сиромах човек жив дявол.
Двойният стандарт е наследство от социалистическия режим. Тогава хотели, ресторанти, пък и авиолинията бяха държавна собственост. Българите съответно работехме и плащахме данък и с този данък се поддържаше тази държавна собственост. Чужденците със сини паспорти също ги чарджеха като българи  Peace Не знам, защо след като приватизираха тези бизнеси, продължиха с двойния ценоразпис. Явно им се е усладило  ooooh!
Ами никъде не съм споменавала че става въпрос за хотели пет звезди,до там не съм припарвала ,защото не са ми по джоба.
В България бяхме преди две години и хотела в който отседнахме беше три звезди.
Факт е обаче ,че нямаше и един хотел в който да са равни цените и за българи и чужденци.

# 22
  • Bristol
  • Мнения: 9 363
Аз съм спала, като съм чела  ooooh! Embarassed Извинявай    bouquet
Та да знаете, поне в луксозните хотели, няма двоен стандарт. А в другите хотели, вече по закон, нямат право така да делят клиентите си. Иначе преди наистина прецакваха  Tired Можете да се възползвате и от друг недостатък на хотелите с малко звезди. Обикновено искат документите само на единия човек, давате вашите, а човекът до вас го инструктирате да не говори или го пращате да носи багажа от колата, докато вие се регистрирате  Twisted Evil Като "надпрецакване" малко става  Crazy

# 23
  • Мнения: 3 034
Ами никъде не съм споменавала че става въпрос за хотели пет звезди,до там не съм припарвала ,защото не са ми по джоба.
В България бяхме преди две години и хотела в който отседнахме беше три звезди.
Факт е обаче ,че нямаше и един хотел в който да са равни цените и за българи и чужденци.

веднага мога да ти кажа минимум два в идеален център - на Неофит Рилски и на Христо Белчев, в които и преди 3 години, и миналата цените бяха еднакви за българи и чужденци. малки, 3-звездни, много симпатични хотелчета. та, факт е, че има такива в София доста, мога да изброя още поне 5 във и извън столицата - Симеоново, Драгалевци и т.н. намирането им е извънредно лесно и през интернет  Peace

# 24
  • Мнения: 1 372
Такова нещо не трябва да съществува на никакъв вариант! Първо защото има закон излишно забраняващ двойния стандарт и още повече че специално съпругът на сузи доколкото виждам е грък, а нали сме една общност?! Преди да влезем в европейския съюз имаше такива стандарти и тарифи, цените за чужденци бяха различни, но моят съпруг добре знае български език и някой сервитьорки много се нервираха от това! А иначе в момента в който ви предложат същата стока, но на цена за чужденци може да им кажете че ще се обърнете към комисията за защита на потребителите и съответно да го направите! Повярвайте ми всички много ги е страх от тях понеже са адски заядливи /почти не се разминават без да напишат акт/, а и глобите им са солидни! Също така можете да се заинтересувате къде в съответния магазин, заведение или хотел има регистър за жалби и оплаквания! Мисля обаче че споменаването на комисията за защита на потребителите върши много добра работа! Аз лично имах няколко разправии с рецепционистки на хотели и при съответното предупреждение от моя страна, всичко се уреждаше и се намираше начин! Въпроса е човек да си знае правата и да бъде малко по-нахален, а иначе съм съгласна че този двоен стандарт е унизителен!

# 25
  • Мнения: 6 167
Не знаех, че я има още тази практика.  Не е ли забранено  Rolling Eyes

# 26
  • Мнения: 11 314
Мира, пътувала съм с влак и с автобус из България с децата. За влака съм плащала запазено място, заради изискванията на първа класа. В автобусите се плаща половин билет за да имат място да седнат.

# 27
  • Мнения: 3 461
Не само в хотелите а на доста места си съществува 2ен страндарт на цените, макар и да излезе закон. За мен е разбираемо защо има различни цени при положение, че българите и чужденците имат различна покупателна способност. Това е едно от малкото правила, които добро или лошо, всъщност до някаква степен защитаваше достъпа до услуги и на българския клиент. Всъщост дори се подразних преди няколко години, познати норвежци възмутено разказваха за тази разлика в цените и искаха и за тях БГ цени. Демек от супер евтино на почти без пари.


 #Crazy
Ами при това положение и българите като отидат в 4ужбина може би трябва да плаЩат по по_ниска тарифа,заЩото видите ли тяхната покупателна способност е по_ниска от тази на 4ужденците.Недей така,зву4и абсурдно. Stop

Макдирокче, в тази връзка, в момента в Бахрейн обсъждат дали да не направят различни цени за хранителните продукти за чужденци и местни. ooooh! Естествено, веднага наскачаха всички дискриминирани, едва ли ще мине предложението.

По темата, не са ни таксували различно в хотелите в София, нито по заведения. За Хепи си спомням, че има меню на английски, но дали е било с различни цени? newsm78



Колкото до изследванията, има държави в които не се допуска влизането на чужденци от определени страни без да се направят изследвания или дори понякога изискват задължителни ваксинации. Така че това не ми се струва толкова странно.


В Саудитска Арабия , освен СПИН, хепатит и пълни кръвни изследвания, искат и рентгенова снимка на бял дроб.

# 28
  • Мнения: 2 907
Тази тема може да стане анекс към разгорещената "Какво ме впечатли в Бг.".

Прав е мъжът ти, че това е расизъм. И не само расизъм. Ами и наглост, безочие, алчност, изкривени ценности.

В България няма професионално туристическо обслужване, на светлинни години са от него и най-тъжното е, че се мислят за номер едно. Затова и не се оправят и не спазват закони. Защото гледат на чужденеца не като на клиент, който ги прави по-богати, а като на дойна крава, която трябва да се изцеди докрай.

# 29
  • Мнения: 3 521
За Хепи си спомням, че има меню на английски, но дали е било с различни цени? newsm78


Не, цените са еднакви.
По заведения никога, ама абсолютно никога, не са ни таксували различно. Единствено в един ресторант в Несебър келнерът си позволи да ми препоръча да променя избора си, защото това, което съм си избрала било "за чужденци" - красиво направено, но нищо особено като вкус и ...беше прав човека. Laughing

Общи условия

Активация на акаунт