моля Ви за помощ 6год. дете говори като бебе

  • 9 340
  • 36
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 3 591
На теб не ти се мисли за отлагане, но за да задоволиш собственото си его. Я си сложи ръка на сърцето - какво би преживяло детето ти в първи клас? там от него не само ще се иска да говори, а и да пише, прави сложни изречения и т.н. Детето НЯМА да се справи. Тогава ще изпаднете пред проблема, че той пак ще трябва да повтаря първи клас, преместване евентуално в помощтно училище, проблеми с други родители, че твоето дете дърпа класа назад и т.н. и т.н.
Знам, много боли да ти го кажат, но ти самата трябва да си наясно със сериозността на проблема за да можеш адекватно да помогнеш на детето.

Детето ти не е готово за училище. Има изоставане в развитието, което въобще не е малко (3-4 години!!!!) Липсата на реч води след себе си и други последствия и друго изоставане в развитието.
Моя син също проговори на 4 години. Но сега на 5 прави изречения и непознатите могат да го разбират в 90% от случаите. Отсега е една година назад в детската градина и ще тръгваме по-късно на училище. Което въобще не ме тревожи. За мен важното е че детето за 6 месеца прави прогрес като за 6 месеца - т.е. вече няма никакво задържане.

Това с "догонването" на връстниците няма да стане за 1 или 2 години - много често на нашите деца ще им трябват повече от 5-6 години за да успеят да наближат връстниците си. За тях най важното е да тръгнат напред. Ако детето ти като 6 годишно има реч като на 3 годишно да си убедена, че като е на 7 ще говори като 4 годишен. А не като 3 и половина годишен. разбираш ли какво имам предвид?
А това се постига само с ежедневна работа с детето от специалисти. Не с пиене на лекарства.
Най добре вземи детето и отиди в клиниката Св.Никола за да си поне наясно накъде да вървиш. А логопедите могат да работят и с бебета - няма неща като "рано е". Намери специалисти и започнете усилена работа веднага.

# 16
  • Мнения: 2 242
radostin_in, предполагам вече си убеден, че изобщо не е рано логопед да работи с детенцето. Така че не губи време. По-горе са ти дали координати. Уговаряй срещите и отивайте в София. Със сигурност ще получиш и насоки как да подпомагате и да работите с детето и в къщи. Не губи кураж.
А за отлагането, действително е хубаво точно да прецените възможностите на детето с помощта на специалистите, за да вземете правилното решение.

# 17
  • Мнения: 1 434
Здравейте  единствено   с    ежедневна работа с логопед    може да  наваксате   пропуснатото  преодолява се  говорния дефицит .Не мога да разбера  какви са тези логопеди които препоръчват работа с детето  след 5 -год  възраст StopНие  ходим на логопед от 3 год  възраст също бяхме с сериозен говорен дефицит ,няма  невъзможни неща   .Препоръчвам да търсите в града     логопед  който  да работи с детето най малко 3 пъти в седмицата през останалите 4 дена   вие  работете с детето  вкъщи  това което  е правил логопеда  .Ако нямате никакви логопеди  в Монтана  отивайте в София   .
С  лекарство не  се  проговаря ..основно със    продължителна терапия

# 18
  • Мнения: 126
Основно е работата с логопед,психолог също няма да е излишен.Лекарството Пирамем което давате е всъщност Ноотропил,действа на централната нервна система като цяло,но с нищо не би помогнало за наваксване на говора.Намерете добър логопед в София,не си губете времето в търсене на специалисти при вас.
Само за информация,някой споменавал ли ви е за това:


http://www.speech-center.hit.bg/difficulty/alalia.html

# 19
  • Мнения: 199
Здравейте,малко късничко се включвам,ама се включвам в призива на останалите да намерите и направите всичко възможно детенцето да ходи на логопед и да не пренебрегвате работа с психолог.Моята дъщеря е на 7-години,до 4,6 години се развиваше говорно като деца на 1,6-2,6 год.възраст.Много проблеми и много трудности срещнахме докато намерим свестен психолог и логопед.Преди сегашните с дъщеря  ми работиха 5-човека.Знам,че е трудно,но има решение и трябва да намерите верният път.Обичайте си детето такова,каквото е,със сигурност в неочакван за вас момент ще ви изненада,но трябва вие да му помогнете,а от детската градина - всички ние от този форум го преживяваме ежедневно под една или друга форма.
Пишете,ние ще ви разберем.

# 20
  • Мнения: 2 531
А има ли епилепсия??? От тези лекарства може да се предивзика забавяне на псих. развитие!

# 21
  • Мнения: 3 540
radostin_in,Когато ходихте при Чавдаров ,какво иследване му е правено.Само еег ли.Защо не си запишете час при добър невролог и да поискате направление за ЯМР.
Тъй като преди доста години минахме по тоя път и ние също тръгнахме на училище една година назад ,заради говор и интелект.Но бяхме започнали усилена работа с логопед и продължихме това цели 3 години.
Едва преди седмица разбрахме защо сме имали проблем с говора ,имаме мозъчно увреждане в лявото полукълбо на мозъка ,където се намира центъра на говора.

# 22
  • Мнения: 199
Няма да е лошо да потърсите информация и помощ в ресурсен център във вашият град,най-малкото е полезен,защото поне два пъти в седмицата ще има човек,който ще помага на детето да се адаптира в средата,защото да не забравяме все пак,че децата понякога не съзнават колко жестоки могат да бъдат.Аз лично съм категорично против приема на лекарства,В момента моята дъщеря приема чиста афа на аква сорс,която повишава концентрацията и за момента резултата е,че започна прочистване на организма,за което много се радвам.И тя не може да говори свободно и съответно я отложихме от първи клас,но аз не смятам,че това е някакъв супер проблем,най-важното е когато дай-боже тя има готовност да бъде ученичка,да се чувства добре заради това,че ще може активно да се включва в разговори,плюс това винаги има възможности при желание да настигне връстниците си,но едва ли е чак толкова необходимо.Мъжете като ходеха в казарма за 2-години да не би да са изоставали, е това е образно казано разбира се.Не се притеснявайте и търсете специалисти,които да работят с детето и то да има желанието да работи с тях,защото и децата не приемат току-така тези хора.

# 23
Благодаря на всички вас който се включихте. Първо искам да одговоря че не съм забелязала детето да има някъкъв проблем като бебе развиваше се нормално за възраста си имали сме проблеми само със заспиването и до днес не спи на обяд а вечер ляга късно и сутрин става много рано но това не ме притеснява тъй като и аз спя по-малко от както се помня.Аз също съм мислила за отлагане от училище но не смятам че това е най-доброто за него защото въпреки дефекта в говора той върви много добре познава 20букви пише ги ръкописно и смята/събира/до 10 и всичко това го прави с желание.Проблема е в това че в определен момент забравя елементарни неща /найменованията им/като например моето име просто се случва да запецне и колкото повече се мъчи да се сети толкова по-зле става.Изследвания са му правени не само при Д.Чавдаров от 1.5год. ходим в София в неврологичен център при др.Янков там е правен скенер и ядренно маг. резон. и ЕЕГ ЕКГ но всичко е в границите на нормалното или поне така казват.А с логопед в нашият град както писах положението е зле за психолог да не говорим а той има нужда повече от психолог или поне аз така си мисля.Сега чакам да видя какво ще стане от ресурсният център ако не ще продължим при старата логопедка но тя работи едновременно с още 5-6деца който са 1-2клас и може би за това няма напредък.А ми е интересно някой може ли да обясни защо като кажа правилно думата и искам да я повтори той я изговаря много ясно а  в момент на разговор не може?

# 24
  • Мнения: 3 591
Toва колко букви знае и колко бързо учи няма връзка с това как ще се справи в училище. Детето няма да може да се научи да пише - няма какво да се заблуждаваш. Ако то казва "Аз икам стана комонавт" вместо "Аз искам да стана космонавт" то това и ще напише. Това, че неможе да говори добре, означава автоматично, че той така и ще пише. Децата примерно които немогат да казват Р и го пропускат в думите точно така си и пишат - с липсваща буква....
Знаеш ли, когато сина ми беше на 4 аз бях убедена, че освен бавното проговаряне детето ми друг проблем няма. Сега само година по късно осъзнавам, че детето ми има сериозен проблем, който аз просто не съм можела да видя. Сина ми също не спеше - заспиваше късно и ставаше рано, будеше се нощем и т.н. и т.н. Но тогава елементарни неща като това, че има предпочитания към определени храни, дрехи не ми правеше впечатление, това, че на шумни места ставаше по-непослушен също...
Моя син също повтаря вярно думите, но не всички може да ползва спонтанно и правилно.  И това се "лекува" с работа с логопед. Ако неможете да намерите специалисти където живеете идете до софия поне за седмица и помолете специалист да ви изготви домашна програма по която да работите. А психолога няма да научи детето да говори - това ще направи логопеда.
Когато медицинските ви изследвания са показали, че детето няма отклонения следваща ви стъпка е клиниката Св. Никола - там ще преценят дали детето е готово за училище и би ли се справило с ресурсен учител, или не, също ще получите и напътствия какво да правите от тук нататъка за подобряване на състоянието. Но без работа със логопеди прогрес няма да има, или поне не достатъчен.

# 25
ДО ДЕСИ-може ли да ми дадете координати на клиниката св.Никола в кой град и горе долу къде се намира

# 26
  • Мнения: 3 591
В СОфия е - нека някой от София даде телефоните и адреса... аз не живея там.

# 27
  • Мнения: 534
Дано това ти е от полза:
КАК ДА НИ НАМЕРИТЕ
   Заявка за консултация се прави от родител или настойник на детето на място или по телефона. Желанието за консултация може да се заяви, както и да се поставят въпроси от понеделник до петък, от 8.30 до 15.30 часа на тел. 92-30-375; 92-30-681.
   Условията за консултиране, приемане, диагноза и лечение се определят от действащите нормативи, касаещи условията на оказване на болнична помощ. 
 
 
   
http://www.alexandrovska-hospital.org/show_page.php?menu_id=6&am … menu_order_id=230
 
   
 
 

# 28
  • София, в офиса
  • Мнения: 1 269
А може би детенце въобще не е готово да говори или по-точно да общува чрез реч, защото няма мотивация, няма координация, има дисбаланс в развитието на отделните функции на психичното и моторно ниво - този случай работа с логопед на чисто техническо ниво няма да помогне, да не говорим за тръгване на училище. Трябва ви и цялостна програма кой кога и какво да прави с детето за цялсотното му развитие, речта е само част от него без която може. Не може без желание за общуване и партньорство  bouquet

# 29
  • Мнения: 1 615
Това последното ми звучи доста грубо въпреки добронамерения тон... От постовете на майката (или бащата?) останах с впечатление, че не спират да работят и общуват доста пълноценно с детето си.

Общи условия

Активация на акаунт