Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички

Анкета

Колко време ТВ / колко време игра през ваканцията?

Опции:

* Гласуването приключено: ср, 02 апр 2008, 11:17
* Може да изберете максимум 2 опции.

  • Мнения: 14
През октомври 2003г, Kaiser Family Foundation публикува интересно изследване относно медийното “потребление” през ранното детство. Проучването, базирано на телефонни интервюта с над хиляда родители  разкрива факта, че, децата в предучилищна възраст отделят почти толкова  време за медийното “потребление” (118 минути), колкото и за игра навън (121 минути). Това проучване естествено събуди вълна от недоволство сред тези които виждат в медийното “потребление” единствено и само социален проблем.
Позицията на повечето съвременни родители спрямо медийното “потребление” е защитна  и понякога дори преминава в тотално отричане и загърбване на въпроса, респективно изключване на телевизора, компютъра и т.н.. Априори е възприета позицията, че не е възможен конструктивен диалог между детското възпитаване и медийната култура и поради този факт ние трябва единствено да се стремим към минимизиране на нанесените щети.
Проучването разкрива също, че  90 % от родителите имат правила относно това КАКВО се гледа, а 69 % са създали правила относно КОЛКО ДЪЛГО може да се гледа. Това е едно нелошо начало, но повечето родители спират дотук. За медийно грамотното дете подобни правила най-вероятно ще са излишни. За щастие голяма част от днешните родители, особено тези между 20 и 30 годишна възраст, са от поколението на активните уеб потребители и имат инстинктивно усещане относно това за което трябва да подготвят децата си, а именно – новата медийна среда, в която те ще търсят своя път в живот.
Очаквам вашите обосновани позиции ЗА и ПРОТИВ медийното ограмотяване на нашите деца.


# 1
  • Мнения: 4 879
много ми се искаше да ти отговоря, но са доста полюсни нещата в анкетата ти. Абе направо си е тенденциозна, извинявай. Защо нямаш и отговори с обратен знак - под 1 час...?! Така ще се получат много изкривени резултати. Изключваш и опцията "не гледа ТВ". Така отрязваш балансираните отговори и се целиш в родители с вероятен проблем.

Би ли уточнила за кой период става въпрос - за ваканция, за учебната година? Защото така като гледам анкетата - това са много минути, ако е през учебно време. Ако детето е цял ден на ДГ или училище, "играта навън" в у-ще броили се? Защо не включиш въобще игра - без значение вън или вкъщи.

В моя случай примерите от анкетата са неработещи.

Последна редакция: ср, 26 мар 2008, 00:01 от danybon

# 2
  • Мнения: 14
По принцип таргет групата която ме интересува е 3-7години, затова съм писал ранно детство.
Противопоставянето в анкетата би следвало да се чете като съотношение на медийно потребление към немедийно, а тъй като играта може да се осъществява и в двете среди, според мен не би следвало да се отделя. Под медия имам предвид "посредник" във възприемането на информация - телевизия, радио, компютър, ДВД и т.н. Мисля че едва ли има човек, независимо дали дете или възрастен, който да не потребява медийно съдържание.
А относно отговорите в анкетата - оправих ги.

Между другото посоченият текст е превод. По-късно ще напиша и аргументирам собствената си позиция, така че за момента все още не съм тенденциозен Wink

# 3
  • Мнения: 4 879
мерси, но пак зависи дали е към момента, дали е ваканция (наприме, другата седмица ще са различни резултатите) или е по време на ДГ. Ако го вземат от ДГ детето в 19 часа - нито време за ТВ, нито за игра, но през ваканцията ще е по друг начин. Не знам може би, за да е полезно за теб, трябва да се прецени дали да не е през ваканцията. За да има протичопоставяне - ТВ или игра.

# 4
  • Мнения: 14
ОК, променям въпроса вслушвайки се в твоя съвет danybon.

# 5
  • Мнения: 4 879
ОК, променям въпроса вслушвайки се в твоя съвет danybon.


е, сега се почна едно дебнене другата седмица Simple Smile

# 6
  • Мнения: 1 312
Ще ти отговоря първа.
Аз съм от тези родители,които дават на децата си да гледат всеки ден филмче на компютъра.
Обаче и много време прекарваме навън.
След ясла се разхождаме,когато времето позволява,лятото го взимам в 18.00 часа и поне до 21.00 сме навън.
Събота и неделя излизаме за около 2 часа по обяд и за около 3 часа късния следобед.
Затова не смятам,че игрите и забавленията на открито му липсват.
Но с голяма удивителна искам да отбележа,че ако не беше толкова трудно и злоядо дете,може би нямаше да му позволявам да стои по 1-2 часа пред ПСто.
Просто това ми е единственият начин да го накарам да гризе нещо.

# 7
  • Мнения: 550
Включих се в анкетата,без да съм изненадана от резултата!

# 8
  • Мнения: 7 832
През ваканциите гледат общо през деня 2 максимум до 3 часа телевизия/ДВД и излизаме на вън около 4 часа, през останалото време играят в къщи, и се занимават с някои свои задължения.
У дома има контрол и по отношение на времето прекарано пред телевизора/компютъра и по отношение на съдържанието. Не мисля, че за сега е подходящо да се доверя на преценката на деца си, защото особено големия (6 и половина години) определено има желание да гледа неподходящи филми и предавания.
Когато са на градина през седмицата телевизия почти не гледат.

# 9
  • Пловдив
  • Мнения: 16 657
Моля, променете опцията анкетата да НЕ се вижда, ако не си гласувал. Аз нямам какво да гласувам, но резултатите ме интересуват и искам да погледна.

# 10
  • Мнения: 15 832
Така и не мога да схвана какво общо има медийната грамотност с въпросната анкета, която се отнася само до времето, прекарано пред ТВ и времето за игра?  newsm78
Много моля автора на темата да попрочете малко, преди да пуска такива абсурди. Или поне да си изясни понятието медийна грамотност!


Европейско определение за медийна грамотност

Медийната грамотност по принцип се определя като способност за използване на медиите, за разбиране и критична оценка на различни аспекти на медиите и тяхното съдържание и за изграждане на комуникации в различни контексти. Това определение получи одобрението на голямо мнозинство от участниците в публичното допитване, както и на членовете на Експертната група по медийна грамотност. Средствата за масово осведомяване са медии, имащи достъп до широка публика посредством различни канали на разпространение. Медийните послания са информационни и творчески съдържания във формата на текстове, звуци и образи, пренасяни от различни средства на комуникация, сред които телевизия, кино, видео, Интернет, радио, видеоигри и виртуални общности.



 

# 11
  • Мнения: 9 006
Трябва да се разграничи и сезонът. През лятото, когато не са на детска/училище, децата ми прекарват навън около 6 часа, а медия отделят не повече от час /в някои дни дори и едни час не им се събира/, но през зимата е съвсем различно - навън излизаме за около 1 час, най-много 2 часа, за медия остават 2-3 часа. В някои дни предпочитат да си поканят приятелче вкъщи или те да отидат на гости и така стопяват тези 2-3 часа до 0, друг път пък двамата се заиграват и не обръщат внимание на телевизора /който е в хола, а играта им е в техните стаи/.
Не мога да отговоря еднозначно, нито пък да извлека статистика от режима на моите деца - понякога гледат повече, понякога по-малко, но в общи линии се старая да контролирам престоя им пред екрана /телевизор, компютър, електронна игра/.

# 12
  • Мнения: 1 103
Aко може цял ден ден да е вънка  като се пребере застава пред компа .Опитвам се да направя баланс но не става  #Cussing out.

# 13
  • Мнения: 14
Изказвам своите най-сърдечни благодарности на Как' Сийка, която отново блесна със своята енциклопедичност, но смятам, че би следвало да прочете  какво, все пак, съм писал в разговора с danybon при отварянето на темата. На няколко пъти преправях и анкетата и въпроса, за да стане по ясен и провокиращ, а не сух и непривличащ внимание. Целта ми е отваряне на дискусия по въпроса, като анкетата не би следвало да даде някакъв представителен резултат, а по-скоро цели очертаване на тенденциите в детското възпитание.
Моля Как' Сийка, самопредставила се като капацитет по темата да пусне една изчерпателна библиография по отворената тема, като освен това даде и критериите, по които да построя анкетата си.
Обещавам да послушам съветите й.

# 14
  • Sofia
  • Мнения: 8 215
Лятото е повече време навън и време за ТВ няма, но зимата се пуска ДВД почти всеки ден. Може да е интериор  към играта понякога , но е в програмата.

# 15
  • Мнения: 15 832
Изказвам своите най-сърдечни благодарности на Как' Сийка, която отново блесна със своята енциклопедичност,...
....................
Моля Как' Сийка, самопредставила се като капацитет по темата да пусне една изчерпателна библиография по отворената тема, като освен това даде и критериите, по които да построя анкетата си.
Обещавам да послушам съветите й.


Кака ти Сийка не си е направила труда да пусне Гугъл, за да докаже енциклопедичността си, а за да направи това, което теб те е домързяло да сториш. Не стига, че не разбираш това, което питаш, ами на всичко отгоре и се правиш на много отворена.
Е, добре, кажи какъв ти е проблемът - домашно ли имаш да правиш, курсова работа ли, каква е точно темата и какво искаш да получиш с нескопосаните си анкети, пък аз ще ти я напиша, щом толкова не можеш.  Peace

Ако толкова те вълнува колко време прекарва българското дете пред ТВ, иди в някоя градина или училище и си направи анкетата като хората. БГ-мама не е представителна извадка на населението, само на тези, които разполагат с Интернет. И си смени заглавието, некоректно е.
За нуждата от предварителна подготовка вече споменах - медийно потребление и медийна грамотност са съвсем различни неща.

ПП Да сравняваш медийна грамотност с прекарано пред ТВ време е все едно да съдиш за правописа на човек по времето, прекарано в писане. По твоята логика в този форум най-грамотни ще излязат потребителите с най-голям брой постове, което не винаги е така.  Mr. Green

# 16
  • Мнения: 14
Како Сийке,
ако евентуално четеше преди да пишеш щеше да ти направи впечатление и фактът, че говоря за себе си в мъжки род, споменах също че не търся представителност на анкетата и др. неща, които ти очевидно също не си прочела. При таргет група 3-7 годишни деца е трудно да се говори за
за разбиране и критична оценка на различни аспекти на медиите и тяхното съдържание и за изграждане на комуникации в различни контексти, по скоро за полагане на основите на интеракцията дете-медия
Освен грамотност на писане съществува и грамотност на четене.
Спирам дотук, защото темата не е личен двубой между мен и теб.

# 17
Зависи много в каква среда расте детето. Има ли родител, който е с него през цялото време? Ходи ли на детска градина? Баба и дядо ли се грижат за него (и колко често)? По-големи братя и сестри ли се грижат за малките?
Идеално би било децата да играят навън през по-голямата част от деня и почти да не гледат телевизия и така е било преди 30 години. Сега децата израстват в съвсем различен свят от този, в който повечето родители са израснали. Децата искат да играят навън, особено ако имат приятелчета, с които играта става много по-забавна. В такива случаи 3-4 часа са добре, а дори и повече (ако детето не ходи на детска градина, контактът с други деца е от огромно значение за развиване на социалните му умения). Ако детето ходи на детска градина, там играе колкото позволяват учителките (дали навън или вътре - няма значение, в детските градини не им пускат телевизия). В такъв случай, детето се връща около 5-6 часа от градината, а интересните детски филмчета по телевизията обикновено са през деня и ранния следобед, така че му остава само едно "Сънчо" (което е станало малоумно напоследък, но това е друга тема). Относно филмчета и други неща от интернет - родителите трябва да внимават колко време прекарват децата им в мрежата и какво правят, поне докато не станат на 10-11 години. Работа на родителя е не да забрани компютъра, а да предложи по-забавни занимания. Разбира се, в интернет има някои много хубави (и интелигентни, а не малоумни като "Желираните плодчета" - нищо лично към плодчетата  Laughing ) детски филмчета - "Класна стая 402", "Том и Джери", "Скуби Ду", "Лабораторията на Декстър", "Семейство Флинтстоун", "Попай Морякът", филмчетата от "Весели Мелодии" и други. Един час на ден или по-малко е напълно достатъчно, а и са наистина забавни предавания.
Проблемът с гледането на филмчета на компютъра е не само че трябва да се внимава за съдържанието (да не е малоумно - веднага мога да дам примери - или пълно с насилие - и пак трябва да се знае какво наистина е насилие и какво е просто забавно филмче), а и да се внимава да не се развалят очите. На тази ранна възраст децата дори не осъзнават че очите се развалят и очила се носят цял живот (не е като да си счупиш ръката и да заздравее после).
Играта навън развива детето много повече от гледането на филмчета, но без гледане на филмчета пък не се развиват други аспекти от разума на детето. Затова е най-добре да се играе навън много и да се гледат филмчета умерено.

# 18
  • Мнения: 15 832
Како Сийке,
ако евентуално четеше преди да пишеш щеше да ти направи впечатление и фактът, че говоря за себе си в мъжки род, споменах също че не търся представителност на анкетата и др. неща, които ти очевидно също не си прочела. При таргет група 3-7 годишни деца е трудно да се говори за
за разбиране и критична оценка на различни аспекти на медиите и тяхното съдържание и за изграждане на комуникации в различни контексти, по скоро за полагане на основите на интеракцията дете-медия
Освен грамотност на писане съществува и грамотност на четене.
Спирам дотук, защото темата не е личен двубой между мен и теб.

 Съжалявам за сгрешения род, обикновено млади момичета и майки, чиито деца "им пречат да мислят" разчитат някой тук да им направи домашните, затова по презумпция приех, че става въпрос за жена. Не очаквах, че и мъжете вече са се изхитрили дотолкова. А и род се греши много често при писане - къде техническа, къде реална грешка. Съжалявам за моята, обаче!  Peace
Деца между 3 и 7 години, може да не разбират много неща, но могат да бъдат достатъчно медийно грамотни, за да придобиват знания от медиите - независимо дали става въпрос за ТВ, радио, компютър и т. н. Има предостатъчно образователни предавания, игри, филмчета и прочие, за да се сформира умението да се извлича информация от всеки един представител на медиите. Има голяма разлика между зомбирането с реклами и абсурдни анимационни филмчета (като тези на Картуун) и предавания от рода на "Улица "Сезам", например. Нищо, че и за едното, и за другото е необходимо едно и също време пред телевизора.
Та, последно, какво ще изследваме - медийна грамотност или облъчването на телевизорите?  Mr. Green

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт