Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията!

  • 41 809
  • 468
  •   1
Отговори
# 30
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Flora ще питам моя близка да не се изложа с термините.

# 31
  • Мнения: 474
Разгледахте този сайт:http://www.adhd-bg.com/

# 32
  • Мнения: 465
Здравейте, на всички Мами , с които не се познавам от другата тема за ХА и Дв-то.Аз със Флора 1 вече съм в един тим по въпроса за ДИСЛЕКСИЯТА,а Дороти ми предложи да се прикрепя към вас.Набързо да се представя-грижила съм се /1998-2006/ за семейство  с две момчета-единият с ХАДВ ,а другият с ДИСЛЕКСИЯ и АДД.Имат и трето момиченце ,което за всеобща наша радост израстна без да бъде маркирано  с някакъв синдром.В семейството майката беше и е главният доставчик на доходи,така, че аз бях във вашата роля по 40-50 часа на седмица).Говоря за еврейско семейство с наследствена обремененост-по линия на бащата (дислексик),от страна на майката има депресии и загубване на бременности във 2-ри и +триместър. Cry
Пиша във форума, защото забеляазах,че от скоро в Бг се говори за качествена диагностика и успешна терапия на ДИСЛЕКСИЯТА.Аз бях леко объркана,когато разбрах, че част от терапията е постепенното въвеждане на родителя в диагнозата. :Тъй като от моят личен опит -това е само загуба на време-по добре родителят да търси на "дислексия" в гугъла отколкото по "симптоми".Спирам с увертюрите:)От моите търсения в интернет и вашите постове основно виждам- др. Матанова , клиниката в русе и Метода на Деивис.
Искам да допълня с тези линкове:http://logoped.free.bg/catalogue.html
Ако човек се съмнява за дислексия търси само доктори ,които я познават.И вече сте се убедили, че тя не идва сама-почти винаги с АДД,с моторни и вестибуларни проблеми.Две са направленията -за едните учени е неврологично състояние на мозъка(превеждам от тук)http://www.dyslexia-teacher.com/t149.html
"Карен Валди-Психолог от Аукланд Университет твърди , че е с уред за магнитен резонанс(не знам как е на бг)е заснел  мозъците на дислексици и не-дислексици по време на изпълнение на вербални и не-вербални задачи.При не-вербалните постановки мозъка на Д-ът работи по същия начин както при НеДислексика.Различието идвало при вербалните задачи-увеличавал се притока на кръв при Д-те в дясното полукълбо на мозъка,доказвайки че Д -те се опитват да четат по грешен начин с дясната страна.Може ли някой от вас да разкаже какво точно правиха с децата по време на тези ЕЕG изследване?   newsm78
За втората теория(И на Дейвис, и на Флора1 и на мен и на..абе, много сме)това си е уникална способност-моето момче Макс го водеха надарен въпреки , че беше на индивидуален учебен план ).За мен винаги много мътна е оставала крайната цел на третирането на дислексията,в смисъл мярката за "нормалност". newsm78Та, ето  какво не успяхме за тези години с момчето-да го научим да тича с координирани движения,да спреда  чупи моливи с една ръка,да спре да мисли в образи,да чете емоциите на хората на глас,да рисува думите,да говори бързо,ужесточено без да поема въздух,да спи като зародиш в гнездо от завивки,да спре да скърца със зъби...А щях да забравя за успехите-опозна значението на писмената реч;бавно ,но ясно се научи да чете в нормален шрифт;с помощтта на софтуер()успя да компенсира забавеното развитие от първоначалните показатели;научавайки се да пише на клавиатурата с()реши проблема с домашните задания;дозата от Адерал(стимулант)беше без повишение -с големи летни и ваканционни почивки;агресията се превърна в чаровен темперамент,пироманията в контролирани химически експерименти..Един много умен баща от другият форум Райнов,казва да не даваме примери в полза на заболяването и може би е прав,но животът с Дислексия е доста специално приключение и считам ,че ако започнем да търсим терапия с нагласата, че ще доразвиване един специален талант е по-продуктивно, от идеята да се борим с болест.Абе, дълго се получи,ама е важна темата...Да започнем с това има ли някой директно поставена диагноза?Пишете -чета и следя с интерес и съпричастност:)  bouquet Peace Grinning

# 33
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Veselcheto, благодаря че се включи. Само ще повторя твоите линкове, да да им е по-лесно на мамите и татковците.


 







 

# 34
  • Мнения: 474
Мисля че ви казах че идва учител в къщи,но нещата не вървят Йоанна отказва да учи, да говори,да извършва действия неискам и толкова плачове,ридания в приключение съм се хванала.А може да върши доста неща смята горе долу добре, госпожата и казва виж погледни тя обръща поглед на другата страна или я гледа право в очите и мълчи...............приемам всякакви съвети

# 35
  • Мнения: 460
Едно от нещата, което би помогнало мисля са Баховите есенции. От момента, който почнах да ги давам на Йони всички започнаха да я хвалят колко възприемчива е. При Роско също психоложката вижда подобрение, прилагам ги за всички у дома и мога само да кажа, че действат. Това което много ми допадна при тях е, че имаше комбинация за аутизъм, книгата "Здрави и щастливи деца чрез терапията на д-р Бах" е много добре написана. Имам концентратите, ако искаш мога да дам книгата и да видиш кое е най подходящо за твоето дете и ще ги смесим или да отидеш при лекар, който се занимава с това и той да направи комбинацията.
По късно ще се постарая да пиша за съмненията ми при Роско за дислексия и начините, по които действаме.

# 36
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Парапланерче, аз нещо не мога да ги схвана тези енеции. Трябва да се съберен на разходка в Южния парк и да ми обясниш. И други ако искат да дойдат.

# 37
  • Мнения: 460
Предложението ми е не само към Светла, а към всички. Дороти, есенциите са като хомеопатични, защото са много разредени, но пък са изцяло на билкова основа, няма я лечебната криза в началото и ефекта идва много бързо. Ако не си открил правилната есенция няма някакви нежелани последици, защото просто не действат приложени неправилно.
По темата, преди 5-6 месеца се появиха съмненията ми за дислексия при Роско. Той късно проговори и съответно си има дефицити, но скоро след като започна да говори и повтаря му казахме 5-6 букви, който той запомни от раз. Преди няколко месеца реших, че е време да продължим с буквите и тогава установих, че той вижда буквата, листа, но някак си сякаш не може да я възприеме. 3-4 седмици говорехме, пишеше една буква и просто не можеше да я запомни. Flora1 го е обяснила много добре с буквите А и М при тях.  И реших че като не става така ще потърся друг начин. Приключихме с писането (за момента)на букви и почнахме да се забавляваме с тях. От магнитните топчета и пръчки, с които си прави роботи започнахме да правим букви, от тесто за фигурки, от клечки, с пръстчета (неговите и моите), с мозайка, имаме и една, чиито пулчета светят в тъмното, там аз рисувах буквата, той си я правеше по инструкции, нагрявахме я хубаво на крушката и тя му светеше до възглавницата докато заспи, като говорехме само за нея. Рисувахме буквите с пръсти, с четки, очертавахме пластмасови букви и после той си ги запълваше, правихме солетите на Йони във вид на букви. Слушахме един диск, към една книжка за буквите и си измисляхме разни елементарни песнички за буквата която учим, нещо от рода на Улица Сезам. Сега знае около 25 букви, справя се в поне половината случаи с питането ми за първата буква на дадена дума и почти винаги за броя  на сричките, като за сега са само 1и 2 сричкови думи.
Когато се появиха съмненията ми се консултирах с 2ма специалисти, работещи с деца с дислексия, но ми казаха че е твърде рано и че детето има дефицити. Това което правим заедно с него е да работим поне по 2ч на ден заедно по различни книжки, за различна възраст, на различни издателства. Купувам винаги от 2-3г (заради Йони) до 5-6г и работим по всичките, като   "бебешките" му помагат да се забавлява с тях и го насърчават, защото са твърде лесни за него. Той съответно си има предпочитания към различните книжки, има една поредица, която явно не му е присърце, там нещата стават политически. Той работи половин час по книжката и получава толкова игра на компютъра. А е геймър, ако го оставя би играл докато заспи на стола, но някой неща си имат цена. Забавленията са неограничени, само когато татко им е в командировка.
Дълго стана, за което се извинявам, а за дислексията аз спрях да се притеснявам, просто работим там където са дефицитите му. И понеже е едно малко копие на баща си, виждам че тези негови качества и черти, които за момента го дърпат назад са същите, които помагат на баща му да се издига професионално. Вярвам, че е въпрос на време и работа да разкрива потенциала си.

# 38
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Парапланерче, с буквите си намерила правилния път. Точно така се изработват от глина или пластелин, за да може да се осъзнаят. После при четенето. Буква по буква с два листа се покрива буквата и след като се изчетат една по една се сливат първо на срички после на нацяло.

# 39
  • Мнения: 474
А когато детето отказва категорично да погледне,да играе,да рисува ,да повтори нещото свързано с буквите  и числата и не  минават" ти ще направиш това и ще получиш това което искаш" какво да направя ?как да и помогна?трябва ни стимулант, тя ще се справи с буквите и числата но трябва да ги  погледне ,да ги прочете,а тя неиска...................реве гуши рамене .............и така.............Парапланерче давай съвет за есенциите :нежеланието да учи е най-големия проблем после дислексия,дисграфия и паметта.

# 40
  • Мнения: 460
Да, точно заради съпротивата при учене ги препоръчвам. По бавният вариант е да ти дам книгата, да избереш и да ги направим, по бързия е да отидеш при д-р Господинов(той е писал предговора на книгата и работи от години с тях) и той да ти направи комбинацията веднага след събеседване. Убедена съм, че до  няколко дена ще видиш своето дете променено. Ще пиша на лс.

# 41
  • Мнения: 474
благодаря свързах се с Господинов и утре имаме час при него.Ние живеем на пазара Иван Вазов.Непременно трябва да се запознаем лично.Огромно Благодаря.

Последна редакция: вт, 15 апр 2008, 17:06 от svetla bogeva

# 42
  • Мнения: 474
Парапланерче аз пак да попитам днес ще ходим на лекар ама не ме свърта до следобяд:колко време могат да се дават постоянно?ние имаме нужда поне докато сме на училище,лятото може да почиваме.Или може да се дават непрекъснато?Един път да се научи да чете и пише ще ми падне камък от сърцето,ей това мозъка е страшна работа...............

# 43
  • Мнения: 460
Няма ограничение, докато има нужда. В книгата авторката казва, че може да се дават в началото и през 5мин,. което аз не съм правила. Безвредни са, напълно.

# 44
  • Мнения: 474
Мацки от снощи сме на цветолечение с есенциите на Бах.Стискайте палци да ни подействат добре и да включим на тема учене.Един въпрос към Флора: Вие ходите ли на психолог? и ако е да: Къде?

Общи условия

Активация на акаунт