За какво иде реч- за т.нар. "копърки", такситата, които имитират под всякаква форма една известна софийска такси-компания, с една-едничка цел-да заблудят клиент, който взема кола в движение и после таксито да му "излезе през носа". Самата аз съм се парила преди 6 години, нооо, оттогава парен каша духа, дори да е спряло таксито, отивам, поглеждам най-нахално отпред, встрани, тогава сядам-и пак поглеждам.
Оня ден пътувах с шофьорка от въпросната толкова имитирана компания. Запитах я защо, наистина, шефовете им не правят нищо по въпроса, толкова ли не се интересуват от доброто име на фирната си. Жената обясни, че се водели дела.....но без успех. Ха сега де. Без успех!!!
Стигам до извода, че явно в България няма добри закони, защитаващи конкретната марка или лейбъл или както искате го наречете (не съм специалист). Ама то било имало една буква или 2 цифри разлика, моля ви се. (не било Готината Красавица, а готината КрасТавица, да речем).
Има и друго измерение-човешкото. Тия, копъркаджиите, най-често бръмчат около автогара, аерогара, болници(тук, около мене, има доста от тях). Разчитат на това, че клиентът е видял познатото му ОК.....или 2121....че бърза да се прибере, че е болен, току-що изписан от болница и дерат кожи.
Ще кажете-ами да е гледал. Е, не е така. В нормалните европейски държави това се води "съзнателна заблуда на клиента". Преди време работех за фирма, която заблуждаваше потребителите си в Интернет.(работеха на ръба на закона, точно както копърките).Ами обединиха се пропищелите клиенти от няколко европейски държави, подадоха молби до Европейската комисия за защита на потребителя.....и моите хора бяха ЗАДЪЛЖЕНИ да си изпишат отчетливо на заглавната страница, че услугата им е ПЛАТЕНА.
Кажете, моля, какво точно гласи законът по този въпрос в Бг? Има ли начин да се промени, въобще, може ли нещо да се направи?