Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори

Анкета

Кое бихте избрали за детето си - Италианският лицей в Горна Баня или Еврейското училище?

Опции:

* Гласуването приключено: вт, 20 май 2008, 12:48

# 90
  • Мнения: 544
В другата тема за Горна баня видях, че сте приети и в Италианския лицей. Кое от двете училища ще предпочетете? Simple Smile

И аз това се питам  Confused
Много ми е трудно...

# 91
  • Мнения: 305
Да споделя и аз впечатленията си от двете училища. Те са само от кандидатстването, резултатите и обсъждането им. Чета от месеци мненията ви и реших да кандидатстваме и в двете. Не сме приети и в двете.
Относно организацията и провеждането на на изпита:
В Италианския лицей всичко беше перфектно.
В Еврейското - събеседването ни започна с 10-на минути закъснение. На детето му дадоха рисунката за довършване, другата с футболистите и стихчето. Не бих казала, че отношението беше особено приятелско и дружелюбно....прекъсваха ни...на отговор на детето, че играе сам в къщи се вметна коментар: а-ха, мама и тати са много заети и нямат време за теб.... на излизане му се каза: и сега като излезеш оттук няма да казваш навън какво сме те питали, защото те са ти конкуренция....мама и тати ще ти обяснят какво е конкуренция.
Резултати:
В Италианския - 60,6.
В Еврейското - неприети.
Отидохме да видим резултатите днес.
Първо в Италианския - посрещнаха ни много дружелюбно, разбрах от форума, че били психоложки. Обсъдиха с детето една по една задачите - по първата част на задачите - никакви грешки. Пропуснати двете пеперуди на стъблата, за което детето каза, че му приличали на калинки, а психоложката му отговори, че и на нея така .... ама се искало да се оградят като пеперуди. Пропуснато свързването на пощенските кутии, които се пресичат - те са 8 и коментара беше, че това е била уловката на задачата. Последната задача не разбрал добре и свързал всички двойки пиле-борче, така, че да не се пресичат линиите. Коментара беше: при така поставено условие си се справил перфектно, но не се искало това... ех как не си разбрал добре. През цялото време не спираше да го хвали колко добре се е справил със задачите и съвсем леко и извинително ...ех, тук малко си пропуснал само... От нея разбрах, че тази година задачите са се писали от МОМН, обсъдихме представянето на детето, като разбра, че не сме се готвили специално за изпита, каза, че се е представил изключително добре и коментара беше, че тази година по-добре са се представили такива деца... На излизане детето ми каза....значи съм приет....обясних, че последната задача носи цели 28 точки и като не я е направил, няма как да се класира.
В Еврейското – посрещнаха ни с въпроса: Защо идвате с детето? .... Ами казвам, идваме да си видим резултатите, бяхме и в друго училище и ги гледахме заедно....Не е добре да обсъждаме пред детето.... Казах, че няма проблем.... Извади се неговата рисунка и му се каза: Ето ти тук си нарисувал това, използвал си само черен фулмастер, а виж другите деца колко по-хубави и шарени рисунки са направили и ни се показаха предварително подготвени 3 рисунки... Детето каза, че използвал черен, защото „другото дете” е започнало с черен.... Извади ни се втората рисунка и ни се каза: Тук линията  (която почти не излизаше от контура) на места не е съвсем плавна, ами леко назъбена, което говори, че му трепери ръката...Попитах за следващите, отговора беше, че има проблем със зрителната памет. На въпроса ми как я оценяват – ами по картите.... и тук е интересното – ами на нас ни дадоха карти.....четох аз във форума за карти, които да разпознават, още след изпита ми светна лампичката... но си мислех, че не дават еднакви задачи... И какъв е резултата – ами на изпита не е познал нито едва карта – 0 точки!!! Казвам, не са ни давани карти....не е възможно на всички са давани, а и във файла на компютъра е записано, че имаме 0 точки.....детето повтори задачите, които са му дадени и съответно пропусна карти....
И следващото изречение: Това, което искаме да ви кажем за вашето дете не е добре да го казваме пред него, то ще се ТРАВМИРА, изведете го навън.... и това пред него......БЕЗ КОМЕНТАР!
След това изказване, трудно излезе с баща си, разплака се, някак си успяха.
И така: Ние искаме да ви помогнем....Вашето дете има нужда от специалисти, ще има проблеми в училище, сигурно има проблеми със слуха, не чува добре определени звуци и има логопедични проблеми. .. Попитах и какви точно..... Ами някъде тук колежката ги е записала, ама не мога да ви ги кажа сега, трябва да си го заведете на логопед, да му прави изследвания......Казах, че проблем със слуха няма, правени са му изследвания, единственият ни проблем е, че все още не казва добре Р, ходи на логопед...Те продължават:  Вие нямате представа колко са жестоки децата, ще започнат да му се подиграват....ще започне да изостава.... искаме да ви помогнем... ще има сериозни проблеми в училище.....съветваме ви да си запишете детето в СПЕЦИАЛИЗИРАНО училище, където ще му помагат в обучението.... ето, резултатите му не са добри....с най-добри намерения сме към вас, искаме да ви помогнем....Втрещих се! И всичко това, без конкретни аргументи....
Върнах се на въпроса за картите – много дълъг спор.... в който не признаха, че са пропуснали картите, а аз настоявах....сменяхме темата - те на проблемите на детето ми, аз на това, че не е оценяван коректно...детето се върна при мен разстроено....коментара беше: в нашето училище не допускаме деца с такова поведение..... ами какво поведение очакват след като го изгониха с думите, че ще се травмира ако чуе какво ни казват....е, накрая донесоха едни карти, детето каза, че не ги е виждало... ами те на изпита били други, не бели, ама сега нямала от тях...
Показаха му пет карти, смесиха, поставиха десетте, детето отдели 5-те.  Ще отразят резултата....Станахме и си тръгнахме...детето изобщо не попита дали е прието.
Все пак денят ни приключи щастливо. Класирали са ни в други две много силно желани училища ... та сега сме в чуденка... детето си има предпочитание към едното и вероятно ще се вслушаме в желанието му.
С най-искрени пожелания за успех на всички бъдещи първокласници.

# 92
  • Мнения: 763
Веси, аз също следя темите за НУКК, а от Еврейското училище имам по-преки впечатления.
Всичко, през което сте преминали и ти, и хората чийто деца са кандидатствали, е напълно обяснимо, предвид факта, че и в двете училища изпитните резултати са манипулирани с цел да се осигури свободен достъп на определен брой "специални деца".
За лицея тази практика е с традиции. Самата ти си забелязала колко добре смазана машина е. Организацията им е по конец. Аз бих добавила - както и всичко останало. Самата ти си изпитала на свой гръб спокойствието и рутината на представителите на училището при разглеждането и обсъждането на  работите на неприетите  деца. Тези хора си знаят работата. Знаят как да се държат с родители, знаят как да манипулират резултати, какви обяснения да дадат....Те няма откакво да се притесняват. Силните на деня са на тяхна страна, а децата им в тяхното училище. Директорката е несменяема от години.....
За Еврейското училище нещата са малко по-различни. За мен  наистина не е нормално да се провежда изпит за всички деца. Според мен на децата от еврейски произход  трябва да се осигури свободен достъп до училището и то именно защото там се предлага изучаване на езика и културата на общността, към която принадлежат. Това, че и тези деца се явяват на изпита аз лично си го обяснявам с някаква законова недомислица, която не позволява на ръководството да направят приема по-прозрачен. Тук нещата биха могли да бъдат много по-справедливи, ако на изпит се явяваха само децата без еврейски корени. Така нямаше да се налага да се опорочават резултати и да се търсят нелепи извинения. Отношението, което си срещнала в това училище на мен ми говори по-скоро за неопитност именно в тази "мръсната част". Освен това, тук няма някакви традиции при провеждането на изпита. Доколкото знам естеството на  изпита няколко пъти е било променяно. Преди е имало представители на МОН, сега пак е различно. В НУКК нещата са ясни. Там дори се продават книжки, по които да се подготвят децата. Задачите са предсказуеми / макар че тази година изневериха на Р.Генков/.
Аз много се радвам на хората, които кандидатстват и в двете училища. Просто е важно  предварително да знаеш с какво се захващаш и какво можеш да очакваш. Въпреки, че 134-то не е училището, в което бих искала да учат децата ми, много силно им желая да променят регламента на прием. Смятам, че там нещата могат да се изчистят и всички да са доволни. Колкото до Лицея - там управия няма!  Peace

Последна редакция: чт, 03 юни 2010, 08:36 от chevroleta

# 93
  • Мнения: 305
Шевролета, благодаря за отговора и подкрепата ти.
Да, много си права за това че в еврейското има промени и те са в посоката на НУКК, но има много още какво да учат за да ги достигнат.
1. Тази година децата с еврейски произход са класирани на общо основание, не са ползвали предимство. Има неприети такива деца - според едната от оценяващите са 2, а според другата 6 деца. Те знаят кои деца имат произход и кои не. Теорията за това там да учат с предимство деца, които имат корени издиша...явно не това е желанието на ръководството на училището.
2. Изпита не се провежда от МОМН, а от училището. Това е основа за субективизъм при оценяването. Да не говорим, че няма никакви критерии за оценяване - условия, точки. Дават задачи, за които трудно се доказва резултата на детето - картите и стихчето.
3. Явяването на децата с произход на изпит не е законова недомислица, тъй като изпита не е законово регламентиран (всъщност те не го наричат изпит, а събеседване, както самите казаха, НЯМАТ законово право да провеждат изпити, та са намерили някаква форма да си подбират децата). Единственото училище, което има право да провежда изпити е НУКК. Според мен умишлено се променя формата на изпитването, това им дава по-голяма възможност за манипулиране на резултатите. Така не рискуват да се явят много добре подготвени "случайни" деца, знаещи предварително върху какво ще ги изпитват. Това направиха и в НУКК със задачите, за да отпаднат добре подготвените по книжките им деца, измислиха и странни точки на различните задачи, за да се нареди класирането. А това с книжките си е просто търговия, от която се печели.
Да, съгласна съм, че все още нямат опита на НУКК за манипулиране и допускат грешки, когато им се задават въпроси, изказват се неподготвени, но ще се научат.


# 94
  • Мнения: 159
НИТО ЕДНО ОТ ДВЕТЕ!
И двете лежат на стари лаври.Подкрепят ги богати сноби. Да, имам познати, които са прекарали известно време и в двете, но на време са напуснали. Снобска среда и нищо друго. Само сутрин да видиш групичката родители и деца, които на спирката си чакат автобуса....Вирнати носове, с тях не се говори! Само искам да подчертая, че не съм от съфорумците за които важи приказката за "киселото грозде"! Просто с течение на годините имам наблюдения. И каква е тая мания с цената на всичко нашето "най-умно" гардже да е в....еди-кое си училище.Много важно. А дали на детенцето ще му е добре в тази среда?! АЗ си мисля, че за малките ученици е най-важно да попаднат на добра учителка /а и в кварталните има такива/.
Успех

# 95
  • София
  • Мнения: 1 777
ZAXARINA, богата снобка ли ме нарече Crossing Arms?

# 96
  • Мнения: 159
Не, не съм имала намерение да те обиждам. Може би съм обобщила неправилно. Ако съм те засегнала, извини ме.
Познавам доста семейства с малки деца, които са се ориентирали към тези две училища. Едната ми позната има дете в ІVкл. в еврейското. Ами всички те бих могла да причисля към "богатите сноби".За това ги и наричам просто "познати". Преди години приятелско семейство с хиляди връзки успяха да си уредят детето в Еврейското. Във втори клас го преместиха в 17-то у-ще. Агресията и незаинтересоваността на учителката ги бяха изумили.

# 97
  • Sofia
  • Мнения: 6 223
Синът ми не е приет в еврейското, не е дорисувал една от рисунките.
Приет е във 2-ро

# 98
  • София
  • Мнения: 208

ZAXARINA, това за агресията и незаинтересоваността на учителката звучи доста страховито!  Shocked

# 99
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 660

ZAXARINA, това за агресията и незаинтересоваността на учителката звучи доста страховито!  Shocked
аз пък нямам такива наблюдения,но нямам намерение да убеждавам никого дали е така или не.
Герма, още веднъж радвам се за твоето дете и му желая успех Peace

# 100
  • София
  • Мнения: 208
Жаки, благодаря!  Hug

# 101
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 969
честито на приетите дечица и от мен, дъщеря ми ще бъде в първи клас догодина и съм се насочила към еврейското училище като първо в желанията ни, а след него 18-то, темата ми беше много интересна и важна
познати, които водиха тази година дечицата си на събеседването, ми разказаха някои от въпросите, които са им задавали, много ми е интересно как сте отговорили ако са ви питали "с какво можете да допринесете за развитието на училищната общност" - повечето тълкуват този въпрос като подпитване за т.н. модерно днес "спонсорство" от страна на родителите. Моля наистина за отговор, ако може.

и да споделя моето мнение - чета, а и слушам познати като казват, че за първокласник най-важното е учителят да е добър, а не училището - аз съм на мнение, че най-важно е учителят и съучениците, за това търся и наистина утвърдено и добро училище, иначе по отношение на квартално, еврейското мисля, че ни е такова, тъй като живеем на ъгъла на бул. Хр. Ботев и ул. Св. Св. Кирил и Методий.

# 102
  • Мнения: 159
Ако си привърженик на "кварталното" у-ще, бих ти препоръчала 32у-ще. Близо ти е. То е едно от най-добрите през последните 10 г. Ако аз трябва да избирам за моето дете м/у еврейското и 32, не бих се колебала и за миг - 32!

# 103
  • Мнения: 458
Хайде, ако има майчета на последно приетите деца, нека споделят мнения и впечатления. До къде се покриха очакванията ви, къде се разминават, какво ви харесва и какво не в обучението в Еврейското училище? Знам, че от година на година се променят нещата и за това пак повдигам темата.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт