Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Отговори

Анкета

Кое бихте избрали за детето си - Италианският лицей в Горна Баня или Еврейското училище?

Опции:

* Гласуването приключено: вт, 20 май 2008, 12:48

  • Мнения: 698
 Моля ви да гласувате само, ако имате преки и актуални впечатления от двете или поне от едното училище. Знам, че има други възможности, в момента обаче, ме интересуват тези двете. Става дума за дете в първи клас. Благодаря ви!

# 1
  • Мнения: 272
синът ми е в първи клас в италианският лицей.доволна съм.за еврейското не зная нищо-нямам преки впечатления.

# 2
  • Мнения: 3 479
За Еврейското училище: синът ми учи там до 6 клас. Бях доволна от учителките в началният курс, едната им преподаваше сутрин, а другата водеше занималнята следобяд. Там е така, до 4 кл всеки клас си има отделна учителка в занималнята. Двете госпожи работеха в синхрон. Мога да кажа най-добри думи за тях.
След това обаче, в 5-7 кл, положението стана лошо: незаинтересовани учители, не им пишат оценките в бележника, лоша дисциплина в училището, а и как би могло да бъде друго яче, след като г-жа Божанова (бившата директорка) гледаше само да й дойде време за пенсията и не си нарушаваше спокойствието с това да решава проблемите на училището и децата. От февруари има нова директорка и разбрах, че е позатегнала нещата, та положението може и да се подобри.
Мога да напиша мнооооооого дълъг разказ с примери: случки и имена на учители, но не знам дали има смисъл. Хората си го знаят като елитно и напират за там, но няма нищо елитно в това училище.
Нашите учителки бяха г-жа Стойкова и г-жа Павлова. Ако децата ви попаднат при тях, можете да сте спокойни.
От всички останали учители моят респект заслужава единствено Теодора Ешкенази по иврит. Не случайно децата много я обичат.

# 3
скъпи майки.повдига ми се от ситуацията около приема в еврейското училище.въпреки .че детето ми беше печелило 3 конкурса преди събеседването там.  не го приеха.и е изключително умно.и е представително и красиво.ние неговите родители сме на доста престижна работа и пак бяхме пренебрегнати.над нас живеещо  дете с логопедичен дефект и фъфлене е прието предишна година-да им имам критериите.смело мога да кажа.че синът ми е доста над средното ниво.но баща му не се казва давид леви.нито ставри калинов и слава богу.  какво ли щеше да стане.ако бях си лепнала еврейска фамилия или фалшив адрес.както направиха други....казаха .че там пари и връзки не важели .и аз патката повярвах.а то в б-я не е останало такова място.в последствие разбрах.че на екскурзия в италия момиче е било загубено и баща му по телефона и интернет го насочвал.за да може да стигне до полиция и да се върне.с две думи-на прехвалени ягоди с голяма кошница не се ходи.като изключим добрата база .заради спонсорството .нищо особено...само промити мозъци и  натрапена религия.

# 4
  • Мнения: 212
Мога ли да задам един въпрос?!
За чии ви е да си записвате децата в Еврейско училище?! newsm78
Свършиха се училищата в София ли?! И частните ли!?
Аз ако трябва да избирам бих избрала Италианския лицей,защото имам наблюдения над него...

# 5
  • Мнения: 283
Избери Италианския лицей. Перфектното училище. Няма второ такова. Не виждам смисъл от Еврейското, освен ако нямаш такава нишка във фамилията. В ИЛ ставаш част от едно голямо, добре организирано общество, с много богат обществен, културен живот, с много, мног предимства пред други училища. Браво на вас, че са ви приели

# 6
  • София
  • Мнения: 413
Може ли да ми разкажете за приема в италиянския лицей - знам за тестовете, решаваме с детето ми, но ме интересува предопределени ли са местата предварително или има шанс и деца, чиито родители не са известни личности да влязат?

# 7
Вие луди ли сте бе хора?!?!!?!?! Гледам резултатите от анкетата и не вярвам на очите си....хахаха Как дори може да сравнявате тая евреиска дупка с едно от най - стабилните училища в БГ..... детето ми не учи в нито едно от двете училища - учи в 20-то ОУ, нямам преки впечатления, но...очевидното...

# 8
  • София
  • Мнения: 413
Къде е 20-то ОУ, разкажи повече за приема

# 9
  • Мнения: 698
 Laughing Отдавна избрах училището и не съжалявам. Благодаря ви. С някои от мненията категорично не мога да се съглася. Но това е защото са ги дали хора без преки впечатления, а бях помолила за такива. Дано и вие сте толкова доволни от избора си, колкото и аз. Успех на всички дечица, където и да учат. Ние случихме и на класна и на училище. Peace

# 10
  • София
  • Мнения: 413
angel, кое училище избра ако не е тайна?

# 11
  • Мнения: 427
ЕВРЕЙСКОТО !!! Peace

Другото е пародия на лицеййййй .....: ПРЕДИ ГОДИНИ бях с итал.преподаватели в комисията х итал.ез. от Итал.посолство: а завършващите ИТАЛ.ЛИЦЕЙ едвам връзваха 3  или мах.4 х итал.език С ПРЕТЕНЦИИ С ТАЗИ СИ ДИПЛОМА В ИТАЛИЯ ДА СЕ ОСВОБОДЯТ ОТ ИЗПИТ В УНИВЕРСИТЕТ Х ИТАЛ.ЕЗИК..., ПОСЛЕ ПИСНАХА ОТ СТРОГОСТТА НИ И МИНАХА ВСИ4КИ СЪС 6 ПРЕД БЪЛГ."преподавател" Money Money Money Mr. Green ooooh! / Резултатът е ясен:ИТАЛ.МИНИСТЕРСТВО СИ ИЗТЕГЛИ У4АСТИЕТО с техни преподаватели/и финансовата подкрепа/ ОТ ИТ.ЛИЦЕЙ В Г.БАНЯ... Naughty newsm78

ВЕКОВЕ И ТОЯГИ СА НУЖНИ НА БГ ДА СЕ ПРОМЕНИМ КЪМ ДОБРООО: здравеопазването,образуванието, политиците, стандарта на живот на бг народ са плачевни.... Tired

Последна редакция: сб, 20 мар 2010, 23:45 от GIULIA

# 12
  • Мнения: 18
Италианския лицей е най-елитния развъдник на малки наркомани в София и тъй като учат деца с родители които имат по-висок от средния стандарт живот, дирекно започват с хероин и кокаин, след 7-ми клас се отива в американски колеж или частното Златарски в американския са малцинство тези не употребили трева през цялото си обучение там. За Златарски знам единствено, че болшинството момичета са "кифли'', не че в другите училища е по различно.
 Европейско училище за първи път го чувам, но съдейки по името отново става дума за някое частно училище.
По-добре е децата да се учат в държавни училища, шанса там да станат лигльовци и наркомани е по-нисък в сравнение с частните училища.

# 13
  • София
  • Мнения: 7 020
Европейско училище за първи път го чувам....
Я пак прочети заглавието на темата.  Wink
Един въпрос - на какво почива мнението ти за НУКК? Личен опит? Познати там? Слухове?

# 14
  • Мнения: 306
Италианския лицей е най-елитния развъдник на малки наркомани в София и тъй като учат деца с родители които имат по-висок от средния стандарт живот, дирекно започват с хероин и кокаин, след 7-ми клас се отива в американски колеж или частното Златарски в американския са малцинство тези не употребили трева през цялото си обучение там. За Златарски знам единствено, че болшинството момичета са "кифли'', не че в другите училища е по различно.
 Европейско училище за първи път го чувам, но съдейки по името отново става дума за някое частно училище.
По-добре е децата да се учат в държавни училища, шанса там да станат лигльовци и наркомани е по-нисък в сравнение с частните училища.
хахахахахаах. Не е така..в много голяма грешка си. Първо- аз уча там от 8 години и второ-не можеш да ме наречеш нито наркоман,нито лигла! Да Италианския лицей не е най-доброто даскало в София,заради голямата си подкуност и курупция. Да училището ми е пълно с деца чиито родители гледам вечер по телевизията или в парламента...но всичко си е до това как си възпиташ детето. Аз съм твърдо против наркотиците и имам принципи..не всички горе си хвалят с парите си. Има свесни деца както във всички останали училища! Кокаин и хероин никой не взима...а трева...може да са опитали двама,трима (говоря за моя випуск във момента),но до там! Италианския лицей определено има много минуси,но наркотиците не се вписват в тях!

# 15
  • София
  • Мнения: 3 115
А двете принцеси в подписа чии са? Joy

# 16
  • Мнения: 18
Я пак прочети заглавието на темата.  Wink
Един въпрос - на какво почива мнението ти за НУКК? Личен опит? Познати там? Слухове?
Предимно познати, но и доста слухове съм чувал за нарко-подвизите на някои "герой". За поста на sweet_kiss, от 8-мите класове не познавам никого, познавам доста хора от американския колеж учили там и няколко човека от сегашните 7-ми класове. Не познавам всички, но по познати и разкази мога да съдя, че това не е училище в което могат да се изградят пълноценни личности.

# 17
  • Мнения: 698
Италианския лицей е най-елитния развъдник на малки наркомани в София и тъй като учат деца с родители които имат по-висок от средния стандарт живот, дирекно започват с хероин и кокаин, след 7-ми клас се отива в американски колеж или частното Златарски в американския са малцинство тези не употребили трева през цялото си обучение там. За Златарски знам единствено, че болшинството момичета са "кифли'', не че в другите училища е по различно.
 Европейско училище за първи път го чувам, но съдейки по името отново става дума за някое частно училище.
По-добре е децата да се учат в държавни училища, шанса там да станат лигльовци и наркомани е по-нисък в сравнение с частните училища.


хахахахахаах. Не е така..в много голяма грешка си. Първо- аз уча там от 8 години и второ-не можеш да ме наречеш нито наркоман,нито лигла! Да Италианския лицей не е най-доброто даскало в София,заради голямата си подкуност и курупция. Да училището ми е пълно с деца чиито родители гледам вечер по телевизията или в парламента...но всичко си е до това как си възпиташ детето. Аз съм твърдо против наркотиците и имам принципи..не всички горе си хвалят с парите си. Има свесни деца както във всички останали училища! Кокаин и хероин никой не взима...а трева...може да са опитали двама,трима (говоря за моя випуск във момента),но до там! Италианския лицей определено има много минуси,но наркотиците не се вписват в тях!
Не го приемай като заяждане, но когато аз учех там, ни караха да внимаваме с правописа. Явно учителите са сменени.

# 18
  • София
  • Мнения: 1 777
Аз съм доволна от 134-то, синът ми е втори клас. Разбира се имам някои забележки, но те не променят цялостното ми добро впечатление. За НУКК съм чувала много противоречиви изказвания, а от личните ми контакти с деца, учещи в прогимназията, оформилото се мнение  за нивото не е особено добро.

# 19
  • Мнения: 803
С много неща мога да се съглася, но това за наркотиците е лъжа и абсурд. Ако нещо е сигурно, че детето ти ще получи в НУКК, то е сигурност, чист въздух, много приятелска и приятна атмосфера, обща култура, прекрасна храна, невероятно спокойствие на родителите, децата са много будни. НО толкова много хубави неща на едно място много разглезват, това е безспорно.

Ако имате шанса детето ви да попадне в НУКК, не бива да се отказвате. Не разбира се и да се разкъсвате от тази идея, това чак не си заслужава.

Училището има много предимства и не на последно място страхотни учители. Съгласете се, че всеки ще предпочете да има по комфортно работно място. И така както децата на амбициозни родители са там, така и амбициозните учители са там.Има много учители, които преподават в НУКК от 30 години. Трудно е на учителите по езиците, защото децата масово ходят по уроци и по чужбина и са със самочувствието, че знаят повече от учителите. Това са най-кошмарните часаве, по-добра е дисциплината в часовете по народни танци и по физическо (важи от 1 до 7клас, за по нататък не мого да кажа как е)

P.S. Съжалявам, сега виждам, че темата е много стара.

Последна редакция: вт, 23 мар 2010, 14:12 от FireLite

# 20
  • София
  • Мнения: 104
Синът ми е в 7 клас в Еврейското, ако сега трябваше да кандидатства за 1 клас, едва ли бих повторила, за съжаление нямам време за подробности, че гледам бебе Grinning
За наркотиците в Италианския лицей и аз съм чувала, но същото се говори и за Американския колеж, така че не знам доколко е вярно и доколко са градски легенди.
Опс, забравих - на иврит за тия седем години, май не може и една вода да си поиска Confused

# 21
  • София
  • Мнения: 752
Сравнение между двете училища може да направи само човек, който има преки наблюдения и от двете Naughty Аз имам само от Италианския лицей. Много неща може да не са идеални в НУКК, ама това с развъдника на наркомани е най-неточното попадение.  Stop Явно пишещият иска по някакъв начин на си излее злобата, че не е имал достъп то това училище. За такива неща като алкохол и наркотици от Италианския лицей изключват по бързата процедура. Миналата година една ученичка се беше напила и се качила пияна в автобуса (ами на големите не могат да им забранят да излизат от училището и през междучасията или ако имат свободен час скиторят навън), държала се неприлично и напсувала дежурния учител. На другия ден отиде за последен пън на училище - да си получи заповедта за изключване  Wink Едно момче го изключиха по същия начин, защото беше внесъл алкохол в училището. Няколко други накуп - заради лошо поведение по време на една екскурзия. Шансът на това училище е, че е държавно и няма проблем да изключват когото трябва при неспазване на дисциплината. Без значение кои са родителите. В частните училища учениците са един вид клиенти на училището и училището зависи от тях, затова много трудно могат да ги изключат. Обаче "връзкарите", желаещи да учат в НУКК така или иначе са много повече от местата там hahaha  Joy hahaha

# 22
  • В най - голямото село
  • Мнения: 1 398
Дъщеря ми е 5ти клас в Еврейското у-ще. Ако сега ми се наложи да избирам, пак бих я записала там.

# 23
  • София
  • Мнения: 208
Записвам се да следя темата, а и да я побутна малко.  Peace Аз лично се интересувам от отзиви и коментари и за двете училища.

# 24
  • Мнения: 394
Аз бих искала да попитам за 134 училище...интересуваме по-специално как се чувставт децата, които не са от еврейски произход има ли някакво делене и по-специално отношение или напротив с нищо не са по-различни от останалите, като изклучим по-трудното влизане в училището  Simple Smile...Просто това е едно от основните ми притеснения и за това се интересувам. Благодаря!

# 25
  • София
  • Мнения: 98
Няма някакво по-специално отношение към децата от еврейски произход, тъй че не бива да се притеснявате. Моето дете учи там. Много съм доволна от обучението до четвърти калс, може би и защото попаднахме на страхотна учителка. От пети клас нещата са малко по-зле, но е в пъти по-добре от други училища.
 

# 26
  • София
  • Мнения: 7 020
Няма някакво по-специално отношение към децата от еврейски произход, тъй че не бива да се притеснявате. 
Аз не те разбрах. Няма отношение към децата от еврейски произпод или към децата от нееврейски произход?

# 27
  • София
  • Мнения: 98
[
Няма някакво по-специално отношение към децата от еврейски произход, тъй че не бива да се притеснявате. 
Аз не те разбрах. Няма отношение към децата от еврейски произпод или към децата от нееврейски произход?
Децата не се разделят на такива от "еврейски произход" и от "нееврейски произход". Тъй като предният въпрос беше"Как се чувстват децата, които не са от еврейски произход. Ако ви интересува нещо повече за обучението в училището може да ми пишете на лични.

# 28
  • Стрелбище-в пряк и преносен см
  • Мнения: 466
Мога ли да помоля мамите, чиито деца са минавали теста за прием в 134 то за някакви примерни тестове, които дават на изпита. Или поне някаква идея какъв тип са- подобни на тези в НУКК или в съвсем различна посока? В нета не намирам нищо. Предварително благодаря

# 29
  • София
  • Мнения: 5 248
Мога ли да помоля мамите, чиито деца са минавали теста за прием в 134 то за някакви примерни тестове, които дават на изпита. Или поне някаква идея какъв тип са- подобни на тези в НУКК или в съвсем различна посока? В нета не намирам нищо. Предварително благодаря
от приятелка знам, че задачите са по-скоро логически. дали са на детето еврейската азбука, написана на картончета, да си избере 2 букви (не помня точно бройката), после ги разбъркват и то да посочи буквите, които първият път е посочило. тя е много доволна от у-щето, казва, че не правят разлика м/у децата и не толерират изтъкването на имането на повече пари.

# 30
  • София
  • Мнения: 7 020
[
Няма някакво по-специално отношение към децата от еврейски произход, тъй че не бива да се притеснявате. 
Аз не те разбрах. Няма отношение към децата от еврейски произпод или към децата от нееврейски произход?
Тъй като предният въпрос беше"Как се чувстват децата, които не са от еврейски произход. ...
Именно. А ти си писала, че няма отношение към тези от еврейски произход, затова не те разбрах. Сега обаче ми е ясно. Благодаря.   bouquet
Ако ти се пишат повече подробности, може би по-добре в темата, за да прочетат всички.  Peace

# 31
  • Мнения: 56
Така поставен въпросът едва ли ще се съберат мнения от един и същи човек и за двете училища от "лични впечатления".
Все пак обаче , тези, които имат такива за "еврейското" биха ли го препоръчали и по какви причини.

В училището има входящо "събеседване" с детето и евентуалнон с родителя.
Какво представлява? На база на какви критерии избират децата ?
Ивридът задължителен ли е и в случай , че не , "проблем" ли е ако заявиш, че нямаш желание детето ти да го изучава?
Имате ли идея какъв е % на децата с еврейски произход.
Освен часовете по иврид има ли други мероприятия/инициативи на иврид ?
И не на последно място - кои преподаватели от поемащите 1-ви клас през 2010/2011 бихте препоръчали?
Благодаря за отговорите !

# 32
  • София
  • Мнения: 1 777
Иврит се пише.
Процентът на приетите деца с еврейски произход е зависи от броя на децата с еврейски произход, на които им предстои да влязат в първи клас и кандидатстват за предимство.
Събеседването е разговор на общи теми с детето и задачи невключващи нищо по-трудно от тест за училищна готовност, дете преминало през предучилищна подготовка не би трябвало да има проблем с него. Родителите се питат са мотивите им да изберат точно това училище, поне мен това ме питаха.
Часовете са задължителни, родителите но всички деца заплащат учебниците. Други мероприятия на иврит няма, защото децата не знаят езика. Има всеки петък специални занимания за децата с еврейски произход, които също не са задължителни.

# 33
  • Мнения: 56
Ха-ха  Laughing Само по това ще се познае познанието ми в тази област, дали ще стигнем до разговор за мотивация въобще ...  Laughing
Мерси за поправката ?

Детето/децата ти учат ли там ?
Би ли го препоръчала ?

# 34
  • София
  • Мнения: 1 777
Синът ми учи там, дъщеря ми ще бъде първи клас. Да, бих го препоръчала. Само не знам, при положение, че дори не знаете как се пише името на езика,т.е. очевидно нямате дълбок интерес към еврейската култура, какви са интересите Ви точно към това училище. Добри училища, с по-малки "етикети" и без изучаване на труден език с йероглифи, при който се пише от дясно на ляво, има достатъчно в София.

# 35
  • Мнения: 56
Интересите ми са да се спра на училище с дисциплина, и добро обучение и отношение към децата.
Чувала съм много добри общи препоръки за това училище  - интересуват ме повече детайли защо го препоръчвате
Факт е , че основният ми мотив не е еврейската култура, но не мисля, че за 100 % от децата, учещи в него, това е мотивът да бъдат записани там.
Така че съм благодарна за повече детайли какво ви кара да го препоръчвате - може и на "лични".

# 36
  • София
  • Мнения: 5 248
Синът ми учи там, дъщеря ми ще бъде първи клас. Да, бих го препоръчала. Само не знам, при положение, че дори не знаете как се пише името на езика,т.е. очевидно нямате дълбок интерес към еврейската култура, какви са интересите Ви точно към това училище. Добри училища, с по-малки "етикети" и без изучаване на труден език с йероглифи, при който се пише от дясно на ляво, има достатъчно в София.

моят въпрос е има ли предучилищна група и посещаването й дава ли някакво предимство после при кандидатстване за 1ви клас?

аз самата съм учила иврит и хич не е лесен език. Wink

# 37
  • София
  • Мнения: 1 777
Няма предучилищна. Децата, посещавали т.нар. "еврейска детска градина" - 1 ОДЗ също не ползват предимства.
Предимство за първи клас дава еврейски произход; адресна регистрация в района на училището; брат/сестра, ученик в училището.
NoID, какво разбирате под детайли?

# 38
  • София
  • Мнения: 5 248
Няма предучилищна. Децата, посещавали т.нар. "еврейска детска градина" - 1 ОДЗ също не ползват предимства.
Предимство за първи клас дава еврейски произход; адресна регистрация в района на училището; брат/сестра, ученик в училището.
много благодаря!  bouquet

# 39
  • Мнения: 56
Имелда,
Детайли за мен са всички тези неща, които ви карат да препоръчвате това училище.
Хората имат много различни критерии - за някои на първо място стои вида, дали е направен ремонт, нова дограма ит.н.; за други дали има извънкласни занимания, за трети дисциплината,  за четвърти знанията, които детето е получило, за 5-ти отношението към децата т.н. и т.н.
Така че ме интересува какво е това, което харесвате в училището и заради което го препоръчвате.

Каква е натовареността до 5-ти клас на заниманията по иврит ? (часа/седмично)
Изучават ли се други предмети на иврит или са само часовете по езика ?

Отново предварително благодаря!

# 40
  • София
  • Мнения: 1 777
С уточнението, че синът ми е втори клас  ивпечатлението ми е от началния курс - доволна съм от начина, по който учителите работят с децата, учи се сериозно, тетрадки се взимат, проверяват и поправят редовно. Практически не се е налагало да преповтарям нещо неразбрано у дома, възлагат им се и индивидулни задачи. Държи се на дисциплината, с децата се работи по програми за превенция на насилието. Ние, слава Богу, не сме имали особени проблеми със съученици, но какъвто и проблем да е имало детето, той е бил отразен моментално и с разбиране.
Материалната база е добра, но първи  и втори клас учат в ремонтирано крило на детска градина в отделна сграда, недостатък е, че стаите са малки, а класовете са големи. Има занималня до 4 часа, за всеки клас си има отделен възпитател, моят син не я посещава всеки ден, пише домашните си вкъщи.
Часовете по иврит за четири седмично - четири дни в седмицата по един час. Звучи малко, но систмата на обучение е такава, че се работи с много повторение и постепенно натрупване на материал. По иврит няма контролни, изпитвания и домашни, всяка седмица учителят изпраща лист с взетия  материал  - букви, думи, превод, предназначен за родителите и отделно има кратки два родителски курса и книжка в помощ на родителите - целта е не да научите иврит, а да имате представа какво прави детето. Най-грубо казано до края на втори клас са взети всички букви от азбуката, децата могат да съставят изречения с по едни, два, три глагола, което за иврита е специфично. Учителката по иврит е уникална. С нея работи едно младо момиче - помощник, помага на децата. Други предмети на иврит не се изучават, мисля, че това се отнася и за горния курс.
Много ми е трудно да изБроя едно по едно кое ми харесва в училището, но съм доволна от атмосферата  в училището и това, че децата и индивидуалността им са важни. Естествено, че не всичко е идеално, има неща, от които не съм доволна, по точно едно нещо, но не вярвам, че има училище, където всичко да е съвършено.
Няма войнстващо еврейство, не се разхожда равин с къдрички по коридорите, няма различно отношение към различните по произход деца.
Ако имате още въпроси, ще ви отговоря с удоволствие.

# 41
  • София
  • Мнения: 5 248
много благодаря за споделеното мнение! особено за това:
..децата и индивидуалността им са важни.

моята приятелка също е много доволна, но някак си е още по-добре като чуеш и от друг и то без конкретно да питаш.  bouquet

# 42
  • Мнения: 56
Имелда,
Все важни и за мен неща като дисциплина, сериозно учене, зачитане на индивидуалността на всяко дете, индивидуални задачи.
Материалната база не е от първостепенно значение за мен.
Благодаря за изчерпателния отговор!

# 43
  • Мнения: 14
Големият ми син учи в еврейското училище.Като цяло съм доволна.Особено от обучението I - IV клас.Началните учителки, г-жа Манолова и г-жа Павлова бяха уникални и се грижиха за децата много добре.Сега, в V клас естествено е по-различно.Но предполагам, че навсякъде е така.Различни учители, различни кабинети.Никой не ги следи в междучасията...Интересното е, че малкото ми дете, не го приеха там?!Нямам идея защо.Сега ще пробвам за втори клас дали мога да го преместя.Въпреки, че не ми се вярва да стане-все пак ще е изгубил 1година обучение по иврит.
А за италианският лицей, впечетленията ми са от братовчедка ми, чието дете учи там.Засега е доволна.Според мен най-хубавото е, че всичко там е съсредоточено на едно място.

# 44
  • Мнения: 56
beki 74,
Благодаря за информацията !
Доколкото разбрах учителките, които споменавате - Манолова и Павлова, би трябвало да поемат от септ 2010 1-ви клас.
Има ли въобще възможност за избор на учител в 1-ви клас ( разбира се , в случай, че сме приети)

Имелда, вие към кои учители сте се насочили ?
Благодаря ви !

# 45
  • София
  • Мнения: 1 777
Още не съм, чакам събеседването първо.

# 46
  • столицата
  • Мнения: 1 538
А някой мина ли вече събеседването в 134-то? Моля споделете как протича и какви въпроси и задачки поставят?

# 47
  • Мнения: 763
Имелда, не видях дали не си отговорила на този въпрос на по-предишни страници, но вие имате ли някакви еврейски корени?

# 48
  • София
  • Мнения: 1 777
Не съм писала по този въпрос на предишните страници. Да, имам.

# 49
  • Мнения: 763
Мда! Просто ми направи впечатление, че много искрено и изчерпателно отговаряш и затова реших да попитам. Ако ми беше казала, че нямаш, щях да те помоля за мнение, доколко и в каква степен събеседването определя приема на детето или на избора оказва влияние преди всичко еврейският произход. Но  ти вече  писа, че еврейските корени дават предимство при приема и това е нещо, което се знае, така че  за мен нещата са ясни.   Grinning Успех ти пожелавам и на теб и на всички, които кандидатстват! Peace

# 50
  • София
  • Мнения: 1 777
chevroleta, имай предвид, че децата с еврейски произход са не повече от 30% от учещите в училището. Така че събеседването си е много важно. На него ще те питат и теб разни неща - какво те е насочило към училището и защо искате детето да учи там.
И в други теми съм писала, ще го повторя и тук, теорията за масовото приемане на деца с връзки за мен издиша, не че няма и такива, сигурно има, но техният процент надали  е особено значителен. Още преди детето ми да учи там, познавам няколко други семейства , чиито деца бяха приети без абсолютно никакви връзки.
И последно - събеседването и задачите за децата са еднакви, изпитващата няма идея кой е с предимство икой не, т.е. няма предварителна настройка какда протече разговорът -  в това съм сигурна, защото когато приеха сина ми кандидатстваха и други приятелски деца.
За мен недостатък е, че събеседването се води от един човек.

Успех!

# 51
  • Мнения: 763
Имелда, аз не съм против това училище. За мен е абсолютно в реда на нещата след като се води "еврейско", децата с еврейски произход да ползват известни преференции. Тук говорим за идентичност по-скоро. Близко мое дете учи в това училище и също има еврейски произход, така че криво-ляво съм запозната и със събеседването, и с организацията на учебния процес като цяло. Знам, че се правят много мероприятия, тържества, екскурзии, които дават възможност и за по-добра комуникация на родителите помежду си. Самата аз нямам интерес децата ми да учат тук, поради лични съображения и предпочитания. Доскоро следях темата заради Италианския лицей, но вече имам по-конкретна идея за това, накъде ще е насочено началното образование на дъщеря ми, а това не включва и НУКК. Не е лошо обаче човек да си е "светнат" и да следи образователната обстановка, защото нещата често се променят, нали?! Wink
Събеседването в 134-то ми е леко нелогично, защото на него се явяват и деца с еврейски произход, и деца без такъв. Самата ти казваш, че произходът е предимство /и аз съм съгласна да е така/, но това прави малко неравен старта. За мен по-честно би било да се отпускат квоти  като за децата с нееврейски произход да има определен брой места, за които да се кандидатства чрез тест и мотивация /събеседването с родителите/. Тук обаче се явяват всички и  малко ми се губи идеята на самия тест като средство за отсяване и подбор. Такава политика допуска дете с по-посредствени знания и по-лошо представяне на теста да може да бъде прието заради произхода, за сметка на по-будно дете, но без произход. Ето от тази гледна точка щях да те помоля да коментираш реалната тежест на теста.
Дори и изпитващите да нямат представа за произхода и да оценяват адекватно знанията на детето, после произходът все пак натежава, не е ли така?
Ти казваш, че има много дечица, които са без произход и са влезли. И аз така знам. Кажи ми, обаче, че познаваш и деца с доказан произход, които заради не добро представяне на теста не са приети и ще мирясам!

Последна редакция: нд, 16 май 2010, 19:28 от chevroleta

# 52
  • Мнения: 698
Подкрепям напълно постовете на Имелда. Тя ви отговаря изключително изчерпателно и добронамерено.  Peace

# 53
  • Мнения: 763
Аз заради това я питам, защото виждам че е честна и добронамерена!  Peace

# 54
  • София
  • Мнения: 1 777
chevroleta, не знам дали има такива деца, но не би трябвало да има. Ако те интересува защо така мисля, бих се обосновала.
Предполагам, че и angel? би ти отговорила като мен.

# 55
  • Мнения: 763
За мен също е логично да няма. Събеседването и разговорът с родетели трябва да е само за децата без произход. Това  е моето мнение.  Peace Просто позиция!
Благодаря ти за отговорите!  bouquet
Училището е добро и каквото и да си говорим наистина мисля , че е един много добър избор за обучение на детето!  Peace

# 56
  • Мнения: 394
chevroleta, не знам дали има такива деца, но не би трябвало да има. Ако те интересува защо така мисля, бих се обосновала.
Предполагам, че и angel? би ти отговорила като мен.

На мен ми стана любопитно да разбера обосновкатат ти....извинявам се за намесата..

# 57
  • София
  • Мнения: 7 020
Здравейте,
Имам 2 въпроса към майките, чиито деца учат в еврейското училище:
1. Как стои въпросът със спорта? Какви спортове има в училището и набляга ли се на него?
2. Училищният транспорт по предварително определени маршрути с конкретни спирки ли е или всяко дете се взима/закарва до дома му?
Благодаря предварително.   bouquet

# 58
  • София
  • Мнения: 1 777
chevroleta, не знам дали има такива деца, но не би трябвало да има. Ако те интересува защо така мисля, бих се обосновала.
Предполагам, че и angel? би ти отговорила като мен.

На мен ми стана любопитно да разбера обосновкатат ти....извинявам се за намесата..

Ами най-просто, кратко и без други подробности, това е еиднственото училище в България, където децата от еврейски произход да учат т. нар. майчин език. Това е право гаратирано от държавата и  от което се ползват други малцинства, не виждам защо нашите деца трябва да преминават изпит за да го упражняват.

Здравейте,
Имам 2 въпроса към майките, чиито деца учат в еврейското училище:
1. Как стои въпросът със спорта? Какви спортове има в училището и набляга ли се на него?
2. Училищният транспорт по предварително определени маршрути с конкретни спирки ли е или всяко дете се взима/закарва до дома му?
Благодаря предварително.   bouquet

Има спорт и други извънкласни занимания, някои от първи, други от 2 и 3-ти клас. Футболът е на голяма почит и ги започват от първи клас.
Транспортът е по предварително определени маршрути, те са доста, но подробности не мога да дам, ние не ползваме транспорта.

# 59
  • София
  • Мнения: 7 020
Имелда, благодаря.   bouquet
Може ли да ми кажеш какви други спортове, освен футбола има.
Може ли повече подробности и за другите извънкласни занимания.
За транспорта информацията ми е много ценна. Докега не знаех, че не е задължително да се ползва.

# 60
  • София
  • Мнения: 98
Ирина, за спортовете не мога да отговоря какво се предлага в момента за начален курс. Що се отнася да транспорта в 134 училище имам голям опит, ползвали сме го 6 години. Използва се по желание и се заплаща. Има определени маршрути, но те са съобразени и с местоживеенето на децата, които ползват превоза, не го оставят пред входа на блока, но възможно най-близко. Докато ние ползвахме превоз, практиката беше дете до четвърти клас не се оставя само на мястото, където слиза. Тоест трябва да има възрастен човек, който да го посрещне. Не сме ползвали транспорт само тази учебна година, може да има някакви промени.

# 61
  • София
  • Мнения: 7 020
marta.m, благодаря!   bouquet

# 62
  • Мнения: 544
Докато ние ползвахме превоз, практиката беше дете до четвърти клас не се оставя само на мястото, където слиза. Тоест трябва да има възрастен човек, който да го посрещне.

Супер! Така и трябва да бъде   bouquet

# 63
  • София
  • Мнения: 1 777
*Ирина*, трима сина! Браво на теб!
От първи клас има футбол, шах, за по-големите има художествена гимнастика, народни танци, възможно е да изпускам нещо.
Има кръжоци по философия за деца, лего-моделиране, имаше и още, но не си ги спомням.
Всяка година има и нови неща.
За горните класове нямам информация.

# 64
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 661
Здравейте,
Имам 2 въпроса към майките, чиито деца учат в еврейското училище:
1. Как стои въпросът със спорта? Какви спортове има в училището и набляга ли се на него?- футбол, плуване, тенис,танци, художествена гимнастика. Всичко е според желаещите и е съобразено с възрастта
2. Училищният транспорт  по предварително определени маршрути с конкретни спирки ли е или всяко дете се взима/закарва до дома му?- по определен маршрут, самото място за спринане се доуточнява с родителите в началото на годината.На спирката детето се посреща от родител или друг възрастен.Ползвахме го две години, после стана много скъп и не ни беше изгодно да го ползваме. В момента казват,че ще бъде около 1200лв. за учебната година Thinking.
Благодаря предварително.   bouquet

# 65
  • Мнения: 544
Здравейте,
Имам 2 въпроса към майките, чиито деца учат в еврейското училище:
1. Как стои въпросът със спорта? Какви спортове има в училището и набляга ли се на него?- футбол, плуване, тенис,танци, художествена гимнастика. Всичко е според желаещите и е съобразено с възрастта
2. Училищният транспорт  по предварително определени маршрути с конкретни спирки ли е или всяко дете се взима/закарва до дома му?- по определен маршрут, самото място за спринане се доуточнява с родителите в началото на годината.На спирката детето се посреща от родител или друг възрастен.Ползвахме го две години, после стана много скъп и не ни беше изгодно да го ползваме. В момента казват,че ще бъде около 1200лв. за учебната година Thinking.
Благодаря предварително.   bouquet

В сайта им пише, че се водят преговори за 980 лв.

# 66
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 661
Здравейте,
Имам 2 въпроса към майките, чиито деца учат в еврейското училище:
1. Как стои въпросът със спорта? Какви спортове има в училището и набляга ли се на него?- футбол, плуване, тенис,танци, художествена гимнастика. Всичко е според желаещите и е съобразено с възрастта
2. Училищният транспорт  по предварително определени маршрути с конкретни спирки ли е или всяко дете се взима/закарва до дома му?- по определен маршрут, самото място за спринане се доуточнява с родителите в началото на годината.На спирката детето се посреща от родител или друг възрастен.Ползвахме го две години, после стана много скъп и не ни беше изгодно да го ползваме. В момента казват,че ще бъде около 1200лв. за учебната година Thinking.
Благодаря предварително.   bouquet


В сайта им пише, че се водят преговори за 980 лв.
дано успеят да се договорят Peace

# 67
  • Sofia
  • Мнения: 6 223
Синът ми утре има изпит в еврейското. Италианският лицей може и да е добро у-ще, но съм пряк свидетел на това как мой познат вкара децата си още с изписването от родилният дом. Сигурно вече е уредил и бъдещите си внуци  baby_neutral  Избрах еврейското, стискайте му палци на детето и на мен. да се представим блестящо добре 

# 68
  • София
  • Мнения: 1 777
Успех на всички!

# 69
  • София
  • Мнения: 7 020
Имелда Маркос,   bouquet Hug
jakinik , благодаря!   bouquet

# 70
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 661
Успех и от мен  Peace

# 71
  • Мнения: 544
Ниякой знае ли колко деца ще бъдат приети тази година в 134-то?
Предварително се извинявам, ако вече е писано в темата  Peace

# 72
  • София
  • Мнения: 1 777
 kathrin, Не знам, но подозирам, че се приемат всяка година стандартен брой ученици.Преди две години бяха 90 - 3 класа по 30 дечица.

Събеседването беше малко по-различно тази година, от това, което правиха, когато синът ми кандидатства. Разговорът с родителите беше доста по-обширен, хареса ми че вече участват двама "изпитващи", така се избягва субективизмът. За децата - нищо сложно, напълно приятелска атмосфера.

# 73
  • Мнения: 544
kathrin, Не знам, но подозирам, че се приемат всяка година стандартен брой ученици.Преди две години бяха 90 - 3 класа по 30 дечица.

Събеседването беше малко по-различно тази година, от това, което правиха, когато синът ми кандидатства. Разговорът с родителите беше доста по-обширен, хареса ми че вече участват двама "изпитващи", така се избягва субективизмът. За децата - нищо сложно, напълно приятелска атмосфера.

Имелда Маркос, благодаря за отговора!

Права си - атмосферата е много приятелска и спокойна и сега, детето се чувства добре, но разговорът с родителите някак си много бързо приключи, прекъсваха ме... Аз лично не съм сигурна дали ме разбраха точно какво искам да им кажа. Надявам се да са ни оценили добре  Praynig

# 74
  • Мнения: 70
Разбрах, че приемат три паралелки, около 90 деца. Тази година еврейчетата са 26 на брой, значи около 64 бройки, при желаещи около 300 деца.

# 75
  • столицата
  • Мнения: 1 538
като добавим и децата, ползващи предимство, конкуренцията за останалите свободни места е голяма. А знаете ли дали има някаква квота за децата с предимство?
Иначе и на мен ми се сториха тези 20 минути на семейство недостатъчни, за да придобият интервюиращите пълна представа, но  да разчитаме и на опита им, все пак.
По моя информация, формата на събеседване е променена от миналата година. Доколкото знам преди това си е било по-сериозно препитване.
Успех на всички!

# 76
  • Sofia
  • Мнения: 6 223
Мина ни изпитът. Детето се справи доста добре, нямаше нито една грешка - каза стихотоврението, направи задачата с картите, рисунката с ляво и дясно. Доволна съм. Мен ме питаха много странни неща като например "до колко човек трябва да разчита на късмета и щастието в живота"  Crazy На 28-ми ще видим дали сме го изкарали теста

# 77
  • Мнения: 544
Така, така... те децата са си супер Simple Smile
Да се видим ние родителите дали сме постигнали резултат  Peace

# 78
  • Sofia
  • Мнения: 6 223
Ами аз да ви кажа бях много откровена с тях, когато ми зададоха въпорса защо искам детето ми да учи в това у-ще им отговорих със сърцето си . Отговорих им, че синът ми е  ужасно умен и че преди една година ми беше казал "Мамо, искам да ме изучиш, защото искам да стана лекар по животните. Затова трябва да ме изучиш, мамо", мой дълг е аз да го направя това. Казах им, че се вслушвам в инстинктите на детето си и че ако Ади показваше добри резултати като футболист ( тренираше футбол преди време) то той щеше да е в спортно у-ще. На въпросът им "защо точно това у-ще" им отговорих, че за мен образованието не е само наливане на сухи знания, да образоваш едно поколение е голяма отговорност. Отговорност за тези, които са създали  историята и за тези, които ще я продължат.
С една дума казах им това, което наиситна мисля и чувствам. Ако сме им  харесали - супер, ако ли пък не ще си нося кръста за глуспотите, които наприказвах.
А, питаха ме също какво според мен е училищна общност - казах им, че за да съществува училищна общност то първо трябва да има родителска общност и натам разпънах един локум, така де, отвори ми се приказката. Абе на 28-ми .....

# 79
  • Мнения: 764
 Браво на всички майчета и дечица!Като ви чета и много ви се радвам,че всички копнеем да изучим добре децата си!Това означава,че подготвяме доста интелигентна генерация мозъци!Ние не кандидатствахме в това училище,въпреки,че имахме намерение!Успех на всички и дано да сте в списъка на приетите!

# 80
  • София
  • Мнения: 5 248
Мина ни изпитът. Детето се справи доста добре, нямаше нито една грешка - каза стихотоврението, направи задачата с картите, рисунката с ляво и дясно. Доволна съм. Мен ме питаха много странни неща като например "до колко човек трябва да разчита на късмета и щастието в живота"  Crazy На 28-ми ще видим дали сме го изкарали теста
Какво е това стихотворение?

# 81
  • София
  • Мнения: 7 020
Мина ни изпитът. Детето се справи доста добре, нямаше нито една грешка - каза стихотоврението, направи задачата с картите, рисунката с ляво и дясно. Доволна съм. Мен ме питаха много странни неща като например "до колко човек трябва да разчита на късмета и щастието в живота"  Crazy На 28-ми ще видим дали сме го изкарали теста
Какво е това стихотворение?
Двустишие беше.
Беше нещо от сорта: Впрегна дядо каруца, весело тя заскрибуца.
Май на всички деца е било едно и също.

# 82
  • София
  • Мнения: 5 248
имам предвид дали предварително се дава да се научи или на изпита го казват и да го повтори?
предполагам второто ми предположение, като гледам е доста кратичко.

# 83
  • Мнения: 544
Казват му го на момента и детето трябва да го повтори - "Дядо запретна каруца, весело тя заскрибуца"
Соред мен е за да се провери дали има някакви логопедични проблеми, а и доколкото знам "Ц" е много важно в иврита, може би и "Р"?

# 84
  • Мнения: 111
Списъкът на приетите деца в Еврейското училище може да видите тук :

http://www.hebrewschool-bg.org/index.php

# 85
  • София
  • Мнения: 208
Ние сме приети!!!  Hug Още не мога да повярвам! Мислих, че "мисията е невъзможна"! Ако имате отзиви за учителите, които ще поемат първолачетата, моля да споделите! Сигурна съм, че всички са добри педагози, но все пак ми е интересно да получа отзиви от "първа ръка"  Peace.

# 86
  • столицата
  • Мнения: 1 538
Честито!
А други няма ли да се похвалят с успех?

# 87
  • Мнения: 544
Честито!
А други няма ли да се похвалят с успех?

Ние!

# 88
  • София
  • Мнения: 208
В другата тема за Горна баня видях, че сте приети и в Италианския лицей. Кое от двете училища ще предпочетете? Simple Smile

# 89
  • София
  • Мнения: 1 777
Честито на всички! Весела ваканция,ще се срещнем на есен!

# 90
  • Мнения: 544
В другата тема за Горна баня видях, че сте приети и в Италианския лицей. Кое от двете училища ще предпочетете? Simple Smile

И аз това се питам  Confused
Много ми е трудно...

# 91
  • Мнения: 305
Да споделя и аз впечатленията си от двете училища. Те са само от кандидатстването, резултатите и обсъждането им. Чета от месеци мненията ви и реших да кандидатстваме и в двете. Не сме приети и в двете.
Относно организацията и провеждането на на изпита:
В Италианския лицей всичко беше перфектно.
В Еврейското - събеседването ни започна с 10-на минути закъснение. На детето му дадоха рисунката за довършване, другата с футболистите и стихчето. Не бих казала, че отношението беше особено приятелско и дружелюбно....прекъсваха ни...на отговор на детето, че играе сам в къщи се вметна коментар: а-ха, мама и тати са много заети и нямат време за теб.... на излизане му се каза: и сега като излезеш оттук няма да казваш навън какво сме те питали, защото те са ти конкуренция....мама и тати ще ти обяснят какво е конкуренция.
Резултати:
В Италианския - 60,6.
В Еврейското - неприети.
Отидохме да видим резултатите днес.
Първо в Италианския - посрещнаха ни много дружелюбно, разбрах от форума, че били психоложки. Обсъдиха с детето една по една задачите - по първата част на задачите - никакви грешки. Пропуснати двете пеперуди на стъблата, за което детето каза, че му приличали на калинки, а психоложката му отговори, че и на нея така .... ама се искало да се оградят като пеперуди. Пропуснато свързването на пощенските кутии, които се пресичат - те са 8 и коментара беше, че това е била уловката на задачата. Последната задача не разбрал добре и свързал всички двойки пиле-борче, така, че да не се пресичат линиите. Коментара беше: при така поставено условие си се справил перфектно, но не се искало това... ех как не си разбрал добре. През цялото време не спираше да го хвали колко добре се е справил със задачите и съвсем леко и извинително ...ех, тук малко си пропуснал само... От нея разбрах, че тази година задачите са се писали от МОМН, обсъдихме представянето на детето, като разбра, че не сме се готвили специално за изпита, каза, че се е представил изключително добре и коментара беше, че тази година по-добре са се представили такива деца... На излизане детето ми каза....значи съм приет....обясних, че последната задача носи цели 28 точки и като не я е направил, няма как да се класира.
В Еврейското – посрещнаха ни с въпроса: Защо идвате с детето? .... Ами казвам, идваме да си видим резултатите, бяхме и в друго училище и ги гледахме заедно....Не е добре да обсъждаме пред детето.... Казах, че няма проблем.... Извади се неговата рисунка и му се каза: Ето ти тук си нарисувал това, използвал си само черен фулмастер, а виж другите деца колко по-хубави и шарени рисунки са направили и ни се показаха предварително подготвени 3 рисунки... Детето каза, че използвал черен, защото „другото дете” е започнало с черен.... Извади ни се втората рисунка и ни се каза: Тук линията  (която почти не излизаше от контура) на места не е съвсем плавна, ами леко назъбена, което говори, че му трепери ръката...Попитах за следващите, отговора беше, че има проблем със зрителната памет. На въпроса ми как я оценяват – ами по картите.... и тук е интересното – ами на нас ни дадоха карти.....четох аз във форума за карти, които да разпознават, още след изпита ми светна лампичката... но си мислех, че не дават еднакви задачи... И какъв е резултата – ами на изпита не е познал нито едва карта – 0 точки!!! Казвам, не са ни давани карти....не е възможно на всички са давани, а и във файла на компютъра е записано, че имаме 0 точки.....детето повтори задачите, които са му дадени и съответно пропусна карти....
И следващото изречение: Това, което искаме да ви кажем за вашето дете не е добре да го казваме пред него, то ще се ТРАВМИРА, изведете го навън.... и това пред него......БЕЗ КОМЕНТАР!
След това изказване, трудно излезе с баща си, разплака се, някак си успяха.
И така: Ние искаме да ви помогнем....Вашето дете има нужда от специалисти, ще има проблеми в училище, сигурно има проблеми със слуха, не чува добре определени звуци и има логопедични проблеми. .. Попитах и какви точно..... Ами някъде тук колежката ги е записала, ама не мога да ви ги кажа сега, трябва да си го заведете на логопед, да му прави изследвания......Казах, че проблем със слуха няма, правени са му изследвания, единственият ни проблем е, че все още не казва добре Р, ходи на логопед...Те продължават:  Вие нямате представа колко са жестоки децата, ще започнат да му се подиграват....ще започне да изостава.... искаме да ви помогнем... ще има сериозни проблеми в училище.....съветваме ви да си запишете детето в СПЕЦИАЛИЗИРАНО училище, където ще му помагат в обучението.... ето, резултатите му не са добри....с най-добри намерения сме към вас, искаме да ви помогнем....Втрещих се! И всичко това, без конкретни аргументи....
Върнах се на въпроса за картите – много дълъг спор.... в който не признаха, че са пропуснали картите, а аз настоявах....сменяхме темата - те на проблемите на детето ми, аз на това, че не е оценяван коректно...детето се върна при мен разстроено....коментара беше: в нашето училище не допускаме деца с такова поведение..... ами какво поведение очакват след като го изгониха с думите, че ще се травмира ако чуе какво ни казват....е, накрая донесоха едни карти, детето каза, че не ги е виждало... ами те на изпита били други, не бели, ама сега нямала от тях...
Показаха му пет карти, смесиха, поставиха десетте, детето отдели 5-те.  Ще отразят резултата....Станахме и си тръгнахме...детето изобщо не попита дали е прието.
Все пак денят ни приключи щастливо. Класирали са ни в други две много силно желани училища ... та сега сме в чуденка... детето си има предпочитание към едното и вероятно ще се вслушаме в желанието му.
С най-искрени пожелания за успех на всички бъдещи първокласници.

# 92
  • Мнения: 763
Веси, аз също следя темите за НУКК, а от Еврейското училище имам по-преки впечатления.
Всичко, през което сте преминали и ти, и хората чийто деца са кандидатствали, е напълно обяснимо, предвид факта, че и в двете училища изпитните резултати са манипулирани с цел да се осигури свободен достъп на определен брой "специални деца".
За лицея тази практика е с традиции. Самата ти си забелязала колко добре смазана машина е. Организацията им е по конец. Аз бих добавила - както и всичко останало. Самата ти си изпитала на свой гръб спокойствието и рутината на представителите на училището при разглеждането и обсъждането на  работите на неприетите  деца. Тези хора си знаят работата. Знаят как да се държат с родители, знаят как да манипулират резултати, какви обяснения да дадат....Те няма откакво да се притесняват. Силните на деня са на тяхна страна, а децата им в тяхното училище. Директорката е несменяема от години.....
За Еврейското училище нещата са малко по-различни. За мен  наистина не е нормално да се провежда изпит за всички деца. Според мен на децата от еврейски произход  трябва да се осигури свободен достъп до училището и то именно защото там се предлага изучаване на езика и културата на общността, към която принадлежат. Това, че и тези деца се явяват на изпита аз лично си го обяснявам с някаква законова недомислица, която не позволява на ръководството да направят приема по-прозрачен. Тук нещата биха могли да бъдат много по-справедливи, ако на изпит се явяваха само децата без еврейски корени. Така нямаше да се налага да се опорочават резултати и да се търсят нелепи извинения. Отношението, което си срещнала в това училище на мен ми говори по-скоро за неопитност именно в тази "мръсната част". Освен това, тук няма някакви традиции при провеждането на изпита. Доколкото знам естеството на  изпита няколко пъти е било променяно. Преди е имало представители на МОН, сега пак е различно. В НУКК нещата са ясни. Там дори се продават книжки, по които да се подготвят децата. Задачите са предсказуеми / макар че тази година изневериха на Р.Генков/.
Аз много се радвам на хората, които кандидатстват и в двете училища. Просто е важно  предварително да знаеш с какво се захващаш и какво можеш да очакваш. Въпреки, че 134-то не е училището, в което бих искала да учат децата ми, много силно им желая да променят регламента на прием. Смятам, че там нещата могат да се изчистят и всички да са доволни. Колкото до Лицея - там управия няма!  Peace

Последна редакция: чт, 03 юни 2010, 08:36 от chevroleta

# 93
  • Мнения: 305
Шевролета, благодаря за отговора и подкрепата ти.
Да, много си права за това че в еврейското има промени и те са в посоката на НУКК, но има много още какво да учат за да ги достигнат.
1. Тази година децата с еврейски произход са класирани на общо основание, не са ползвали предимство. Има неприети такива деца - според едната от оценяващите са 2, а според другата 6 деца. Те знаят кои деца имат произход и кои не. Теорията за това там да учат с предимство деца, които имат корени издиша...явно не това е желанието на ръководството на училището.
2. Изпита не се провежда от МОМН, а от училището. Това е основа за субективизъм при оценяването. Да не говорим, че няма никакви критерии за оценяване - условия, точки. Дават задачи, за които трудно се доказва резултата на детето - картите и стихчето.
3. Явяването на децата с произход на изпит не е законова недомислица, тъй като изпита не е законово регламентиран (всъщност те не го наричат изпит, а събеседване, както самите казаха, НЯМАТ законово право да провеждат изпити, та са намерили някаква форма да си подбират децата). Единственото училище, което има право да провежда изпити е НУКК. Според мен умишлено се променя формата на изпитването, това им дава по-голяма възможност за манипулиране на резултатите. Така не рискуват да се явят много добре подготвени "случайни" деца, знаещи предварително върху какво ще ги изпитват. Това направиха и в НУКК със задачите, за да отпаднат добре подготвените по книжките им деца, измислиха и странни точки на различните задачи, за да се нареди класирането. А това с книжките си е просто търговия, от която се печели.
Да, съгласна съм, че все още нямат опита на НУКК за манипулиране и допускат грешки, когато им се задават въпроси, изказват се неподготвени, но ще се научат.


# 94
  • Мнения: 159
НИТО ЕДНО ОТ ДВЕТЕ!
И двете лежат на стари лаври.Подкрепят ги богати сноби. Да, имам познати, които са прекарали известно време и в двете, но на време са напуснали. Снобска среда и нищо друго. Само сутрин да видиш групичката родители и деца, които на спирката си чакат автобуса....Вирнати носове, с тях не се говори! Само искам да подчертая, че не съм от съфорумците за които важи приказката за "киселото грозде"! Просто с течение на годините имам наблюдения. И каква е тая мания с цената на всичко нашето "най-умно" гардже да е в....еди-кое си училище.Много важно. А дали на детенцето ще му е добре в тази среда?! АЗ си мисля, че за малките ученици е най-важно да попаднат на добра учителка /а и в кварталните има такива/.
Успех

# 95
  • София
  • Мнения: 1 777
ZAXARINA, богата снобка ли ме нарече Crossing Arms?

# 96
  • Мнения: 159
Не, не съм имала намерение да те обиждам. Може би съм обобщила неправилно. Ако съм те засегнала, извини ме.
Познавам доста семейства с малки деца, които са се ориентирали към тези две училища. Едната ми позната има дете в ІVкл. в еврейското. Ами всички те бих могла да причисля към "богатите сноби".За това ги и наричам просто "познати". Преди години приятелско семейство с хиляди връзки успяха да си уредят детето в Еврейското. Във втори клас го преместиха в 17-то у-ще. Агресията и незаинтересоваността на учителката ги бяха изумили.

# 97
  • Sofia
  • Мнения: 6 223
Синът ми не е приет в еврейското, не е дорисувал една от рисунките.
Приет е във 2-ро

# 98
  • София
  • Мнения: 208

ZAXARINA, това за агресията и незаинтересоваността на учителката звучи доста страховито!  Shocked

# 99
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 661

ZAXARINA, това за агресията и незаинтересоваността на учителката звучи доста страховито!  Shocked
аз пък нямам такива наблюдения,но нямам намерение да убеждавам никого дали е така или не.
Герма, още веднъж радвам се за твоето дете и му желая успех Peace

# 100
  • София
  • Мнения: 208
Жаки, благодаря!  Hug

# 101
  • вече в прегръдките на любимия, и само там
  • Мнения: 969
честито на приетите дечица и от мен, дъщеря ми ще бъде в първи клас догодина и съм се насочила към еврейското училище като първо в желанията ни, а след него 18-то, темата ми беше много интересна и важна
познати, които водиха тази година дечицата си на събеседването, ми разказаха някои от въпросите, които са им задавали, много ми е интересно как сте отговорили ако са ви питали "с какво можете да допринесете за развитието на училищната общност" - повечето тълкуват този въпрос като подпитване за т.н. модерно днес "спонсорство" от страна на родителите. Моля наистина за отговор, ако може.

и да споделя моето мнение - чета, а и слушам познати като казват, че за първокласник най-важното е учителят да е добър, а не училището - аз съм на мнение, че най-важно е учителят и съучениците, за това търся и наистина утвърдено и добро училище, иначе по отношение на квартално, еврейското мисля, че ни е такова, тъй като живеем на ъгъла на бул. Хр. Ботев и ул. Св. Св. Кирил и Методий.

# 102
  • Мнения: 159
Ако си привърженик на "кварталното" у-ще, бих ти препоръчала 32у-ще. Близо ти е. То е едно от най-добрите през последните 10 г. Ако аз трябва да избирам за моето дете м/у еврейското и 32, не бих се колебала и за миг - 32!

# 103
  • Мнения: 458
Хайде, ако има майчета на последно приетите деца, нека споделят мнения и впечатления. До къде се покриха очакванията ви, къде се разминават, какво ви харесва и какво не в обучението в Еврейското училище? Знам, че от година на година се променят нещата и за това пак повдигам темата.

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт