Отговори
# 30
  • Мнения: 4 585
В коридора пред кабинета си министър Даниел Вълчев каза, че ще уволни преподавателя от Националната природоматематическа гимназия, който преди седмица обяви пред "Монитор", че тестовете за матурата по математика са некачествени.[/i]
Точно математичетата ни се представят блестящо на международни олимпиади,
ама да не е пикал срещу вятъра даскалът.

# 31
  • Мнения: 4 392
Цитат
Лист с уникален баркод
Указания как да се задраскват с Х печеливши числа (респ. букви)
Тестови книжки, отпечатани в избрани печатници с охранителни камери
Полицейска охрана за изпитните книжа
Полицейска охрана по училищата на изпита
Полицейска охрана на ученическите писания при откарването им до комисиите

Напред, напред..към Новия Световен Ред!
На нашите управници им трябват блеещи овце, а не образовани хора.
Свиквайте!

# 32
  • Мнения: 7 837
България - страната на пенсионерите и висшистите.
В последните години, бълването на тъпунгери от вузовете е повсеместно.
Дори тук наскоро имаше тема-анкета от типа "Каква специалност да запиша?" Тийнове без въображение и мисъл, но с амбиция някаква, висша...

# 33
  • Мнения: 25 565
Дори тук наскоро имаше тема-анкета от типа "Каква специалност да запиша?" Тийнове без въображение и мисъл, но с амбиция някаква, висша...

Е, как да нямат висши амбиции, когато вече и за продавачка, и за обикновен работник ти искат висше образование (няма значение какво)?
Та всяка крушка си има опашка...

# 34
  • София
  • Мнения: 62 595
За критериите за оценяване не бях чула.

Последна редакция: сб, 10 май 2008, 00:00 от RadostinaHZ

# 35
  • Стара Загора
  • Мнения: 72
....
Но такива навремето (преди "реформите") си имаше.
Бяха училищни изпити - само за тези, които имаха от 5 надолу по съответния предмет.
..

А замисляла ли си се, че критериите за оценка "5" по български език или математика, примерно, в строителен техникум и в езикова гимназия са коренно различни?
За писането каквото знаят там - за зубренето на цели теми вече стана въпрос. А и царските пищови далеч не са от вчера.
За сравнение на тестовете с тотофиш - TOEFL и САТ примерно са тестове - но това не им пречи да ги признават по цял свят, най малкото защото си строго ограничен във времето. А и се замисли колко хора пускат тото и колко тотомилионера има, пак примерно  Twisted Evil

Колкото за "неутралната зона на ВУЗ-а" - от време оно се кандидатсва по успех или оценка от кандидатстудентски изпит.

Ето ти един примерен тест по математика. С тото няма да изкараш кой знае колко

Последна редакция: пт, 09 май 2008, 13:02 от Tisho_P

# 36
  • Мнения: 4 841
В едно телевизионно предаване преди около месец министърът обясняваше, че критериите ще отразяват общото състояние на випуска; тоест - ако най-високото постижение е 50 точки, то това ще е оценката за шестица; на следващата година може да се 70, или 100... Даже намекна, че ако всички ученици се наговорят да достигнат примерно 30 точки, и нито една повече, то всички ще имат шестици  Crazy
Не съм убедена, но едва ли има някъде такова чудо - критериите да се нагаждат по кандидатите, а не кандидатите да покриват критериите  ooooh!

Принципно не съм против матурите, но това чудо с "плаващите" критерии чисто и просто ги обезсмисля.

# 37
  • Мнения: 335
....
Но такива навремето (преди "реформите") си имаше.
Бяха училищни изпити - само за тези, които имаха от 5 надолу по съответния предмет.
..

А замисляла ли си се, че критериите за оценка "5" по български език или математика, примерно, в строителен техникум и в езикова гимназия са коренно различни?...

Разбрах за какво се бориш, но не ти разбрах аргументите.

# 38
  • Мнения: 656
С тези матури - направо е смешно.
Те би трябвало да са нещо като оценка на образователната ни система. Да ама какво се прави, като оценката е лоша? Естествено се променят критериите за оценяване. Mr. Green
С тези матури изобщо няма да се подобри качеството на образованието.

# 39
  • Мнения: 673
  Критериите са плаващи ,защото не са изработени ДОИ/ Държавни образователни изисквания/. Матури трябва да има и мисля ,че всички сме на това мнение. Но! Всичко в нашата образователна система с хваща първо за краката ,вместо за главата. Матурата според мен би трябвало да е показател за усвоена обща култура, което пък би следвало да е изконната цел на средното ни образование. За целта беше необходимо до сега да са изработени ДОИ , за да се знае какви изисквания трябва да се има към зрелостниците. И понеже те такова животно още нема, министърът беше решил да отмени онзи текст от ЗНП, за да не се оспорят матурите. Слава Богу , опомниха се/.http://www.dnes.bg/article.php?id=51231/.
  Не искам да коментирам направените излишни разходи за тези безумия.  А полицията от кого ще охранява зрелостниците по време на матурите?
   За кандидат-студентските изпити и аз смятам ,че е време да се премахнат. Не може входа във ВУЗ да е по-голамо препятствие от изхода.

# 40
  • Мнения: 656
Защо вместо да затегнем изхода да отваряме по-широко входа? Виж, ако като условие  се постави да излизат не повече от 300 висшиста годишно, щеше да има някакъв вид конкуренция между студентите, поне да се напънат малко повече да учат, а не да пускат теми във форума "напишете ми курсовата задача"...

Но това, както някой написа ще е голям разход на време и средства за обучаващите, а ако е частно образованието, кой би си хвърлил така парите на вяртъра...

# 41
  • София
  • Мнения: 62 595
На Кронки,
Нещо не разбрах първото изречение от поста ти. Според мен е по-добре при ВУЗ-овете да е като при фунията - да влизат много  и да излизат малко. Това означава точнода се отвори входът и да се стесни изходът. Така няма да излизат от випуск по 300 човека, а ще излизат максимум 100. А нека си влязат в началото 500. При високи критерии и изисквания при обучението голямата част от студентите ще се откажат сами още след втори курс, защото ще видят, че не е за тях.

Последна редакция: пт, 09 май 2008, 23:59 от RadostinaHZ

# 42
  • Мнения: 656
Някъде в средата на това "едно време" тези, които не отпадаха първи-втори курс стигаха до дипломиране. ОЩе по мое време не късаха на дипломна работа.

Сега за фунията. В тази фуния има някакъв механизъм, наречен обучение. И проблема не е нито във входа, нито в изхода, а точно в този "механизъм". И ако подадеш повече суровина този механизъм не само че няма да работи по-добре, а дори ще се задъха още повече.

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Принципно е така. Лошото е, че сега се дават луди пари за частни уроци и е очевадно, че веднъж като стане студент и магаре може да завърши.

# 44
  • Мнения: 673
  Мисля ,че все повече нашенски ВУЗ-ове ще се молят за студенти в най-скоро време. Българинът се отвори към света и знае ,че навън ще получи образование ,с което ще може достойно да практикува професия и ще е търсен специалист. Нашето вишо ще девалвира все повече и повече ,защото методиката е остаряла , принципите са отпреди 50 години. Факт е , че българският вишист е претъпкан с информация , но не е научен какво точно да прави с нея. Така че смятам , че входовете сами ще се отворят и то скоро.

Общи условия

Активация на акаунт