учене на език в първи клас

  • 4 142
  • 51
  •   1
Отговори
Имам питане към майките, чиито деца вече са в училище. Дали е нужно да записвам детето си да учи език допълнително език /бритакита или фарос/ от първи клас. Или това което ще изучава в училище е достатъчно.

# 1
  • Мнения: 2 401
Това, което се учи в у-ще е абсолютно недостатъчно. Друг е въпроса дали изобщо трябва да ги гърчим с езици, ако те  (както е в повечето случаи) не го искат.

# 2
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Моите деца си учат език от първи клас само в училище. В четвърти го записах голямия и макар, че имаше други, които са учили допълнително още от първи той си е първенец на групата. Просто си зависи от детето, но има много нагърчени с езици, ами според мен им е рано да ги гърчим толкова, ама всеки си решава. Малкия също добре се представя с езика в училище, но за разлика от батко си не иска да пише. Но пък и с българския едвам се оправяме с писането. Аз съм учила език след пети и съм го научила.

# 3
  • София
  • Мнения: 62 595
Зависи от учителя и от системата. Моите не ходят на допълнителни курсове, но понякога им помагам (в трети клас), защото в учебника на Просвета граматиката я няма, но се очаква да правят съответните конструкции. Справят се доста добре, а връстниците им, които ходят на курсове знаят малко повече от тях, но не критични неща. Ако учителката е добра може изобщо да нямат нужда от допълнителни уроци.

# 4
  • Мнения: 3 804
dorothy не мислч 4е децата имат проблеми с у4енето на езиците,напротиш колкото по рано толкова по добре,моите са двуези4ни,а в преду4илищна запо4наха с 3ти език,сега у4ат 4ти-не съм ги 4ула да се оплакват
дребната е на 2.9 и говори свободно и на 2та езика

# 5
  • Мнения: 7 263
Това, което се учи в у-ще е абсолютно недостатъчно. Друг е въпроса дали изобщо трябва да ги гърчим с езици, ако те  (както е в повечето случаи) не го искат.
И двамата ми сина учат по два езика и това е едно от нещата, с които не правя компромис. И двамата бяха в немски паралелки, а по английски посещаваме школа в квартала. Доволна съм от резултата. Всъщност, ако трябва да съм честна за големият ми син това е нещото, с което е най-напреднал и най-много ме радва. Имахме тегжки 4 години и не особено добър успех \ не само като оценки от 1-ви до 4-ти клас\. Но големия се оправяше безпроблемно и без да му мигне окото в чужбина и с английския е много добре. С немския който учи в училище е малко по-назад, но и там се справя доста добре.
Лично моето мнение е, че един език започнат още в първи клас е нещо доста ценно - по този начин до 7-ми клас детето ще придобие един солидни знания, като е нужно само малко дошлайфане след това.

# 6
  • София
  • Мнения: 62 595
dorothy не мислч 4е децата имат проблеми с у4енето на езиците,напротиш колкото по рано толкова по добре,моите са двуези4ни,а в преду4илищна запо4наха с 3ти език,сега у4ат 4ти-не съм ги 4ула да се оплакват
дребната е на 2.9 и говори свободно и на 2та езика

Конкретно при вас случаят е по-специален. Твоите деца са естествени билингви, защото родителите им са носители на различни езици и е напълно нормално и двата езика да бъдат усвоени и дете на почти 3 години да е усвоило в приблизително еднаква степен и двата езика.
В повечето случаи родителите са носители на един език (български) и се започва с ученето на първи, че и втори чужд език още от предучилищна или първи клас. На мен ми се вижда твърде амбициозно, още повече, че по межстоживеенето на семейството се говори родния език на родителите. Не съм правила задълбочени проучвания, но ми прави впечатление, че като за всяко нещо е въпрос на зрялост на детето за учене на език в изкуствена обстановка, каквато е класната стая (тук не става въпрос за това местният език да е чужд за детето или да има бавачка-чужденка). Това, което едно дете учи на езиков курс още от предучилищната като материал се наваксва много бързо още във втори клас (гледала съм какви са уроците по някои системи). Просто думите и граматиката се търкалят по-дълго време. Едно дете на 8 години учи сравнително по-бързо и лесно от дете на 6 години и затова много бързо се изравнява като знания.

# 7
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
dorothy не мислч 4е децата имат проблеми с у4енето на езиците,напротиш колкото по рано толкова по добре,моите са двуези4ни,а в преду4илищна запо4наха с 3ти език,сега у4ат 4ти-не съм ги 4ула да се оплакват
дребната е на 2.9 и говори свободно и на 2та езика

Не съм написала такова нещо, че децата имат проблем с ученето, напротив без да ходят на допълнително има деца, които се справят и не мисля, че трябва да се товарят, ако учителката е добра в училище.

А моите иначе имат основата още от детската градина

# 8
  • Мнения: 3 804
радостина не е задължително ,да се у4и само в клас,сега има толкова самоу4ители на разли4ни езици,пригодени за всякакви вързасти0и то основно за компютри,така детето по пътя на играта може ако не да усвои то поне да доста да си подобри 4уждия език,а и имам познати от едноези4нии семейства които записаха децата си на ранно 4уждоезиково,о6те от 5 годишна възраст и децата възприеха другия език като роден

# 9
  • София
  • Мнения: 62 595
И колко часа на ден това дете трябва да е в чуждата езикова среда, че да възприеме езика като роден? Според мен родителите преувеличават. Това не се получава с 2-3 пъти седмично по 1-.2 учебни часа. Склонна съм да приема, че може да има такова добро усвояване на езика, ако например детето е в такава детска градина, където по цял ден се общува на чуждия език. Но в този случай се получава нещо много близко до естествените билингви, защото хората, които обгрижват детето по цял ден заместват единия родител и така се получава подмяна на езика.

# 10
  • Мнения: 3 804
по 2 4аса през ден

# 11
  • София
  • Мнения: 62 595
Според мен е възможно да услои много добре езика за възрастта си, ако започне от 5-годишно и целогодишно се занимава по този начин, но едва ли чак ще го приема като роден.

# 12
  • Мнения: 3 804
 Embarassed сега погледнах ,на да приемат ,а да владеят 2рия език на по4ти идеално ниво

# 13
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
 Всичко си зависи от детето.Моят син в 1 клас учеше английски само в у-ще/ не че нещо научи, освен да пише буквите и няколко думички/. От 2 клас го записах допълнително на език. Беше последен ,имаше пропуски,но за 2 мес. надмина всички.Сега дори има вероятност да прескочи една година и да отиде направо на материала за 6 клас.Та в заключение, ако на детето му се учи език и много пише,защото език се учи с писане, когато и да го запишеш -ще го научи.
 Ние имахме огромен плюс- в у-щето попаднахме на перфектни учителки по английски.Обичаха си работата, и дори деца,които не ходеха на допълнително на езика се справяха отлично.

# 14
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм много съгласна.  Peace Език се учи със слушане и говорене. Никой от нас не е научил родния си език с писане. Хората, които отиват в чужбина за известно време научават основните неща със слушане и говорене, и чак после се научават да пишат и да четат, когато вече са усвоили някои граматически конструкции не защото някой им ги е казал от учебника, а защото са ги извлекли сами. Ако мога да осигуря на детето си за поне половин ден съответната езикова среда с човек или хора, на които определеният език им е роден, детето ще дръпне за отрицателно време само за няколко месеца, без писане и четене.

Общи условия

Активация на акаунт