КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 9 - ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ

  • 54 307
  • 272
  •   1
Отговори

Анкета

КЪДЕ (В КОЯ ДЪРЖАВА) БИХТЕ ИСКАЛИ ДА УЧАТ ДЕЦАТА ВИ ВИСШЕ ОБРАЗОВАНИЕ? ПОСОЧЕТЕ В ПОСТА СИ И В КОИ УНИВЕРСИТЕТИ.

Опции:

* Може да изберете максимум 3 опции.

# 15
  • Мнения: 4 877
http://www.karieri.bg/show/?storyid=505512
Два пъти повече български студенти учат във Великобритания в сравнение с 2006 г.
Конференцията "България място ли е за високообразованите българи?" събра възпитаници на престижни университети в чужбина

Броят на българските студенти във Великобритания се е увеличил с близо 210 % в сравнение с 2006 г., като това се дължи на изравняването на таксите за с тези за останалите граждани на ЕС, както и на повишените възможности за финансиране чрез стипендии и заеми. Това каза директорът на Британския съвет в София Тоби Бъкби на конференция, организирана от асоциациите на завършилите London School of Economics (LSE), Оксфорд, Харвард, Кембридж, Колежа на Европа, Централния европейски университет в Будапеща, London Business School (LBS) и Колумбийския университет.
..........

London School of Economics запазва първото си място по популярност сред българските студенти във Великобритания, а веднага след него са все по-популярния Warwick, Оксфорд, Кембридж и City University. Бизнес администрация, мениджмънт, политически и компютърни науки продължават да са най-предпочитаните специалности от младите българи. Директорът на Британския съвет в София отбеляза, че за по-старите държави членки на ЕС се забелязва по-голямо разнообразие в специалностите и може би тази тенденция ще обхване и България на един по-късен етап. Средната възраст на българските студенти е 20-21 г., което означава, че повечето от тях завършват там бакалавърската си степен. Бъкби отбеляза, че за Румъния и Италия тази възраст е 30-34 г.


Най-добрите университети - класация на The Тimes


Оксбридж (т.е. Оксфорд и Кеймбридж) води листата

Според редактора на Times Джон О'Лиъри има и някои впечатляващи изкачвания в класацията ни тази година. Вижте цялостната подредба и критериите и ще се уверите.
Водещите според The Times са добре утвърдените университети. През последните 15 години, в които е правена класацията, Оксфорд и Кеймбридж практически са окупирали челните места. Тази година Оксфoрд оглавява листата. Плътно до него, без да изостава, продължава да бъде Университетът от Лондон.

Само St. Andrews нарушава хегемонията на "златното трио" на Оксбридж и Лондон тази година. Но забележителният скок на King's College в Топ 10 ще е някаква компенсация за столичния федерален университет. Warwick, Bristol и Durham допълват челната десетка.

Отличник
Други университети, които може да празнуват значително изкачване тази година, включват Exeter, който влиза в Топ 20 за първи път; City University, който се изкачва с цели 17 места; Художествения университет в Лондон и новия университет в Bedfordshire, който е оценен въз основа на дейността на предшествалите го институции; университета Luton и клона на университета De Montfort в Bedford.
Въпреки че Кеймбридж доминира, оглавявайки по 21 от критериите, резултатите показват отлични показатели и за други университети. Sheffield например оглавява по зъболекарските показатели, докато Loughborough води в категориите гостоприемство, занятия в свободното време, спорт, развлечения и туризъм.
Няма време за губене за тези, които се надяват да влязат във водещите университети през 2008 г. Крайният срок за кандидатстване в Оксфорд и Кеймбридж - и за степени в медицината, стоматологията и ветеринарните науки, където и да било, е 15 октомври.

Срок
Въпреки това бъдещите студенти трябва до средата на януари да кандидатстват за другите университети и колежи. Най-добре не оставяйте всичко за последния момент.
В Оксфорд и Кеймбридж кандидатите се изправят пред допълнителното затруднение да избират колеж, откакто те, а не университетът, подбират студенти. Отворените кандидатстудентски документи също са възможни. Така от администрацията избират от колежите с най-малко кандидати в съответните специалности. Този метод обаче изключва най-престижните колежи, затова повечето учебни заведения предпочитат традиционния начин.

Избор
По-старите университети се опитват да омаловажат значението на избора на правилен колеж на техните административни уебсайтове. С изключение на размера на колежите останалите разлики са незначителни, настояват от университетите, и повечето студенти в крайна сметка вярват, че техният колеж е най-добрият. За тези, които смятат, че има причина повечето студенти да кандидатстват само в един колеж, трябва да се каже, че има много, сред които да направите избор. Официалната информация относно перспективите на дадено учебно заведение описва индивидуалните колежи, документите зададено място и специалност и т.н. Трябва обаче да се знае, че има и упътвания, написани от студенти в студентския раздел на уебсайта.
Йерархията на колежите за студентски курсове се основава на два критерия - таблицата Норингтън на Оксфорд и таблицата Томпкинс на Кеймбридж. И двете оценяват колежите според оценките на най-скоро дипломиралите се техни възпитаници. Тази година Мъртън беше номер 1 в класацията на Оксфорд, а Емануел бе първенецът в тази на Кеймбридж.

Фаворити
Дори колежите Оксбридж имат добри и лоши години, така че е добре да прегледате резултатите за няколко години, но показателите на повечето водещи колежи се запазват почти постоянни. Емануел е бил на върха пет пъти през последните б години, както и Мъртън. Christ беше втори според Кеймбридж тази година и е бил вън от Топ 5 само веднъж от 2000 г. насам. Магдален беше тазгодишният рекордьор в Оксфорд, въпреки че St John постави по-добър рекорд през последното десетилетие.
Както гайд таблицата на Times, оценяването, което правят от Оксбридж, не трябва да се приема като последна дума и оценка за академичен престиж. Заедно със съветите на преподавателите и когато е възможно - посещенията до съответната учебна институция, класациите целят единствено да помогнат на студентите в техния нелек избор.


Източник: в. Пари

http://pari.bg/

http://www.student.bg/detail.php?id=807




Най-скъпите университети в света
23.01.2008 12:26

Изненадващо, най-скъпите университети в света не са престижни учебни заведения в швейцарските Алпи, нито в Персийския залив. Не са и предпочитаните от американския елит Харвард и Принстън, нито британските институции Кеймбридж или Оксфорд.

Най-скъпият университет със срок на обучение 4 години в САЩ (а най-вероятно и в света) е университетът Джордж Вашингтон във Вашингтон, окръг Колумбия, където годишната такса за обучение за 2007 – 2008 г. е в размер на 39 240 долара, сочи класация на Форбс, изготвена по данни на Chronicle of Higher Education.

В топ 5 влизат още: Кеньон Колидж в Охайо (38 140 долара), Бъкнел Юнивърсити в Пенсилвания (38 134 долара), както и Васар Колидж (38 115долара) и Сара Лорънс Колидж (38 090 долара), и двата в Ню Йорк. Всичките са частни, във всичките се влиза трудно и са изключително скъпи – и то преди в цената да се включат стая, храна и учебници.

Тези такси отразяват тенденция сред частните щатски университети – те определят космически такси, след което предлагат щедра финансова помощ.

Така например помощта за първокурсници в университета Джордж Вашингтон тази година е средно около 23 466 долара, посочва негов служител. Планира се още следващия месец университетът да обяви план за подобряване на достъпността.

„Цената на дипломата в САЩ е сред най-високите в света и нараства, което може да обезкуражи международните студенти”, се казва в правителствен доклад от 2007 г. В световен мащаб средната цена на държавното обучение в САЩ (4587 долара) се нарежда на второ място след Австралия (5289 долара) през 2003-2004 г.

При частното образование обаче щатските университети държат най-скъпите средни такси. Разбира се, достъпността на образованието зависи от доходите. В Западна Европа, където повечето университети се субсидират сериозно от правителствата, таксата може и да изглежда изненадващо ниска. Дори в Кеймбридж и Оксфорд във Великобритания студентите дават за обучение най-много 3070 паунда годишно. Трябва да се отбележи обаче, че европейците плащат по-високи данъци върху доходите от американците, за да си платят за тези и други социални услуги, коментират от Форбс.

Частните университети в Европа могат да бъдат също толкова скъпи колкото тези в САЩ. Например кандидатите за Американския университет в Париж, само на една пресечка от Айфеловата кула, трябва да платят 23 784 евро (34 725 долара) годишно за обучение и такси.

Със сигурност има и скъпи швейцарски институции като Франклин Колидж в близост до италианската граница, където обучението и таксите са 30 860 долара.

Като цяло таксите за обучение в частни университети, които не са американски, са под 10 000 долара на година. В селекцията на най-скъпите университети попадат и някои изключения.

Сред тях е канадският Куест Юнивърсити, който отвори миналия септември. Таксата там е 24 хил. канадски долара (23 420 щатски) годишно. Частните университети са рядкост в Канада. Най-скъпото държавно учебно заведение е Университетът Акадия в Нова Скотия, където обучението струва 8062 канадски долара (7866 щатски) годишно.

Сред най-скъпите попада още Бъкингамският университет, който е единственият изцяло частен във Великобритания. Годишната такса за обучение излиза средно 7770 паунда (15 195 долара), като сумата е различна за двете години, през които трае обучението (през втората е малко по-висока).

В Япония в държавните университети годишните такси са около 7500 долара. В частния Аойама Гакуин в Токио, създаден през 1874 от методисти мисионери, обаче обучението струва между 11 700 и 16 100 долара годишно.

От австралийските университети в селекцията влиза частният Бонд Юнивърсити в Голд Коуст, щата Куинсланд с годишна такса за обучение в размер на 32 900 щатски долара.

В Близкия изток годишната такса за Американския университет в Шарджа в Обединените арабски емирства е около 16 770 щатски долара. Заведението е създадено през 1997 г. и е признак на глобализацията на Персийския залив.

Сред университетите в Южна Америка Институто Текнолохико и де Естудиос Супериорес в Монтерей в Мексико се нарежда сред най-скъпите в света с годишна такса в размер на около 11 210 щатски долара.
http://obuchenie.investor.bg/?cat=119&id=59430

Последна редакция: пт, 27 юни 2008, 15:02 от май :)

# 16
  • Bristol
  • Мнения: 9 355
Гласувах Щатите или Великобритания  Grinning А в кой точно, ще зависи от това какво иска да учи детето. Има университети, които не са в топ десятката, но да речем в определени дисциплини са между най-добрите.
Преди години живеехме близо до Warwick, много приятно градче с характер. Аз тогава учех английски в Solihull college и беше пълно с чужденци, които се обучаваха там. А целта им беше да издържат advanced level с определено ниво, за да могат да продължат обучението си в University of Warwick.

Забравих да напиша, че тук при избора на университет, значение имало и къде съответното заведение провеждало стажа на студентите си. Ето един интересен според мен цитат, разсъжденията на българин учил медицина тук:
Цитат
UCL и Imperial College са двата най-добри медикал скуулс в лондон. аз съм била в UCL. Перфектни условия за обучение - освен новата болница на Euston Rd, Royal Free Hospital базата на университета включва и Royal National Orthopaedic Hospital, National Hospital for neurology & neurosurgery и други национални болници, които са си сериозни бази за обучение по медицина. За библиотеката в Cruciform Building в Bloomsbury Campus на медикал скул просто нямам думи...

Последна редакция: пт, 27 юни 2008, 14:39 от м_е_р_и

# 17
  • Мнения: 4 877
ето малко и БГ гордост и особено за възпитаниците на Математическите гимназии


  Две награди от Харвард получи българският студент Калоян Славов
   
http://goodnews.actualno.com/news_106991.html
Две награди от Харвард получи при завършването на математическия факултет на университета българинът Калоян Славов.

Първата е наградата Хуупс, която се връчва от Харвард за най-добра дипломна работа и се измерва с високото признание за академичните качества на студента. Тя има и материална стойност, равняваща се на 3500 долара. Научен ръководител на Калоян е професор Самит Дазгуп.

Втората награда е Дейвид Мъмфорд, която Харвардският математически факултет връчва на студенти, показали изключителни качества по време на своята последна година в университета. Наградата също има материален израз, равняващ се на осемстотин долара.

Младият български математик е участвал в програмата Институт за научни изследвания (Research Science Institute - RSI) на Центъра за изключителни постижения в образованието (Center for excellence in education - CEE) през 2001 година.

Центърът, чийто президент Джоан Ди Дженаро скоро беше наградена от фондация "Св.св. Кирил и Методий" за принос към българското образование, организира съвместно с Масачузетския Технологичен институт ежегодни шестседмични курсове за изявени в областта на точните науки деца.

В резултат на тези програми талантливите ученици получават и помощ при кандидатстване в американски висши учебни заведения. "Опитът и подготовката, която получих докато работех върху проекта на RSI, се оказаха решаващи за мен", казва Калоян в съобщение, разпространено от СЕЕ по повод награждаването на нашия студент.

"Калоян представи на висота своята родна България в RSI... и аз от името на СЕЕ заявявам нашата радост, че му помогнахме да бъда приет в Харвард", казва Джоан Ди Дженаро.

Младият математически талант завършва Софийската математическа гимназия (мисля, че е от НПМГ) и печели редица международни състезания по математика, сред които и два златни медала от Международната математическа олимпиада. БТА

# 18
  • Мнения: 4 877
ДОБАВЯМ РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ МАТУРАТА ПО НЕМСКИ ЕЗИК

Класация на училищата в област София-град , община Столична , град София от матура по "Немски език"

№   Област    Община    Насел.място    Име на училището    Вид    Брой    Резултат
1    София-град    Столична    София    СЕГ    общообразователно    1                                    5.95
2    София-град    Столична    София    19 СОУ"Елин Пелин"    общообразователно 1              5.79
3    София-град    Столична    София    ЧПГ " ЕЗИКОВ СВЯТ"    общообразователно  1              5.79
4    София-град    Столична    София    ЧМГ "Евклид"    профилирана гимназия 1                        5.79

5    София-град    Столична    София    29 СОУ "Кузман Шапкарев" 1                                           5.77
6    София-град    Столична    София    91 НЕГ    общообразователно    149                               5.68
7    София-град    Столична    София    Американски колеж в София    общ. 1                          5.68
8    София-град    Столична    София    ЧЕГ"проф.Ив.Апостолов"    общ. 1                                      5.67

9    София-град    Столична    София    7 СОУ    общообразователно    13                                  5.67
10    София-град    Столична    София    73 СОУ    общообразователно    65                                5.66
11    София-град    Столична    София    ПЪРВА АЕГ    общообразователно    1                        5.65
12    София-град    Столична    София    ІІ АЕГ "Томас Джеферсън"    обЩ.4                              5.59
13    София-град    Столична    София    35 СОУ "Добри Войников"    общ. 70                           5.57
14    София-град    Столична    София    НТБГ    професионално    10                                               5.49
15    София-град    Столична    София    137 СОУ "Ангел Кънчев"    общ. 1                                       5.43
16    София-град    Столична    София    СМГ    общообразователно    3                                      5.36
17    София-град    Столична    София    ЧЕСОУ "Дорис Тенеди"    общ.  11            5.34
18    София-град    Столична    София    НФСГ    професионално    18                                              5.33


21    София-град    Столична    София    ЧНГ "ЕРИХ КЕСТНЕР"    общ. 19                5.29
22    София-град    Столична    София    ЧПГЧО "Меридиан22"    общ. 5                 5.29
26    София-град    Столична    София    ЧПГ "ВЕДА"    общообразователно    7                           5.16
34    София-град    Столична    София    ЧСОУ "РЬОРИХ"    общообразователно    1                       4.95
40    София-град    Столична    София    ПЧАГ "Уилям Шекспир"    общообразователно    4           4.74
45    София-град    Столична    София    ЧПГ "П.К.Яворов"    общообразователно    1                3.56


НАЙ-НАКРАЯ ОБЩ. У-ЩЕ
49    София-град    Столична    София    138 СОУ"Проф.В.Златарски"    общообразователно    1 3.35

 

Добре, пак не са хубави резултатите на Частните немски гимназии. А аз винаги съм мислила, че те стоят доста по-стабилно от англ. ЧУ.

Според вас на какво се дължат тези средни резултати?

1. По-лоша подготовка не само  от елитните гимн., но и от обикновените СОУ?
2. По-различен тип обучение?
3. Акцент върху чужди изпити? Но това едва ли е оправдание като се имат предвид резултатите на АК.
4. След 7 клас силните ученици от ЧОУ отиват в АК или елитните език./мат. гимназии?
5. Някаква друга причина/причини.

Питам съвсем добронамерено.
Надявам се да се включат Нанчева и едю-деди и да разяснята тази "мистерия".
А и вие какво мислите?

 

# 19
  • София
  • Мнения: 4 947
Наградиха българските деца, победители в международното състезание „Математическо и лингвистично кенгуру”Българските деца, победители в международното младежко състезание „Математическо и лингвистично кенгуру”, получиха днес своите награди на тържествена церемония в издателството „Захарий Стоянов”.

В категория „Математика” победителите са 15 момичета и момчета от цялата страна, на възраст от 4-ти до 12-ти клас, всички от тях - с резултати от 30 до 40 точки, възможно най-високите.



Ето и имената на децата и младежите: Вяра Иванова от ОУ „Братя Миладинови”, Бургас, Деница Маркова от 112 ОУ, София, Еожен Овагемян от училище „Михаил Лъкатник”, Бургас, Петър Тонев от 2 ОУ „Петко Славейков”, Стара Загора, Диян Попов от Природо-математическата гимназия в Бургас, Калина Петрова от Образцовата математическа гимназия „Академик Кирил Попов”, Пловдив, Давид Койчев от Природо-математическата гимназия в Бургас, Камелия Белчева от Американския колеж, София, Славчо Славчев от природоматематическата гимназия в София и Емилиян Рогачев, Богдан Станков, Йоан Делчев, Дин Фан Анх, Борислав Вълков и Надежда Лазова от СМГ, София.

Грамотите на победителите връчи г-н Кирчо Атанасов, заместник-министър на образованието и науката.

Тази година състезанието „Лингвистично кенгуру” се проведе за първи път на 5 езика - английски, френски, немски, испански и руски.

Максимален брой от 200 точки постигнаха следните участници:

В категория „Немски език”: Александрос Кисамитакис и Калина Станчева от немското училище „Ерих Кестнер”, София
В категория „Английски език”: Реджина Господинова от математическата гимназия „Атанас Радев”, Ямбол
В категория „Френски език”: Цветелина Абаджиева от езиковата гимназия „Бертол Брехт”, Пазарджик


Останалите наградени млади лингвисти са:

Немски език: Владимир Русев и Мюжгян Осман – от гимназията с преподаване на чужди езици „Христо Ботев”, Кърджали и Венцислава Спасова от немското училище „Ерих Кестнер”, София
Английски език: Николай Виденов – от началното училище „Софроний Врачански”, Враца, Надежда Нечева от частното СОУ „Дрита”, София, Никола Аврамов от гимназията с преподаване на чужди езици „Асен Златаров”, Хасково
Френски език: Таня Иванова от гимназията с преподаване на чужди езици „Христо Ботев”, Кърджали
Наградите на победителите-лингвисти връчи г-н Сашо Дончев, изпълнителен директор на „Овергаз Инк.” и председател на Управителния съвет на фондация „Млада България”.

В международното състезание „Математическо и лингвистично кенгуру” участват деца от цялата планета. Само в „Европейското кенгуру” участват близо 3,5 милиона деца.

„Лингвистичното кенгуру” е създадено от международната организация IDEA, у нас се провежда от миналата година по инициатива на фондация „Млада България” и Министерството на образованието и науката. През двете години на своето съществуване в България състезанието се радва на голям интерес – участваха 7000 деца от цялата страна.

# 20
  • Мнения: 4 877
Наградиха българските деца, победители в международното състезание „Математическо и лингвистично кенгуру”Българските деца, победители в международното младежко състезание „Математическо и лингвистично кенгуру”, получиха днес своите награди на тържествена церемония в издателството „Захарий Стоянов”.
......


PRIZMA,
а къде може да се види повече за състезанието и самото класиране?


МЕРИ
, аз добавих още някои неща за Британските у-ти, ще дописвам още, но исках да те питам как от самата Великобритания се гледа на тези престижни у-ти, кой за какви деца е, при кой е само имижд..., ей такива неща?
И още нещо - ЧУ при вас дават ли по-добри резултати на изпитите отколкото държавните? Нашите ЧГимназии доста са се изложили, според мен, на матурите.

# 21
# 22
  • Мнения: 4 877
а аз намерих ето това на сайта на СМБ - задачи, класиране, наградени (сетих се, че сме го гледали - имаше от БШ и ЕСПА)
http://www.math.bas.bg/smb/kenguru/2008/30may2008/20080530.htm

# 23
  • София
  • Мнения: 4 947
в линка, който дадох, има тестовете по езиците - предполагам ги видя: http://www.mladabg.org/lists.php?ListTypeID=7&ID=33

# 24
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
А дали ще има и такива класации след кандитат-гимназиалните изпити?

1. По-лоша подготовка не само  от елитните гимн., но и от обикновените СОУ?
Не ми се иска да го вярвам. В Ерих Кестнер примерно има доста учители от НЕГ и предполагам, преподават по един и същ начин.
2. По-различен тип обучение?
Едва ли, знанията са си знания, независимо от метода на обучение. 2+2 = 4, както и да го смяташ.
3. Акцент върху чужди изпити? Но това едва ли е оправдание като се имат предвид резултатите на АК.
Не. Чуждите изпити едва ли са по-леки от нашенските. Ако са подготвени за чужд изпит, ще са подготвени и за матура. За БЕЛ донякъде мога да приема такова оправдание, но за чужд език, математика, химия и т.н. - не.
4. След 7 клас силните ученици от ЧОУ отиват в АК или елитните език./мат. гимназии?
Така мисля.
5. Някаква друга причина/причини.

Не знам какво да мисля. Да не би да не ги юркат достатъчно и да не следят доколко владеят материала?

# 25
  • Мнения: 4 877
в линка, който дадох, има тестовете по езиците - предполагам ги видя: http://www.mladabg.org/lists.php?ListTypeID=7&ID=33

Много благодаря! Трябва да ги разгледаме по-обстойно.
А да си попадала на цялостното класиране?


А дали ще има и такива класации след кандитат-гимназиалните изпити?

1. По-лоша подготовка не само  от елитните гимн., но и от обикновените СОУ?
Не ми се иска да го вярвам. В Ерих Кестнер примерно има доста учители от НЕГ и предполагам, преподават по един и същ начин.
2. По-различен тип обучение?
Едва ли, знанията са си знания, независимо от метода на обучение. 2+2 = 4, както и да го смяташ.
3. Акцент върху чужди изпити? Но това едва ли е оправдание като се имат предвид резултатите на АК.
Не. Чуждите изпити едва ли са по-леки от нашенските. Ако са подготвени за чужд изпит, ще са подготвени и за матура. За БЕЛ донякъде мога да приема такова оправдание, но за чужд език, математика, химия и т.н. - не.
4. След 7 клас силните ученици от ЧОУ отиват в АК или елитните език./мат. гимназии?
Така мисля.
5. Някаква друга причина/причини.

Не знам какво да мисля. Да не би да не ги юркат достатъчно и да не следят доколко владеят материала?

Ами някъде нещо не се връзва между ЧГ и матурите.  newsm78
Сега гледам-гледам, колкото и да е модно да се плюят елитните гимназии - езикови и мат., ами те пак са си най-най. Италианският лицей, който е нон-стоп е отричан, пак навсякъде е много добре. И накрая какво се оказва за почти 20 г. след промените единствено Американският колеж е намерил място сред "елитните" и то какво място най-най-отпред.
Чудя се също защо ЕСПА са се отказали от гимназиалните класове - все пак са доста добро ЧУ? Защо и другите готини ЧОУ не се стремят за този "сектор"? То същност няма какво да се чудя - има си само в СОфия 10-тина утвърдени лидери и няма как да се наместиш току-така сред тях.
И още нещо се питам - ако не те приемат в АК, език. или мат. гимн., частната гимназия 4-та възможност ли е? Вместо обикновено СОУ. Или пак са за предпочитане някои обикновени СОУ-та.
Направо тези резултати доста ме накараха да си задавам доста въпроси.

И пак се чудя - ако едно дете е учило, напр., немски от ЧДГ, после в ЧОУ и после пак в същата ЧГ и това ЧУ е с много добра репутация, защо не са сред първите по резултатите на матурите. Аз, честно, очаквах да "атакуват" мястото на Немската гимназия, а не да са от 20 място нататък.

Ехо, къде са нашите образователни спецове?

# 26
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
И още нещо се питам - ако не те приемат в АК, език. или мат. гимн., частната гимназия 4-та възможност ли е?
Боже, надявам се никога да не стои този въпрос на дневен ред при нас.  Praynig

А коя е тази гимназия СЕГ (на първо място по немски)?

# 27
  • Мнения: 7 263
Ами май:) и аз стигнах до същия извод, колкото и да не харесвах АК - факт е че подготовката им е бетонна. Така че си ги подчертах дебело сред фаворитите.
От друга страна съм склонна да се съглася с Маймунка за следния извод
4. След 7 клас силните ученици от ЧОУ отиват в АК или елитните език./мат. гимназии?
Така мисля.


Лично за мен също целите са езиковите гимназии, НГДЕК  и след това няколко частни гимназии. Но също ме смутиха не особено призовите им места newsm78. Имам фаворити и сред частните гимназии на базата на досегашните ми разглеждания и материалите в нета / особено в тази тема/. Очаквах да са една идея по-напред в класациите, но въпреки това мисля, че по-скоро бих предпочела ЧГ пред обикновено СОУ, стига да мога да си го позволявам дотогава, защото в един момент най-вероятно ще се наложи да внасям 2 такси ooooh!

# 28
  • Мнения: 4 877
Не знам и аз. Видях няколко съкращения, които нищо не ми говорят.

А за моите размисли по-горе, аз само си разсъждавам и ми се иска някой с по-голямо дете или едю-деди и Нанчева да се включат. Може напразно да съм се притеснила. Ама сега не мога на черното да кажя бяло.  Sad

Маймунка, това ли е книгата "Как се възпитават момичета", за която спомена вчера http://www.colibri.bg/resultsb.php?book=313

"Авторката Гизела Пройшоф, психолог и съветник по възпитанието на децата, навлиза дълбочинно в емоционалното и физическото развитие на момичетата на възраст от една до 16 години. Това е съдържателно и вдъхновяващо практическо ръководство за родители, които искат да отгледат пълноценни, уверени в себе си и във възможностите си момичета. Не случайно предговорът е написан от Стив Бидълф - автор на „Как се възпитават момчета”, една революционна книга, разкрила на стотици хиляди родители, че децата трябва да възпитават по различен начин в зависимост от техния пол. Бидълф нарича книгата на Пройшоф „най-доброто ръководство за отглеждане и възпитание на момичета, която изобщо някога съм виждал”. Вниманието на родителите се фокусира не само върху душевното и физическо развитие и равновесие на детето, но и върху социалното обуславяне, отношенията с родителите, братята и сестрите и всички аспекти на отглеждането и възпитанието. ще прочетете по какво се различават момчетата и момичетата в своето поведение и емоционалност, как да се преборим със страховете, да възпитаме самочувствие, да се преборим със синдрома „аз съм безпомощно момиченце”, как обществото обуславя момичетата, как да избегнем половите стереотипи по отношение на играчките, как се чувстват момиченцата в забавачници и детски градини, как се отнасят към математиката и точните науки, как родителите да насърчават дъщерите в техните усилия да постигнат успех, как да се отнасят към тях по време на трудния пубертет, огромното значение на бащата във възпитанието на дъщерите и още много важни проблеми."

# 29
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Да, тази е.
Имаше едно странно нещо в тая книга - когато детето тръгне да се самоопознава, да му се помогне, че дори и с огледалце!!  Stop
Предпочитам да й купя книжка за анатомията.
Между другото, едно време имаше 2 книжки - за момичета и за момчета, в които се обяснява анатомията и как стават бебетата. С много хубави картинки бяха. Сега има ли такива книжки на пазара? Аз съм се позаглеждала малко, но не съм намирала.  Thinking

Общи условия

Активация на акаунт