Някой който разбира от реклама може ли да ми обясни...

  • 3 473
  • 59
  •   1
Отговори
  • Мнения: 212
Някой който разбира от рекламна стратегия може ли да ми обясни една необяснима за мен реклама.
Става въпрос за рекламата на бира "Загорка" (а и не само на нея и на други бири е същата). В последната реклама на тая бира през цялата реклама става въпрос единствено и само за .... новата бутилка на бирата  Shocked т.е. за самата бутилка (за опаковката) - колко била хубава новата бутилка и каква форма имала...
Необяснимото за мен е как може да рекламираш един продукт чрез неговата опаковка. Кой уважаващ себе си пияч на бира ще си купи някоя марка бира затова, че имала незнам си каква опаковка, а не затова че му харесва самата бира.
Като си купува човек бира кое е по-важно за него според вас - да му е красиво шишето от което пие бирата или да му харесва самата бира която пие.
Не мога да разбера тая логика да рекламираш едно стъклено шише след като никой не си купува бира заради самото шише а заради бирата в него.
Ако някой може да ми обясни защо се рекламира колко е хубаво шишето а не колко е хубава бирата която се намира в него  ще му бъда благодарен.

# 1
  • на село
  • Мнения: 3 912
Не забравяй, че опаковката също продава  Mr. Green

# 2
  • Мнения: 4 916
Както беше писал един познавач в друг форум - при бирите опаковката е по-важна от съдържанието  Wink

# 3
  • Мнения: 700
Ами не е като да пиеш бира от пластмаса, нали. Стъклото си е стъкло, а в случая става дума точно за това. Не знам дали си спомняте, но преди години бирата беше само и изцяло в стъклени бутилки. Е, сега разбирачите казват, че като бирата от едно време, сега няма. Не знам, не разбирам.

# 4
  • София
  • Мнения: 62 595
Нищо особено. Като няма нов продукт или нова концепция измислят нова опаковка. Така хем напомнят за съществуването на продукта, хем потребителят остава с впечатлението за нещо ново.

# 5
  • Мнения: 212
Както беше писал един познавач в друг форум - при бирите опаковката е по-важна от съдържанието  Wink

Ама това сериозно ли го мисли някой че опаковката е по-важна от съдържанието на продукта.
Значи аз пия бира. Бира "Загорка" не ми харесва изобщо. Ако ще и в златна бутилка да я сложат аз все пак пия БИРАТА а не ОПАКОВКАТА. След като бирата не ми харесва как чрез едно ново шише ще ме накарат да я пия. Ами съдържанието вътре си е същия боклук.
Не мога да разбера как някой който не му харесва даден продукт (в случая бира) ще си купи тоя продукт само защото имал нова опаковка.
На вас ако не ви харесва някой шампоан да кажем и косата ви не ви става хубава от него вие ще си купите ли този шампоан ако го сложат в прекрасна опаковка а вътре си остава същия боклук.
Не мога да повярвам че нормален човек ще си купи нещо заради опаковката му, а не заради самия продукт който ще ползва след като изхвърли опаковката на боклука....

# 6
  • Мнения: 4 916
Както беше писал един познавач в друг форум - при бирите опаковката е по-важна от съдържанието  Wink

Ама това сериозно ли го мисли някой че опаковката е по-важна от съдържанието на продукта.
...

Не мислиш в правилната посока - малко хора ще си купят шампоан в кофти опаковка. Какъвто и да е шампоан, дори да е най-добрия на пазара в ценовия си клас.
Преди десет години имаше мащабно проучване в САЩ и Великобритания - може ли добрия клип (опаковката) да продаде кофти песен (съдържанието). Познай какви бяха резултатите...
Бих обяснявала дълго и с научни термини, обаче вече трябва да излизам.

# 7
  • Мнения: 6 417
E, рекламират си бутилката, щото самата бира няма нужда от реклама Crazy

# 8
  • Мнения: 11 313
Борисе, как не те беше срам да кажеш, че не пиеш Загорка! Пу, срам за теб, а се пишеш баш заралия!
Сега пък бутилката ти пречи. Да не би да е от светлозелено стъкло? Joy

Последна редакция: сб, 12 юли 2008, 22:08 от Вечерница

# 9
  • Мнения: 505
Борис явно пиеш много бира.  Laughing Ти не би си я купил заради опаковката, но много хора биха могли да го направят дори заради самата реклама. Аз телевизия не гледам от години, а Загорка употребявам само ако няма никаква бира наоколо. Така че ми е все тая каква реклама са направили....  Rolling Eyes

# 10
  • Мнения: 6 206
Сериозно ли го питаш това или се чудиш какво да пишеш по това време
Не че съм специалист, но на това се казва напомняща реклама
Името е наложено, основната реклама е направена, сега само си напомняме за нас си, пък било и с формата на бутилката
Малко съм чела за реклами, но това е, което съм запомнила
Дано да е правилното

# 11
  • Мнения: 432
Продуктът като такъв се продава не само заради самото му действие. За доста важни се считат точно видът, в който се предлага - опаковка, етикети и т.н., които  всички са така направени , че да са удобни да потребителите. Много хора ще предпочетат точно  тази бутилка, защото ще им е по-удобно да  си сипват или пият от нея.Харата са наистина  жертви на рекламата.

# 12
  • Мнения: 212
Много хора ще предпочетат точно  тази бутилка, защото ще им е по-удобно да  си сипват или пият от нея.Харата са наистина  жертви на рекламата.

Ама недейте говори глупости моля ви се. Чудя се да се смея ли да плача ли.  Как аз ще си купя бира заради това че бутилката била удобна за сипване и пиене. В края на краищата аз бирата ли пия или бутилката.  Shocked
Любимата ми марка бира, която пия заради вкусът й, ако ще и в най-долнопробната бутилка да я сложат пак ще я пия, защото я пия заради бирата а не заради бутилката.

Сериозно ли го питаш това или се чудиш какво да пишеш по това време
Не че съм специалист, но на това се казва напомняща реклама
Името е наложено, основната реклама е направена, сега само си напомняме за нас си, пък било и с формата на бутилката
Малко съм чела за реклами, но това е, което съм запомнила
Дано да е правилното
Напълно сериозно питам. Не разбирам от реклама и ми се вижда абсолютно глупаво да рекламираш опаковката на един продукт а не самия продукт който е в нея. Вместо да подчертават прекрасните вкусови качества на бирата си тия от Загорка подчертават че била в нова бутилка. Ама какво ме интересува мен и другите хора които бият бира бутилката. Аз пия бирата а не бутилката.

# 13
  • Мнения: 1 212
Нищо особено. Като няма нов продукт или нова концепция измислят нова опаковка. Така хем напомнят за съществуването на продукта, хем потребителят остава с впечатлението за нещо ново.

Ето ти го отговора !
Етап от  ЖЦП / или жизнения цикъл на продукта / , налагащ съответната рекламна стратегия ....
В конкретния случай - маркетолозите са решили, че "Загорка" е вече достатъчно популярна и много хора си я познават в старата опаковка .
За тях е напомнянето - вижте, това е вашият отличен продукт, просто с нова дрешка  Wink.... да не се заблуди някой от вас да търси старата.
За останалите / не върли фенове/е посланието - ето нещо за вас, страхотна нова опаковка ... не е ли прекрасна , опитайте бирата ?

Тъй, Боре ... само не разбрах .... вече от новата бутилка няма ли да пиеш ?  Thinking

# 14
  • Мнения: 740
Говориш глупости
Язък
РС за борис иде реч

# 15
  • Мнения: 505
  Загорка подчертават че била в нова бутилка. 
Да де, да не забравят хората, че съществува съответнана фирма. Вкусът е от БЕЗ значение.

# 16
  • Sofia
  • Мнения: 3 023
... Не разбирам от реклама ...
Стана ясно.
Също както и това, че за обогатяването на знанията ви и въвеждането в материята разчитате на "помощ от публиката".
Няма да е лесно.
Благодаря все пак, че в центъра на неяснотите е попаднала бирата, а не например Дискрийт-уотърлили мултиформ или Еспумизан-капсули.
Имам сериозни опасения за душевното равновесие на специалистите в рекламния бранш, но все пак ще оставя темата жива още малко.

# 17
  • Мнения: 212

Тъй, Боре ... само не разбрах .... вече от новата бутилка няма ли да пиеш ?  Thinking

Както казах вече самата бира не ми харесва и ако ще и в златна опаковка да я продават пак няма да я пия. Т.е. рекламата им е отишла на вятъра. Не си печелят нови клиенти с нея защото самата концепция им е грешна. Вместо да променят вкуса на бирата към по-добро и с това да си спечелят нови почитатели на марката, те променят бутилката. Това ми звучи като...
"Вижте, нашата бира си е същата пикоч, но затова пък е в нова опаковка"  Shocked
Кого ще спечелят с реклама на шишето. Нали целта на рекламата е все пак да се спечелят нови потребители на продукта. Кой ще започне да пие бирата им при условие че е същата пикоч... Какво ги интересува пиячите на бира бутилката.

# 18
  • out of space
  • Мнения: 8 573
Борис явно пиеш много бира.  :

Борис явно не пие бира или поне грам не разбира от въпросното питие!
Бирата е най-хубава в реда: Наливна, в кен, стъклена, в пластмасова опаковка, други

Загорка си продават бирата в нова стъклена бутилка с въпросните качества- определено не се очаква хората, които пият Ариана, Болярка или Бургаско да разберат разликата.

Борис не разбира както от маркетинг, така и от бира.
Боре, излез на главната, пий една мастика с айран и не се занимавай с неща за ценители.  Sunglasses

# 19
  • Мнения: 212
Борис явно пиеш много бира.  :

Борис явно не пие бира или поне грам не разбира от въпросното питие!
Бирата е най-хубава в реда: Наливна, в кен, стъклена, в пластмасова опаковка, други

Загорка си продават бирата в нова стъклена бутилка с въпросните качества- определено не се очаква хората, които пият Ариана, Болярка или Бургаско да разберат разликата.


Само да напомня че Загорка ВИНАГИ си е била в стъклена бутилка още от времето на комунизма.
И целта на една реклама не е ли да накара хората които пият Ариана, Болярка или Бургаско да започнат да пият Загорка. А тия хора дали ще започнат да пият Загорка защото видите ли била в бутилка с нова форма, а вкусът и същия...
Ти като толкова разбираш от бира защо пиеш бира - заради шишето или заради вкусът на питието.

# 20
  • Мнения: 740
Продължаваш да се излагаш
Спри се

# 21
  • Мнения: 2 448
E, рекламират си бутилката, щото самата бира няма нужда от реклама Crazy

 Това е! Peace

# 22
  • Мнения: 212
Продължаваш да се излагаш
Спри се

В какво по-точно се излагам ако може по-простичко да ми обясниш...

# 23
  • Мнения: 2 448

Не мога да повярвам че нормален човек ще си купи нещо заради опаковката му, а не заради самия продукт който ще ползва след като изхвърли опаковката на боклука....

Борисе, някои мъже се женят заради опаковката, ти за бирата си седнал да се тревожиш.  Mr. Green

# 24
  • out of space
  • Мнения: 8 573
Боре, не си обърнал внимание на първата част, но и аз съм виновна, че не поясних. Стъклената бутилка се подобрява, за да се запазят максимално качествата на бирата. Съхранението. Вкуса да не е различен след три, пет дни. За това ти говоря за бутилки, ценители, бири и мастики с айран.
ЕВОЛЮЦИЯ в СТЪКЛОТО  Laughing

# 25
  • Мнения: 505
На мене би ми било интересно малко повече инфо...което не би променило гадния вкус на Загорка.  Confused

# 26
  • Мнения: 677
Борисе, свикни, моля те, голямо момче си. Не навсякъде става въпрос за теб. Не всяко магаре е Марко и не всеки Борис е Бекер. На Загорка не им пука за теб. И на тези с рекламите на дамски превръзки също. Според мен си психясал яко. Кога да чакаме темата за синята кръв в рекламите?

# 27
  • Анкх-Морпорк
  • Мнения: 3 476
Целта е да се осведомят потребителите за новата бутилка, за да я разпознават в магазина.
Внушението за по-добрия материал е свързано с внушението, че се обръща внимание на всеки детайл в производството.
Дали бутилката ще те убеди да я купиш - надали - но идеята е да се напомня за марката постоянно.

Други фирми пък правят опаковки, много подобни като цвят и оформление на известни утвърдени марки, да се възползват от объркване на купувачите.

# 28
  • Мнения: 2 478
Боре и аз неразбирам какво се опитават да ми продадат с рекламите на голи сапунисани жени....

# 29
  • Мнения: 9 865
Борка, скокни до Бирената и се разбери с тия копелета.
Кажи им, че не ти пука за бутилката и да спрат с тая реклама.
Баси тъпата реклама! Баси тъпата реклама, казах ли го вече?!
Да си дават парите за благотворителност или за чешмички...
Стана ясно, че не разбирам от реклама, нали?!

# 30
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз като зрител да ти кажа, че изобщо не съм обърнала внимание на бутилката. В съзнанието ми е останало само марката. Точно това е и целта на тази реклама. Ако не беше ти да ми кажеш, че се набляга на бутилката, нямаше да се замисля изобщо.
Между другото Загорка си е хубава бира, но много силна заради спирта, за да има по-голям срок.
По същия начин е и рекламата на Шшшшшуменско. Едва ли някой е искал да рекламира шума на отваряне на бутилката, просто ти набиват в съзнанието марката, а другото е баластра, пълнеж.

# 31
  • Мнения: 502
  Стига бе,с мъжът ми пием само "Загорка"!Супер си е бирата!При Борето май е някаква липса на местен патриотизъм.То и аз "Пиринско пиво"не пия де...

# 32
  • Мнения: 4 187
Нищо особено. Като няма нов продукт или нова концепция измислят нова опаковка. Така хем напомнят за съществуването на продукта, хем потребителят остава с впечатлението за нещо ново.


А също така, продуктът в опаковката е толкова добър, че просто няма какво да му се променя или подобрява!

# 33
  • Мнения: 25 586
Я, каква интересна темичка!  Party
Откакто "Загорка" наблегнаха на амбалажа и зарязаха качеството на бирата си, в Стара Загора вече "Загорка" не се пие - факт!
Преди години също имаше такъв отлив от местната марка, символ на града ни, заради влошено качество. Беше временно явление. Дано това в момента да не остане за постоянно, че е срам и позор за производителя!

# 34
  • Мнения: 117
  Помниш ли приказката за пепеляшка, тя е най- прекрасното момиче на света, но няма шанс принца да я забележи докато тя е пред огнището с окъсаната си домашна роба, когато се предрешва като принцеса ситуацията се променя.
 Производителите на Загорка са убедени, че произвеждат съвършенната бира и понеже ТИ освен биропиец си и естет, са се погрижили да ти осигурят това стъклено бижу, и така бирата им е наслада за всички сетива.
Аз не разбирам от реклами, мразя реклами, обичам бира и пия Загорка.

# 35
  • Мнения: 287
Така.
Въпросната нова бутилка ако не се лъжа е категория Магнум, което е практика за пластмасовите опаковки над 1л.
 Бирата с марка Загорка, както и тази с марка Ариана  са собственост на гиганта Кока-Кола. Както можете да се досетите за тази компания рекламните послания винаги са отговорен фактор за продажбите. В рекламните отдели се инвестират изключително много пари. Рекламните клипове винаги са измислени и изработени от най-добрите екипи в бранша.
 Моето предположение, за това, че сега има такава рекламна кампания, за да се представи новата опаковка е следното - първо в Магнум бутилка с удобен захват бе представена Ариана, по-евтината марка на компанията. Знаете, че опаковките от 1л. са особено предпочитани сред младите хора, пийващи бира из паркчета и градинки. По-големия литраж също. Ако продажбите на Ариана са скочили и надвишили тези на Загорка заради новата опаковка - това явно е печелившото решение, което компанията е взела за да подобри пласирането и на по-скъпата марка. Вкусът тук не е решаващ.

# 36
  • Мнения: 25 586
Продажбите на Ариана не са скочили заради новата бутилка, а заради по-ниската цена.
Може да е много учудващо за някои, но има хора, които като не могат да си купят пасти, си купуват обикновен хляб. Особено пък, когато и пастите са с почти същия вкус...  Whistling

# 37
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Ти си едно от най-големите мрънкала, които съм срещала напоследък.

Ако ти продават Загорка в тетрапак опаковка за 50 ст. и до нея Загорка в стъклена бутилка за 1 лв. кое ще си купиш?

Ако си от хората, за които няма значение качеството - рекламата очевидно не търси теб.

# 38
  • Мнения: 1 212
Следя темата от снощи ... 
Едно е факт- на Борето темите или се заключват още в разгара си, или удрят някакъв таван по брой страници  Laughing .... / Руската тема се сещам /
Умее момчето да предизвиква внимание  Wink , пък не разбирал от реклама , казва .....   Whistling ...  Grinning
Не заключвайте темата, засега върви гладко  Praynig Grinning

# 39
  • Мнения: 984
Обаче тази "напомняща" реклама е безсмислена, защото:
1. хората, които пият "Загорка" я пият и без рекламата;
2. хората, които не харесват "Загорка", в каквато и бутилка да им  я сложиш, пак нема си я купят;
3. хората, които пийват бирица навън по заведенията предпочитат "Туборг", "Хайнекен", "Стела" и ако ги има в менюто заедно със "Загорка", никога няма да си я поръчат.

И така...какъв е смисълът от тази реклама? Никакъв. Simple Smile

Последна редакция: нд, 13 юли 2008, 14:36 от Мишона

# 40
  • Мнения: 9 865
Ъ, добре, Магнум бутилката не е ли старата реклама...

Ево сад:

1. Новата реклама за стъклената бутилка
http://www.vbox7.com/play:c2ef7f8a

2. Старата, за пластмасовата Магнум бутилка
http://www.vbox7.com/play:41cf9425

Да не си говорим ей така...

# 41
  • Насред хаоса
  • Мнения: 5 464
Борисе, някои мъже се женят заради опаковката, ти за бирата си седнал да се тревожиш.  Mr. Green

 Joy Joy  hahaha

# 42
  • Мнения: 28
Борисе,

много едностранно поглеждаш на рекламата. Тя не е нито само текст, нито само картинка /клип/. Обикновено посланието на рекламата се носи както от текста, който чуваш /четеш/, така и от самия клип. Символика на знаците има и в езика, и в невербалните знаци. Ако текста представя бутилката, то останалата част представя другата информация.

П.П. Следващият път гледай рекламата без звук и ще разбереш и останалата част от посланието.

# 43
  • Насред хаоса
  • Мнения: 5 464
Това си е рекламна стратегия, Борисе - като за момента не се сещат с какво да подобрят бирата, подобряват опаковката и се надяват бираджиите да не мислят като теб. Тоест, да погъделичкат безграничното човешко любопитство - "Брей, нова опаковка! Я да си я купя да видя каква е бирата в нея, може и тя да е по-хубава!"

# 44
  • Мнения: 677
Съгласен съм с маркетинговите гурота Мишон и Борис. Тия от Загорка са мега зле. Горките.

# 45
  • Мнения: 1 212
Обаче тази "напомняща" реклама е безсмислена, защото:
1. хората, които пият "Загорка" я пият и без рекламата;
2. хората, които не харесват "Загорка", в каквато и бутилка да им  я сложиш, пак нема си я купят;
3. хората, които пийват бирица навън по заведенията предпочитат "Туборг", "Хайнекен", "Стела" и ако ги има в менюто заедно със "Загорка", никога няма да си я поръчат.

И така...какъв е смисълът от тази реклама? ....

 Stop
Забравяш онзи сегмент, който никога не е за пренебрегване ..... хората / пиячите , де  Wink /, които тепърва формират вкусове !
Сигурно би могло да се изчисли статистически, колко младеж само това лято ще пийне за първи път да утоли жажда с бирица ....
Защо да не бъде тя "Загорка" ?!

П.С . Е , кой си пие кафе ... пак наздраве с кафето ще си вика ,няма да се влияе от разни реклами .... м-да  Wink Laughing

# 46
  • Мнения: 641
Аз пък се чудя друго- как ще напръскаш прасенцето под мишниците си с дезодорант и ще ухаеш чудесно Crazy

# 47
  • Насред хаоса
  • Мнения: 5 464
Аз пък се чудя друго- как ще напръскаш прасенцето под мишниците си с дезодорант и ще ухаеш чудесно Crazy

О, ще се получи страхотно ухание ... Дано носът ми е запушен, ако попадна на такова.  Sick

# 48
  • Мнения: 2 448
Абе то и аз се чудя Кока Кола защо си хвърлят парите за реклама, след като , в което и заведение да седнеш /айде в 99% от всички/ като безалкохолно се предлага само това, т.е. така или иначе си я купуваш, ама рекламират хората, не спират.

# 49
  • Мнения: 3 634
За мен опаковката е не по-малко важна от съдържанието. Не купувам консерви, които се отварят с отварачка и като цяло не обичам хранителни продукти, които са сложно опаковани.

# 50
  • Мнения: 25 586

Ако ти продават Загорка в тетрапак опаковка за 50 ст. и до нея Загорка в стъклена бутилка за 1 лв. кое ще си купиш?


Хм, този въпрос няма еднозначен отговор. Като гледам как вървят продажбите у наше село, тези, които пият бира в пластмасови шишета, минаха на Шуменско. Тези със стъклените бутилки - на Туборг, Хайнекен и прочие. Загорката определено се бойкотира, освен от младежите, които я предпочитат, защото се напиват по-бързо с нея.
Добре, че са софиянци, иначе заводът да е фалирал досега.  Mr. Green

ПП Сериозно, заралии са много чувствителни към качеството на Загорката и фактът, че не я купуват, би трябвало да светне червената лампичка на производителя. Само с реклами и бирфестове не става, трябва и качество.

# 51
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Обаче тази "напомняща" реклама е безсмислена, защото:
1. хората, които пият "Загорка" я пият и без рекламата;
2. хората, които не харесват "Загорка", в каквато и бутилка да им  я сложиш, пак нема си я купят;
3. хората, които пийват бирица навън по заведенията предпочитат "Туборг", "Хайнекен", "Стела" и ако ги има в менюто заедно със "Загорка", никога няма да си я поръчат.

И така...какъв е смисълът от тази реклама? ....
С т. 1 и 2 съм почти съгласна, но с т.3 грешиш. Навън по заведенията масово се пие Загорка. В нашия магазин най-търсена е бирата, която е рекламирана в момента. Мой познат от Туборг премина на една друга много рекламирана заради евентуалната печалба под капачката(мисля Ариана беше). Пък взе, че и спечели и ходи до Австрия на мач.

# 52
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Добре, че са софиянци, иначе заводът да е фалирал досега.  Mr. Green

Не знам, како, за какви софиянци пишеш.
Според мен са старозагорски емигранти, настроени носталгично  Mr. Green

П.П. Сега сериозно.
Не вярвам някой да се заблуждава, че пластмасата е по-добра опаковка от стъклото.
Количеството в опаковката също не е без значение.

Когато една марка да се набива в очите, мозъците и ръцете на хората постоянно, по какъвто и да било начин (но позитивен, все пак) е гаранция за успех в продажбите.
Трябва да си малоумен, за да не го разбереш.

# 53
  • Мнения: 83
Всичко това е маркетингова стратегия, изхождаща от правилата на съвременния мърчандайзинг, който все повече започва да се превръща в една своеобразна наука, съчетаваща в себе си маркетингови похвати, ролята на цветовете, психологията на потребителя, склонността му към покупка, дизайна, и изобщо изцяло превръщането на търговския вид, подканващ към покупка. Някой беше споменал за жизненият цикъл на продукта, което е напълно вярно. Когато една фирма разработва определени продукти, те са в различни стадии от живота си. Ако в етапа на въвеждане, те не носят почти никакви печабли, поради вложените в тях инвестиции за реклама, проучване на пазара и т.н, в етапа на растеж, те носят най-големи печалби. Основно тогава компаниите получават своите приходи от този продукт, а същевременно развиват други продукти в различни етапи на ж.ц. Когато продуктът достигне своята зрялост, се забелязва спад на продажбите, което се свързва вече с психологията на потребителя. Потребителите могат да се обособят на няколко групи - някои от тях са експериментатори, които веднага купуват стоката, щом се появи на пазара, други изчакват тя да се наложи като модна, а т.нар. консерватори накрая възприемат стоката. Когато една фирма бележи края на жизнения цикъл на своя продукт, тя има няколко варианта - или да прекрати производството на този продукт или да въведе някаква модификация, най-често промяна на опаковката, за да започне този продукт своето възраждане. Затова много компании залагат на този похват, предпочитат да проведадат мащабна маркетингова кампания в прайм тайма, промоции и др.подобни, така те запазват част от консерваторите и друга част от хората, които не съвсем са се отказали от тази марка заради някой заместител.
От друга страна, най-вероятно е компанията да е заложила на мащабното често рекламно послание по радио, тв и всички останали медии, защото е доказано, че след определен брой честота на рекламните послания, потребителят извършва покупка, ако не от любопитство, то заради честите напомняния. И все пак да не забравяме, че фирмите разчитат на съотношение 70% /30% в полза на импулсивните покупки, отколкото на редовните почитатели на тази марка. Ако един продукт се отличава с някаква характеристика от своите конкуренти, това увеличава шанса му да бъде предпочетен. Това беше някаква стратегия, но пък и визуалният мърчандайзинг се гради точно върху визуалната презентация, хармонията на цветовете и предпочитанията към даден нюанс. Става все по-модерно и всички магазини се декорират според тази наука. И затова магазините са подредени точно по този начин, определени продукти са на нивото на очите, други остават в мъртвата зона, златния триъгълник, магията на цените, завършващи на 99, музиката е такава и затова крайните каси невинаги работят, един вид манипулация, но това е друга тема... Прекалено дълъг стана поста ми, за което се извинявам, дано да съм успяла да се изкажа и да ме разберете.  Peace

# 54
  • Мнения: 25 586
Прекалено дълъг стана поста ми, за което се извинявам, дано да съм успяла да се изкажа и да ме разберете.  Peace

Абе, разбрах те, даже много добре. Благодаря за лекцията по маркетинг. Сигурна съм, че си напълно права.  Peace  bouquet
Ама... Що си мисля, че има нещо много сбъркано в цялата тази работа? Че по-добре е да се работи върху качеството на един продукт, отколкото върху представянето му, особено, когато става въпрос за стара и отдавна утвърдена марка?
Знам, знам... Знам, че много искам. То кое ли вече е истинско - млякото ли, сиренето ли, кашкавалът ли, колбасите ли, че и бирата да прави изключение? Седнала съм да се тръшкам, що като отвориш бутилката Загорка не те лъха миризма на хмел, ами на спирт. Лигла!  smile3538

# 55
  • Мнения: 83
Може би всичко изхожда от печалбарството и минимизиране на разходите с цел най-висока печалба, затова най-вероятно се пренебрегва вкусът и качеството на една добре позната марка бира, която, ако не се лъжа, е на едно от първите места по продажби, в смисъл, че е държи голям пазарен дял. Най-общо казано, няма на какво да се заложи в тази реклама и се залага на бутилката. Аз по принцип не пия бира, но предполагам, че е от значение самата бутилка.

# 56
  • София
  • Мнения: 62 595
Явно хората все пак съдят за книгата по корицата. Накъде без шарения? Wink

# 57
  • Мнения: 7 837
Разбирач от реклама, разбирач от бира, Борис... разбирач от реклама, разбирач от бира, Борис...роднина, милиционер.
Бутате се с лакти като на манифестация.

# 58
  • Мнения: 3 423
Не знам, како, за какви софиянци пишеш.
Според мен са старозагорски емигранти, настроени носталгично  Mr. Green
Горките! Много добре знам какво им е!
Борисе, ти не си целевата група, не се вълнувай толкова.
Бих те разбрала, ако бяха оакали реклама на любимата ти близалка.

# 59
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
След последният пост на Борето (който няма да може да видите, защото той добре се постара да бъде пределно възпитан), същият ще иде за две седмици в отпуск.

Общи условия

Активация на акаунт