Валдорфска педагогика

  • 11 697
  • 79
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 7 821
Не приемам критиката, че се толерира тази или онази педагогика. Просто и на мен и на повечето потребители ни омръзна да четем спорове на тази тема. Имаме ги в изобилие и всички теми по въпроса винаги завършват по един и същи начин - с ключ след многократно чистене.
Накрая всички са недоволни и подкрепящите и критиците. В нета има достатъчно теми и при нас има, така че който се интересува и търси информация може да я намери. В крайна сметна какъв е смисъла едни и същи хора във всяка тема да пишат едно и също. Още повече тази е с конкретен въпрос - има ли училище? - и заслужава конкретен отговор - да, има/не, няма. Какво повече?!?

Аз не съм прочела никъде тази педагогика да е забранена в България и по този повод не виждам защо в бг-мамма трябва да бъдат преследвани хората, които я харесват. Ако съм в грешка и е забранена, Моля, поправете ме и ще взема мерки!
Иначе не виждам защо да се прави една тема за Валдорфската педагогика. Нито има толкова потребители, на които децата им да я практикуват, нито има толкова въпроси, които да не са намерили отговори включително и тук. Да не говорим, че вече имаше опит да се направи подобна тема , но тя си стана отчетна. Съжалявам, но не допускаме отчетни по градини и училища, защото само в последния месец съм заключила поне 20-тина опита да се направят подобни чат теми. Ами ще ни залеят, ако всяка майка си отвори тема за заведението посещаващо детето и, където да си бъбри с още две мами.

Ако имате забележки относно модерирането на форума или конкретно от мен, отправете ги към администратор.
Ако нямате информация относно конкретното питане отправено в тази тема, Моля, въздържайте се от повече коментари!

# 31
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз не съм прочела никъде тази педагогика да е забранена в България и по този повод не виждам защо в бг-мамма трябва да бъдат преследвани хората, които я харесват. Ако съм в грешка и е забранена, Моля, поправете ме и ще взема мерки!

А къде си прочела, че е приета като стандарт за работа в България, одобрена от МОН или нещо подобно. Детската градина има ли лиценз за предучилищна група? И ако има лиценз какви норми трябва да покриват децата? Аз съм сигурна, че трябва да покриват държавните образователни изисквания, а другите занимания са допълнителни. Ако се направи такова училище, то или ще спазва нормалната БГ учебна програма и децата ще се явяват на матури като всички други, или няма да е законно.
Може такова училище да се направи и като филиал на друго европейско такова и децата да получават диплома, призната от друга европейска страна. И това не е направено.

Може би наистина трябва да поканим експерт от агенцията по вероизповеданията и от МОН, които да внесат яснота, но още веднъж съм учудена, че тук се толерира толкова един процес, които не е приет от държавна образователна институция. Може и да е приет, ама покажете одобрена програмата и документите, за да се запознаем.

И да допълня, че според мен една от целите е да се съберат във всеки по-голям град 20-40 деца, които да се запишат в първи клас и после да се направи обществен натиск, че МОН не е проверил дали това училище има лиценз и ще искат да се одобри, защото ще има натиск от родителите. Само че никой не знае, че в обществените форуми се пише, ама щом не е забранено, значи е законно.
И според мен малко грешно се използва думата педагогика, тя има по друг смисъл, приет в общетвото. Още от това си личи намерението за заблуда. По правилно е да се използват "принципи", както има Монтесори принципи. И като принципи нямам нищо против, дори ми харесват. И аз искам детето ми да расте в естествена среда и да копае градинки, след като си е научило уроците.

Последна редакция: вт, 09 дек 2008, 12:45 от TanyaMG

# 32
Това вече минава всички граници. Уважаеми дами и господа, вашето започва да прилича на лов на вещици.  Не разбирам страха ви.
С какво едно такова училище би застрашило живота ви. Не разбирам защо думата Любов предизвиква такъв негативизъм. А също и самоуважение и достойнство. Какво ви кара да реагирате със заплахи и гняв.
Това са думите в основата на тази педагогика и повярвайте ми, не сме открили топлата вода. Същите принципи са заложени и в метода на обучение, които вие така стръвно защитавате. Просто методиката е друга. Едната предлага възпитание на принципа на пръчката и моркова, а другата се съобразява с възрастта на Индивида. Т.е. с естествените нужди на организма му. Защо? Ами много просто. Отидете с 3 годишно дете на пълнометражен анимационен филм и ще ме разберете. Другото важно е методиката позволява на децата да се научат да се концентрират постепенно - ежедневното повтаряне на едно и също действие, под формата на игра. Знаете, колко болезнен може да бъде подобен процес. Форумите са пълни с отчаяни вопли на майки, които се срещат с бунта на децата си.
И друго защо не обличате децата си в дрехи от изкуствени материи? Защо се замисляте с какво се хранят? И защо им купувате играчки съобразени с възрастта?
Нещо ново ли казвам? Въпросите, които задавам плашат ли ви? Не разбирам - защо да изслушаш детето си, да се съобразиш с неговите нужди, да го научиш да обича тревата, цветята, дърветата, и хората е толкова страшно. Много по-лесно е да покажеш на детето си причинноследствената връзка в градината, защото законите на природа са неумолими. Ако не поливаш цветето, то увяхва. Естествено е.
И повярвайте ми възпитаниците на Валдорфската педагогика не излизат неграмотни от училище. Дори напротив. И знаете ли защо? Ами много просто. Цялата научна информация им се предоставя във възрастта, в която могат да я смелят и запомнят. Когато са малки децата по тази педагогика се приучват на първо място да обслужват нуждите си. На второ на методичност. Подготвят без стрес, плавно. И се учат да уважат и обичат себе си и заобикалящия ги свят, но чрез примера на възрастния. И това е най-лесния начин на обучение, защото децата се учат подражавайки.
Ако за някои от вас, любовта е секта. Добре аз съм сектантка. Поставете ми каквито си пожелаете етикети, но няма до промените възгледите ми. И няма да скриете страха си.
И честно да ви кажа предпочитам да изживея деня си весело и леко, с чувство за хумор. А най-добрия начин за това е да си върша текущата работа с песен на уста. Без да мразя, без да се възмущавам. Защото всеки сам прави живота си такъв, какъвто е. И повярвайте ми, аз трудно стигнах до това прозрение. Сега искам да го предам и на децата си. А най-лесния начин е да ги оставя да бъдат деца, да растат във ведра и спокойна обстановка, обградени с любов. Стреса ще им го предложите вие, но много по-късно, ако зависи от мен.

Последна редакция: вт, 09 дек 2008, 14:16 от elielc01

# 33
  • Мнения: 836
O! И вие ли сте открили универсалната формула за постигане на съвършенство?!

Нека първо държавните институции се произнесат.
После се чудете защо ви гледаме подозрително.

ПП. И престанете да злоупотребявате и манипулирате с тази "любов". Всички родители обичат децата си. Не само валдорфци.



# 34
  • Sf
  • Мнения: 978
Валдорфско училище в България засега няма. Ако има някой ден, то ще е частно и доброволно. Не виждам какво ви е като трън в очите, като не ви харесва, няма да си пращате децата там и точка по въпроса. Откъде е тази злоба? Някой да ви задължава? Да ви иска пари?
Защо непременно всяка тема трябва да се олее да не казвам с какво.

# 35
O! И вие ли сте открили универсалната формула за постигане на съвършенство?!

Нека първо държавните институции се произнесат.
После се чудете защо ви гледаме подозрително.

ПП. И престанете да злоупотребявате и манипулирате с тази "любов". Всички родители обичат децата си. Не само валдорфци.

Аз не злоупотребявам с любовта. Но твърдо вярвам, че за да обичаш другите, трябва да обичаш преди всичко себе си. За съжаление, обществото ни не предлага подобна екстра. Както вече казах, тук е заложен принципа на моркова и пръчката.
Аз не желая да живея в подобна среда. И правя най-естественото нещо, променям това, което мога - семейната среда. Хубавото е, че не съм единствена и имам възможност да избирам. Ако нямах подобна, щях да търся алтернатива с най-малко последици.
А да изчаквам - не мога. тук не става въпрос за цената на хляба, а за живота на най-скъпото - децата ми. те не могат да чакат институциите да се произнесат дали да са свободни хора. С моя помощ те просто ще израстнат такива. защото най-голямата свобода на този свят е правото да живееш без да се страхуваш. Да обичаш без да се страхуваш и да искаш нещо в замяна.

# 36
  • София
  • Мнения: 4 412
Училището не е място, където децата на определена възраст се събират, за да им мине деня. Ако някое семейство запише детето си в това частно, доброволно и случайно нелицензирано училище, детето няма да има диплом за начален клас и всички класове след това. Ако след 2-рата година семейството не може да си плаща таксата и детето реши да се премести ще трябва да повтаря класовете. Не знам как ще се направи училище, без лиценз.

А иначе всеки родител си избира в каква насока да се развива детето му, дали да е се развива в областта на математика, биология или по изкуства. Така че за методите и принципите не говоря, всеки родител иска любов и разбиране за децата си. Според мен нещата за които вие говорите, трябва да ги даде семейството и близките, а училището да дава допълнително знания. Всеки е свободен да избира каквито иска принципи, в които да възпитава детето си.

# 37
  • София
  • Мнения: 403
И се учат да уважат и обичат себе си и заобикалящия ги свят, но чрез примера на възрастния. И това е най-лесния начин на обучение, защото децата се учат подражавайки........

Ами кой преценява дали съответният възрастен е добър пример за подражание и защо въобще детето трябва да се учи да подражава, не е ли по-добре да се учи да разсъждава вместо да копира като папагал.

И изобщо тази педагогика не е ли малко крайна като идеи? И нетърпяща критика също?  Thinking

# 38
Училището не е място, където децата на определена възраст се събират, за да им мине деня. Ако някое семейство запише детето си в това частно, доброволно и случайно нелицензирано училище, детето няма да има диплом за начален клас и всички класове след това. Ако след 2-рата година семейството не може да си плаща таксата и детето реши да се премести ще трябва да повтаря класовете. Не знам как ще се направи училище, без лиценз.

А иначе всеки родител си избира в каква насока да се развива детето му, дали да е се развива в областта на математика, биология или по изкуства. Така че за методите и принципите не говоря, всеки родител иска любов и разбиране за децата си. Според мен нещата за които вие говорите, трябва да ги даде семейството и близките, а училището да дава допълнително знания. Всеки е свободен да избира каквито иска принципи, в които да възпитава детето си.
Ето, че стиганахме същността.
За първото - сте права. Ако родителят няма възможност да плаща издръжката на детето си в частно учебно заведение, наистина има проблем. Валдорфските деца също изучават математика, биология, физика и т.н., но в по-късен етап. Принципа на преподаване също е различен. Излизайки от валдорфско училище, детето ще е неподготвено за силовата среда на държавните училища.
И за второто. Въпрос на проста аритметика е да преценим, колко време прекарваме с децата си, когато те са в училищна възраст. Другото важно нещо е, че ценностите на семейната среда могат да бъдат различни, от тези на училищната. Имаме примери за това. Мое мнение е, че училищната среда трябва да бъде плавно продължение на семейната. Говоря за ценностната система на възрастния индивид. Защото когато детето има срещу себе си "качествен" възрастен, каквито и въпроси да му поднесе живота, то виждайки примера, ще отговаря по "качествен" начин.
Не ме разбирайте погрешно. Аз съм завършила държавни учебни заведения. Но имах късмет. Целите на образованието бяха различни. Учителите бяха уважавани и с добро заплащане. За мое огромно съжаление всичко това се промени. Не може и да бъде иначе. Обществото се променя, но аз искрено се надявам ценностната му система да остане същата. Защото, наречете ме идиалистка, сектантка или както решите, най-важното нещо за едно общество, трябва да бъде Човека - Индивида. И когато, това общество е създадено от истински свободни хора, тогава и самото общество ще бъде свободно.
Лично аз намирам тези ценности във валдорфската педагогика. Върнете се назад, в детските си години и се спомнете, колко пъти са ви изслушали наистина. Съборазяваха ли се с изискванията на собственото ви тяло. С душевността ви. И си помислете за малките фъстъци у дома, които ще бъдат подложени на същото. На децата, трябва да им се даде възможност за избор. И възрастният е този, който трябва да им посочи с личен пример пътя. това е моето мнение.

# 39
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз си мислех, че чакате лицензиране и ще се учат и двете системи, а сега разбирам, че лицензирането по държавните програми не се предвижда. Ами децата как ще получат дипломи за образование? Вярно е че са важни знанията, но и дипломата все още се търси newsm78

# 40
  • Мнения: 2 401
И да се предвижда и да не се предвижда, лиценз няма да получат. В МОН има доста  напъни от всевъзможни "педагогики", които работят наистина здраво и упорито, за да бъдат одобрени. За щастие в  така оплюваната държавна институция все пак работят хора здравомислещи.  А Елица все по-малко я разбирам..

# 41
И да се предвижда и да не се предвижда, лиценз няма да получат. В МОН има доста  напъни от всевъзможни "педагогики", които работят наистина здраво и упорито, за да бъдат одобрени. За щастие в  така оплюваната държавна институция все пак работят хора здравомислещи.  А Елица все по-малко я разбирам..
Аз лично нямам навика да "оплювам" никого. И съм шокирана. Вие сигурно правите напъни в МОН за да правите секс в къщи.  Rolling Eyes
Извинявам се, Embarassed слязох на Ваше ниво. Уверявам Ви, че няма да се повтори. Но ще си запазя правото да Ви отговарям. Ако след толкова изписани думи, Вие обаче ми отговаряте по този начин - ще се наложи да се срещнете и чуството ми за хумор. Защото не мога да ви приемам сериозно.  Sunglasses

# 42
Аз си мислех, че чакате лицензиране и ще се учат и двете системи, а сега разбирам, че лицензирането по държавните програми не се предвижда. Ами децата как ще получат дипломи за образование? Вярно е че са важни знанията, но и дипломата все още се търси newsm78
Ако не отворят Валдорфско училище в София, до 4 клас ще учим в провинцията, където пораженията ще са по-малки. Децата ще имат възможност да бъдат по-често сред природата. А след това - проучвам възможности за подобно образование в Русия или Валдорфско в Европа. Дипломи ще има. Но това не е най-важното. За мен по важно е да порастнат и да бъдат Хора.

# 43
  • София
  • Мнения: 4 412
Мизи, благодаря за разясненията. Нещо се почувствах в тон с аватара ми, доста зелена, друго си е твоя Simple Smile

Иначе и аз се чудя за обучение в провинцията, наистина е по-спокойно. Едно от доста важните неща е дипломите да са признати от българското законодателство, защото иначе децата ще работят само при други привърженици на тази система и това ги ограничава. За да сключат трудов договор трябва диплом или свидетество.

# 44
  • Мнения: 2 401
За мен по важно е да порастнат и да бъдат Хора.

Точно това бяха първите думи на директорката на сектантската занималня в която попаднах, без да искам.  Казаха ми "Тук не възпитаваме отличници, тук възпитаваме Хора. С децата през целия ден работи психолог, но това не бива да ви притеснява.."
Е това категорично ме накара да задам доста въпроси, които в обикновена занималня не бих.
Тук е мястото да споделя, че имам  позната, която е член на секта, в момента е на специализация по психология в чужбина, разбира се изцяло финансирана от сектата.  Познатата ми е преподавателка.  Shocked
Елица, престани да  категоризираш, не знаеш какво е нивото ми, няма начин и да разбереш.  Peace

Общи условия

Активация на акаунт