Новини от Предучилищната педагогика в България

  • 7 141
  • 30
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
Вярвам,че на всички ви се иска да знаете повече за престоя на децата ви в детската градина.Съдя по себе си.Аз,работещата в тази сфера,когато детето ми тръгна преди четри години на градина загубих и сън и...Споделям и усещането на онези майки,които казват за това първо отделяне на детето как им им се иска да може от някъде да надникнат,да видят какво прави съкровището им.Така е.Майчини тревоги.И в градините като навсякъде.Има ги хора,които отиват на работа и не си задават въпроса защо са там,защото знаят защо са там,в градината,при децата.Ако има други,просто мястото не им е в детската градина.
Ще споделя първо моята представа за детска градина.От двадесет години не се уморих да ходя на работа и да правя всичко възможно да направя престоя на децата от моите групи интересен и приятен.
В детската градина децата трябва да се научат да общуват,да приемат другите,да доусвоят самообслужването/често някои родители чуват:Детето ви няма готовност за детска градина.А ние за какво сме там?/
В детската градина трябва да се дава възможност на децата да играят,да творят,да театрализират,да рисуват,да апликират,моделират,да експериментират,да откривателстват,да се научат да преразказват и разказват приказки и разкази,да съставят свои такива/папката ми с детско творчество е пълна вече/ и докато играят много неща да узнаят.В тези дейности да се вмъкнат всички останали методики,а не обратното,както е в момента.
Не мога да приема от устата на едно малко дете да чувам:Мразя занятията!Не беше от моята група,но зная,че е дете умно и будно.Някой някъде е попрекалил със занятията/тази дума отдавна не се използва,но ето че се среща все още./
До сега действащите национални програми са пет,програмните системи и те толкова,учебните помагала...още повече.До тук нищо лошо?Да,обаче по тези програми децата имат по 5-6 ситуации/занимания/ на ден.Ако всичко се проведе,като прибавим и школите-до обяд я излезли на двора,я не.Едно уточнение-примерно три до обяд,две следобяд.
Да вземем тетрадките по които се работи и които,ние,родителите си плащаме/изключение прави подготвителна група,за нея са безплатни/.По някога се закупуват по 6-7 най-малко тетрадки.От първа група.То,милото,се чуди къде е,попаднало в един съвсем чужд все още свят-молив да държи,да оцветява.Има време за всичко.Казват,не били задължителни.За изборът на програма отговорността била на учителите/?/,а затова,че тормозиме децата да пишат в тях,било заради родителите.Да видите,че нещо се прави.Е,аз като родител не искам детето ми прибирайки се от детска да ми казва,че от писане в тетрадките нямало време да си поиграе.Ако учителят поднесе темата под формата на игра,по един по-интересен начин,ако провокира детското любопитство и любознателност няма ли да е по-добър резултатът?
В момента се обсъжда поредната нова програма,по-точно проектът за нова национална програма,която е с претенции да бъде общонационална.Запознах се в подробности.Имаше обсъждане,коментари,които в момента се пренесоха в медийното пространство.Моето мнение ще ви го кажа.Сега ще се опитам да ви дам линкове за тези,които се интересуват.Мястото на родителите е в този обществен диспут,за вашите и нашите деца става дума все пак.



ProgrammÅ_New_Giurov1.doc,
http://rio.bourgas.org/more_news.php?id=421
preduchilishtnapedagogika@abv.bg
гражданската позиция
отговорите на авторите до тях
Bookmarks Toolbar
Bookmarks Toolbar
daleto-Объркани мисли след прочита на поредната нова програма

 

# 1
  • Мнения: 9 814
Е, новината каква е?
Че ще се прави единна образователна програма, и родителите като никога са поканени да участват в изработването й.

# 2
Да,да приемем,че е така.Има обаче едно огромно НО.И работещите в тази сфера бяхме приканени да коментираме проекта,но когато бяха изпратени коментарите,взеха,че не се харесаха коментарите и май се оказва поредната проформа.Колектива не търпи критики.Няма приканване родителите да участват в изготвянето и,а да се обучават родителите.Мотото на проекта е :Детето-бъдещ възрастен.Аз пък гледам на детето като на дете,докато не порасте.Играта,във всякаквата и форма е пренебрегната за сметка на засилен хорариум от часове.
После,колективът има и други програми и програмни системи,може да се запознаете и с тях.
Всъщност запознайте се с проекта.Дайте мнението си.Може да го пратите и вие до МОН.Нали точно това е целта-публична дискусия за работата в детските градини.Вие като родители имате своето право на глас.Аз лично бих се радвала да се включите и вие.При нас проекта бе сведен до РИО,по надолу не слезе и благодарение на Бургаското РИО,което единствено публикува проекта и ние,учителите,не всички разбрахме за него.
И родители не са поканени в изготвянето и,т.к. проекто-програмата е вече изготвена,дискусията е постфактум.Няма да се учудя,ако и книжките са напечатани вече.
В самата програма,касаещото родителите е това:Да се обучат родителите как да си гледат и възпитават децата.Повече подробности в проекта.

# 3
  • Мнения: 4
Новината е, че би трябвало родителите активно да се интересуват от всички нововъведения, касаещи децата, да ги коментират и обсъждат и да дават своето мнение като родители относно тяхната актуалност и целесъобразност. Да гледат на нововъведенията през призмата на отговорния родител и да имат активна позиция доколко въпросното нововъведение е полезно за техните деца.

# 4
Ако от тук присъстващите има родител,който да е поканен да участва в изготвянето на проекто-програмата с ръководител на екипа проф.Гюров да си каже.Аз не познавам нито колеги,нито родители да са взели участие.Проектът се обсъжда на ниво РИО,с директори.А в самото начало на проекта професорът приканва практиците за мнения и препоръки.
"От името на авторския колектив Ви приканвам да вземете отношение по програмата-като положителни постижения и препоръки за усъвършенстване"-проф.Гюров.Само по себе си горенаписаното не търпи критика.
Миналата събота по радио "Хоризонт"имаше дебат с професора за новия проект.Дебатът продължава.Той прикани и родителите да се включат в този дебат.Самият проект предвижда обучение на самите родители като как да обучават децата си и да поддържат интереса на децата си към ученето.Но като дълго пребиваваща в тази сфера ми звучи не само хипотетично,но и пожелателно.Ако се стигне до там родителите да обучават децата си отпада институцията "Образование".Родителят е част от това дело,разбира се.Преди да се вземе позиция е необходимо запознаване с всички достижения в Предучилищната педагогика до момента,с всички съществуващи до момента програми,програмни системи и помагала.Да се сравнят,съпоставят,да се види с какво новото предложение е по-добро от досега съществуващите или не до там добро.
На мен ми се е случвало да работя по една от програмните системи на професора-"Ръка за ръка".Купихме книжките-тетрадки и...оказа се,че книгата за учителя все още не е излязла от печат.Така една година работихме по книжките на една програмна система,а планирахме по програмата на Русинова.Сега има готов проект,за книжки все още не се говори.Книжките дават една по-ясна представа за конкретното реализиране на която и да е програма.
Това,че се говори,че до края на тази учебна година проекто-програмата щяла да бъде "внедрена",независимо от критики и рецензии дали би заинтригувало някой?
И един практически казус.Ако вашето дете цяла година в детската градина слуша за бедствия и аварии,за земетресения и вулкани,за наводнения и тайфуни,пожари и постоянно претворява всичко това в своите рисунки ще ви притесни ли?И каквото и да ви се казва,че трябва да бъде подготвено за такива ситуации,вие самите как бихте го приели?

# 5
  • Мнения: 4 187

И един практически казус.Ако вашето дете цяла година в детската градина слуша за бедствия и аварии,за земетресения и вулкани,за наводнения и тайфуни,пожари и постоянно претворява всичко това в своите рисунки ще ви притесни ли?И каквото и да ви се казва,че трябва да бъде подготвено за такива ситуации,вие самите как бихте го приели?


Не бих го приела добре естествено, едно е да си информиран, друго е да ти се насажда знание от такъв тип!
Не се хващам за думата, но не разбирам, за подобни практики ли ще иде реч в новият проект  newsm78?

Отивам да чета приложените материали .....

# 6
  • София
  • Мнения: 6 259

И един практически казус.Ако вашето дете цяла година в детската градина слуша за бедствия и аварии,за земетресения и вулкани,за наводнения и тайфуни,пожари и постоянно претворява всичко това в своите рисунки ще ви притесни ли?И каквото и да ви се казва,че трябва да бъде подготвено за такива ситуации,вие самите как бихте го приели?


Не бих го приела добре естествено, едно е да си информиран, друго е да ти се насажда знание от такъв тип!
Не се хващам за думата, но не разбирам, за подобни практики ли ще иде реч в новият проект  newsm78?

Отивам да чета приложените материали .....

 Peace

Моята дъщеря е за първа година в ДГ, но се сетих за 1 подобен казус от яслата - тъй като госпожите бяха от по-старата генерация, бяха плашили децата с баба Яга. Предполагам, ефектът ще е подобен и от вулкани и всякакви други експресивно описани природни катаклизми.  Whistling Та в тази ситуация аз направих следното - обясних й на моята щерка, че баба Яга е приятелка на една от сестрите и наминава през яслата, за да пият кафе.  Joy Надявам се да не се стигне до там, че да трябва да измислям подобни "утешителни" истории и за природни бедствия.  Crazy Иначе като цяло съм много доволна от грижата за децата в яслата, особено имайки предвид условията, в които живеем.

# 7
За съдържанието на проекта сами прочетете за сега,но от миналата година в градините бяха пощуряли по тази "актуална"тема.Онзи ден правих планиране за ноември по "Моливко"и ...е така.Родителите наистина трябва да знаете с какво се занимават децата ви.За да бъда още по-конкретна-и моето дете рисуваше наводнения и пожари,и не само...цяла година.

# 8
  • София
  • Мнения: 6 259
В нашата градина работят по "Изкуства".  Peace Засега малката ми е донесла рисунки на кака, батко и слънце; есенно листо с очички; замъка с "камъните" (от 1 филмче с Барби, което гледа вкъщи); дървета с птички. Слава богу, нищо, което да ми покаже, че детето ми е силно стресирано.

# 9
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 371
Допада ми идеята за баба Яга.
За другите материали - отивам да чета, после ще мога да коментирам.

# 10
Обикновено тези теми са в социален свят.Обърнете внимание на:
1.Осъзнаване на правила за безопасно поведение в критични ситуации.
2.Осмисляне професиите на хора,които се грижат за живота и сигурността на другите.
Така предложения проект за коментиране дава само една обща представа.Какво точно включва ще се разбере чак когато се видят и темите,и книжките.

# 11
  • Мнения: 4
Родителят може и да не разбере всичко написано на висок академичен език в програмата, но при всички положения чувството му за съхранение на детето ще проработи и той ще усети кое къде не е както трябва. Така че, четете и коментирайте. Може пък педагозите да са пропуснали нещо, което родителят с непредубедено око ще види. http://bglog.net/Obrazovanie/23164

# 12
  • Мнения: 578
Прочетох ... останах с впечатление, че професорите дето са го писали това чудо, скоро с деца не са общували. Спомените от времето, когато те са били деца са отдавна заличени т.е понятие си нямат какво е да си дете!

Програмата е излишно амбициозна, товари децата с теоретично познание, за което те не са достатъчно зрели /забелязах елементи от училищния материал от  І до ІV кл./. Категорично съм против това "смъкване" на готова сдъвкана информация във все по-ранна възраст. /същото е характерно и в училище, на децата понякога им е нужен преводач за да осмислят какво точно е написано в учебниците/. Простички неща са засукани по невероятно сложен начин, изказани с чуждици и термини, които буквално пречат основната идея на урока да бъде разбрана!

За да развиват своята природна интелигентност децата трябва да достигат до знанията по метода на пробата и грешката, така благодарение на собствено усилие се приучават да търсят и откриват закономерности, да обобщават и да ползват наученото в аналогични ситуации. Във възрастта на детската градина това се случва под формата на игра ... тъжно и покъртително е вечер детето да разказва че е свързало щъркела с гнездото и синигерчето с дупката на дървото, но че не е излизало на двора, защото не е останало време за игра!
Голяма работа, че на пет- шест години ще е усвоило, че мишката е периферно устройство, което казва "клик-клик", а в същото време няма да може да запази равновесие на един крак, да кара колело, да тича координирано, да направи кълбо напред/дето и баба го може/, само защото от писане в тетрадки, анализиране на изречения, определяне на фонеми и морфеми, седене пред РС  Stop  не е останало време да се научи детските неща и да има спомен за истинско свободно, безгрижно детство!

Не съм учител ... имам две деца - на 8 и на 4 год.

Последна редакция: вт, 04 ное 2008, 12:28 от JuliaP

# 13
  • Мнения: 4
Юлия, радвам се че сте изчела всичко. Аз пък съм учител, но и моето мнение за проекта е подобно на Вашето.  По хоризонт http://bglog.net/Obrazovanie/23177проф. Гюров обяви, че е добре в дискусията да се включат и родителите със своето мнение. И аз си мисля, че е крайно време такива национално важни неща като образованието да бъдат дискутирани и сред учители, и сред управляващи, и сред родители. В крайна сметка децата са нашето бъдеще и ако не знаем какво да ги правим и как да ги възпитаваме и обучаваме, без да им вредим, горко ни.

# 14
  • Мнения: 3 506
JuliaP, напълно споделям мнението ти, но за съжаление не много хора мислят по този начин... Confused

# 15
Не приемам превръщането според този проект на детската градина в "мини училище,"както и мотото:"Детето е бъдещ възрастен".Детето е дете,докато не порасте.Стана модерно да защитаваме нашите си ,български "идеи"на гърба на европейските компетентности/ в проекта се използва думата "компетенции",може би по-европейски звучи/.Като се оправдаваме с Европа,да си отговорим на въпроса как е там?Условия,бройка деца в група,техните програми какви са,какво включват?

# 16
Е,поровихте ли се из проектопрограмата?Как ви се видя?Обърнахте ли внимание на образователните направления?А как ви се видя "Игровата култура"?Хорариума?Какво бихте предпочели:При хубаво време децата ви да бъдат колкото може повече време навън,или първо трите ситуации,после,ако има време може и да излезем?

# 17
  • Мнения: 47 963
Темата е интересна, засега не съм изчела всичко, но и мнението ми е противоречиво.Ще следя какво пишете.
Искам да попитам- директорките и учителите нямат ли право да избират по коя програма да работят, или тази ще се прилага за всички ДГ?


# 18
  • Мнения: 4
До този момент в системата на предучилищното възпитание и образование има много излезли програми и помагала, само някои  от тях да одобрени от МОН и между тях  директори и учители имат право на педагогически съвет да изберат по коя точно програма да работи контретното детско заведение. Основните програми са:на Русинова и екип,на Витанова и екип,"Неогея"на Ирина Колева и колектив,"Стъпка по стъпка"/преведена програма и Програма за подготвителна за училище група на Гюров,Колева и колектив. Отделно има държавни образователни изискванияя /ДОИ/, както и помагала, разработени и създадени специално за всяка програма. Тези помагала ние наричаме програмни системи, това са най-общо казано книжките, по които децата работят във всяка група и които всеки родител е виждал. За всяка програма книжките са различни и различен брой, но по всяка програма има помагало за всяко направление. А направленията са: Социален свят, Природен свят, Български език и литература, Математика, Изобразително изкуство, Конструктивно-технически и битови дейности, Игрова култура, Музика и Физическа култура. Няма да ви казвам, че в едната от програмите има книжки и за музика и физкултура, по които децата да добиват нови знания ........
Rolling Eyes . На какво ви прилича това? - на детска градина или на училище? Искам да направя едно много важно уточнение - учителите не са против това в детската градина да се учи, те са против всичко, което се учи да става с помощта на книжки /основно, въпреки, че не е задължително/. Това се получава, защото материалът за учене е в такъв формат, че без въпросните книжки е трудно предаваем на група от 25 деца, които трябва и практически да го усвоят. А като започнем по книжките по всички направления, то за друго време почти не остава. Тук академиците веднага ще ни опонират - виж ги тез!, ние сме им го сдъвкали, пък те протестират, че кой, бе, даскалици ви задължава да ги ползвате книжките, да ги махнем тогава /ще ги махнат на куково лято - нали от по 15-тина лева от всяко дете за книжки ще загубят/, пък вие сами си правете материалите, нали трябва да претворявате творчески дадената програма? И там започва един от големите проблеми - защо МОН, общините и т.н. отговарящи, вместо да дават луди пари на авторите на всевъзможни програми и програмни помагала и да превръщат детската градина в училище, не дадат всичките тези луди пари или поне прилична част от тях за материали, с които децата да могат да учат, играейки /ние им казваме дидактични материали, но не само книжки, развиващи играчки и т.н./ От години никой не е давал /от горе имам пред вид/ пари на градините за играчки, за боички, за моливи...има книжки, които обаче си ги купуват родителите /като изключим в предучилищната група, където са безплатни, защото предучилищната е част от училищното задължително и безплатно образование/. Тайна ли е за вас, родители, че ако не сте вие да купувате пластелин, ножички, книжки, да дарявате играчки, техника, да копирате картинки за оцветяване и какво ли още не, такива неща по градините просто няма да има, защото грижата на общината е сградата, топлото, светлото, храната.. Играчките и материалите..? - кой отговаря за тях?...МОН е одобрил програми и книжки.
  Разприказвах се. Та на въпроса - защо толкова се пенявим за новия проект. Защото е проект за национална програма - влезе ли в системата като "одобрено от МОН" - понеже е национален, става единствен и задължителен за всички /съответно и книжките му /. А като ще е задължителен, искаме да е най-доброто от най-доброто. За нас този проект не е. Защо - изписахме топове хартия, изоворихме маса приказки, засега без резултат.

# 19
  • Мнения: 47 963
Казах че мнението ми е противоречиво. Майка ми е бивша детска учителка. Лично съм й помагала с изготвяне на материалите за ДГ. Имам спомени от чудесни тържества, занятия и т.н., за които сме правили костюми, картончета, картини и т.н.Сега всичко е както пишеш- сдъвкано. Разбирам срещу какво се борите. От друга страна, нашите учителки успяха да намерят баланса въпреки книжките. Децата си излизаха и играеха навън доста,а и по книжките бяха работили, достатъчно според мен. Ето защо ние проблем не сме усетили(родителите и децата).
















# 20
  • Мнения: 3 367
S ogromno очудване разбрах че в Щатите няма единна програма за предучилищна,всеки си прави каквото си реши,което води до големи разлики в 1ви клас със съотв.им последствия.

# 21
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 1 992
S ogromno очудване разбрах че в Щатите няма единна програма за предучилищна,всеки си прави каквото си реши,което води до големи разлики в 1ви клас със съотв.им последствия.
Хм, че то и тук е така... да не би и това от тях да сме взели, че нали все от тях гледат...  newsm78

# 22
  • Мнения: 47 963
Там системата е доста различна, училище се почва по- рано, има много чужденци и деца, които не знаят езика, няма държавни Дг и т.н.

# 23
  • Мнения: 3 367
Започва се на 5 навършени,т,н киндергардън к е задължителен,1/2 или цял ден и там има стандарт.
*
Това че няма държавни градини и че има всякакви деца не е смислен аргумент,това си продължава (частни у=ща бол) и насетне,но има система и минимуми к трябва да се покриват
*
Обяснението к ми даде учителката на ния беше че понеже предучил.не е формално задължителна (което е вярно и за България) не могат да имат стандарт и още по-малко могат да имат изискване към децата да го спазват,от  киндерг.не се иска нищо освен да могат да си седят на д..то 30 мин.
*
Срещам много зор да "натискам" за академизъм,непрестанно ми казват че важното е как се социализира детето,дали си чака реда,дали умее да печели и губи,да разбира концепции в общуването и света (календар,как да сме здрави, прир.бедствия ). Ако може да бори,чете и смята е бонус - стимулират след определена доза разговори,но това е определено на заден план (което ме дразнеше много,но дете научи толкова много без да разбера че май аз съм в грешка newsm78 )

# 24
  • София
  • Мнения: 6 259
Започва се на 5 навършени,т,н киндергардън к е задължителен,1/2 или цял ден и там има стандарт.
*
Това че няма държавни градини и че има всякакви деца не е смислен аргумент,това си продължава (частни у=ща бол) и насетне,но има система и минимуми к трябва да се покриват
*
Обяснението к ми даде учителката на ния беше че понеже предучил.не е формално задължителна (което е вярно и за България) не могат да имат стандарт и още по-малко могат да имат изискване към децата да го спазват,от  киндерг.не се иска нищо освен да могат да си седят на д..то 30 мин.
*
Срещам много зор да "натискам" за академизъм,непрестанно ми казват че важното е как се социализира детето,дали си чака реда,дали умее да печели и губи,да разбира концепции в общуването и света (календар,как да сме здрави, прир.бедствия ). Ако може да бори,чете и смята е бонус - стимулират след определена доза разговори,но това е определено на заден план (което ме дразнеше много,но дете научи толкова много без да разбера че май аз съм в грешка newsm78 )

Абсолютно формално в БГ предучилищната група е задължителна - било то в самото училище, или като последна група в ДГ.  Peace Без съответното удостоверение детето не може да се запише в I клас. Система има и е уеднаквена. Изключение при записване може да се направи само с разрешение от МОН (например ако детето е били в чужбина).  Hug

# 25
  • Мнения: 3 367
Спящата красавица , от прочетеното по-горе останах в впечатлението че се говори за програмата в дет.градина като цяло,не само в посл.група или в у-ще, затова и се намесих.
Това тук е киндергардън и има стандарт, макар да не ми е ясно как успяват да го постигнат без децата да са започнали от 1 и също ниво(вероятно е бая нисък,не знам детайли)

# 26
  • София
  • Мнения: 6 259
Спящата красавица , от прочетеното по-горе останах в впечатлението че се говори за програмата в дет.градина като цяло,не само в посл.група или в у-ще, затова и се намесих.
Това тук е киндергардън и има стандарт, макар да не ми е ясно как успяват да го постигнат без децата да са започнали от 1 и също ниво(вероятно е бая нисък,не знам детайли)

Да, така е.  Peace

# 27
  • Мнения: 3 595
Извинете, но тази програма е пълна глупост! Вместо децата да се забавляват и да учат едновременно се поставят в ситуации. Простете, но кой идиот изобщо го е нарекъл ситуация. Вероятно отново някакъв безумен превод  ooooh! Вместо децата да се извеждат всеки ден навън да се държат затворени в едно помещение за мен е ненормално. Все пак те са деца и имат нужда да тичат, да играят и да изразходват енергията си. Време за учене ще имат достатъчно. Като трябва да се научат да задържат вниманието си за някакво време винаги може да се измисли някаква хубава игра, с която това да се направи. Пред очите си видях как една френска учителка намери начин да забавлява децата в продължение на 40 минути с кутия пълна с капачки в различен цвят. Учеха се да ги сортират, научиха цветовете, научиха че има по-малки и по-големи и през цялото време се забавляваха. Вниманието може да се задържи и с пъзел, с книжки, с рисуване, за какво са им на тези деца учебни помагала или както си ги наричате  Thinking Същата учителка им даде картинка за оцветяване и на отделни части от картинката беше сложила цифрите от 1 до 5 и срещу тях различен цвят. Децата хем учеха числата до 5, хем цветовете, хем се забавляваха да оцветяват във форма. Категорично не съм съгласна децата да се натоварват излишно, заради амбициите на някой, който иска да си продава програмата  Naughty

# 28
  • Мнения: 135
Извинете, но тази програма е пълна глупост! Вместо децата да се забавляват и да учат едновременно се поставят в ситуации. Простете, но кой идиот изобщо го е нарекъл ситуация. Вероятно отново някакъв безумен превод  ooooh! Вместо децата да се извеждат всеки ден навън да се държат затворени в едно помещение за мен е ненормално. Все пак те са деца и имат нужда да тичат, да играят и да изразходват енергията си. Време за учене ще имат достатъчно. Като трябва да се научат да задържат вниманието си за някакво време винаги може да се измисли някаква хубава игра, с която това да се направи. Пред очите си видях как една френска учителка намери начин да забавлява децата в продължение на 40 минути с кутия пълна с капачки в различен цвят. Учеха се да ги сортират, научиха цветовете, научиха че има по-малки и по-големи и през цялото време се забавляваха. Вниманието може да се задържи и с пъзел, с книжки, с рисуване, за какво са им на тези деца учебни помагала или както си ги наричате  Thinking Същата учителка им даде картинка за оцветяване и на отделни части от картинката беше сложила цифрите от 1 до 5 и срещу тях различен цвят. Децата хем учеха числата до 5, хем цветовете, хем се забавляваха да оцветяват във форма. Категорично не съм съгласна децата да се натоварват излишно, заради амбициите на някой, който иска да си продава програмата  Naughty
Ами то и в тези "учебни книжки" задачите са представени чрез картинки.Дали са на отделен лист или в книжка е без значение.Аз съм учител и за мен е по-лесно задачите да са сортирани.Децата са 28 в предучилищна и би ми било невъзможно да подготвя материали за тях по всички направления.
И в момента имаме възможност импровизирайки да усвоим нужните знания.Друг е въпроса,че много колеги се престарават в стремежа си да угодят на някои родители /или просто да запазят тишина в групата по-дълго време...за съжаление/

# 29
  • Мнения: 3 595
Знаете ли наскоро говорих с една италианка, на която и се налага да живее известно време в Бг. Последните 5 години е живяла в САЩ и като са пристигнали тук е потърсила детска градина за детето си...Отива в една от най-добрите градини в града (частна) и после ме пита: "Защо тук искат децата да пазят тишина и да правят нещата, както учителката иска? Моята дъщеря, когато рисува слага едното око в единия край на главата, а другото може и да е на пъпа. Защо не оставят децата да работят с въображението си?" Същите въпроси си задавам и аз и единствения отговор, който намирам е, защото всичко е един омагьосан кръг, от който засега няма измъкване... Няма градини и има деца без градини, за да има по-малко деца без места, се претъпкват групите. В препълнените групи учителките, лели, сестри и т.н. не могат да опазят децата, какво остава да ги учат...Но капака на всичко е свръхпрограмите, които тези деца трябва да преизпълняват...Чудя се кога ще се изисква в яслата да знаят буквите  Thinking В едни страни, където нещата са малко по-нормални учителките са повече, а децата 10-12...Както и да е, всичкото ни е такова, а аз взех да се умарям от ежедневната борба за всичко  Tired

# 30
  • Мнения: 62
Това е последното безумство на нашите "учени".На може един човек ,който няма един ден педагогически стаж в ДГ да казва как да обучаваме децата.
 Преди години за да навлезе една програма в образователната система се "тестваше"2-3 год.
За съжаление нашите преподаватели и методисти забравят,че в ДГ се работи с деца ,които най-много от всичко на света ,обичат да играят.
Мисля,че   "академичният език" в програмата не е нужен. Защо толкова прости неща  трябва да обличат в сложни термини . 
И какво правят всички автори на програми ? Преписват по завоалиран начин Програмата на Е.Петрова,която наистина си е заслужила титлата професор.
И поне да се вслушват в съветите на колегите.
Мисля,че въпреки неодобрението на колегите,тази "програма'' ще се наложи ,защото е време да се изкяри нещо от държавата.

Общи условия

Активация на акаунт