Ученик, между 6 и 7?

  • 2 164
  • 55
  •   1
Отговори
  • Стара Загора
  • Мнения: 3 911
Може и да е пускана подобна тема. Прерових последните 2-3 страници и не е видях такава, а търсачката, както знаете не си върши перфектно работата Wink

Та, въпросът е следния.
Синът ми е роден през Февруари 2003. Според набора си би трябвало да тръгне на училище не следващата, а по-следващата година. Но по моя преценка той е готов за училище или поне учебна работа още сега. Когато говоря с него, разбирам, че има огромно желание да учи и самия той иска да тръгне на училище догодина. Да, обаче в момента е 3-та група в градината, което очевидно значи, че за да тръгне на училище догодина ще трябва да го прехвърля в предучилищна група още сега (ако изобщо е възможно).
Утре смятам да говоря с директорката на градината и да видим дали въобще съществува подобен вариант за прехвърляне и доколко е възможен... още повече, че съм се сетила (и аз като оная Мара Mr. Green) след началото на учебната им година.

Исках да попитам дали има и други от вас, които да си задават подобни въпроси или още по-добре такива, които са предприемали подобни действия, за да споделят резултатите от тях.

# 1
  • София
  • Мнения: 2 079
Имам пред себе си горчивия опит на майка, която смята, че детето й е готово за училище една година по-рано от всички други деца. Tired Cry
В първи, втори, че и в трети клас нямаше никакви проблеми. В четвърти започнаха ле-е-екинки трудности, но в пети клас направо ни идваше да се застреляме, че сме били толкова амбициозни. ooooh! Sick
Не разбираше уроците, не знаеше за какво иде реч, не беше в час и в унисон в мисленето и със съучениците си, защото те бяха с година по-големи от него. Ужас!  #Cussing out
Съзряването за училище е дълъг за детето процес. Ти виждаш само повърхностните неща - че детето ти знае буквите и цифрите, че се справя прекрасно (пак според теб!). Но наред с това съзряването и готовността за училище има и психологически аспект, т.е. готовност в мозъчето на детето. Да не говорим, че в тази възраст, 5-6-7 години, децата, имат видима разлика в ръст, в мисленето, в поведението и т.н.
Всички тези неща написах, защото вече знам, че е по-добре детето да си изживее детството като хората, да се наиграе, да узрее за училище и в умствен, и в психически, и във физически план, и чак тогава, на 7-мата си година да тръгне на училище, заедно с набора си.
Ти най-добре знаеш какво може твоето дете сега, но дали ще го може същото и в бъдеще? newsm78
А ако смяташ, че е много готов - помоли в детската градина или някой психолог, да му направи тест за училищна готовност и да ти го покажат. Виж резултатите и тогава реши какво да правиш.

Каквото и да решиш мисли първо за доброто на детето си, а после за всичко друго.    bouquet Heart Eyes

# 2
  • София
  • Мнения: 6 999
Дъщеря ми е родена на 30.май 2004. в момента е в 3-та група на градина и догодина /живот и здраве/ ще е вероятно в предучилищна.
Аз не съм убедена, че е добре да тръгне на 6 и малко, баща й пък хич.

Поради това ще поискам да й направят тест за готовност в края на тази година, защото в предучилищна си е като в училище. Теста се прави от детски психолог и мери не толкова знанията, колкото способноста за концентрация. Иначе дъщеря ми вече познава буквите, може да пише някои от тях и според учителката в детската до края на учебната година ще чете по малко... но не мисля, че това е критерия.

Съветвам те да направиш същия тест на сина си и да решиш тогава.


# 3
  • Sofia
  • Мнения: 8 221
Моята племенница е тръгнала на 6 години на училище. По никакъв начин не и се отрази нито една от учебните години. Винаги е била отлична ученичка, не е срещала по големи  трудности в сравнение с другите деца. Така, че всичко си е до дете според мен.

# 4
  • Стара Загора
  • Мнения: 3 911
Благодаря ви за предложенията за теста. Не знаех за съществуването на такава опция. Ще разпитам  ще се възползвам, ако мога.

Не се смятам за амбициозен родител и наистина не това лежи в основата на идеята ми да тръгне на училище догодина. Точно защото мисля за доброто на детето си, си задавам подобни въпроси.
Скромния ми опит до сега показва, че месецът в който той е роден го поставя в една такава никаква позиция. Т.е. хем е голям, хем е малък.
Дадох го на ясла на 1,7 години. Понасяше му много добре, беше му интересно и дори на моменти не искаше да си тръгва оттам. За да тръгне на градина обаче се изискваха 3 навършени години, което означаваше, че той трябва да остане още една година в яслата. Изкара там до 3,7 години.
Последните месеци му бяха много скучни, макар че вече беше заедно със сестра си, която е 1 год. и 10 мес. по-малка. Вярно, нещата трудно могат да се сравняват с яслата, защото там са събрани деца от 1,5 до 3 години и е нормално едно дете на 3,7 да се чувства голямо за там и да не намира общ език и игри. и все пак ми се струва, че още една година на градина няма да му даде нищо по-ценно, от това което е получил до момента... Rolling Eyes

Все още не съм взела окончателно решение и то в голяма степен ще бъде повлияно от възможността да го прехвърля в предучилищна група.
А детския психолог, който трябва да извърши теста, от градината ли се назначава?

# 5
  • София
  • Мнения: 6 999
А детския психолог, който трябва да извърши теста, от градината ли се назначава?

В нашата градина /частна/ ми казаха, че имат и тя прави тестовете. Предполагам, че можеш да се обърнеш към някой извън градината и той/тя да направи въпросния тест също.

# 6
  • Мнения: 4 187
Аз съм от поколението, тръгнало на училище на 6, не мисля, че съм изоставала в сравнение със съучениците си, но все пак, повечето в класа сме били от програмата.
За Рая съм сигурна обаче , че искам да тръгне на 7!
 Наистина всичко е индивидуално,но обмисли го хубаво!

# 7
  • Стара Загора
  • Мнения: 3 911
Наистина всичко е индивидуално
Точно така е и според мен.
За децата, родени в началото на годината възрастта за тръгване на училище трябва се разглежда по различен начин. Защото разликата във възрастта на едно дете, родено през януари 2003, сравнено с друго, родено през декември 2002 може да бъде и 1 ден дни, но факта, че са в различни години ги поставя в различни позиции. Тогава според мен трябва да се включат на пръв поглед субективните фактори, като индивидуалното умствено- психическо развитие, както и желанието на детето.

# 8
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво му е на месеца на раждане? Никакъв проблем нямаш, защото детето ти е във възможно най-изгодната позиция в сравнение с другите деца от набора, защото е имало на разположение няколко месеца повече да се развива. Ако беше роден през ноември или декември, разбирам да се притесняваш. Няма смисъл да си слагаш таралеж в гащите с по-ранното записване на училище. Инка62 ти е дала пример. В класовете на моите има деца, които са по-малки и си личи. Те се справят добре с академичните изисквания, но се усеща някаква незрялост в мисленето и поведението им, когато са в неформална обстановка сред съучениците си. Училището не е само място за учене на писане и смятане, а и за общуване и създаване на приятелства, врагове и т.н.

# 9
  • Стара Загора
  • Мнения: 3 911
Ако беше роден през ноември или декември, разбирам да се притесняваш.

Дъщеря ми е родена през Декември. Значи след две години и затова ще се притеснявам  Mr. Green

Третото ще гледам да го раждам по лятно време. Да не ме тресат разни чуденки излишни... Laughing

# 10
  • София
  • Мнения: 6 999
Дъщеря ми е родена по средата на годината и също се притеснявам... Оттърване няма  Mr. Green

# 11
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, няма нужда. Според мен при всички случаи е по-добре родителят да се съобрази с детето и степента му на развитие, отколкото с формалностите. До две години ще си проличи дали ще е готова за училище.

# 12
  • Мнения: 2 232
И мен ме тресе тази чуденка още от сега.. ooooh!
По-голямият ми син е роден на 15.01.04г., в момента е трета група по стечение на обстоятелствата, в групата е най-малък и си личи това. Има деца с цяла година по-голями от него и има разлика и в поведение и във физика. Догодина трябва да е предучилищна, а след това да решим дали да е Първи клас или да повтори предучилищната ако има такава възможност, но в у-ще най-вероятно....Не ми се ще да повтаря трета група, понеже си е свикнал с децата и няма да му се отрази добре това, за това  ако решим да го пускаме с  набора си, предпочитаме да кара два пъти предучилищната. Някой знае ли изобщо дали има такава възможност?

# 13
  • Мнения: 109
Наистина всичко е индивидуално.
Точно така е и според мен.
Аз имам други наблюдения.Голямата ми дъщеря завърши предучилищна съобразена с по-малките.В училище ,в началните класове отново заради по-малките на нея и беше скучно,защото пак се нагласяше програмата с по-малките от следващия набор.Когато тези по-малки се изравниха с нашия набор,ние вече се борихме с апатията от скуката в у-ще.Тя е родена  края на април.
Затова сега след консултация с психолог,съм решила малката да тръгне с по-големите.Тя е началото на януари.

# 14
  • Мнения: 24 467
Да, споделяла съм в няколко подобни теми.
Синът ми е роден през януари и съвсем естествено започна ДГ с децата от предходния набор. Дори не съм се питала дали е добре. Защо да се питам? Първо той се чувстваше добре и второ- дали ще е с деца, по- големи с 6 месеца от него или по- малки с толкова е все едно. Дали ако аз съм родена през декември и си вървя "с набора", а той, като роден през януари, върви с "предходния" има някаква разлика? Ами няма никаква. Важно беше да не му тежи "материалът" и да общува добре с останалите- и двете неща си бяха наред. Ако нещо наистина куцаше тогава бих се замислила, бих намери решение, но когато не се налага да си пълним главите с излишни въпроси и да търсим проблеми там, където ги няма, е напълно безсмислено.
Тръгна си І клас, отново съвсем естествено, със същите деца, сега е в ІІІ клас и нито аз, нито той си задаваме въпроса така ли е следвало да стане. Толкова естествено ни се вижда това. И не си "личи" и никога не си е "личало", че е най- малкият- нито в успеха /напротив/, нито в контактите с останалите, нито в поведението и начина на поемане на отговорности и изпълнението им /според учителката му/.
Обаче за мен е изключително вредно да задържам насила детето, когато то е достигнало до определен етап на емоциалното и интелектуалното си развитие и зорлем, понеже прекрачил с 11 дни прагът на една хипотетична нова година, да го връщам назад. Какво би правило в подготвителна група две години хлапе, което чете, смята, играе добре с децата, с които си е и въобще се чувства ОК.? Това си е чиста спънка, за която логично няма каквото и да било оправдание.
Пробвай с подготвителната, щом смяташ че за детето ти това би било по- стимулиращо. Може да му подариш една допълнителна година напредък.  Grinning Ако не е за там ще си проличи и винаги можете да се върнете обратно- поне ще имате избор. Не всеки има такъв, използвайте го.
Що се отнася до този въпрос не ми е нужен никакъв психолог или измислен от други някой си тест- аз познавам най- добре детето си и до момента не сме съжалили за избора си /понеже съм го и питала/. Винаги е харесвал училището повече от градината и беше благодарен, когато в І клас не му казваха да си ляга за обяд или да сяда да се храни в ... часа. Чувстваше се превъзходно, че разполага с половин ден, уреден от него самия. Не че тест или психолог биха навредили, но определено не бих взела такова решение въз основа на съвети и резултати от там.

Последна редакция: пн, 10 ное 2008, 10:12 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт