Дискусия - какво трябва да бъде образованието на децата ни?

  • 9 746
  • 167
  •   1
Отговори
# 15
 Mr. GreenВ момента обществото ни боледува: липсват всякакви ценности и морал, няма средна класа- съществуват супер богати, супер бедни и велика армия от подкупни, крадливи държавни служители, от медиите ни заливат потоци от пошлост, нацията изпростява. Това са умишлени действия на всички управляващи- Да имат прост народ, лесен за управление.
Няма как училището да не е отражение на обществото. За учителите- мизерни заплати- 500/600лв., никакви права, никакво уважение/ защото в България, колкото си по-прост имаш по-висок пост!/, глупави учебни програми, лоши и скъпи учебници, глям брой ученици в клас, лоши условия на труд, никакви средства за оборудване на кабинети... Жалка работа! Но това е .....
Пък може и да се промени нещо- от нас зависи, ако сме гражданско общество!... Naughty

# 16
  • Мнения: 42
И като отговорим, какво?

Като си отговорим на тези и други въпроси, ще знаем какво да искаме от МОН за реформи в образованието, и тъй като майките са много и опасни, исканията ще имат ефект. Можем да поговорим тук известно време, после да напишем една програма и да подпишем като петиция във форума, после с нея отиваме и колим и бесим в МОН. Гражданско общество  Hug

# 17
  • Мнения: 25 600
Ние исканията си отдавна ги нищим, включително и в този форум - има поне десет теми, посветени на това. Въпросът е какво ще правим след това? Имаме съфорумка, която след като пусна такава тема, работи по въпроса чрез организацията, в която членува. Други сигурно действат по други начини, да се похвалят кои са и какви успехи имат.
Но ако си мислиш, че с поредната интернет-петиция ще колиш и бесиш в МОН, забрави! И с шутове да отидеш да ги подпукаш, пак едва ли ще има ефект, камо ли поредното мейлосъбирачество, наречено "петиция".
Ако ще се предприемат по-сериозни мерки, съм твърдо ЗА. Но ако само ще си чешем пръстите, мерси.  Stop

# 18
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Какво да е образованието ли?  Thinking
Ми да е достъпно, разбираемо и "олекотено".

Наскоро с една много хубава компания дискутирахме тази тематика.
Та там  едната жена сподели: в държава "Х", няма реплика: детето не знае и не може. Защото веднага преподавателя бива уволнен.
А също така, децата не носят стотици килограми на крехките си плещи. И умеят да научават всички новости без помощта на мам, тате или частни уроци.

А тук, доколкото знам, Даниел Вълчев няма дори приемно време.

# 19
  • Мнения: 42
А стимулират ли се децата да мислят и да могат да защитават мненията си? Възпитава ли се разума от тях - рационалния подход? Колко важно е според вас развитието на критичното мислене от тях спрямо наливане на знания с фуния?

Как'Сийке, тези въпроси никога не са решени окончателно, затова и диалогът не прекъсва - реформите в образованието са като бягане по пътечка - спираш ли и те отнасят  Wink

# 20
  • Мнения: 25 600
Абе, човек, какво мислене, какви пет лева, като те даже и елементарни знания не могат да получат, камо ли да знаят как да боравят с тях? Огледай се наоколо, ако не ми вярваш. Виж родителите, раздели на десет и си направи сметка какво е нивото на децата ни в момента. И с фуния не става - тази несмилаема каша от факти, наблъскана по възможно най-неразбираем начин в учебниците и венозно не можеш да я влееш.  Mr. Green
Единственото, което учи с успех днешното училище е бележкарството и преписването. По наше време с преписване се започваше едва в гимназиите, после слезе в прогимназиите, в момента започват да преписват от 2-3 клас. И всички считат това за нормално, включително и самите учители.
Не реформи, ами една хубава бомба ни трябва, пък после да почваме на чисто. Като за начало - да построим основите отпреди 09.09.1944 г. Там беше истината.

ПП Може ли един личен въпрос? Имаш ли деца и колко са годишни? Да знам дали имаш преки впечатления като родител и до каква степен, да не си моря пръстите напразно.  Wink Laughing

# 21
  • Мнения: 42
Имам 6 месечно бебе. А иначе впечатленията ми са били като аспирант в ТУ-София и частен учител по математика

# 22
  • Мнения: 25 600
Да, като учител имаш някаква представа за материала, който се изучава и за начина, по който е представен.
Другото ще го усетиш след 7 години. А, дано да са мръднали дотогава нещата към по-добро, ама надали...

# 23
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Интересна тема.
Ще коментирам по-късно.
Само ще кажа, че сега МОН и главнокомандващ са с тапи за уши и не чуват освен, ако някой им говори на ушенце да пръскат "седенката".

# 24
  • Мнения: 24 467
Няма смисъл от анкетата, много ясно, че всеки от отговорите. Много ясно е и това, че е твърде пожелателно и размито, както и твърде далечно и теоритично.
Стимулът го създаваме у нас, не разчитам на училището. Имаме добра класна, но след това? Късмета, шанса? Не разчитам на него, определено. Въобще страя се да не разчитам на други хора за постигане целите от анкетата. Ясно защо- на този етап при това положение на нещата е смешно да разчитам за това на институции. Евентуално залагам на частни школи с малък брой ученици в тях, където се стимулира творчеството и мисленето и не се гонят формални резултати. Това не е налице в нашето школо, да не пиша подробно известни нам факти.
А морала може да се възпитава и в училище, може, ако се показва и там как се спазват правилата, валидни за всички и целящи общото добро и напредък. Туй само да се прави- огромен плюс би било.

# 25
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Училището и образованието първо имат функцията да предоставят знания. На мен ми се иска тези знания да бъдат представени нормално, достъпно и лесноусвоимо. След това поради основната си цел на тази институция, е необходимо да се развие мисленето и подходящи морал и ценности, за да могат да бъдат възприети тези знания пълноценно.

# 26
  • Мнения: 42
Не ти ли се струва, че е по - важно образованието да не учи, а да те учи как да учиш, т.е. да формира мисленето, което ти остава за цял живот, за разлика от датата на битката при Клокотница и броя на хромозомите при шимпанзетата? Simple Smile

# 27
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Знанието и мисленето идват с ученето. А за да се научиш на нещо, то трябва да бъде предоставено първо. То идва от институцията училище.
Никъде не съм казала как точно трябва да се учи, не съм казала и да се наизустява. Затова споменах, че искам материята трябва да бъде предоставена по подходящ начин и да бъде усвоена по подходящ начин. За да се научиш да мислиш и да търсиш знание и информация, първо трябва да можеш да учиш, трябва да имаш основа. Затова говоря, че мисленето и възпитанието идват след това, след като натрупаш малко знания. Но не говоря за онова домашно възпитание, а начинът на усвояване на знания.

# 28
  • Мнения: 25 600
В това море от информация, което ни залива отвсякъде, по-полезно е да се научат децата как и къде да я търсят, а не да наизустяват миниатюрна част от нея и да я забряват успешно след поредното изпитване.
Да ги научат да работят с Гугъл и библиотечни каталози ми се струва по-полезно, отколкото да зубрят неразбираеми за тях текстове.

# 29
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Но преди да отворят Гугъл, преди да отворят която и да е книга за търсене на информация, трябва да могат поне да четат, трябва да се научат коя информация да търсят и как да я разберат. Това без основа не става. Затова първо буквите и минимум познания, после търсенето.

Общи условия

Активация на акаунт