Профил на перфектния (желания) работодател

  • 3 308
  • 43
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • Мнения: 60
Тъй като се подхвана разговор в една друга тема, какво искат все пак служителите на една фирма, нека тук на воля работодателите да си пуснат CV-то и ние да ги одобрим

или пък ние - като служители  - да потърсим перфектния, коректния, който да не се обижда че е в Черния списък!

Не видях подобна тема, дано съм ровила достатъчно - ако има - моля  модераторът да си каже тежката дума  Mr. Green

в крайна сметка всички служим на някого... нека си знаем  правата и да ги търсим когато е нужно

# 1
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
перфектния, коректния, който да не се обижда че е в Черния списък!
Какво би правил коректен и перфектен работодател в черен списък??? Че и после да не се обижда...

# 2
  • София
  • Мнения: 2 271
Перфектният работодател се държи със служителите си, като с бизнес-партньори - уважава ги, като равноправни хора, плаща им според това, което получава от тях (защото те му продават труда си), грижи се за тях, за да може да очаква същото в замяна... Такива неща.

# 3
  • София
  • Мнения: 932
Няма перфектни работодатели, няма и перфектни служители. Важното е да има взаимно уважение и компромиси - почти като в една връзка е  Laughing, поне аз така го виждам , е не чак толкова обвързващо , но пак е важно доверието и уважението да ги  има в някаква степен.
Перфектният работодател се държи със служителите си, като с бизнес-партньори - уважава ги, като равноправни хора, плаща им според това, което получава от тях (защото те му продават труда си), грижи се за тях, за да може да очаква същото в замяна... Такива неща.
Горе долу така.

# 4
  • Мнения: 2 448
Перфектен работодател е когато сам си си такъв.

# 5
  • Мнения: 60
А трябва ли да има образование (работодателят)? Дали когато един работодател се занимава с няколко дейности наведнъж и назначава хора, които да ръководят бизнеса му , то тези хора  се явяват реална спънка в работата? Т.е. - царят дава, пъдарят не дава..
Няма перфектни работодатели, няма и перфектни служители. Важното е да има взаимно уважение и компромиси - почти като в една връзка е  Laughing, поне аз така го виждам , е не чак толкова обвързващо , но пак е важно доверието и уважението да ги  има в някаква степен.

Мнооого точно казано,
Перфектен работодател е когато сам си си такъв.

дай Боже всекиму

надявам се темата да не е мноого тъпа, но както вие си пишете автобиографията, така искам като отида някъде да кандидаствам - работодателят да ми е подготвил неговото CV. Вярно е, че ще ми плаща, ама нали аз ще му изкарвам тия пари....

# 6
  • Мнения: 2 926
Перфектният работодател е да нямам такъв.

# 7
  • Мнения: 274


надявам се темата да не е мноого тъпа. работодателят да ми е подготвил неговото CV.... [color]


Абе тъпичка си е темата, ама карай. Виждали сме и доста по-тъпи.

И кво по-точно те интересува от CV-то на работодателя? Изобщо кво искаш да знаеш- факти за компанията или за собственика/прекия ти шеф? С кого си ляга, дали шмърка, дали си го слага...? Кажи по- конкретно.

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 5 019
От досегашният ми трудов опит, шефа:
 
- не трябва да си позволява да ти крещи за глупости,
- не трябва да си го изкарва на теб, когато някой/нещо го е ядосал,
- не трябва да ти бави заплатата всеки месец, все пак, всички работим за пари,
- не трябва да ти възлага повече задачи/работа, отколкото сте се договорили в началото,
- не може да иска от работника да остава извън работно време и да му съобщи, че това се налага, непосредствено преди края на раб. ден, при положение, че не се заплащат тия часове допълнително,
- трябва да те осигурява на реалния доход и не бива да се опитва още на интервюто да те заблуди, относно истинският размер на възнаграждението.
- И, най- важното, според мен, е да умее да работи с хора!

# 9
  • Мнения: 227
От досегашният ми трудов опит, шефа:
 
- не трябва да си позволява да ти крещи за глупости,
- не трябва да си го изкарва на теб, когато някой/нещо го е ядосал,
- не трябва да ти бави заплатата всеки месец, все пак, всички работим за пари,
- не трябва да ти възлага повече задачи/работа, отколкото сте се договорили в началото,
- не може да иска от работника да остава извън работно време и да му съобщи, че това се налага, непосредствено преди края на раб. ден, при положение, че не се заплащат тия часове допълнително,
- трябва да те осигурява на реалния доход и не бива да се опитва още на интервюто да те заблуди, относно истинският размер на възнаграждението.
- И, най- важното, според мен, е да умее да работи с хора!

искам да добавя и още :

- когато се разболееш, да не се налага да работиш и да се сополивиш на бюрото с 39 градуса температура и да заразяваш всички около теб, а да се лекуваш в къщи на спокойствие и да идеш тонизиран на работа след лечението.
- когато се наложи да отсъстваш от работа поради ред причини, да не се окаже че само ако те погребват може да отсъстваш иначе няма мърдане от офиса.
- да има редовно стимулиране с бонуси и всякакъв вид поощрения, които да покажат на работника, че шефа държи на него и го оценява !!

# 10
  • Варна
  • Мнения: 692

надявам се темата да не е мноого тъпа, но както вие си пишете автобиографията, така искам като отида някъде да кандидаствам - работодателят да ми е подготвил неговото CV. Вярно е, че ще ми плаща, ама нали аз ще му изкарвам тия пари....


Да, и на мен не ми стана ясно какво точно искаш да пише в неговото CV?

# 11
  • Мнения: 60
От досегашният ми трудов опит, шефа:
 
- не трябва да си позволява да ти крещи за глупости,
- не трябва да си го изкарва на теб, когато някой/нещо го е ядосал,
- не трябва да ти бави заплатата всеки месец, все пак, всички работим за пари,
- не трябва да ти възлага повече задачи/работа, отколкото сте се договорили в началото,
- не може да иска от работника да остава извън работно време и да му съобщи, че това се налага, непосредствено преди края на раб. ден, при положение, че не се заплащат тия часове допълнително,
- трябва да те осигурява на реалния доход и не бива да се опитва още на интервюто да те заблуди, относно истинският размер на възнаграждението.
- И, най- важното, според мен, е да умее да работи с хора!

искам да добавя и още :

- когато се разболееш, да не се налага да работиш и да се сополивиш на бюрото с 39 градуса температура и да заразяваш всички около теб, а да се лекуваш в къщи на спокойствие и да идеш тонизиран на работа след лечението.
- когато се наложи да отсъстваш от работа поради ред причини, да не се окаже че само ако те погребват може да отсъстваш иначе няма мърдане от офиса.
- да има редовно стимулиране с бонуси и всякакъв вид поощрения, които да покажат на работника, че шефа държи на него и го оценява !!



Ето това е примерно CV, което само че да е написано от рабородателя. И това да е неговата длъжностна характеристика.

# 12
  • Мнения: 13
Да не пропускаме едно важно условие:
 - Да знае какво иска и очаква от служителите. И за кога.

# 13
  • Мнения: 274
Перфектният работодател е този, който не забелязва, когато го крадеш.

# 14
  • Мнения: 502
Перфектният работодател е този, който не забелязва, когато го крадеш.
   Да. Но и не забелязва,че този месец ти е орязал заплатката. Без да иска!

# 15
  • France
  • Мнения: 726
Аз съм перфектния работодател! Mr. Green
Плащам много за работа, която не е сложна. Има норма, която трябва да се изпълни- ако ще и нощно време да е, ама да се изпълни!
След всяка поръчка-бонус. На Коледа-пак.
Организирам обяди, на които всички се събираме, хапваме и пийваме и след това си тръгваме.
С работниците се държа неформално, почти приятелски.
Никога не се карам, ако някой не е дошъл, поради махмурлук, например, НО те си знаят, че след това ще им излезе праз носа, защото ще трябва да наваксват.
Давам пари напред, случвало се е и 2 заплати. Веднъж, една от работничките, поиска пари за аборт, а не била спала с мъжа си от 2 месеца....  Laughing
А да- нормата се изпълнява за 6 часа.

# 16
  • Мнения: 984
Добър работодател е този, който цени качествата и труда на хората, работещи за него. Освен това не използва собствеността си, за да репресира служителите. Не тормози, казва нещата такива каквито са: нито повече, нито по-малко, а точно и не изнудва. Трябва да е предвидлив и да знае цената на труда на всеки един от подчинените си, да плаща точно за това, което получава от служителите. Да мисли и действа в синхрон с обстоятелствата, да бъде етичен /за човешка етика говоря/. Да не харчи публично излишно, да не разхищава /поне не пред очите на подчинените си/. Да проявява уважение към хората, които ползват услугите на фирмата му, а не да говори тъпотии зад гърба им пред подчинените си. С две думи - етика и професионализъм.

# 17
  • Мнения: 936
Pechovska,  май сега ще имаш доста кандидат -работници! Mr. Green
За каква работа става въпрос?

# 18
  • Мнения: 11
- закъснява за работа(за да не разбере кой кога е дошъл) Wink
- носи кафето с УСМИВКА  Simple Smile
- не задава въпроси кой кога си е тръгнал Twisted Evil
- не шантажира служителите си  Peace
- дава шанс на неумеещите нищо..поне докато сами не го разберат  Embarassed
- заплатата е право пропорционална на красотата на служителите му ....
- обича бира beer
- ... и черпи всеки ден по една каса от нея
- а освен всичко изброено по-горе, е умен, талантлив, красив, работлив, незаменим,.....
- просто шеф atwork

# 19
  • Мнения: 3 216
Имах щастието да работя 4 прекрасни години за перфектния работодател. Пожелавам го на всеки от вас.

Това е човек,който успя да ме спечели не само като перфектен шеф,но и като човек,на който имам доверие,с който мога да споделя проблемите си и  на който знам че ако кажа ; Помогни ми ! ще ми помогне. Винаги сьм се чудела как се оправя с толкова много служители,как успява да влезе в положение на всеки,как успява да извлече най-доборто от теб?!

# 20
  • Мнения: 5 370
Не знам дали работодателите ми са перфектни, в нечии очи със сигурност не са, защото непрекъснато следят отблизо какво, колко и как се изпълнява. Време за сърфиране и разтягане на локуми МНОГО  РЯДКО има, чак напоследък хватката се поохлаби, но то е защото екипът се увеличи. За неща като осигуряване, социална политика и работно време въобще не говоря, те са си по подразбиране.
Това, което ми харесва най-вече, е едно изказване на мениджър- че би се почувствал полезен тогава, когато е помогнал някому да се издигне или да премине в друг проект, където има развитие (не непременно като шеф, а с цел натрупване на нови знания и умения). Тоест, да НАМЕРИ СВОЕТО място.

# 21
  • Мнения: 25 568
Перфектният работодател цял ден виси в бг-мамма, вместо над главите на подчинените си.  Laughing

# 22
  • Бургас
  • Мнения: 5 630
Уважава и оценява труда ми.
Осигурява ме на реална заплата.
Знае що е то работно време.
Разбира що е то болничен.
Работи на принципа: По - добре да поощря добрата работа, за да не се налага да крещя за лоша.

В най - общи линии това. И най - вече да се похваля, че работя за такъв човек.

# 23
  • Мнения: 606
Пусналли сте тема за мене?
Пола скан съм. Flutter

# 24
  • Пловдив
  • Мнения: 5 019
Четох някъде, че не е добре да се кандидатства за работа с европейския формат на CV.
Дайте идеи, моля, във какъв друг формат да си направя CV -то.... newsm78

# 25
  • Мнения: 2 433
Уважава и оценява труда ми.
Осигурява ме на реална заплата.
Знае що е то работно време.
Разбира що е то болничен.
Работи на принципа: По - добре да поощря добрата работа, за да не се налага да крещя за лоша.

Съгласна съм- това е достатъчно, и с риск да ме линчувате искам да ви кажа аз , като обратна страна на монетата виждам едно но...

1. Уважава и оценява труда ми - Трябва задължително да е взаимно. Защото работодателя не си клати краката а често случаи работи дори повече от работника- било то физически или умствено
2. Осигурява ме на реална заплата. - Супер звучи...но не винаги е възможно поддържането на голяма заплата, ако трябва и осигуровките да вървят на същата цифра... в България нещата са трудни не само за работниците - а и за техните работодатели / визирам в частност малкият и среден бизнес/
3.  Знае що е то работно време. -  да, но е хубаво да се замислим дали като работник спазваме и уплътняваме работното време??? най лесно е да се скатаеш за цигара, или да позяпаш в нета, или просто да те мързи и цял ден да се побутваш??? Все пак ти се плаща за 8 часов работен ден с регламентирани почивки...нали??
4. Разбира що е то болничен -  Логично, когато си болен мястото ти е в къщи, но...и тук сме свидетели, как срещу заплащане много лекари издават болнични... и ако това става 2 пъти в месеца???За какво разбиране говорим???
5. Работи на принципа: По - добре да поощря добрата работа, за да не се налага да крещя за лоша. - Така е похвали трябва да има - умерено. Прекаленото хвалене обаче дава невинаги обосновани криле. Но една добре свършена работа , която е донесла удовлетворение на клиента, съответно имидж и заплащане на работодателя - трябва да се поощрява не само на думи а и с бонуси

# 26
  • Мнения: 60
Бенджи 2710 , на мен много ми помага ето този сайт: http://www.bst.dir.bg/docs/cv.php  , има всичко за автобиографии, мот. писма и т.н.

JuliS, аз няма да те линчувам, но също така ще изкажа мнението си от другата страна на монетата:
 


1. Уважава и оценява труда ми - Трябва задължително да е взаимно. Защото работодателя не си клати краката а често случаи работи дори повече от работника- било то физически или умствено - Шефът Винаги работи - дори когато кара ски на Алпите!!!
2. Осигурява ме на реална заплата. - Супер звучи...но не винаги е възможно поддържането на голяма заплата, ако трябва и осигуровките да вървят на същата цифра... в България нещата са трудни не само за работниците - а и за техните работодатели / визирам в частност малкият и среден бизнес/ - Работникът Винаги се съобразява с икономическия ни недъг и Винаги е готов да служи вярно на работодателя, а той да осигурява...на....абе защо изобщо трябва да го осигурява???
3.  Знае що е то работно време. -  да, но е хубаво да се замислим дали като работник спазваме и уплътняваме работното време??? най лесно е да се скатаеш за цигара, или да позяпаш в нета, или просто да те мързи и цял ден да се побутваш??? Все пак ти се плаща за 8 часов работен ден с регламентирани почивки...нали?? - И тук ще кажа, че има доста служители, които работят Извънредно от длъжностните си характеристики!!! И това скатаване за цигара ти се полага на всеки час, ако работиш пред компютъра...
4. Разбира що е то болничен -  Логично, когато си болен мястото ти е в къщи, но...и тук сме свидетели, как срещу заплащане много лекари издават болнични... и ако това става 2 пъти в месеца???За какво разбиране говорим??? - Ами ако си плащам образованието, за да си вдигна ценза, а моят работодател не ме пуска да ходя на очни - ами разбира се че ще бутна някой лев на личната...Щом той не може да оцени факта, че аз ще си усъвършенствам теоритичните познания и качества - черна точка за него...
5. Работи на принципа: По - добре да поощря добрата работа, за да не се налага да крещя за лоша. - Така е похвали трябва да има - умерено. Прекаленото хвалене обаче дава невинаги обосновани криле. Но една добре свършена работа , която е донесла удовлетворение на клиента, съответно имидж и заплащане на работодателя - трябва да се поощрява не само на думи а и с бонуси - Удовлетворение на клиента има в повечето случаи когато сме му дали по-голяма отстъпка, оттам сме "набутали" надценката на работодателя, съответно малка печалба, доволен клиент....и отново без бонус за мен, камо ли пък потупване по рамото...Затова умерено щастливи клиенти, малка, но сигурна печалба, пък аз ще мина и без потупване по рамото

не се заяждам - в никакъв случай, всичко е относително и според зависи....но...не винаги е оправдано и точно

# 27
  • Мнения: 93
Търсете перфектния работодател при перфектния работник. С други думи такова животно няма. Все някой за нещо е недоволен. Ако паботодателя се държи добре, работника разбира грешно позицията му и му се качва на главата. А и ми се струва, че бъркате св-то с трудовия договор, в който се посочват задълженията и правата на двете страни. Никой не искам да защитавам, защото съм била и от двете страни, но реалността е такава: ако работодателя е добър, то той е тъпак; а ако се държи според твоето поведение, то той е гадняр. Според мен, сега като съм от страната на работодателите, трябва да се държа умерено с работниците си, без да прекалявам с приятелско отношение. Относно болничните, с тях се злоупотребява по-често отколкото си мислите. При мен случжителите ако са болни повече от седмица и ми го съобщават по телефона директно могат да си търсят нова работа. В повечето случай болничния е за сметка на годишния отпуск.

# 28
  • Мнения: 5 370
При мен случжителите ако са болни повече от седмица и ми го съобщават по телефона директно могат да си търсят нова работа. В повечето случай болничния е за сметка на годишния отпуск.
Пък аз директно бих те осъдила после, без никакви угризения на съвестта. Наш как ще ти се зарадват от Инспекция по Труда. Болничен за сметка на годишен отпуск?
Да земеш да си търсиш работници на Луната, викам аз.
Значи, ако човек счуши крак/ръка или лежи с пневмония или за задържане-жена-то той,жив/умрял, точно на седмия ден требе да ти кацне?
Д...а тоз Леонсио аз. Mr. Green

# 29
  • Мнения: 60
Що пък да няма перфектен работник?? Как тогаз от служител с почти никакви ръководни функции има хора, които стигат до ръководни постове (без да спят с шефа)??? То това животно трябва да е перфектният работник за работодателя - иначе отде ще му има такова доверие??

И какви са тия работи - болничен за сметка на отпуската??? Не вярвам да има толкова изпаднали хора и да не знаят грам от това, което им се полага по закон ,че да търпят такова нещо....  newsm78 . Ти пример ли даде или наистина процедираш така?? Я кажи как се казва фирмата, че да подшушнем тук-там  Thinking

Еййй, хора, недейте така! Търсете си права и си четете законите!!! Даже с мобилния оператор като подписвате - четете!!!
Това е много важно - и полезно после. Една позната осъди доооста голяма фирма, защото откри вратичка в трудовия договор. Бяха я уволнили неправомерно...а беше с малко дете  Naughty но...това е друга история

# 30
  • Мнения: 93
За да ползваш болничен трябва да имаш документ за това, нали така? Е, ако не ми донесеш, няма как да ти се води боничен, ще си взимаш отпуска. Така е в законите, които цитираш. По телефона бонични не приемам. А и от един месец 20 дни да си болничен, заради ОВИ, няма как да стане. И да си платиш за този болничен, пак няма да ти го издадат.
А за това коя е фирмата, можеш да подшушваш къде си искаш, нищо няма да постигнеш  Laughing

# 31
  • София
  • Мнения: 932
За да ползваш болничен трябва да имаш документ за това, нали така? Е, ако не ми донесеш, няма как да ти се води боничен, ще си взимаш отпуска. Така е в законите, които цитираш. По телефона бонични не приемам. А и от един месец 20 дни да си болничен, заради ОВИ, няма как да стане. И да си платиш за този болничен, пак няма да ти го издадат.
А за това коя е фирмата, можеш да подшушваш къде си искаш, нищо няма да постигнеш  Laughing
ooooh! Извинявай но и това изказване както и предишното ти е доста глупаво. Аз съм съобщавала, че съм в болница по телефона и..., какво трябваше да ме уволнят ли. Хайде тогава, бях бременна и така се случи , че влезнах за задържане , цял месец.
 Съобщих точно по телефона и след един месец , след като излезнах от болницата ми издадоха чак тогава болничен представи си, и чак тогава го и занесох на работодателя ми. Всичко беше ОК , както от негова , така и от моя страна. Била съм преди няколко години и в болничен , заради бъбречна криза, просто сутринта не успях да ида на работа , едвам се довлачих до лекаря - буквално. Е пак съобщих по телефона и ме нямаше на работя цяла седмица , болничния пак го занесох , когато се явих на работа - на него пишеше от кога до кога е и кога да го представя. Става въпрос за двама различни работодателя и два различни случая за болнични , но и двата бяха дадени , след като се върнах на работа, а не в деня в който ми се е  случило нещо. И двата пъти беше съобщено по телефона , а как иначе - да ми е зле, да съм за лекар и да ходя специално първо да си взема болнични, после да ти го донеса и чак тогава да се лекувам  Rolling Eyes. И давамата го приеха , като нещо нормално, не ме уволниха.
Добре, че не си ми работодател, не че щеше да е за дълго де. Не знам каква ти е логиката, да ти се носи болничния на крака , лично  и тогава да ходи човека да се лекува, ама на мен не ми се връзва.

Последна редакция: сб, 31 яну 2009, 14:01 от nellyani

# 32
  • Мнения: 5 370
Нели, нали знаеш, че в Интернет можеш да се пишеш за всякакъв. Дори и за собственик на фирма. Wink
Веднага мога да кажа на гордия работодател, че не той може да прецени колко точно дена можеш да лежиш от ОВИ и какви усложнения може да имаш постфактум.
Друг е въпросът, че ИМА ХОРА, които си вземат болничен , за да ходят да вадят картофи на село, примерно.

# 33
  • Мнения: 93
Нели, нали знаеш, че в Интернет можеш да се пишеш за всякакъв. Дори и за собственик на фирма. Wink
Веднага мога да кажа на гордия работодател, че не той може да прецени колко точно дена можеш да лежиш от ОВИ и какви усложнения може да имаш постфактум.
Друг е въпросът, че ИМА ХОРА, които си вземат болничен , за да ходят да вадят картофи на село, примерно.

Аз мога да ти кажа, 10 дни. А за усложненията си има отделни пътеки. И точно тези хора с "картофите" визирам в моя случай.

# 34
  • Мнения: 93
Виж сега, какво ще ти кажа първо: Коментираме доста различни ситуации. Освен това едно е да си в болница, друго е да си си вкъщи. прекрасно знам кога се издава болничен след престой в болница и кога- след посещение при личния лекар. Второ: когато съответния работник наистина е болен, то следва това да се докаже с въпросния болничен лист. Когато няма такъв как според теб мога да го заведа аз? Трябва ли да му платя съответното време като отработено? Защото, както предполагам ти е известно, за този период се заплаща от НОЙ след представянето на документите, нали? След това, ако работника реши да си търси правата, то той може да го направи пак със същата документация, а ако такава липсва, какво се случва? Не мисля, че четеш правилно какво и да съм написала в предните си постове. Никъде не виждам, а ако ти виждаш ми го посочи, да съм написала, че искам да получа въпросния документ в първия ден от отсъствието. В случая, който коментирам, става въпрос за системни отсъствия от работа, все с обяснението, че работника е болен, но някакъв документ, който да потвърждава думите му не съм виждала. Хайде сега, когато описах по-подробно ситуацията, ми кажи не съм ли в правото си да не искам да платя нито заплта, нито болничен? Аз не виждам законова основа, на която това да се случи, ти ако я виждаш, моля...

# 35
  • София
  • Мнения: 932
Друг е въпросът, че ИМА ХОРА, които си вземат болничен , за да ходят да вадят картофи на село, примерно.
 Joy
 Бе колко му е да извадиш едни картофи - една събота и неделя стигат Simple Smile. То не си заслужава да плащаш за болничен.  Говоря от опит, колко картофи съм вадила преди години- не е голяма философия, само изморително де. Ма откак поотраснах и тръгнах да уча ВисшУ, че взеха и ме приеха, взехме та се залюбихме със софиянче и то взе, че ме взе , рядко се случва-щото аз съм от далече, ама определено болнични за това не вземаме  Joy
Сори за спама  Embarassed, днес ми  едно лигаво.

П.П.
Eni_ba,
Виж сега, какво ще ти кажа първо: Коментираме доста различни ситуации. Освен това едно е да си в болница, друго е да си си вкъщи. прекрасно знам кога се издава болничен след престой в болница и кога- след посещение при личния лекар. Второ: когато съответния работник наистина е болен, то следва това да се докаже с въпросния болничен лист. Когато няма такъв как според теб мога да го заведа аз? Трябва ли да му платя съответното време като отработено? Защото, както предполагам ти е известно, за този период се заплаща от НОЙ след представянето на документите, нали? След това, ако работника реши да си търси правата, то той може да го направи пак със същата документация, а ако такава липсва, какво се случва? Не мисля, че четеш правилно какво и да съм написала в предните си постове. Никъде не виждам, а ако ти виждаш ми го посочи, да съм написала, че искам да получа въпросния документ в първия ден от отсъствието. В случая, който коментирам, става въпрос за системни отсъствия от работа, все с обяснението, че работника е болен, но някакъв документ, който да потвърждава думите му не съм виждала. Хайде сега, когато описах по-подробно ситуацията, ми кажи не съм ли в правото си да не искам да платя нито заплта, нито болничен? Аз не виждам законова основа, на която това да се случи, ти ако я виждаш, моля...
Ти си знаеш, каква ти е ситуацията. Ама болничен и от личен лекар да е издаден, пак мога да го донеса , след като изтекат дните, за които е и аз се явя на работа.
Иначе случая , който описваш ти, ми не знам - той тоя твой работник има ли договор поне  Rolling Eyes, че така си отсъства, когато иска, без да представи след това съответния документ , който да оправдае отсъствието.

Последна редакция: сб, 31 яну 2009, 14:40 от nellyani

# 36
  • Мнения: 5 370
Въобще никъде не си пояснил/а , че се касае за болничен БЕЗ БОЛНИЧЕН лист. Първоначалното звучене беше така :"Ай посмее някой да ми донесе болничен за повече от седмица, ай чао".
Иначе си има ясни правила в кодекса - до 2 дена отсъствие без предупреждение се води самоотлъчка. Или пък го завеждаш неплатен отпуск и спи градът.Но ти говореше така, сякаш си готов/а да оспориш издаден от лекар болничен лист. Явно не сме се разбрали.

Последна редакция: сб, 31 яну 2009, 14:38 от Пъзел

# 37
  • Мнения: 4 300
В интерес на истината и за болничните доколкото помня има изискване колко дни след издаването да бъдат предоставени на работодателя. Щото има и за по шест месеца, това значи ли че на шестия ще го занесеш?
Да не говорим, че не му е работа на работодателя да мисли кой от какво е болен и можеш ли да ходиш. Има пощи, куриери, приносители.
Апък за правото " да не ти платя болничен" освен че звучи нагло, все пак с изключение на първия ден болничните се изплащат от НОИ, не от работодателя.

Последна редакция: сб, 31 яну 2009, 14:41 от Рокси

# 38
  • Мнения: 5 370
Рокси, тези, дето са за по 6 месеца, обикновено са такива ситуации, в които работодателят по дефолт си знае за какво иде реч, и, да , принципно до 2 дни след заболяването някой би трябвало да го занесе или най-късно в първия работен ден след това.
Работодателят плаща САМО първия ден. Но това и децата май го знаят.

# 39
  • Мнения: 4 300
Жоз, недей гледа от твоята камбанария:) Моят работодател има 6 хил служители, ориентировъчно. И да иска за 6 хил човека изобщо не може да знае за какво иде реч, нито да преценява за всеки болничен по отделно. Има си закони за тая цел. Ако някой реши да ти направи жест - ОК- ама да си го търсиш като бащиния не е много редно.

# 40
  • София
  • Мнения: 932
В интерес на истината и за болничните доколкото помня има изискване колко дни след издаването да бъдат предоставени на работодателя. Щото има и за по шест месеца, това значи ли че на шестия ще го занесеш?
Да не говорим, че не му е работа на работодателя да мисли кой от какво е болен и можеш ли да ходиш. Има пощи, куриери, приносители.
Апък за правото " да не ти платя болничен" освен че звучи нагло, все пак с изключение на първия ден болничните се изплащат от НОИ, не от работодателя.
Рокси съгласна, ама в случая се говореше, точно за това ,че не се приема, да се каже , по телефона ,че си болен. Ами как тогава да съобщя, че съответния ден няма да съм на работа, ако не мога да ида на крака с документ в ръка.
После е ясно ,че ако болничния е за дълъг период - повече от седмица примерно, ще трябва да го пратиш, то зависи за какво е де.
Не твърдя, че съм запозната много , много с болничните - общо взето досега само два пъти съм вземала(като втория път беше точно за проблеми с бременността и после се върнах на работа,  като отшумяха), а работя от 17 годишна, от 18-тата на договор. подразни ме точно наглото изказване Eni_ba,  в първия й пост. Все едно за нея/него, работят роботи, а не хора, които не само нямат нужда от  уважение и много дружелюбност(за да си знаят мястото),но и ако се разболеят не дай си боже, да се оправят както искат, сами са си виновни, да си вземат от платения отпуск и това е, поне така ми прозвуча.

# 41
  • Мнения: 5 370
И на мене така ми прозвуча , затова и се получиха дългите обяснения. Явно повредата не е била само в моя телевизор.

# 42
  • Мнения: 93
извинявам се за неточността на постваното. И да, точно това имам предвид: "Аз съм болна, няма да дойда на работа", на следващата седмица няма проблеми, идва си на работа, слдеващата седмица: "Болна съм, няма да дойда на работа" и в крайна сметка аз реално не получих никакъв документ. Е какво правиме тогава? Естествено, че следва уволнение, аз поне така виждам нещата. А договрът е трудов, безсрочен.
Аз съм склонна за 2-3 дни отсъствие да не искам болничен и да не се прави проблем от това, но когато стане системно и от един работен месец служителя е на работното си място 3 дни, не мога да направя компромис. Нападайте ме колкото си искате за такава позиция, но смятам, че съм в правото си.

# 43
  • София
  • Мнения: 932
извинявам се за неточността на постваното. И да, точно това имам предвид: "Аз съм болна, няма да дойда на работа", на следващата седмица няма проблеми, идва си на работа, слдеващата седмица: "Болна съм, няма да дойда на работа" и в крайна сметка аз реално не получих никакъв документ. Е какво правиме тогава? Естествено, че следва уволнение, аз поне така виждам нещата. А договрът е трудов, безсрочен.
Аз съм склонна за 2-3 дни отсъствие да не искам болничен и да не се прави проблем от това, но когато стане системно и от един работен месец служителя е на работното си място 3 дни, не мога да направя компромис. Нападайте ме колкото си искате за такава позиция, но смятам, че съм в правото си.
Ако нещата са наистина така , както ги описа в последния си пост, то тогава си си в правото. Имаш право и да уволниш доколкото знам.

Общи условия

Активация на акаунт