Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 7 апр. 2009, 10:40 ч.

73-то и 133-то...

  • 1 781
  • 15
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 952
"3 денонощия по-рано родители нощуват пред училището, за да могат да са първи за приема на документи! Изготвят се списъци, работата е на нож!", това ми разказаха родители на второкласничка от 73-то СОУ (подобна била картината и в 133-то).

Ужасена съм!
Кървава работа!

За пръв път тази година ще съм майка на първокласник и за пръв път се сблъсквам с хаотичната реалност!

Не отговаряме на нито един от географските и наследствени критерии за прием, а не ни е все едно къде учи детето ни!
Чудя се, докъде се простира разумът и откъде започва болестта???
 newsm78 newsm78 newsm78

# 1
  • София
  • Мнения: 4 669

Не отговаряме на нито един от географските и наследствени критерии за прием, а не ни е все едно къде учи детето ни!


На нас ни е рано още да се вълнуваме за училище , но би ли ми обяснила какви са тези географски и наследствени критерии ?
Не съм чувала за такива досега ...

# 2
  • София
  • Мнения: 1 850
..., но би ли ми обяснила какви са тези географски и наследствени критерии ?
Не съм чувала за такива досега ...
Laughing Laughing Laughing
Предполагам има предвид това (копирам от сайта на у-щето):
...
3) Деца на служители и учители, които работят в  73.СОУ"Владислав Граматик";
4) Деца на бивши ученици на училището
5) Деца, чиито братчета или сестричета учат в 73.СОУ"Владислав Граматик"
6) Деца на родители, работещи в близост до училището
7)Деца на родители, работещи в системата на образованието

Забележка: При еднакви други показатели, предимство имат живеещите в близост до училището.


# 3
  • На черешата
  • Мнения: 8 185
 Добре дошли,

 За съжаление много са тези училища в София, за които има нощни опашки и многонерви. ooooh! Whistling

# 4
  • Sofia
  • Мнения: 200
Чувствам се излъгана от зам директорката на 73то, която на родителската среща изрично подчерта, че няма значение реда на подаване на документите - ИМА, но за да си вкарат техните деца. Подадох 7-8 дни след началото и сме сто осемдесет и нещо, но там присъстващите госпожи от училището си го казаха, че вече всички бройки са заети и да подадем някъде другаде. Не че разчитам само на тях разбира се, но поне няма да възпитават детето ми лъжци!

# 5
  • sofia
  • Мнения: 5 979
Остава МОН да спретнат вариант ИСОДГ за училища Laughing Като гледам критериите се препокриват.
То не е смешно.....за 20 у-ще родителите са спретнали дежурства за предварителен списък, щото миналата година имало два алтернативни и изненада в тоз списък само около 60 деца вписани (тази година ще има 4 паралелки 1 клас).....миналата са били над 200 деца кандидати.

Като завършвах гимназия (1996), една съученичка се премести в 73 (там беше учила до 7 клас), за да има добри оценки последната година поне. Явно мнооооого са дръпнали.

# 6
  • София
  • Мнения: 1 850
.... Подадох 7-8 дни след началото и сме сто осемдесет и нещо, но там присъстващите госпожи от училището си го казаха, че вече всички бройки са заети и да подадем някъде другаде. ...

Наистина ми е странно при това положение какво си очаквала, след като става въпрос за училище с голям наплив, в което местата се запълват (опит от предишни години - и затова и палатковите лагери) обикновено още първия ден?! Колкото и да въвеждат нови критерии, все пак редът на записване няма как да не бъде от значение!

Последна редакция: вт, 26 май 2009, 14:55 от M4

# 7
  • Sofia
  • Мнения: 200
.... Подадох 7-8 дни след началото и сме сто осемдесет и нещо, но там присъстващите госпожи от училището си го казаха, че вече всички бройки са заети и да подадем някъде другаде. ...

Наистина ми е странно при това положение какво си очаквала, след като става въпрос за училище с голям наплив, в което местата се запълват (опит от предишни години - и затова и палатковите лагери) обикновено още първия ден?! Колкото и да въвеждат нови критерии, все пак редът на записване няма как да не бъде от значение!
Очакванията ми са едно, но наглото лъжене е нещо съвсем различно - нали искаме да живеем по правилата, а как след като самите учители не ги спазват??? Ноооо, отиваме вече на друго ниво на дискусии, а то не е за тук. Жалко!

# 8
  • София
  • Мнения: 195
Веси,  приятелката Ви доста се е пообъркала. Учила съм в 73то и Ви уверявам, че борбата за всяка единица от оценките ни навремето беше жестока, като имам предвид дори и по- долните класове. Няколко мои съученици не успяха да изкарат пълна шестица в 7 клас, а за положените от тях усилия говори фактът, че същите бяха приети в най-желаните и сега езикови г-зии.
Дъщеря ми учи в трети клас във въпросното училище  и шарени оценки се пишеха още в първи клас,за разлика от положението в много други начални училища (спорно е доколко е правилно това). Ученето си е изключително сериозно,дори познавам хора, чиито деца не издържаха на темпото и ги преместиха още в началния курс.

# 9
  • Мнения: 336
Само аз ли не съм разбрала, че в 73 - то върви процедура "установяване на училищна готовност", за която в сайта им има график? Когато подавахме документи никой не ни уведоми, че ще се прави подобно нещо. Чаках да излязат резултатите след няколко дена, случайно отворих сайта преди половин час и ето ти изненада - трябвало е по график да се явим на 2. 06 за "установяване на училищна готовност". Само аз ли съм неосведомена?

# 10
  • Sofia
  • Мнения: 200
Само аз ли не съм разбрала, че в 73 - то върви процедура "установяване на училищна готовност", за която в сайта им има график? Когато подавахме документи никой не ни уведоми, че ще се прави подобно нещо. Чаках да излязат резултатите след няколко дена, случайно отворих сайта преди половин час и ето ти изненада - трябвало е по график да се явим на 2. 06 за "установяване на училищна готовност". Само аз ли съм неосведомена?

Grizantema,  Wink май да, защото го пишеше и на входа на училището, и на сайта им.
Все пак отиди до там и попитай да говорят с детето, защото не всички записали се ще отидат на диагностиката, която както ми обясниха е разговор м/у детето и психоложката.

# 11
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 18 941
побъркаха ни вече...  Crazy Crazy
Борба за ДГ и за ясла, борба за 1-ви клас и за конкретно школо, борба за влизане в елитна гимназия...
До къде ще стигне всичко това и ще има ли край?

# 12
  • sofia
  • Мнения: 5 979
До къде ще стигне всичко това и ще има ли край?
Joy Развесели ме.
Оня ден разправям на мъжа ми, че в кофти години са родени децата и той "Защо"....ми големи набори са и ще имат много конкуренция (визирах университета), ама то там е най-малкия проблем.

# 13
  • Мнения: 336
Обадих се сутринта в училището. В крайна сметка се ще минем въпросната диагностика във вторник. Казаха ми, че би трябвало да са ни предупредили при записването, но ето, бях заедно с мъжа си, той също не помни подобно нещо. През май ни взеха документите и ни отпратиха да чакаме класирането.
А какво представлява "установяване на училищна готовност", все пак? И каква е практическата му цел в случая?

# 14
  • София
  • Мнения: 1 850
Споко, нищо страшно! Представлява разговор с детенце, обикновено участва училищният психолог и някой от началните учители и няколко задачки с неща за свързване, оцветяване, фигури и т.н., може да го накарат и някоя песничка да изпее! Целта е да се разбере доколко детенце е психически готово за училище и (поне навремето беше така) да разпределят децата по класове "равномерно".  Не знам обаче към днешна дата доколко "оценката" ще влияе и на подбора (виждам, че са го включили в критериите за прием). Само да отбележа, че опитът ми е отпреди 5 години, ако сега е по-различно, друг да каже...

Последна редакция: пт, 05 юни 2009, 14:49 от M4

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт