Моля за помощ от работещи в турист. агенции и юристи - проблем с договор с ТА

  • 5 777
  • 37
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 6 539
Така - сключвам договор с българска туристическа агенция за почивка за Х лева. Плащам 30% капаро. Днес ми се обаждат и искат Х+Y лева, поради грешка в офертата, дадена им от хотела. Така въпросът ми е длъжна ли съм аз да доплащам тези Y лева при условие, че съм се съгласила с цената Х и доплащането Y не  по моя вина.
Когато някой в нашата фирма обърка нещо по даден договор, то то е за наша (на фирмата) пък вече шефът вътрешно решава дали да търси отговоронст (в т.ч. и материална) от съответния служител.
п.с. в момента съм много афектирана и бързам да пусна темата, може би ще трябват и подробности от договора, които ще мога да дам довечера, защото в момента не е в мен
Предварително благодаря !

# 1
  • Мнения: X
Така - сключвам договор с българска туристическа агенция за почивка за Х лева. Плащам 30% капаро. Днес ми се обаждат и искат Х+Y лева, поради грешка в офертата, дадена им от хотела. Така въпросът ми е длъжна ли съм аз да доплащам тези Y лева при условие, че съм се съгласила с цената Х и доплащането Y не  по моя вина.
Когато някой в нашата фирма обърка нещо по даден договор, то то е за наша (на фирмата) пък вече шефът вътрешно решава дали да търси отговоронст (в т.ч. и материална) от съответния служител.
п.с. в момента съм много афектирана и бързам да пусна темата, може би ще трябват и подробности от договора, които ще мога да дам довечера, защото в момента не е в мен
Предварително благодаря !

Хотелът да си поема грешката. Взаимоотношенията между хотела и агенцията са си тяхна работа, а греШките по между им, не трябва да са гърба на клиента.

# 2
  • Мнения: 10 675
След като имаш вече подписан договор за Х - сума, си напълно в правото си да им откажеш да доплатиш.
В крайна сметка грешката си е тяхна.

# 3
  • Мнения: 562
А може и да си измиват ръцете с хотела и грешката да е на техен некадърен служител, пълно е с такива в туристическите агенции. Но договор не може да се променя, ако изришно не е упоменато при какви условия става това.

# 4
  • София
  • Мнения: 6 539
Да, довечера ще чета точно тези условия за промяна, прекратяване и евентуални неустойки.

# 5
  • Мнения: 4 785
Ако хотела е подал грешни оферти към дадена тур-агенция, то е за сметка на хотела - те трябва да доплатят цената Y. Ако пък от тур-агенцията настояват ти да платиш допълнителната цена трябва сериозно да се замислиш дали грешката не е в тур.-агенцията. Ако хотела е в България нищо не ти пречи да звъннеш и директно да говориш със селс-мениджъра им - обикновено те правят големи отстъпки и т.н. и биха ти обяснили от първо лице за станалата грешка и вече биха ти предложили варианти за решаване на проблема. И все пак щом имаш дадено капаро върху една цена то не може тази цена да се увеличава - точка.

# 6
  • София
  • Мнения: 6 539
Ако хотела е в България нищо не ти пречи да звъннеш и директно да говориш със селс-мениджъра им - обикновено те правят големи отстъпки и т.н. и биха ти обяснили от първо лице за станалата грешка и вече биха ти предложили варианти за решаване на проблема.
хотелът не е в БГ, което не ми пречи а им звъна, но в случая мен не би трябвало да ме интересува кой е сграшил дали хотела или турист агенция. Ако на някой от юристите тук му се занимава с този казус, моля да ми пише на лични. Съгласна съм да си платя за консултация и за евентуално последващи действия, ако според условията на договора, който съм подписала имам право на такива.

# 7
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 4 725
Здравейте,
аз работя в тур. агенция/туроператор. В закона за туриъзъм е казано ясно, кога може да се променя цената на дадено пътуване и какви срокове. Ще се опитам да намеря точния цитат. При всички положения, ако в договорът ви агенцията изрично не пише, че има право да променя цената по еди-какви -си -причини, няма такъв вариант. Имайте в предвид, че при тази ситуация на променена цена вие сте в правото си да откажете резервацията и не дължите неустойка.
Чл. 34. (1) Цената на организираното пътуване не може да се променя освен в случаите, когато това е предвидено изрично в договора и при условие, че договорът определя начина на изчисляване на промяната в цената и изменението се дължи единствено на промяна във:

1. стойността на транспортните разходи, в това число на горивото;

2. размера на такси, свързани с ползвани услуги по договора, като летищни, пристанищни и други такси;

3. обменния валутен курс, относим към договора, в периода между сключването му и датата на отпътуването.

(2) Цената не може да се увеличава 20 дни преди началната дата на пътуването.

(3) Увеличението на цената трябва да бъде икономически обосновано и да съответства на изменените разходи.

Чл. 35. (1) (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2004 г., в сила от 14.11.2004 г.) Когато туроператорът направи значителна промяна в някоя от съществените клаузи на договора, туроператорът пряко или чрез туристическия агент е длъжен да уведоми незабавно потребителя, който може:

1. да приеме промените, което се удостоверява с допълнително писмено споразумение към договора, което уточнява тяхното отражение върху цената, или

2. да се откаже от договора, без да дължи неустойка или обезщетение.

(2) Промяна в цената с повече от 5 на сто се счита за значителна промяна на договора.

(3) Потребителят уведомява за решението си туроператора или туристическия агент в 3-дневен срок от получаване на уведомлението, но не по-късно от началната дата на пътуването.

(4) Когато потребителят се откаже от договора съгласно ал. 1, т. 2, той има право да избира една от следните възможности:

1. да му бъде предложено друго пътуване от същото или по-високо качество, когато туроператорът или туристическият агент е в състояние да му предложи такова, или

2. да му бъде предложено туристическо пътуване с обща цена от по-ниско качество, като в този случай туроператорът или туристическият агент е длъжен да възстанови на потребителя разликата в цената между отмененото и предложеното пътуване, или

3. да му бъдат възстановени платените от него суми по договора в 7-дневен срок от датата на получаване на уведомлението за отказ по ал. 3.

(5) Независимо от случаите по ал. 1, 3 и 4 потребителят има право да предяви иск за обезщетение за всички имуществени и неимуществени вреди, причинени от неизпълнението или неточното изпълнение на договора.

# 8
Абсолютно съм съгласна с elku-elena. Това е точният цитат  Peace. Студентка съм 4-та година туризъм.

# 9
  • София
  • Мнения: 6 539
elku - elena надявах се да се включиш Hug. Аз междувременно се консултирах с още 2 ТА, чиито услуги съм ползвала и ит двете ТА са на мнение, че промяната на цената касае взаимоотношения между ТА и хотела, а не е повод за промяна в договора между нас и ТА. Дори те ми цитираха случаи в които заради грешки техни или на хотела са работили дори на загуба, но без клиента да доплаща. В общите условия към подписания от мен договор  има текст, подобен на цитирания от теб, че цената може да се променя в случай на форс мажор, повишаване цените на горивата, промяна на валутния курс или ако не са се събрали достатъчен брой хора (защото условията са едни и същи и за индивидуални и за групови пътувания) - в моя случай няма нито едно от горните.  Rolling Eyes. Аз доста се афектирах от отношението (което до този момент беше перфектно не мога да си кривя душата) защото:
- всъщност се разбра, ч е цената е сбъркана, защото изпратих приятелка да резервира в същия хотел и са и дали много по-висока от нашата цена и разговора започна така "Ами вие , ако не я бяхте пратили и тя да ни попита защо цената е такава, ние нямаше да проверим в хотела и вашата оферта, и те нямаше да се усетят за грешката"  Shocked Shocked Shocked (това твърднение изобщо не е вярно според мен и дали хотела няма да се усети на по-късен етап е друг въпрос пък и не виждам вината си в случая, че им пращам клиент)
- предлагат ми две възможности или се отказвам и ми връщат парите или доплащам. без дума за извинение, без предложение за някаква компенсация и т.н.
- казах нека си прочета договора, ама нямало смисъл да се консултирам с юрист, защото той щал дам и каже, че са прави, защото видиш ли ме били уведомили,рано ( повече от месец) за промяната в цената и съм имала време да реагирам-да ама в договора няма такъв текст, който да касае това.
- и за капак в договора с цирфи е дана цена (реалната, за която сме се договорили, а с думи е друга по-ниска).Доколкото съм запозната с договорите, които подписва нашата фирма при еветуален спор и несъответствие между цифром и словом, важи написаното с думи, ако съм идиот мога да се заям и по тази точка.
- супер ме издразни, че ми прехвърлят и вината, когато сам питала са оферта за този хотел те били в ремонт и затова объркали цената (мен какво ме интересува), и сега не искали да потвърдят ниската цена, защото имали клиенти ин а по-високата,което май същоне е мой проблем, защото аз директно с хотета на комуникирам

# 10
  • Мнения: 497
Е то па оставаше да няма право да откаже резервацията или да дължи неустойка, ако я откаже точно в този случай. Естествено че има право да откаже резервацията и да не дължи неустойка. Правила съм си труда да чета общите условия (там заравят кучето-в малките букви, а не в самия договор) към договор  с туристическа агенция и са доста витиевати, да не се лъжем. Но тази ситуация си е класика-НЕ е по твоя вина. За да се бетонираш и не се притесняваш може да ги накараш в писмен вид да ти представят това, че е сгрешена цената и искат промяната й в договора, преди да откажеш плащане или развалиш договора.
Но от поста не се разбира точно каква защита се иска-дали те е страх да развалиш договора, че ще поискат неустойка(или ще ти изгори капарото) или че държиш договора да се изпълни, но на цената, на която вече е сключен, без доплащане. За второто не съм убедена, че ще постигнеш успех с или без внимателно четене на договора и общите условия към него (за съжаление), защото това зависи и от политиката на дадена фирма, от културата на обслужване, ако щеш, с каквато не може да се похвали туристическия бранш, да ме прощава, горкият.

# 11
  • Мнения: 497
Опа, писали сме едновременно Биби.
Но както си и знаех.....

# 12
  • София
  • Мнения: 6 539
За да се бетонираш и не се притесняваш може да ги накараш в писмен вид да ти представят това, че е сгрешена цената и искат промяната й в договора, преди да откажеш плащане или развалиш договора.
Но от поста не се разбира точно каква защита се иска-дали те е страх да развалиш договора, че ще поискат неустойка(или ще ти изгори капарото) или че държиш договора да се изпълни, но на цената, на която вече е сключен, без доплащане. За второто не съм убедена, че ще постигнеш успех с или без внимателно четене на договора и общите условия към него (за съжаление), защото това зависи и от политиката на дадена фирма, от културата на обслужване, ако щеш, с каквато не може да се похвали туристическия бранш, да ме прощава, горкият.
Вече помолих за имейл със сумата за доплащането и обосновка, защо се налага. Май не им стана много приятно. Аз все си мисля, че има ли сключен договор за една цена, то той следва да се изпълни на тази цена Rolling Eyes, независимо от политиката и културата на обслужване, но нека не се изказвам некомпетентно преди да го е видял юрист.
Моята позиция е, че не искам да си рзавалям договора с тях, а желая той да се изпълни при условията в т.ч и по цените, цитирани в него.

# 13
  • София
  • Мнения: 6 539
Хм, още нещо открих " Цената на туристическия пакет трябва да бъде обявена в български лева. Разплащането също се извършва в български лева" цитатът е оттук:
http://www.kzp.bg/index.php?mode=viewd&group_id=34&document_id=129
аз съм платила, аванс в български лева, но цената в договора не е обявена в български лева, а в евро. Е ли това нарушение, ако горното е вярно? има уточнение, че разплащането може да е в бг лева или в евро, по курс 1.96.

# 14
  • Мнения: 620
Работя в тур.агенция.С пакети не работя и не съм веща,но мога да споделя от опита си със сам.билети и хотелски резервации,че ако е допусната грешка от нас като агенти или хотела,съответната разлика (ако стойността на услугата се явява по-висока от тази,която сме обявили на клиента) остава за наша сметка.Ако цената се оказва по-ниска,с удоволствие информираме клиентите за настъпилата промяна,обикновено в последния момент Wink

Общи условия

Активация на акаунт