Тестът по математика 25.06 - за сeдмокласниците - ПЕТИЦИЯ !

  • 6 422
  • 61
  •   1
Отговори
# 15
  • Хасково
  • Мнения: 592
Не мога да ви разбера !
Деца нямате ли ?
Как може да сте против тях ! Ужас !

# 16
  • Пловдив
  • Мнения: 14 064
Имаме де, затова подкрепяме това:

Що не подпишем петиция да напишат на всички шестици на изпита и да се приключи драмата?

# 17
Споко майчета и бащи! Децата ще се оправят и без нащо съскане! hit

# 18
  Ами винистър ВЪЛЧЕВ и подчинените му кого ще учат като не приемат децата?

# 19
  • Мнения: 2 030
Петицията е глупава. Като са трудни задачите, пак децата ще си влязат в желаните гимназии, просто ще има по-малко оценки над 5.  Най-добрите пак ще бъдат приети по реда на бала, който просто тази година ще е по-нисък.

# 20
Не мога да разбера защо говорим само за елитните гимназии! За да влезе едно дете в обикновена гимназия, но с изучаване на някакъв език му трябва поне 3 на изпита.Всички тези хиляди деца, които няма да могат да се преборят за тройката ще се чудят къде да учат! Затова спокойно отличници, не се борим за шестици ,а само за шанс! Нашите деца също са учили здраво цяла година, но просто математиката не е силен предмет на всички!

# 21
  • Мнения: 3 200
А разбираш ли защо всички гости са "ЗА" петицията, а всички регистрирани - против?
Кой колкото се е готвил, толкова ще получи.
Трябва ли да се омаловажи труда на успелите, за да се успокоят майките на неуспелите?


... Нашите деца също са учили здраво цяла година, но просто математиката не е силен предмет на всички!

Щом толкова здраво са учили, ще изкарат заветната тройка.

ПОЗДРАВЛЕНИЯ за 
... злобарите,които са се справили
  Joy

# 22
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
За да влезе едно дете в обикновена гимназия, но с изучаване на някакъв език му трябва поне 3 на изпита.Всички тези хиляди деца, които няма да могат да се преборят за тройката ще се чудят къде да учат!
Ами извинявай ,но чак 1000-ди деца да не изкарат 3-ка на тези задачи...  newsm78. Значи просто нямат желание да учат !
 Погледнах задачите , и ако става въпрос за 3 - има шанс да се изкара.
 Допълнителните и логически задачи отсяват само децата за математическите училища / където този материал се учи/!
Петицията е глупава. Като са трудни задачите, пак децата ще си влязат в желаните гимназии, просто ще има по-малко оценки над 5.  Най-добрите пак ще бъдат приети по реда на бала, който просто тази година ще е по-нисък.
Много точно казано! Peace

# 23
  • Мнения: 8
Направих си труда да погледна задачите - не са особено трудни (ако им дадат задачите за 4 клас от изпита на СМГ-то, сигурно ще има още по-ниски оценки), а после и коментарите в сайта на петицията (от рода на всички други са ми виновни само аз не). Не мисля, че заслужава да се подкрепи. Време е да се разбере, че училището е сериозна работа и трябва да се учи редовно.

Не казвам, че трябва да се ходи на частни уроци, резултат може да се постигне и със самостоятелна работа при добро желание. За съжаление натрупаните пропуски през годините на обучение не могат да се компенсират с една година учене преди изпита (или поне е много трудно и изисква жертви от страна на ученика и родителя). Родителите не трябва да разчитат само на това, че детето им има оценка 6 по някакъв предмет, а постоянно да оказват контрол. Не трябва да се сърдят на преподавателя, че е оценил по-слабо детето, а да търсят обективно причините за една или друга слаба оценка.

Нещата ще се подобрят, ако министерството направи задължителното външно оценяване не един път в годината, а на края на всеки учебен срок. Няма смисъл от лесни задачи, които всеки може да реши. Така родители и ученици (представянето зависи от интересите и на двете страни) ще имат обективна оценка, какво е научил съответния ученик през годината, на какво трябва да наблегне, ако има желание. Защото оценка 6 в елитна гимназия и същата оценка в друга гимназия (или дори друго населено място) обикновено са две различни неща, но това важи и за основното училище.

Определено здравословното състояние на кандидата и кондицията са много важни за представянето.  По тази причина е добре да има и предварителни изпити (както е за кандидатстването за ВУЗ). Така, ако си вдигнал температура 39 градуса преди единия изпит ще имаш поне шанс за по-добро представяне на другия.

# 24
  • София-България, Израел - където си поискам
  • Мнения: 2 856
И аз не бих подписала тази петиция.

# 25
  • Мнения: 257
Казах го на друго място във форума, ще го кажа и тук!
Моето мнение - тестът не беше толкова труден, колкото изтощителен. Голямата част текстови задачи и излишно усукани условия са изключително напрежение за 14 годишните. 3 часа/50 задачи/непрекъсната концентрация... Аз си давам сметка, че много деца са се справили, но също ви моля и вие да си помислите, че тук основна роля започват да играят не знанията, а способността да се издържи на това напрежение и три часова концентрация. Уважаеми родители - ние това ли мерим?!? Първата задача изобщо не е за изпит - да се превърне десетична дроб в обикновена. След това нахлуват лехи, бои, етажи ... Тези тестове изобщо не се стандартизират. Подкрепям петицията! - Първо: тя е зов за помощ от страна на хлепетата и ние сме единствените, които е редно да застанат на тяхна страна. Второ: Никой от отличните няма да е ощетен от факта, че двойката ще се мери по-ниско и някой от неиздържалите на напрежението ще влезе в някакво си училище, но все пак след 7 клас. И без това броя обявени места е по-голям от кандидатите. Какво им пречи на тези с елитните гимназии, че ще има деца, които ще влязат в по-обикновени училища, но ще влязат. Личният успех се мери по свои мерки. Той не се захранва от неуспеха на другите.

Да си добър и да вършиш добри дела са различни неща! Ако по-слабите математици получат 3 и имат своя шанс за училище, това ще отнеме ли вашия?!? Нека не учим децата си на егоизъм.

# 26
  • Мнения: 139
Направих си труда да погледна задачите - не са особено трудни (ако им дадат задачите за 4 клас от изпита на СМГ-то, сигурно ще има още по-ниски оценки), а после и коментарите в сайта на петицията (от рода на всички други са ми виновни само аз не). Не мисля, че заслужава да се подкрепи. Време е да се разбере, че училището е сериозна работа и трябва да се учи редовно.

Не казвам, че трябва да се ходи на частни уроци, резултат може да се постигне и със самостоятелна работа при добро желание. За съжаление натрупаните пропуски през годините на обучение не могат да се компенсират с една година учене преди изпита (или поне е много трудно и изисква жертви от страна на ученика и родителя). Родителите не трябва да разчитат само на това, че детето им има оценка 6 по някакъв предмет, а постоянно да оказват контрол. Не трябва да се сърдят на преподавателя, че е оценил по-слабо детето, а да търсят обективно причините за една или друга слаба оценка.

Нещата ще се подобрят, ако министерството направи задължителното външно оценяване не един път в годината, а на края на всеки учебен срок. Няма смисъл от лесни задачи, които всеки може да реши. Така родители и ученици (представянето зависи от интересите и на двете страни) ще имат обективна оценка, какво е научил съответния ученик през годината, на какво трябва да наблегне, ако има желание. Защото оценка 6 в елитна гимназия и същата оценка в друга гимназия (или дори друго населено място) обикновено са две различни неща, но това важи и за основното училище.

Определено здравословното състояние на кандидата и кондицията са много важни за представянето.  По тази причина е добре да има и предварителни изпити (както е за кандидатстването за ВУЗ). Така, ако си вдигнал температура 39 градуса преди единия изпит ще имаш поне шанс за по-добро представяне на другия.
Дали ще са лесни или трудни или даже нерешими  задачите зависи от подготовката.
reservenx, извинявай, но ти изобщо не си на ясно какво дава едно средностатистическо училище на учениците - никаква адекватна подготовка за този изпит.
На времето аз сама се подготвих и влязох в СМГ само с допълнително решаване на задачи от сборници и от списание математика. Но в училище подготовката беше достатъчна като основа, въпреки по-лесните задачи. Дори и форматът на изпита - няколко задачи с подусловия беше подобен на контролните в училище.
А сега каво става - дъщеря ми не е по-глупава от мен, но ако не я бяхме пратили на курс щеше само да се изтормози на изпитите без да постигне резултат, отговарящ на възможностите и.  Не само  има материал, който не е застъпен в училище,   никой не ги подготвя да решават много задачи за ограничено време. А издънките на квесторите!  Добре че на курсовете и бяха обяснили подробно за формалностите и техническите подробности на изпита.
Това е проблемът, според мен, а не скалата на оценките.
Предполагам, че няма да има много двойки, не забравяйте, че местата се повече от децата.

# 27
  • Мнения: 19 483
Подрепям петицията, и НЕ съм гост! Смятам че ако се вдигне скалата просто повече деца ще имат шанс да се класират в някое училище, а не оценка "слаб". За супер отличници и космонавти е ясно че ще има запазени места в гимназиите благодарение на достиженията им и това с нищо няма да ги ощети. Но помислете за другите деца. Снощи гледах репортаж за едно момченце, претърпяло катастрофа и поради липса на резервна дата държи изпита от болничната стая (докторите да го довели в съзнание значи). На какво подлагаме децата си......

# 28
  • Мнения: 3 200
eli6, колко близо си до подготовката и кандидатстването след 7 клас?
Запазени места няма за никого. Всеки сам си ги извоюва.

# 29
  • Мнения: 19 483
Дотолкова съм близо, доколкото съм майка на гимназист, значи поназнайвам нещичко....А под запазени имах предвид "гарантирани съобразно високия постигнат успех" - нищо повече, макар и по тази тема да може да се поспори. А снощи просто ми стана жал за момченцето в болницата, както и за други дечица, които са се подготвяли и въпреки това няма да изкарат поне три и се губи шансът им за класиране. Не съм против стабилната подготовка. Синът ми се подготвя от 11 клас за кандидатстване в университета и зная че другояче не може. Но за студент може и 10 години да се кандидатства, а за гимназиите - шансът е единствен както знаете.

Общи условия

Активация на акаунт