Сериозен проблем с превода на упътването за хлебопекарна Severin

  • 5 433
  • 5
  •   1
Отговори
  • Мнения: 4
Здравейте,

Това се отнася за хората, които смятат да си купят хлебопекарна Severin (или току-що са си купили, но още не са я пускали за първи път)

Такааа... Вчера си купих хлебопекарна Severin BM 3968

http://www.densi.bg/index.php?menu=3&div=%C4%CE%CC%C0%CA%C8% … roduct_id=1114943

Доста проучвах преди това, гледах и други марки и модели - Милинекс, Кенууд, Таурус и смятам, че направих добър избор по отношение на машинката. Оказа се, че на нашия пазар всичките се правят в Китай. За разлика от Северин обаче, останалите ми изглеждаха паянтави, дори и скъпия Мулинекс, който беше с 200 лв. отгоре, като цена.
Сглобката на Северин-а изглежда добра, стегната и вдъхва доверие.

За съжаление обаче, превода на упътването на Северин се оказа изключително непрофесионален и калпав, което доведе до повреда на уреда!  Shocked #Crazy

По принцип, занм и английски и руски. И двата езика присъстват в оригиналната книжка от производителя. В тази книжка, обаче, български език липсва, и затова (предполагам че вносителите) са направили допълнителен превод на български, разпечатан на няколко хвъращи листчета. Няма да обяснявам подробно за немърливия превод, който забелязах, преди да се случи повредата и ще карам направо към случката.

На страница 3 пише:
Цитат
ПЪРВО ПУСКАНЕ В ДЕЙСТВИЕ
- ...
- ...
- Натиснете бутон СТАРТ-СТОП и оставете уреда да се нагрее за около 10 минути. По такъв начин се премахва собствената миризма на новите нагреватели. За да не се прегрее тавичката за печене, същата трябва да се извади. ...

Така и направих и след 6-7 минути от топлината, в прозотчето се появиха множество мехурчета - явно не е от стъкло, а от някаква пластмаса, която все едно че се газира. Освен това се беше и размекнало. Поради това, сега вече е трудно да се виджда през него какво се случва вътре във фурната...  Sad
Веднага я изклщчих и след малко мекия прозорец се втвърди отново, но газираното остана...

Погледнах руския и английския вариант на оригиналното упътване и се оказа, че в българския менте превод са изпуснали да преведат, че капака при тази процедура (първото стартиране и загряване) трябва да е ОТВОРЕН! newsm77 newsm66

Съжалих че се доверих на българския превод, вместо да си бях чел опътването на английски или на руски...
Смятам утре да направя рекламация и освен това да се обадя на вносителите, за да си ревизират калпавия превод.

Та, ако смятате да си купувате хлебопекарна, според мен Северин е един добър избор за уреда, но много внимавайте с българския превод - или въобще не разчитайте на него. Вместо това четете оригиналното упътване на някой от останалите езици, който ви е най-познат.

Поздрави,  Wink



# 1
  • София
  • Мнения: 6 248
Ами вземаш уреда и го отнасяш да го върнеш или да го поправят. Междувременно пускаш едно оплакване (снимаш упътвания, капаци и т.н.) до КЗП и други организации за защита на потребителите, както и до официалния вносител на марката.

# 2
  • Географският център на България-Габрово
  • Мнения: 593
Добре де нали и при следващото нагряване,от съотвеното правене на хляб ще се получи същото,значи не е само от това,че трябва да бъде затворен капакът.Тогава капакът трябва да бъде затворен и независимо коя програма сте избрали да работи.

# 3
  • София, Младост
  • Мнения: 2 414
Имам същата хлебопекарна. Ясно си спомням, че при първото пускане я оставих да се нагрее при отоврен капак, но наистина не помня в оригиналното упътване или на бългрски го четох. По прринцип нямам вяра на тези преводи и чета оригиналните упътвания, може би това ме е спасило. Колкото до коментара, че после уреда ще се ползва при затворен капак-има разлика. При това първо пускане се маха тавичката и реотаните греят директно в капака. При нормалното си ползване се поставя тавичката с продуктите и така се отнема от топлината и тя се разпределя по-равномерно. Позлвам пекарната много често и няма никакъв проблем.

# 4
  • Мнения: 4 916
Мисля, че проблемът е в материалите, от които е изработена машината, а не толкова в упътването. Имала съм две хлебопекарни, и двете са минали през десетте минути на загряване на затворен капак.
Както и да е... моят съвет е да подадеш директно жалба в КЗП и задължително да се бориш за смяна на машината, тъй като вината е на вносителя.

# 5
  • Мнения: 4
В събота ходих до магазина и ме изненадаха приятно, че проблема се разреши бързо.  Grinning

Първо предложиха или да ми върнат парите или да си избера друга хлебопекарна. На мен Северина си ми харесваше и поисках само да сменим капака с една друга, която е същия модел, но имала някакъв проблем и щяли да я връщат на вносителите.
Съгласиха се и на този вариант  Simple Smile

За два дена изпекох три хляба (след това) и всичко си е наред. Смятам, че материалите на фурната са добри, просто се е получило голямо нагряване при липсата на тавичката и както казва viliandar - не е имало какво да отнема топлината.

Доволен съм, че проблема се разреши лесно, само с размяна на капаците и не се наложи да взема по-скъпия Мулинекс, който при това черпи и двойно повече ток.  Simple Smile




Общи условия

Активация на акаунт